Gaggia Titanium Plus

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Gaggia Titanium Plus op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

rap54 18-01-2010
Geschreven voor: Gaggia Titanium Plus

Naar aanleiding van een slechte review van een andere gebruiker zou ik graag mijn positieve ervaringen willen toevoegen.

Deze machine is voor een niet professionele prijs (rond 600 euro) werkelijk beter dan de rest. Niet alleen de koffie smaakt echt lekker (goede bonen=lekkere koffie) het apparaatje verwarmd de kopjes voor, via het verwarmingselement bovenop, heeft een melk opschuim tuutje waarmee het maken van een koffie verkeerd simpel en perfect verloopt. Verder voelt het geheel aan als een stuk metaal, geen plastic rotzooi.

In mijn opinie toch nog lekkerder dan een Nespresso.

koffiepunt 19-10-2009
Geschreven voor: Gaggia Titanium Plus

Ben zeer ontevreden over dit apparaat. Erg lastig dat je de koffielade pas kunt legen als het apparaat dit aangeeft. Dit gebeurt prompt als je visite hebt, tussen 2 kopjes koffie door. De doorstroom van de koffiebonen in het reservoir moet regelmatig een handje gehopen worden. Schenktuitje val er steeds van af. Apparaat geeft wisselende hoeveelheden water. Het ene kopje koffie is dus voller dan het andere. Koffie zetten van gemalen koffie werkt niet, geeft meer water dan koffie. Op dit moment begeeft, na 3 jaar de koffiemolen het. Dus gauw zoeken naar een ander apparaat. Dit was ronduit waardeloos!

jet64 28-01-2009

- - - - - - - - - - update review - - - - - - - - - -
op de zetgroep was nog een garantie (5 jaar na aankoop) dus opgestuurd, en kreeg hem netjes na een week gerepareerd terug. Goede service van de dealer.

- - - - - - - - - - - oude review 19-01-2009 - - - - - - - - - -
fijn apparaat; vond wel een keer water onder het apparaat; toch maar tussendoor ontkalkt alhoewel het apparaat het niet aangaf. Probleem is verholpen, maar nu is is er in de zetgroep een ijzerdraadje geknapt, door het vele heen en weer bewegen; dus moet helaas een nieuwe zetgroep aanschaffen. Dus al met al een duur apparaat!

eduard uit zwolle 27-12-2008
Geschreven voor: Gaggia Titanium Plus

Gekozen voor een luxe apparaat welke eenvoudig is schoon te houden. Mooie machine, maar uiteindelijk na 8 maanden teruggegeven aan de leverancier. In de tussentijd 4 keer ter reparatie teruggeweest.Steeds sterk wisselende waterhoeveelheid, waardoor de smaak van je koffie ook dus wisselt. Ook last van barstjes aan de voorkant en een loszittend schenktuitje. Met name ontevreden over de verleende service van Gaggia. Zou je beter verwachten met zo'n duur apparaat. We genieten nu van onze Nespresso.

Angelique1970 28-12-2007
Geschreven voor: Gaggia Titanium Plus

Wij hebben in november 2007 een Gaggia Titanium Plus aangeschaft. Het apparaat vertoont ook bij ons wat haarscheurtjes boven de bedieningsknopjes, maar daar zit ik niet zo mee. Je moet het weten om het te zien. Het gaat mij om de smaak van de koffie en het gebruikers/bedieningsgemak. Hierover ben ik tot nu toe erg tevreden. Tot nu toe vind ik de Lavazza bonen het lekkerst, maar dat is persoonlijk. Voor de capuccino heb ik nog een aeroccino van Nespresso aangeschaft, want gemak dient de mens en het is een aanrader !!!

Andre11 16-11-2007
Geschreven voor: Gaggia Titanium Plus

Vanwege alle enthousiaste reacties op de Gaggia Titanium heb ik een Titanium Plus aangeschaft.
De verwijderbare zetgroep is makkelijk schoon te maken en de koffie smaakt prima. Ik merk vooralsnog weinig effect van de E-plus knop, maar dat is misschien een kwestie van meer uitproberen.
Verder vallen een aantal zaken mij voor zo'n duur apparaat toch wel tegen.
Allereerst vertoont het display vlak boven elk van de bedieningsknopjes duidelijk zichtbare haarscheurtjes. Ik heb van andere gebruikers begrepen dat dit bij de Gaggia Titanium vaker voorkomt. Ik heb dit per email aan de importeur gemeld maar na enkele dagen nog steeds geen reactie. Ben benieuwd of dit opgelost gaat worden.
De E-Plus knop is heel lastig te bedienen. Je vingers glijden van de knop waardoor je deze nauwelijks een goede draai kunt geven.
Het display vermeld in het Nederlands dat het een eXpresso aan het bereiden is. Nou volgens mij heet dat gewoon een espresso. Of zouden die Italianen dat expres zo hebben vertaald?
De cappucinotore voor het maken van melkschuim is een ongelooflijk lelijk plastic ding. Bereiden van melkschuim lukt wel maar is een enorm geknoei. Je krijgt eerst een sloot water voordat er melkschuim wordt geproduceerd. En het ding druppelt flink na.
Na het tussentijds verwijderen van de koffieprut, voordat het apparaat daarom verzoekt, wordt het apparaat niet gereset. Dat betekent dus nog een keer extra het bakje legen. Of de prut net zo lang laten zitten tot het apparaat een melding geeft.

Natuurlijk zijn al deze problemen niet onoverkomelijk en het gaat natuurlijk om de koffie. Maar ik zou een tweede keer geen Gaggia kopen.

Vincent Brouwer 11-09-2007
Geschreven voor: Gaggia Titanium Plus

Wij hebben sinds april 2007 de Gaggia Titanium Plus en zijn zeer te spreken over het apparaat en het gebruiksgemak. Het probleem van het dekseltje is bekend en niet handig. Wij sluiten het doorzichtige dekseltje goed en leggen het andere dekseltje erop (gebruikers begrijpen het vast).
Verder komt er nu sinds kort wat stoom vrij nadat het kopje koffie is gezet. Zijn met de leverancier aan het kijken wat het is en hoe het moet worden opgelost.

Bruno2 02-03-2007
Geschreven voor: Gaggia Titanium Plus

Ben nog aan het experimenteren met koffiebonen, hoeveelheid, maalgraad, etc. Vette bonen hebben af en toe een zetje nodig.... Het koffiebonenreservoir is niet erg handig. Het plastic dekseltje past niet precies waardoor we elke keer problemen hebben bij het openen van het reservoir (het plastic plaatje blijft in het dekseltje steken). De GT bezitters, begrijpen wel wat ik bedoel.

Frank Langezaal 06-01-2007
Geschreven voor: Gaggia Titanium Plus

Wij hebben de GT plus nu een maand in ons bezit.
Een prima apparaat, dat heerlijke Expresso en
Cappuccino maakt.
Inderdaad moet je de afsluiting van het koffiereservoir
zorgvuldig sluiten anders gaat het fout en ook de opvangbak voor de koekies
moet je wel eens legen, als
je het al net gedaan hebt......