Saeco Talea Touch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Talea Touch op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

speedyspeedy 16-05-2011
Geschreven voor: Saeco Talea Touch

wij hebben ook zon apparaat gekocht veel ellende lekkende slangen oringen enz enz platic dat afknapt steeds reparaties en weing gebruik van kunnen maken ik wordt er echt niet meer goed van.
wel te verstaan we praten over een apparaat van over 500 euro dat is nu niet een prijs verhouding tot het apparaat.
als je me had gezegd het is een b merk had ik het ook gegeloofd we hebben nu inmiddels de 14e reparatie bij de volgende keer gaat hij dus echt naar het milieustation en ga dan naar een horeca winkel en maschine kopen ik ben het nu goed zat nooit meer

Mohamed1 17-11-2010
Geschreven voor: Saeco Talea Touch

Machine in bezit sinds januari 2009. na het eerste half jaar begon de ellende. Lekkend apparaat uit alle mogelijke gaten. 3 keer naar de reparateur geweest, maar de klachten bleven terugkomen. 4de x totale revisie. ik heb er toen een maandje van kunnen genieten en toen begon de ellende weer. inmiddels via philips een nieuwe reparateur voor de 5de maal. deze vindt nu dat de machine niet meer te repareren is, dus nu bezig met vervolgstappen. in totaal was ik de machine 6 maanden `kwijt`aan reparaties.
als ie het deed was het een geweldig apparaat. ik kon er goed melk mee opschuimen. crema-laagje was wel minder.

Jeroen B85 15-02-2008
Geschreven voor: Saeco Talea Touch

Na mijn vrij lovende review van november 2007 kom ik daar toch iets op terug, we zijn namelijk tevreden wat betreft de betrouwbaarheid van het apparaat. De Talea is nu al ruim vier maanden in gebruik (+800 kopjes koffie gezet) en is al twee keer teruggestuurd voor reparatie, eerst in januari 2008, het veertje achter het aan/uit knopje werd lam zodat het apparaat moeilijk aanging. Dit werd gerepareerd en kregen in de tussentijd een leenapparaat (Saeco odea giro) mee, die gek genoeg beter melk opschuimde, terwijl dit meer een budgetmodel is, het leek alsof de pomp meer druk kon opbouwen plus dat het wat meer lawaai maakte.

Dus toen we onze eigen Talea weer teruggekregen en deed het weer goed, behalve dat het opschuimen wat meer moeite gaf dan bij het leenmodel. Op een gegeven moment ging het opschuimen wel beter(krachtiger) en de pomp in de ketel ging ook meer geluid maken, mooi dacht ik eindelijk weer latte machiato's maken met een dikke schuimlaag, dit ging goed tot de eerste week van februari, het stoompijpje van de opschuimer verloor steeds water tijdens het koffie zetten, gevolg je kreeg wel hele sterke koffie/espresso, ook met het machine spoelen kwam er water uit het stoompijpje, dat terwijl het reguliere pijpje moet komen, erg vreemd en dus weer naar de dealer voor een defect..

Het apparaat staat nu dus weer bij de dealer, die erg hulpvaardig is en weet wat service is.
Hebben namelijk weer een leenapparaat, een Jura e85, zet ook erg fijne koffie alleen het opschuimen voor de cappuccino kost wat meer moeite.

Op dit moment nog niet op de hoogte van wat er nu precies loos is met de Saeco, maar het advies wat ik je wil geven:
Mocht je overwegen een Saeco talea/odea te kopen doe dit tenminste bij een service dealer, want met evt. problemen heb je de service. Het zijn mooie apparaten met een aardige prijs die een lekkere koffie/espresso kan maken, alleen de betrouwbaarheid is betreurenswaardig.

Het apparaat heb ik niet zelf gekocht, maar mijn ouders. In mijn ogen is de meerprijs van +/- €200 die de talea touch kost tov een odea het niet waard, omdat er tussen de apparaten zelf weinig verschil in zit, tenzij je touchscreen erg op prijs stelt.

Is het dan net zo als met Italiaanse auto's? kun je niet beter een simpel Fiatje Panda nemen, dan een fully loaded Alfa? Of als je dan toch voor kwaliteit gaat een BMW(JURA) kopen? Helaas geldt dit op moment dus wel dat het cliché Italiaanse kwaliteit(=geen kwaliteit) opgaat.

NiDo 26-05-2007
Geschreven voor: Saeco Talea Touch

Na ruim 6 maanden gehad te hebben hebben we gister het apparaat terug gebracht naar de winkel en omgeruild voor een Jura.
Na 4x terug te zijn gestuurd naar Seaco kwam nu
( wederom ) dezelfde hoeveelheid water uit de onderkant van het apparaat als in m'n kopje. Melkeiland heeft het in het begin heel goed gedaan, daarna warmde hij de melk alleen nog maar. Hoop ellende mee gehad maar gelukkig hele goede service van verkooppunt gehad, jammer dat Saeco niet in staat is hun eigen producten goed te repareren. Vooral niet als er dan een opmerking komt, zal wel iets losgeschoten zijn tijdens transport !?! Heel leuk en aardig maar als daarom het apparaat 4 x terugmoet..
Eerlijk is eerlijk, de momenten dat we hem hadden en hij deed het goed was het een fijn apparaat.

