Philips One-touch espresso maker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 43 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips One-touch espresso maker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

m*****@y******** 03-08-2021

Jaren van trouwe dienst

Dit apparaat werkt tot op de dag van vandaag perfect. Ga nu kijken voor een piston machine maar zet deze vol vertrouwen de Philips HD5730 te koop voor de volgende eigenaar.

Pluspunten

• Snel warm
  • Makkelijk schoonmaken

Sphynx74 28-07-2014

Aan geschaft voor een prijs van €1200.00. Na een jaar lekkage, dit werd gerepareerd( geen leen apparaat gehad) Kort daarna weer storing. Nu buiten de garantie dus zelf de pomp besteld en deze gemonteerd. Kort daarna hadden we weer lekkage ...dus de hele boven unit vervangen incl. alle slangetjes e.d. Nu geeft ie weer een algemeen alarm. Komt geen water meer uit..... Dit is echt het slechtste apparaat wat ik heb aangeschaft, phillips zelf werkt ook niet mee wat betreft oplossingen. Die zijn allang blij dat ze van deze k** apparaten af zijn( dat idee word namelijk door diverse mensen aan de lijn gegeven) ADVIES: koop nooit meer iets van phillips, hoe gelikt de buiten kant er ook uit ziet, het gedeelte wat namelijk moet werken ( intern) is bagger.

margra 19-03-2014

Het apparaat ruim 3 jaar gebruikt, toen begon hij met lekken en geen schuim meer bij kopje cappuccino.
En altijd zo zuinig geweest, op tijd ontkalken en schoonmaken.
En het was niet bepaald een goedkoop apparaat
We zijn zeer teleurgesteld.

EricLammertink 04-01-2014

Helaas geen positieve ervaring wat betreft de duurzaamheid, apparaat nu net buiten de garantie en hij begint enorm te lekken. Iemand nog een tip of adres voor reperatie?

Slsdezwarte 29-12-2013

Soortgelijke ervaringen als de rest hier. Fijn apparaat, gebruiksvriendelijke en goede smaak. Hij wordt nu 3 jaar oud en vertoont meerdere kuren. Melk schuimt niet goed meer en het duurt heel lang voordat hij opgewarmd is als je hem aanzet. Ook de temperatuur van de koffie is niet meet bepaald 'lekker warm'.

Ook met de Philips klantenservice gebeld (in het koffiebonen vakje stond nog een gratis 0800 nummer maar daar werd een bandje afgespeeld dat ik naar een duur 0900 moest bellen). Uiteindelijke in het massa callcenter van Philips gekomen en ook van het kastje naar de muur gestuurd. Ze zouden terugbellen, reparatie dienst, coulance etc..... Nooit meer wat gehoord. Helaas heb ik het te druk in mijn dagelijks werk om hier veel tijd in te steken.

Belachelijk voor een apparaat van 1000 euro.... Dat iets stuk gaat is prima, dat kan altijd, maar het gaat erom hoe je er vervolgens als bedrijf mee om gaat. Voor mij nooit meer Philips!

Freek Nijeboer 01-12-2013

Heb de voorgaande reacties gelezen. Ook ik ben teleurgesteld in de kwaliteit van dit apparaat.
Zolang het apparaat werkt(e) heb ik eigenlijk weinig reden tot klagen gehad maar een apparaat met een prijs van rond de 1000 euro (dat was de prijs indertijd, is nu rond de 700 euro) is de kwaliteit en storingsgevoeligheid van dit model van een bedenkelijk niveau.
Is nu voor de derde keer stuk en heb inmiddels geen vertrouwen meer in het apparaat. Heb ook geen zin in (opnieuw) een dure reparatie met het grote risico dat er binnen enkele maanden weer opnieuw een storing zal optreden.

Gebeld met Philips maar die geven geen krimp, er bleek geen enkele coulance betreffende het herstel van dit apparaat mogelijk.
Ik zou hier prima mee kunnen leven met een koffiezettertje van een paar tientjes maar niet met een apparaat in deze prijsklasse, zeker gezien het feit dat goed onderhoud altijd netjes heeft plaatsgevonden.
Natuurlijk kan ik mij beroepen op de te verwachten economische levensduur van dit apparaat en op basis daarvan alsnog (gedeeltelijke)garantie claimen.

