Gaggia Paros

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Gaggia Paros op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Bert 183 31-10-2008
Geschreven voor: Gaggia Paros

Na vele, vele jaren van trouwe dienst wilde ik een opvolger van mijn Gaggia Classic. Vanwege de betrouwbaarheid en lekkere koffie van mijn oude machine wilde ik weer een Gaggia. Maar nu wel één waar de bonen ook in gemaald moesten worden. Liep tegen een prachtige aanbieding aan van de Paros. Prachtige en originele vormgeving (smaken verschillen !).
Het enige nadeel van deze machine vind ik dat je niet in kunt stellen hoeveel gram koffie je wilt malen. Met het nu over te halen hendeltje verschilt het toch van keer tot keer, zeker als je de standaard éénkopsinstelling niet sterk genoeg vindt en het hendeltje wat langer vasthoudt.

peeltje 31-07-2007
Geschreven voor: Gaggia Paros

Goed apparaat,

Dit is mijn eerste goede espressomachine. HIervoor een Delonghi (afrader) en daarna een Krups gehad. Nu dus een Gaggia. Erg handig in gebruik (ja een handmatige machine kost wel wat moeite met zetten). De rede dat ik voor dit apparaat heb gekozen is de geintegreerde koffiemolen. Dit is namelijk een konische koffiemolen (dus niet met mesjes zoals braun etc) en kost los behoorlijk veel. Goed die zit hier dus op en de zetgroep is identiek aan die van de Classic van Gaggia (die vaak als beste getest is). Het design vind ik niet zo mooi, beetje grieks lijkt het wel maar het espresso is italiaans. Ohja er zijn inmiddels ook twee schroefjes losgetrild dit is wel een minpunt, een van deze ben ik kwijt. Ze zijn niet zeer belangrijk (vor behuizing) maar toch tegenvaller.