Melitta Caffeo Lounge

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta Caffeo Lounge op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Theodd123 12-10-2012
Geschreven voor: Melitta Caffeo Lounge

Ik heb deze M. Lounge bij wehkamp gekocht voor 499.-. De eerste dagen was het wel even schrikken, de koffie smaakte niet. Nadat ik de waterhardheid met de bijgeleverde stick had afgeregeld werd het veel beter. De gebruiksaanwijzing ging ik pas lezen nadat ik hem enige dagen in gebruik had. Daar las ik ook dat je nog niet aan de maal instelling moet zitten. Ikhad hem natuurlijk al in zijn fijnste stand staan. Nadat ik hem weer terug had gezet was de koffie perfekt! Ook het opschuimen ging prima. Nadat ik een Siemens en een Saeco heb gehad is dit tot nu toe mijn fijnste apparaat! De koffie is ook heerlijk warm(en kan zelfs heter gezet worden) Al met al ben ik erg blij hiermee, ook de Melitta service desk reageert prettig op,gestelde vragen! Over de degelijkheid kan ik natuurlijk nog niet oordelen, maar ik heb er wel vertrouwen in...

Theodd123 30-01-2013

Nu naar enige maanden ben ik nog steeds zeer tevreden. Alleen hebben de bonen nog wel eens de neiging niet in de maler te zakken. Gevolg slappe koffie. Melitta wilde hier voor langskomen ik betwijfel alleen of dit optelossen is. Voorlopig heb iknde bonen keuze schakelaar maar verwijderd. Probleem is dan ook opgelost en de koffie zakt nu wel in het maalwerk.

AS82 25-10-2011
Geschreven voor: Melitta Caffeo Lounge

Na lang zoeken en vergelijken, liep ik tegen een oud demo-model van de Caffeo Lounge aan. Wat een heerlijke koffie! Makkelijk te doseren (van supersterk, klein espressootje tot grote mok koffie) en ook de sterkte van de koffiesmaak is goed in te stellen. Wij houden echt van een sterke bak, ik moet zeggen dat de bonen er dan wel doorheen vliegen, maar dat is natuurlijk niet door het apparaat maar door onze smaak!
Het enige nadeel is dat hij regelmatig aangeeft dat het bakje voor de opvang van de koffieprut leeg gemaakt moet worden terwijl het nog lang niet vol zit, maar dat is voorlopig het enige minpunt.
De Cappuccino is ook lekker sterk te maken, al heeft mijn man moeite met het melk-opschuim-apparaat. Het geeft wisselend schuim, de ene keer een enorme laag schuim, het volgende moment stort het meteen in tot warme melk. Ik heb inmiddels de draai te pakken en dan lukt het geweldig. (Tip, gewoon de melk opschuimen in de cappuccinobeker, dan is de beker goed warm en koelt de koffie dus niet snel af, werkt ideaal!)
Wij zijn erg blij met de keus voor dit apparaat. Een aanrader! (hopen dat we daar over een paar jaar ook zo over denken!)

Paul Coret 26-10-2011

Ik heb dezelfde ervaring, de cappuccinoschuimer werkt verschillend, ene keer goed schuim, andere keer slecht. Er is er ook al 1 stuk gegaan, maar kreeg van Melitta een nieuwe, volgende dag bezorgd. Welke cappuccinobeker bedoel je om op te schuimen? En wat voor methode gebruik je?

Paul Coret 09-12-2010
Geschreven voor: Melitta Caffeo Lounge

Al tijdje op zoek naar een apparaat maar vind meer dan 600/700 euro echt teveel geld. Tot dat ik tegen dit apparaat aanliep in de mediamarkt. demo model voor 300 euro, reviews hier gelezen en besloten om te kopen. 2 jaar garantie. De smaak van espresso en capucinno is fantastisch. de melkopschuimer is geweldig, geeft vast melkschuim, pas op, want het volume verdubbelt echt bij het opschuimen. krijg je ook een prachtige latte macchiato. Het gebruik van gemalen koffie vind ik minder, dit lukt niet altijd. Handig is ook 2 compartimenten voor verschillende bonen, omdat ik in de avond decaf drink en overdag gewoon. Ook handig als je cafe creme wil maken. Goed kijken, heb dit model al voor 1109 euro zien staan! en bij een koffiewinkel als demo voor 699, terwijl deze nieuw in de mediamarkt voor 629 wordt aangeboden.

Paul Coret 31-10-2011

Ik worstelde met de schuimer, maar het is simpel. De opschuimer aan het oppervlak van de melk houden en langzaam in de melk dompelen. Stevig melkschuim in 10 seconden. Staat op de website van Melitta, in de handleiding staat dat de schuimer in de melk gedompeld moet zijn, maar dit werkt niet goed.

paulcoret01 13-10-2012

ik heb dit apparaat bijna 2 jaar en werkt prima. Het enige waar ik problemen mee heb is de opschuimer. Deze is al een keer vervangen (gratis door melitta). Ik moet de opschuimer altijd eerst even een minuutje laten stomen voordat het wieltje gaat draaien. Daarna werkt het prima.

MHeskes 15-08-2010
Geschreven voor: Melitta Caffeo Lounge

Heerlijke koffie, gemakkelijk in gebruik! Tevens heerlijke cappucino met verse geklopte volle melk!
Geweldig machine!

mj jager 16-03-2009
Geschreven voor: Melitta Caffeo Lounge

Ik heb nu ook na uitgebreid vergelijk van machines een Caffeo Lounge in m'n keuken. Heerlijk, wat een luxe! Ik brouw wat af met leuke koffie-drankjes.
Handig in gebruik, snel klaar en wat ik zelf belangrijk vind, is dat hij ook in een energiestand kan, ook al zet ik hem niet aan de achterkant met die aan/uitknop uit.
Jammer, dat ie nog niet in elke winkel staat.