Heb echter geen zin in dit traject en heb zojuist een nieuw apparaat besteld, heb gekozen voor een mooie Saeco. Ja, inderdaad; indirect opnieuw een Philips...
Eigenlijk ben ik zot dat ik opnieuw met dit merk in zee ga gezien bovenstaand relaas maar dit is dan ook voor mij de allerlaatste kans voor dit merk.

Het zou Philips echter sieren als er enige compensatie ,ogelijk is voor de teleurstellende ervaringen met deze relatief dure HD5730.
Op basis van deze review heeft Philips echter alsnog alle gelegenheid om e.e.a. op een gepaste wijze af te handelen.

tonMtilburg 02-12-2013

hoi
ik kan je reactie goed begrijpen,want ik heb ook hetzelfde gehad maar heb wel een nieuwe machine gekregen, ik de nieuwe de HD 8944/01 terug gekregen zeer netjes maar deze vertoonde naar 1 jaar problemen geen goede schuim en inmiddels lekt hij van onderen,diverse malen gemaild naar philips maar willen we niet helpen, tot verkort op 1 november kreeg ik een telefoontje van een medewerker dat ze een coulance regeling wilde doen maarik moest eerst een melkkan proberen vertelde ze mij,eenmaal de kan in huis en het was nog niet voorbij, toen belde we weer en legde het uit,want mijn mail was naar de supervisor gegaan en was er van onder de indruk maar helaas een paar dagen later kregen we weer telefoon dat ze niks konden betekenen weer een boze mail weggedaan en tot op heden niks gehoord,waardeloos voor een machine van 1650 euro en hij moet nog 3 jaar oud worden dat ze ze je zomaar wegsturen met niks schandalig.bij ons in iedergeval geen philips producten meer in huis dan hebben we met SAMSUNG heel wat betere ervaringen die komen alle afspraken NA wil je nog reageren kan rechtstreeks op ton.mommers@home.nl
succes

wijnanandmostert 24-10-2012

Gaat niet langer dan 3 jaar mee
In 3 jaar 3 reparatie's
Nu net uit garantie met zelfde defect
Jammer maar helaas volgens Philips,ondanks dat het produkt niet deugd.

Koekie41 18-10-2012

Apparaat December 2008 aangeschaft voor €1200,-. Na 3x defect binnen garantie termijn, omgeruild geweest voor een nieuw apparaat. Deze is inmiddels na verstrijken van garantie termijn wederom defect. Zeer korte levensduur dus voor apparaat van deze prijsklasse. Verder is temparatuur op z'n hoogste instelling nog niet echt heet, maar net warm genoeg, als je deze direct nuttigt.

wijnanandmostert 24-10-2012

Is Philips al met een nette oplossing gekomen?
Graag verneem ik van u
Zit met hetzelfde probleem.
Philips geeft niet thuis,ondanks vele telefoontjes

Wuzzle 27-05-2012

inmiddels heeft ie het begeven, water werd niet meer heet, na een revisie bij een revisiebedrijf nog een maandje gedraaid en toen overgestapt op de Siemens EQ 7.
Helaas voor Philips maar een eerdere goede review trek ik nu helemaal in..

Stenny 25-05-2012

De koffie is niet echt heet.
De melkopschuimer schuimt niet echt de melk meer op. Het lijkt wel dat de kracht of druk er niet meer is, het lekkere schuimbakje zit er dus niet meer in, wat je van een cappuccino verwacht. Van service en garantie heb ik geen hoge pet op. Tja, de volgende is geen Philips meer.

raverke95 28-05-2012

Heb ik zelf ook vaak voor. De twee pijpjes op het apparaat die in de melktank schuiven moeten volledig schoon gemaakt worden. De O-ringetjes voorzichtig verwijderen en vrij maken van aangekoekte melk.

Het uiterst bovenste/kleinste pijpje zijn holte is bij mij ook telkens afgezet met melkresten. Met een kleine schroevendraaier maak ik die holte telkens schoon. Nadien heb je weer dat heerlijk schuimlaagje. (Het melksysteem gebruiken wij 2x daags en daardoor moet ik heel de boel ook elke 2 maanden volledig reinigen. Ben zo al bijna 4 jaar bezig en het blijft toch steeds goed komen...)

