Nivona CafeRomatica 720

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nivona CafeRomatica 720 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

mdubbelm 11-03-2009
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 720

We zagen zo'n beetje door de bomen het bos niet meer qua espresso-apparaten, dus hebben ons laten voorlichten bij een gespecialiseerde winkel.
Daar kwamen we Nivona tegen, een voor ons onbekend merk. We hebben jaren een Nespresso gehad, maar dit werd te duur en we zochten iets professionelers, waar we zowel koffie, cappucino als espresso mee konden zetten.
De nivona 720 hebben we nu ca. 4 weken in gebruik, en voldoet volledig aan onze verwachtingen. Een groot voordeel tov de duurdere Jura is, dat je zelf de zetgroep er uit kunt halen om te reinigen. Verder heeft dit type een gebruiksvriendelijk display. Bij 2 kopjes maalt hij niet een hoeveelheid bonen in 1x voor 2 kopjes, maar wordt er 2x een half kopje over 2 kopjes verdeeld. Dit zou langzamer zijn dan andere machines, maar dat is een verschil van seconden. Je hoeft er niet naar te gaan staan kijken natuurlijk.
Verder wordt er gemeld dat de maalgroep fluisterstil is, maar dat valt wel tegen, het is best een kabaal als de bonen worden vermalen. Voor ons op zich geen onoverkomelijk probleem. Het opvangbakje voor de gebruikte koffiekoekjes is in verhouding wel een beetje klein, maar als je deze elke avond leegt dan heb je daar geen last van. De koffie is lekker heet, en ook de cappucino-schuimer werkt heel fijn (slangetje in het pak en schuimen maar). We laten het eerste beetje schuim weglopen want dat bevat water. Volle, houdbare melk werkt het beste.
Bovendien gaan we bij een gemiddelde van 5 à 6 kopjes koffie per dag zo'n 400 euro per jaar besparen tov van het geld dat we kwijt waren aan de Nespresso-cupjes, dus de machine is binnen 2 jaar terugverdiend!

kwestveer 12-01-2009
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 720

Sinds 30 december 2008 in het bezit van deze Nivona Romatic 720. De 720 en de 725 zijn technisch gezien identieke apparaten, enkel hebben ze ieder een andere kleur. Daar betaal je dan wel 50 Euro meer voor. De 740 is technisch ook hetzelfde, enkel kent deze een apart inschakelbare koppenwarmer en ook weer een andere kleur. Daarvoor betaal je ook 50 Euro extra. De 710 is technisch eveneens hetzelfde, enkel kent deze een display met symbolen ipv met tekst en wordt geleverd in de kleur zwart. Ik heb dus, na lang wikken en wegen en speuren op het internet de 720 gekocht. Ik vind het een gebruiksvriendelijk en fantastisch apparaat. Het maakt een prima espresso en cappuccino. En dat is tenslotte waar het om gaat.