Saeco Ninacappuccino

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Ninacappuccino op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

caroline dekker 16-09-2011
Geschreven voor: Saeco Ninacappuccino

Nooit kopen dit apparaat!!! In juli 2010 aangeschaft, binnen 7 maanden eerste problemen, slechte service, na "reparaties" meederdere malen dus, werkt het apparaat nog steeds niet. Inmiddels een nieuwe grekregen, gaat na 3 maanden weer stuk! Krijg hem gerepareerd terug....blijkt het weer niet te doen!!!
Een drama!

Eridanos 10-05-2011
Geschreven voor: Saeco Ninacappuccino

Ik was nooit een koffie drinker, alleen maar de specials zo af en toe. Nu hebben we de Nina cappuccino aangeschaft voor espresso en cappuccino. Ik heb nog nooit de ESE pads gebruikt en voor het maken van 1 of 2 kopjes kan je gewoon dezelfde houder gebruiken.
Het maken van een espresso spreekt voor zich, koffie erin wachten tot lampje brand en gaan.

Dan hier een handleiding voor het maken van een cupidootje met behulp van de cappuccinatore (dus niet het stoompijpje).
Maak eerst de melk/schuim!
Zet het apparaat aan en draai de schakelaar naar links vul in de tussentijd een glas met volle ijskoude melk. Zet een beker (voor doorstromen) onder het pijpje en hang het slangetje in de melk.
Lampje aan, draai dan langzaam de knop bovenop open, als de melk wordt aangezogen plaats dan pas een glas onder het pijpje en draai de knop bijna volluit open en trek het pinnetje in de cappuccinatore omhoog. Stop door het pinnetje naar beneden te duwen en de draaiknop dicht te doen.
Je kunt nu het beste de cappuccinatore spoelen met koud water om hem schoon te maken.
Voeg nu de espresso toe als normaal.

Het lekken wat hij doet komt door een thermische klep. Omdat de boiler nog niet heet genoeg is (niet voldoende druk) is de klep nog niet dicht en lekt deze een beetje. Dit is minimaal als de boiler met water gevuld blijft. Dus vul deze na het stomen opnieuw door de schakelaar naar rechts te zetten en de bovenknop open. Er komt nu heet water uit het pijpje.

Koop koffie van goede kwaliteit dat smaakt!

YvonneXXX 15-06-2010
Geschreven voor: Saeco Ninacappuccino

Er past bij dit apparaat 1 woord heel goed dat is "rommel". vanaf dag 1 een gedoe alleen al om dat ding telkens helemaal schoon te moeten maken na gebruik. En na 2 maanden in gebruik begon hij te lekken. Ik raad iedereen af om dit apparaat te kopen

maupie84 14-05-2010
Geschreven voor: Saeco Ninacappuccino

ook ik heb meerdere goede reviews gelezen alvorens het apparaat aan te schaffen. Nu ik het apparaat een aantal maanden in huis heb, beginnen de klachten echter toe te nemen. het apparaat lekt, het stoompijpje werkt onhandig en de koffie is koud, slap of er zit drap in! ik zou niemand aanraden dit apparaat aan te schaffen.

EvelyneFH 18-02-2010
Geschreven voor: Saeco Ninacappuccino

Na lang wikken en wegen toch de nespresso ingeruild voor deze Saeco Nina Plus. Ik las er hier en daar veel positieve ervaringen over. Inderdaad, eenvoudig te bedienen, koffie wordt goed heet maar met het gebruik van de cappucino/stoompijpje wil het nog niet zo lukken. Als je de koffiebeker met koffie onder de cappucinatore zet en je draait de stoom open dan komt er eerst een hoeveelheid water uit alvorens de melk begint door te stromen. Gevolg: een slap bakkie slootwater. Maar goed, misschien vereist e.e.a. nog wat oefening. Verder redelijk tevreden.

4port 22-10-2011

Ik gebruik op dit moment een senseo en overweeg de aankoop van een machine die betere koffie levert. Waarom heb jij je nespresso ingeruild voor deze, danwel half automatisch espresso apparaat?

Missi 11-01-2010
Geschreven voor: Saeco Ninacappuccino

Na heel veel apparaten vergeleken te hebben kwam ik uit op de Nina Cappuccino. Hoewel het apparaat er op het plaatje er een beetje plastic-achtig uitzag, valt me dat erg mee. Het apparaat geeft goede koffie. Ook de cappuccino is heerlijk.

Het is wel even de gebruiksaanwijzing goed doorlezen, want cappuccino maken is best apart. Maar als je eenmaal doorhebt hoe het apparaat werkt, dan is het een superding.

Voordelen:
- koffie is heet
- koffie smaakt goed
- cappuccino is heerlijk
- makkelijk in gebruik
- niet al te veel schoonmaakwerk
- prijs is prima

Nadelen:
- het waterreservoir moet best vaak worden gevuld, ook al is het anderhalve liter water wat erin gaat. Maar dat kan ook door mij koffieverslaving komen.
- Het apparaat heeft ongeveer 5 min nodig om warm te worden, en 10 minuten voordat je een cappuccino hebt. Maar dat is wel van aanzetten tot drinken.

Mijn uiteindelijke conclusie is dat het een prima apparaat is, helemaal voor de prijs. Een aanrader.

Groetjes Missi

ps, ik heb het apparaat sinds kerst 2009.

hans grochla 09-03-2009

Plus:
Fantastische espresso (met gemalen koffie) met een mooi crema-laagje en goed op temperatuur. Het melkschuimslangetje is een leuke vondst. Pompt uit de kan in het kopje. Werkt goed.
Apparaat ziet er mooi uit en voelt degelijk.
Tip: Als je kort voorverwarmt, laat dan eerst alleen water doorlopen.
Min:
In de filterhouder zit een klein pinnetje, dat je makkelijk kwijt kunt raken tijdens het uitkloppen.
Grote waterreservoir is lastig te verwijderen en terug te plaatsen.
Rooster op wateropvangbakje is hobbelig en dus niet zo geschikt voor smalle kopjes.

Totaal: goede prijs/ kwaliteitverhouding.