Heb wel binnen de garantie eens een kapotte boiler gehad. Dan duurde het een eeuwigheid voor het toestel opgestart was en was m'n koffie ook te koud. Het opschuimen lukte toen nog wel omdat het toestel daar blijkbaar een 2de boiler voor gebruikt.

Katinka Soda 20-03-2012

heb het apparaat nu net 3 jaar, is al 2 keer ter reparatie weggeweest, nu net 2 maanden uit de garantie weer stuk, koffie is lauw en zit een vieze smaak aan, de service van philips is tijdens de garantie goed eerste keer leen automaat gehad, tweede keer niet, nu moet ik alleen al €45, ophaal kosten betalen dit nog buiten de reparatie, eigenlijk vind ik dit te gek voor woorden voor zo een duur apparaat wat nu al voor de derde keer stuk is.

Officiele reactie van Philips Nederland 24-04-2012

Geachte Mw Soda,

Hartelijk dank voor u review! Vervelend dat uw HD5730 niet te repareren valt!

Graag zouden wij samen met u naar een goede oplossing kijken en dit tot uw tevredenheid oplossen.

Wij nemen telefonisch contact met u op!

Philips Webcare

Katinka Soda 11-04-2012

Wij hebben het apparaat toch ter reparatie aangeboden.
Het apparaat is niet meer te repareren, het aanbod van philips is een nieuwe de HD8856/01 voor € 1.030,= bij betalen.
Het apparaat staat op deze site voor € 1.049,=, ik heb nog nooit zo een slechte service meegemaakt.
Heb dus 3 jaar en 2 maanden kunnen genieten van een lekkere bak koffie voor het bedrag van ruim € 1000,=
Voor ons nooit geen apparaat meer van het merk Philips.
Mag nu de verzendkosten betalen en heb geen koffie machine meer.

wijnanandmostert 23-10-2012

Erg slechte afhandeling van je klachten door Philips
Ze hadden minstens een nieuw apparaat moeten leveren.
Ik heb ook al 3 reparatie's gehad binnen de garantie
Weer stuk met dezelfde storing,net buiten garantie
Jammer maar helaas zegt Philips.
Ik zou als ik uy was,de klacht neerleggen bij klacht.nl
We praten hier volgens mij over een wanproduct.

katinka soda 24-04-2012

Vandaag ben ik gebeld door Philips om tot een goede oplossing te komen, ik wacht af met wat voor oplossing philips komt. Zou ik dan toch weer van mijn lekkere bakje koffie kunnen gaan genieten, ik wacht het af, en laat nog weten welke oplossing er wordt geboden.

Katinka Soda 16-05-2012

De oplossing die Philips bied, is een reparatie van € 225,14. vind de reparatie kosten behoorlijk hoog.
Na 3 keer stuk te zijn geweest heb ik niet meer zo een vertrouwen in deze machine.
Ben bang dat ik het voorlopig met koffiefilter en pot zal moeten doen, en sparen voor een nieuwe.

MarcelD 29-07-2011

---------- update review, 29-07-2011 ----------
Ik heb 'm nu 3 weken en ben NIET tevreden. Met name het maken van cappuccino werkt niet goed. Na grondig schoonmaken van de melkkan gaat het even goed maar na 3 kopjes is er alweer een grondige schoonmaakbeurt nodig, ondanks tussendoor gebruiken van de reinigingsknop.

Vandaag staat in het display dat het apparaat ontkalkt moet worden. Na 3 weken gebruik. Mijn vorige volautomaat (een Delonghi) hoefde ik maar eens per 4 á 5 maanden te reinigen. Dit belooft niet veel goeds voor de komende tijd...

---------- 1e review, 08-07-2011 ----------
Nog geen week geleden deze Philips gekocht. Heeft drie dagen lang een perfecte cappuccino gezet. Nu is het alleen nog een kopje koffie lauwe melk. Ik heb van alles geprobeerd, andere melk, reinigen, voorverwarmen, maar het wordt er niet anders van. Ben nu benieuwd naar de service van Philips. Wordt vervolgd.

