De'Longhi ESAM4300

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de De'Longhi ESAM4300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Sterre1977 01-05-2010
Geschreven voor: De'Longhi ESAM4300

Wij hebben in november 2009 een Delonghi 4300 gekocht. We waren ontzettend blij met het apparaat tot half december.
De maler was kapot. Na drie weken wachten en een aantal keer gebeld te hebben, konden we het apparaat ophalen.
Vervolgens hebben we er weer twee maanden plezier van gehad. Het lampje voor het ontkalken ging branden, maar het programma deed het niet meer. Een dag later sloeg de hoofdschakkelaar van de stroom telkens om als we het apparaat wilde gebruiken.
Dus weer terug naar de winkel. Twee weken later hadden we hem terug. Alleen, het plezier was echter van korte duur. 's Ochtens konden we hem niet meer gebruiken vanwege het ENORME lawaai dat het apparaat produceerde! Sinds twee dagen ging telkens het lampje van het water branden, ook al zat er voldoende water in, de kopjes werden steeds minder vol, soms deed hij het helemaal niet meer. Dan was het een kwestie van apparaat uitzetten, weer aan zetten, om 1 kopje koffie te krijgen.
We waren het beu en vanmiddag zijn we weer teruggegaan naar de winkel. Wij hebben een nieuw apparaat gekregen! Hoewel het niet het zelfde type is (stond niet op voorraad) zijn we wel blij met die service! Want het is erg irritant om een espresso machine te kopen waar je totaal niet van op aan kunt.

Duurzaamheid van onze 4300 was er-rug slecht! Verder waren we tevreden voor de smaak, de warmte van de koffie en het gebruiksgemak om een kopje koffie te zetten. Ontkalken is volgens mij afhankelijk van de hardheid van het water. Wij moesten dat heel vaak doen! Drie weken zonder ontkalken haalde we niet.