Krups Dolce Gusto KP2000 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Dolce Gusto KP2000 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

hk10 27-05-2010

Wat een uitvinding is dit apparaat. Werkt uitstekend, smaakt uitstekend en de bereiding van een overheerlijke kop cappucino kost bijna geen tijd. Prijs van de cups is natuurlijk aan de hoge kant, maar voor een compleet espresso apparaat ben je al gauw 5 keer zoveel kwijt. Dus ik kan nog heel wat cupjes vooruit.
Kortom zeer tevreden en ik hoop dat ik over de duurzaamheid (14 dgn in bezit) van het apparaat net zo tevreden kan zijn als de eerdere overige onderwerpen.
TIP: lees de handleiding goed door en je zult bvgn resultaten krijgen!

evinken 20-11-2009

Ik ben nu 7 maanden in bezit van een KP2000 apparaat. Ik heb helaas alleen maar problemen gehad, bijna vanaf dag 1. Bij het maken van een kopje koffie gaat het mis door te weinig druk.

Ik plaats de capsule in de houder en zet het water naar heet, het apparaat begint met koffie maken, maar zodra de capsule vol water is stopt hij er gewoon mee. Dit komt niet meer goed met een nieuw cupje. Soms hielp het als je hem even deed doorspoelen, maar ook lang niet altijd. Van de 4 kopje koffie die ik deed zetten gebeurden dit in 3 van de gevallen. Ontkalken helpt trouwens ook niet. Het is heel typisch, maar dit probleem doet zich alleen maar voor bij de koffie cupjes, niet bij de melk cupjes.

Ik heb het apparaat terug genomen naar de winkel en nadat ik hem 6 weken kwijt was kreeg ik hem terug met de boodschap dat ze niets hebben kunnen vinden. Dus.... ik maar weer naar huis en ja hoor, hij doet het nog altijd niet. Ik dus weer terug naar de winkel; ik wou of mijn geld terug of een nieuwe. Eigenlijk zouden ze hem weer moeten opsturen, maar de winkel was heel behulpzaam; ze hebben mij een nieuwe gegeven. Een iets nieuwer model, een KP2005. Nu hoop ik maar dat deze het wel goed doet! Anders neem ik hem weer terug.

Het ellende is dat de koffie echt heel lekker is, maar ik heb ruzie met het apparaat.

ans1970 02-08-2009

Ik heb de Dolce Gusto sinds december in huis. Koffie smaakt heerlijk. Ik vind de zoete smaak wel lekker en handig dat ik zelf geen suiker hoef toe te voegen.
Ik ben echter zeer ontevreden over de werking van het apparaat. De druk lijkt veel minder bij het zetten van koffie en de temperatuur is ook niet altijd zoals gewenst. Het apparaat staat bijna altijd aan, maar heb sinds kort zijn buurman Senseo er weer terug naast gezet zodat ik daar de gewone koffievarianten mee kan zetten. Cups bestellen via de site gaat vlot, bij Makro zijn ze iets goedkoper dan in de supermarkt en daar zijn alle varianten verkrijgbaar.

Gerrit1973 05-05-2009

Hier kunnen ze in de Horeca niet aan tippen. Ongelooflijk wat een lekkere koffie, en het ziet er na bereiding zeer profesioneel uit. Bijv. de Latte Machiato is echt in drie lagen. De bediening is zeer makkelijk(een kind kan de was doen). Helaas mijn eerste apparaat ging na 4 dagen kapot, waarschijnlijk een fabrieksfoutje.(kan gebeuren) Ik heb nu de Dolce Gusto II, ziet er nog mooier uit. Dit is echt een aanrader.

ztown 03-12-2008

het aparaart nu 2 weken in huis vind het echt een top ding goede smaak en lekker warm beter als de senseo latte die ik ook had aan geschaft

Gandalfi 09-11-2008

Ontzettend lekkere koffie!! Veel beter dan Senseo e.d. Maar inderdaad wel duur, hopenlijk zakt de prijs in de toekomst. Eigenlijk maar twee kleine min puntjes. Het kontrolelampje zit net achter de hendel, waardoor we hem een paar keer aan hebben laten staan. Daarnaast gaat het in en uithalen van de cup houder stroef. Voor de rest een echt apparaat voor de koffie liefhebber!!

cassis 22-10-2008

zo das lekkere koffie! en na het proeven van de chococino chocomel) was ik helemaal verkocht! en zoals de latte machiato op het plaatje staat zit ie ook in het glas, en nog heet ook! voor de machiato, cappocino en chocomel heb je 2 cupjes nodig, van de cupjes van de cappocino zou je 2 kleine bakjes koffie kunnen maken, zonde omdat met de latte machiato en de chocomel te doen omdat die echt heerlijk zijn! oke... oke... ze ziin aan de prijzige kant maar je krijgt wel een waar voor je geld... 56cent... de chocomel heb ik alleen nog maar via hub site kunnen bestellen... lag niet in de winkel.... de koffie lungo en lungo mild is ook lekker... zelf koffiemelk toevoegen! makkelijke bediening, 1e paar keer ff uitmeten hoeveel water er in de kopjes moet... staat op het pakje... gewoon kopen, lekkere koffie!

MichelvanderWaal 22-10-2008

Wij hebben het apparaat gisteren binnen gekregen en meteen uitgeprobeerd. Ik moet zeggen ik werd aangenaam verrast. Bij ons (weet niet of iedereen dat krijgt) zat er meteen van alle soorten koffie 2 cups bij en een glas en een kopje. We gingen er dus meteen mee aan de slag. De espresso is lekker en goed sterk en de choccinno (ofzoiets) en de Macchiato is ook erg lekker! Ik ben meteen enthousiast over het apparaat. Beter dan de Senseo, alleen de koffie is duur dat klopt wel. Maar wie twijfelt tussen de Gusto of de nieuwe Senseo, dan zou ik zeker deze aanschaffen!

menno kamerman 19-10-2008

prima apparaat. komt inderdaad een stuk betere koffie uit dan de senseo (smaak kan verschillen) het nadeel dat hij niet volautomatisch is wen je snel aan. voordeel daar van is dat je ook de sterkte van de koffie wat naar smaak aan kan passen door hem gewoon langer aan te laten staan. De cups zijn inderdaad wel redelijk prijzig maar nog wel een stuk goedkoper dan een groot app kopen en de koffie is echt lekker niet het cafaine water dat uit de senseo komt. Bij de nieuwe senseo met melk moet je na iedere keer gebruiken die melk bak schoon maken. daar heb je met deze krups geen last van. kortom apparaat: goedkoop en makkelijk in gebruik de cups: duur maar wel lekker.

Dielange 17-10-2008

De koffie is heerlijk! Inderdaad lekkerder dan Senseo, maar dat mag ook wel want het is een stukje duurder (4,69 voor 16 cups).
Keuze uit een aantal soorten koffie. Mijn voorkeur is Cafe Lungo, die is erg lekker.
Nadeel vind ik wel dat bij de Cappucino, Latte Machiatto en de Chococino (als ik het goed spel), 2 cups per keer nodig hebt, wat een bakje gelijk 2x keer zo duur maakt.

Ook moet je zelf opletten wanneer er genoeg koffie in je kopje zit. Zal wel gedaan zijn omdat iedere koffiesoort een andere hoeveelheid heeft. Vind ik niet ideaal, maar het is te doen.

Ik twijfelde tussen NEspresso en deze. Toch blij dat ik deze heb gedaan vanwege de keuze uit meerde soorten koffie.