Henry van der Burgh 03-05-2011

fantastisch apparaat dat alles automatisch uitvoert en zelf aangeeft wanneer het tijd is om het automatisch schoonmaakprogramma of het ontkalkingsprogramma op te starten.

De lekkerste koffie tot nu toe. Voorheen een siemens cappuccino apparaat gehad, maar deze Philips is toch wel vele stappen vooruit.

R.dijk 11-03-2011

Dit apparaat geeft een goede espresso. Was hier zeer tevreden over, tot ik steeds vaker storings meldingen kreeg. Na ca. 1 jaar is het apparaat 4 keer weg geweest ter reparatie. in december 2010 bleek het apparaat niet meer te repareren volgens het service center e-care. Vanaf dat moment was er geen enkele communicatie meer vanuit e-care nog vanuit Philips. Ik heb zelf maanden lang gebeld, gechat, en e-mails gestuurd. Tot ik eindelijk in februari de toezegging kreeg een nieuw apparaat te krijgen. Omdat dit type niet meer leverbaar was zou ik de Xelsis als gelijkwaardige vervanger krijgen. Weer was het weken stil. Dus zelf maar weer contact gezocht met Philips. Na diverse keren contact zonder resultaat kwam uiteindelijk na 3 maanden met een oud espresso apparaat als "tijdelijke" vervanger opgescheept te zitten de volgende boodschap. Sorry maar we kunnen de Xelsis niet leveren. Ik heb zelf op de Philips online shop gezien dat ie gewoon leverbaar is en dit zelfs per e-mail bevestigd gekregen. Maar Philips komt met een wazig verhaal dat ze geen zaken doen met de onlineshop. Ze leveren uit een andere voorraad, en alleen uit die voorraad. En die was nou net toevallig op. Ondanks diverse pogingen houd Philips vast aan "We kunnen echt niets doen", behalve U het aankoopbedrag crediteren Of in de myshop een apparaat kopen met bijbetaling. In de Philips garantie voorwaarden staat hier niets over. Alleen repareren of vervangen. Nu krijg ik dus een bedrag gecrediteerd waar ik nooit meer een vergelijkbaar product voor kan kopen. Voor mij dus NOOIT meer een Philips product. Nog nooit zo'n slechte "service" gekregen.

Floor72 23-02-2011

Ik ben net de werking en gemak van de machine zeer tevreden.
Alleen vertoont mijn apparaat al naar een aantal maanden aanschaf (2,5 jr geleden gekocht)onder de machine water lekkage. Het repaircenter genaamd E-Care heeft het apparaat nu 3 keer gemaakt en steeds terug met summier omschrijving reperatie. Maar nu al voor de 4e keer terug voor reperatie, blijft water lekken, helaas. Ben niet tevreden of service en klantgerichtheid van E-Care, 1x zelfs werd de telefonische medewerkster pissig om mij (de klant) omdat ik pissig was dat ik met kerst en Oud&Nieuw geen leenapparaat kon krijgen. Dus had met feestdagen geen koffie in huis! belachelijk. E-care kan de kwaliteit die Philips aan haar klanten garandeert NIET nakomen. Men bezit de expertise hiervoor ook niet.

a.leetz 07-12-2010

---------- update review, 07-12-2010 ----------
mijn machien ging stuk en kon niet meer gemaakt worden heb een nieuwe saeco gekregen van philips ik drink gemideld 10 capacino,s per dag 2 espresso dat snap ik wel dat jou machien nog draait ik leef met koffie

---------- 3e review, 28-02-2010 ----------
de machien is niet meet te reparen krijg een vervangende machien van philips alleen deze word niet meer gemaakt productie er van is gestopt
philips heeft saeco overgenomen dus komen er betere espresso apperaten
dan hoor ik jura niet goed ik denk als je net zo veel koffie drink als ik dat je dan een goed merk machien moet kopen die het wel blijft doen ik hoop dat jullie meer geluk hebben

