Nivona CafeRomatica 710

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nivona CafeRomatica 710 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

dokslaan 16-02-2010
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 710

Absoluut een topapparaat. Fantastische koffie, makkelijk schoonmaken, makkelijk schuim maken en het oogt ook nog fraai.

11jw1968 06-12-2009
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 710

Na lang wikken en wegen tussen de Jura C5 en Nivona 710 voor de laatste gekozen.
Met name de lagere onderhoudskosten waren doorslaggevend. De zetgroep kan verwijderd en gereinigd worden in tegenstelling tot de Jura die daardoor veel eerder aan een dure onderhoudsbeurt toe is.
De temperatuur is prima, al moet je de koffie (en zeker de espresso) natuurlijk geen kwartier laten staan.
Het opschuimen gaat ook perfect. Veel schuim.
Het apparaat geeft precies aan wat er moet gebeuren. Kan niet missen.
Het enige nadeel is misschien dat je met dit apparaat nog meer koffie gaat drinken.....
Duurzaamheid heb ik niet beoordeeld. Hij ziet er degelijk uit, maar dit kan je pas op de lange termijn goed beoordelen.

L. Prins 28-04-2009
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 710

Overtuigd door de reviews over dit dit apparaat(en andere types van Nivona)op deze site kocht ik een maand geleden de 710. Ook ik ben zeer tevreden en ben er meer koffie door gaan drinken. Door strakke vormgeving en de iets geringere breedte dan de meeste andere apparaten komt de 710 wat minder als een bakbeest op het aanrecht over. Apparaat ziet er netjes afgewerkt en degelijk uit. Voordeel van Nivona is dat je niet vastzit aan een schoonmaakcontract van ca 150 euro per 2-3 jaar, want het binnenwerk valt zelf te reinigen. Maar die discipline moet je dan dus wel opbrengen... De keuze uit drie maalhoeveelheden in combinatie met de traploos instelbare watertoevoer maakt elke sterkte van de koffie mogelijk. Bediening is eenvoudig, evenals het schoonmaken en het geluidsniveau is beschaafd (niet/nauwelijks meer dan Senseo of filterapparaat). De 710 bezit geen aparte verwarming voor kopjes, hoewel de handleiding dat wel enigszins suggereert. Dit punt speelt in de praktijk misschien alleen bij de kleinste hoeveelheid koffie per kopje, dan kan het wenselijk zijn het kopje voor te verwarmen. Bij 'normale' hoeveelheid koffie blijft deze heet genoeg en is voorverwarmen niet nodig (types met hoger nummer hebben de voorverwarming wel). Ik de praktijk voor mij dus geen item. Het lampje voor 'lekbak/lekrooster legen' gaat een enkele keer branden, ook als bak of rooster nog niet vol zijn, maar dan is er een drupje water of koffie op de senor van de bak terechtgekomen. Vind ik niet echt een punt.

bertie2008 15-11-2008
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 710

Waarom dit apparaat in Nederland en op deze site nog zo onbekend is, is mij totaal een raadsel. Ik heb hier veel gelezen en lang getwijfeld, maar door toeval (in een Duitse winkel) bij dit apparaat terecht gekomen. Zeer functioneel en gebruiksvriendelijk. Nivona verslaat bij de testen in Duitsland de concurrenten!! En dat voor een betere prijs. Duurzaamheid kan ik uit eigen ervaring nog niets over zeggen, maar het binnenwerk komt uit de fabriek waar onder ander ook Jura gemaakt wordt. Dus ik hoop dat dat ook goed zit. Wil je al iets te zeuren hebben, dan is het misschien dat ie iets minder designy is dan bijv. de Jura ENA5.