Richard en Corine 19-05-2007
Geschreven voor: Saeco Talea Touch

De Taleo Touch heeft een mooi design.Lekkere warme koffie,opschuimen melk gaat snel.Je kunt daarna gelijk omschakelen op espresso.Je hoeft niet te wachten.Nadelen klein waterreservoir,te snel weer ontkalken.En echt een misser is het waterbakje, wat om de klip klap vol is.Je bent of bezig met de waterbak te vullen,of te legen, of de bonen bij te vullen, of het bonenreservoir te legen.
Maar los van dit alles goede koffie mits lekkere koffiebonen.Oh ja het kwaliteitje kunststof is niet om naar huis te schrijven.Dit vergeleken met onze vorige Bosch Solitair

Paul van Vondelen 03-05-2007
Geschreven voor: Saeco Talea Touch

Deze machine gekocht ter vervanging van mijn Inventum Espresseo die na 2.5 jaar de geest gaf.
Een mooi apparaat om te zien.
De smaak van de koffie is prima, temparatuur is instelbaar maar ik vind hem op normale temparatuur al erg lekker. De instellingen zijn legio dus voor ieders smaak in te stellen. Het opschuimen van de melk lukt ook prima.
De machine staat op wieltjes en is dus makkelijk te draaien zodat je overal bij kunt.
Nadelen, de waterbak is snel leeg, vooral als het aqua filter is geplaats, de lek bak is klein en snel vol.

Aardbei007 29-12-2006
Geschreven voor: Saeco Talea Touch

Heerlijke machine! Deze versie gekozen omdat hij per soort koffie (espreso,
koffie of grote koffie) heel gedetailleerd in te stellen is en we drinken thuis
nogal verschillend.
Het schoonmaken gaat zeer eenvoudig, groep afspoelen onder de kraan en goed
bijhouden!
Wij hebben de machine gedemonstreerd gekregen in de winkel en zij stelden hem
ook voor ons af zodat we precies wisten hoe en wat, ideaal!
Als je een goede kwaliteit koffie gebruikt krijg je een echte goede koffie!
Topper!

Spinky 06-12-2006
Geschreven voor: Saeco Talea Touch

Na veel kijken en zoeken hadden wij het besluit genomen een talea touch van
Saeco te kopen.

Thuis gekomen het apparaat ingesteld en koffiezetten, maar toen begonnen de
problemen: in de stand-by stand ging de machine niet uit, hij gaf wel aan dat
het apparaat uit was maar bleef constant heet.

Het gevolg was dat, als je op de knop start drukt, het apparaat niet gaat
opwarmen en daardoor ook geen spoeling uitvoert, iets wat wel belangrijk is als
je een lekker kopje koffie wilt.

Wij zijn alle instellingen nogmaals nagegaan, want je denkt eerst dat je zelf
iets fout gedaan hebt, maar dat konden we niet ontdekken. Dit was allemaal in
een weekend. Ik heb die maandag daarna meteen contact opgenomen met
Saeco-service Nederland, en die konden mij vertellen dat dit inderdaad niet
normaal was en dat we naar de winkel moesten gaan om dit apparaat om te ruilen
voor een nieuwe.

Wij naar de winkel en zonder problemen een nieuw apparaat ontvangen. Thuis
gekomen weer het apparaat instellen en koffie zetten. Tot onze grote schrik had
dit apparaat hetzelfde probleem en zelfs nog erger: het deed alles door elkaar
heen, bleef warm in de stand-by stand, voerde geen spoeling uit, was je een
kopje koffie aan het zetten ging het opeens spoelen, dan lauwe koffie en dan
weer gloeiend heet.

We hebben toen weer contact opgenomen met Saeco- service Nederland. Die begreep
hier niets van, dus toen maar met de importeur in Belgie gebeld.

Het hoofd technische dienst had hier wel iets gehoord maar niet precies hoe en
wat. Hij kon vertellen over een software fout in deze apparaten maar omdat dit
al ons tweede was, wist hij niet om hoeveel apparaten het ging, en op dit
moment was dit niet te repareren. Hij zou een mail sturen naar Italie hoe dit
probleem verder af te handelen.

Nou, hier wilden wij niet op wachten; we zijn dus in overleg met de winkel
gegaan, de winkel heeft nog contact gehad met Saeco-service Nederland maar kwam
daar niet verder mee. De enige reactie van Saeco was dat het wel een
gebruikersfout zal zijn. Uiteindelijk hebben we ons geld teruggekregen.

Jammer, echt jammer, dat dit apparaat niet doet wat het moet doen en dat is een
lekker bakje koffie zetten.

Wij hebben nu een Delonghi eam 3500 en zijn hier heel tevreden over. Het zet
overheerlijke kofffie en cappuccino, maar daarover kunt u meer lezen bij de
reviews van dat apparaat.