---------- 2e review, 15-12-2009 -----------
philips beloofde 3 x keer oplossing voor het probleem zou worden terug gebeld door philips ze bellen gewoon niet terug dan maar zelf gebeld en dan verschuilt philips zich achter de reperateur e-care die moet beslissen of je nieuw aparaat krijgt ik vind dat als je zo ,n machine aanschaft ook kwaliteit mag verwachten zeker van philips moet nu weer contact opnemen met e-care word hij voor de 3 keer gemaakt voor mij nooit geen philips meer

---------- 1e review, 12-12-2009 ----------
de machien zou gemaakt zijn
ik ga capucino maken krijg alleen straal melk niks geen schuim en de schroef aan de onderkant was gaan roesten door lekkage van apperaat dan is dit het topproduct van philips waar je veel geld voor betaal nee beter uit de productie nemen

gerdienflapper 04-12-2010

Ik heb deze machine nu 2 jaar. Doe alleen de hoognodige ontkalking en het melkreservoir in de afwasmachine. Verder zeer weinig onderhoud nodig. Ik gebruik de dubbelwandige hoge koffieglazen van de HEMA, die van Blokker passen er niet onder. Deze dubbelwandige glazen zijn een noodzaak want alleen dan is de koffie warm. Iedere ochtend even beginnen met koffiebakje leeggooien en water/koffie/melk bijvullen, dan de rest van de dag GENIETEN.
Te weinig schuim: dan eerst 2 seconden laten stomen middels het knopje op het melkreservoir. Betaalbare lekkere koffie: DE dark roast. 2e keus Hema.

Jeroen26 29-08-2010

---------- update review, 29-08-2010 ----------
Ik heb me op de hoogte laten houden voor de reviews van dit apparaat en naast alle positieve berichten lees ik soms nog mensen die twijfelen aan de duurzaamheid en onderhoud van het apparaat.
Dit kun je eigenlijk alleen beoordelen als je hem al een tijdje in het bezit hebt. Ik heb nu inmiddels ruim 2 jaar dagelijks gebruik gemaakt van het apparaat en heb er tot op heden alleen nog maar plezier van gehad. Een enkele keer werd het melkschuim steeds slechter maar na een ontkalkbeurt (flesje Durgol) ging het weer zoals nieuw (tip!). Heb het apparaat nu twee keer met zo'n flesje ontkalkt en verder alleen iedere 1 a 2 weken de zetunit en er omheen goed schoongemaakt. Ik spoel wel altijd het melkkannetje goed schoon na ieder kopje koffie.
Wat mij betreft blijft het een topapparaat !

---------- 1e review, 07-06-2008 ----------
Zeer goed en gebruiksvriendelijk apparaat. De 1-druk-op-de-knop functies voor cappucino's en machiatos werken prima. Je kunt veel dingen instellen maar vooralsnog vind ik de vooraf ingestelde waarden voor de hoeveelheid koffie/melk prima. Als je wilt kun je hier nog mee expirimenteren. Als je echter de hoeveelheden wijzigt en het bevalt niet, kun je niet meer terug naar de oude waarden (alleen naar de fabrieksinstellingen). Maar goed, oefening baart kunst.
Het apparaat maakt een raar geluid tijdens het koffiezetten en spoelen, maar bij navraag bij Philips blijkt dit normaal te zijn (geen probleem dus gelukkig).
Ik gebruik voor goede melkschuim verse volle melk en altijd schone uitgespoelde kopjes. De melkhouder kun je in de koelkast bewaren. Ik heb nog niet alle functies geprobeerd (zoals de gemalen koffie functie) maar dat komt nog wel.

David Mart 25-08-2010

We gebruiken dit apparaat nu enkele dagen en het bevalt ons uitstekend!! Heerlijke espresso, cappuccino en latte macchiato. Perfecte schuimlaag en gemakkelijk te reinigen. Top apparaat!!
Ik neem aan dat de duurzaamheid ook goed is. Heb alleen maar lof over dit apparaat.
Belangrijk is het onderhouden. Zo voorkom je storingen en blijft alles goed functioneren.

De koffie is trouwens goed heet,niks mis mee.

ietswaart 22-07-2010

Het apparaat is nu een week in ons bezit. Onze zoektocht naar een espresso apparaat heeft ruim een maand geduurd, waarbij we merken als WMF, Jura en Saeco hebben overwogen, maar ook naar de andere merken zoals DeLonghi, Siemens en Bosch hebben gekeken. Dit appraat is één van de weinige apparaten met een geintegreerde melkkan, en one-touch cappucino, en aangezien dat onze voorkeuren waren... Na veel wikken en wegen hebben wij voor dit apparaat gekozen vanwege de styling, aangezien de apparaten uiteindelijk toch allemaal hetzelfde doen... We hebben het apparaat uiteindelijk bij de Mediamarkt gekocht, voor een lagere prijs dan wij via internet hebben gezien...

Het apparaat doet het volgens verwachting! Uiters gemakkelijk te bedienen, goed in te stellen. Uiteraard is de smaak van de koffie afhankelijk van de soort bonen die je gebruikt, maar ik heb nog geen vies bakkie koffie gedronken...

Ik heb een paar nadelen ontdekt: ten eerste is de uitloop van de koffie niet erg hoog te plaatsen, zodat een fraai glas voor de latte macchiato niet past. Ik kan mij daar ook wel iets bij voorstellen omdat er nu eenmaal maar één portie koffie wordt gegeven, dus kan de hoeveelheid drank in zijn totaal ook niet al te veel zijn. Mijn tweede minpunt is dat het waterreservoir niet volledig leeg wordt gemaakt voordat er melding van wrodt gemaakt dat het water moet worden bijgevuld. En daarvoor moet eerst de melkkan weer worden verwijderd, die je er waarschijnlijk net voor hebt gezet... Derde is dat als je een sterkere of mildere koffie wilt hebben, je dit 'standaard' in moet stellen, en je dus bij de volgende weer de standaard moet aanpassen. Maar dit zijn voor mij geen minpunten waardoor ik het apparaat niet aan zou bevelen!

Conclusie, ik ben tot nu toe bijzonder tevreden, en ben blij met dit mooie apparaat!

Wuzzle 09-03-2010

---------- update review 09-03-2010 ----------
We hebben het apparaat nu dik drie maanden in ons bezit. We gebruiken het vrij intensief. Tot op heden tot volle tevredenheid. De capu en de koffie blijft subliem. We gebruiken de Arabica koffie van V&D. Smaakt prima!
Ook het instellen van de verschillende koffiesterktes blijft heel gemakkelijk! Het is een perfect apparaat. Jammer dat het schijnbaar uit de collectie van Philips gaat verdwijnen. Topproduct!

---------- oude review 08-12-2009 ----------
Een paar dagen geleden hebben we deze machine gekocht. Onze Gaggia Titanium had het begeven. Eerst wilden we overgaan tot aanschaf van de Gaggia Titanium plus, totdat de de Philips 5730 tegenkwamen. Werkelijk een ongelooglijke machine! 1001 en een mogelijkheden en instellingen. Je maakt een overheerlijke capu met je armen over elkaar, super gewoon. Heel gebruikersvriendelijk. De vormgeving van het apparaat staat in elke keuken; echt een sieraad. De afneembare melktank die je in de ijskast kunt zetten is ideaal!
Ik ga ervan uit dat dit topmodel een goede duurzaamheid heeft vandaar nu al een 10! Een kwaliteitsproduct van Philips!!

Aquarius64 25-02-2010

Hebben het apparaat gekocht op 27 juli 2007.
Heerlijke koffie en gemakkelijk te bedienen. Zeker ook het melk reservoir. Hebben voorheen altijd een Jura gehad, maar omdat de prijs van de Jura €.1.000,- duurder was voor bijna dezelfde uitvoering, toch maar overgestapt op Philips.

Apparaat altijd op tijd ontkalkt en wekelijks schoongemaakt met reinigingstabletten. Doe alleen het melkreservoir in de vaatwasser. het overige was ik op de hand af, omdat er toch vaak agressieve reinigingsbestanddelen in vaatwasmiddelen zitten.

Vandaag, 19 februari 2010, Philips opgebeld voor reparatie. Warmteverlies en het apparaat lekt aan de onderkant. Tevens komt er niet genoeg stoom uit het waterpijpje voor de Capu. Het euvel begon toen het apparaat na elk kopje koffie opnieuw moest opwarmen voordat je een nieuw kopje kon zetten.

Vindt het een groot voordeel dat we een leenapparaat krijgen. Ben benieuwd wat er mis is. Maandag 24 februari as. wordt ie opgehaald.

FamWolters 18-02-2010

Hebben sinds enkele weken het apparaat in ons bezit. Kwamen in de winkel voor een Siemens maar gingen weg met een duurdere Philips. De verkoper heeft ons heel goed geholpen, had veel verstand van zaken en heeft ons een mooie deal gedaan voor het huidige apparaat. In de praktijk bevalt hij dan ook goed. Philips heeft dit apparaat niet zelf ontwikkeld maar qua binnenwerk letterlijk overgenomen van de DeLonghi ESAM4500. Echter de buitenkant ziet er mooier uit. We waren benieuwd of alle pluspunten van dit apparaat ook in de praktijk zouden werken maar dit is zeer zeker het geval. Melkkan werkt prima, makkelijk op te bergen in de koelkast en schoon te maken door de clean knop. En natuurlijk het eerste kopje is altijd minder met schuim dan de volgende. Het waterreservoir moet wel regelmatig bijgevuld worden maar dat komt dan ook door de vele kopjes koffie die gedronken worden. De warmhoud plaat doet goed zijn werk vooral na even aan te staan. Alle instellingen zijn eenvoudig te vinden en te gebruiken. Eigenlijk is deze Philips een volautomatisch apparaat waar je met een druk op de knop een heerlijke bak koffie hebt. Het apparaat geeft zelf aan wanneer de bonen of het water opzijn of wanneer het afvalbakje vol zit om geleegd te worden. Aan het eind van elke dan halen we het apparaat even uit elkaar en maken we hem onder de kraan schoon. Is dus ook een pluspunt dat je niet zoals bij Jura om de 2 jaar een " duur" onderhoud moet plegen, je kunt dit hier gewoon zelf doen. Zijn momenteel hevig aan het zoeken waar je betaalbare en lekker koffiebonen kunt kopen. Onze tip naast koffie van de koffiediscounter is; http://www.fascino-coffee.net/nl/webshop/gebrande-koffiebonen/fascino-budget-specials. Conclusie de koper van dit apparaat krijgt een beproeft systeem met een typische Philips buitenkant waarbij kwaliteit en klasse ervan af stralen. De koffie is heerlijk en het onderhoud is eenvoudig. Kortom een aanrader!!!!

RvLkoffie 13-01-2010

heb apparaat gisteravond binnengehad.
koffie smaakt uitstekend.
echter Koffie temperatuur is veel te laag.
heb ook nog SEACO Stratos; die geeft warmere koffie
ga 'm terugsturen

p2dewit 11-01-2010

---------- update review, 11-01-2010 ----------
Wij gebruiken dit apparaat nu ongeveer anderhalf jaar. Gemiddeld zetten wij ongeveer 4 kopjes per dag.
Apparaat werkt nog perfect en we hebben nooit problemen gehad. Ook nog geen onderhoudsbeurt (niet nodig !).
Reinigen gaat prima en eenvoudig door de zetgroep eruit te halen en af te spoelen onder de kraan. We doen dit ongeveer eens per 2 weken. Daarnaast ook eens per 2 weken reinigen met een reinigings tablet.
Verder regelmatig ontkalken (wij gebruiken originele flesjes welke bij het apparaat geleverd werden).
In het begin even zoeken naar de juiste bonen, gebruiken nu altijd Medelin Secret bonen (abonnement !), heerlijk. Verder gewone halfvolle melk in de kan, werkt het beste.

---------- 1e review, 17-07-2008 ----------
Heb de HD5730 nu een paar dagen. Apparaat zet prima koffie en het gebruiksgemak met name is perfect ! Hij is zeer eenvoudig vrijwel geheel te demonteren en schoon te maken via een deurtje aan de voorkant. Ik vind daarom ook nergens in de handleiding terug dat hij om de zoveel tijd een kostbare servicebeurt nodig heeft, zoals veel concurent apparaten. Over de duurzaamheid kan ik natuurlijk nog niks zeggen, echter eea zmaakt een erg degelijke indruk. Zeer tevreden. Is ook als beste espresso-automaat getest in een zweedse test (score 99 van 100).