Siemens TK76009 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TK76009 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Diedo 04-08-2013

Een aantal jaren geleden hebben wij dit apparaat aangeschaft. Wat waren we destijds enthousiast!

Zo zuinig als we zijn hebben we dit apparaat zeer goed verzorgd en regelmatig gereinigd met de beste middelen.

Helaas kwamen er in de loop van de jaren steeds meer mankementen bij. De poederlade ging op een gegeven moment helemaal niet meer open. De zeteenheid begon na 2 jaar!!! mankementen te vertonen (vastlopen, koffiedrab blijft hangen, piepend en krakend geluid, de koffie smaakte niet meer, de zeteenheid kon alleen met veel kracht eruit worden genomen etc.).

Na zo’n vastloper werd de automaat door ons grondig gereinigd. De koffie smaakte daarna weer lekker… voor twee dagen. Daarna begon alles weer vast te lopen.
Het laten repareren van dit apparaat zou ons een kleine 300 euro kosten omdat veel vervangen moest worden. Wij stonden perplex van deze kosten, temeer dit apparaat bijna 1000 euro heeft gekost.

Na het zoveelste mankement/probleem hebben we besloten dit ONDING de deur uit te doen en in te ruilen voor een Philips Saeco HD8751/95. Wat een vooruitgang, wat een verschil maar vooral.. wat een service. Een garantie van maar liefs 3 jaar.

Een ding staat voor ons vast. Voor ons NOOIT meer een espresso apparaat van Siemens of Bosch. Onze ervaring, de kwaliteit is beneden alle peil.

thorinp 14-02-2013

lekkere koffie maar moeilijk om schoon te houden (koffiedrab komt werkelijk overal te zitten) en onderdelen gaan snel stuk (zet unit kon na 2 jaar vervangen worden, en momenteel loopt het water niet meer door).
Voor mij geen Siemens koffieautomaat meer.

Hoogploeg 24-01-2013

Het apparaat geeft lekkere koffie, maar wat is de kwaliteit en service slecht! Wij hebben ondanks zorgvuldigheid van onze kant meerdere malen reparaties moeten laten doen. Met name de melkopschuimer is een ramp. Het is lastig schoonhouden en al drie keer gebroken. Ook is het apparaat lek geweest. Nu is de garantie voorbij en hebben we weer problemen met de melkschuimer. Siemens biedt geen service, de kosten om te repareren zijn hoog en ze geven geen garantie ondanks bij hen bekend dat er gewoon iet mis is met dit apparaat. Al met al zijn wij erg ontevreden en zouden wij nooit meer een Siemens kopen!

Coffee-addict 20-06-2012

Siemens maakt het niet waar met dit apparaat; binnen zes weken stuk: uiteindelijk nieuwe apparaat ontvangen. Na anderhalf jaar: weer stuk, drie weken reparatietijd. Net buiten garantietermijn (2,5 jaar na aanschaf) weer kapot. Altijd conform instructies onderhouden met juiste middelen.... wat een teleurstelling en zeker voor deze prijs. Ik kan hem dus NIET aanraden.

Meilst 17-03-2012

mooie machine, echter niet goed doorgedachte ontwerp. heb per ongeluk een lepel water op de warmhoud plaats gemorst, water in ventilatie gaatjes en BOEM! € 600.- schade aan binnenwerk!!! Waarom ventilatie niet aan zijkant of voorziening dat geen water bij de electronica kan komen d.m.v. schutplaat o.i.d.? heb de machine maar niet laten maken en een De'Longhi gekocht, beste uit de test in consumenten blad dec/2011. De EQ7 kwam als minste uit de test! Weinig waarde aan de reparatie kosten opgaaf omdat zij vele slagen om de arm houden voor evt. meer reparatie kosten.

renedutch 19-03-2012

Opvallend dat je wel de enigste bent die een slechte beoordeling geeft, en inderdaad het electrisch kan slecht tegen water, maar ahum da's meestal zo!

De service van siemens vind ik overigeens niet echt denderend!

htimmerman 19-05-2011

Het apparaat heeft naar mijn meninig een zwak punt, en dat is de poederlade. Wij gebruiken deze poederlade alleen maar voor de reinigingstabletten. Deze is bij ons al twee keer stuk gegaan, wel netjes binnen de garantie gerepareerd, maar van een apparaat in deze prijs cattegorie mag naar mijn mening meer kwaliteit verwachten.
Verder zet hij prima koffie!

cj1 18-04-2011

Wij hebben de machine nu 2 jaar, De maalunit lekte 2 maanden geleden, en er kwam geen water meer uit. Maar 1 telefoontje en hij werd aan huis opgehaald we kregen een vervangend apparaat en hij is weer thuis bezorgd. het aparaat is wel erg gevoelig voor kalk.We hebben een nieuwe maalunit gekregen, die viel keurig binnen de garantie. Als dit bij meer mensen voorkomt (Wij drinken veel koffie, dus hij wordt erg veel gebruikt), is dit wel iets om op te letten.Maar super lekkere koffie, wat onze gasten ook beamen. Voor ons geen andere koffie meer.

jeff-12 26-01-2011

In vorige postings gaven we aan niet zo tevreden te zijn. De melkschuimer liet het te vaak afweten. Inmiddels hebben we geleerd dat ipv spoelen met water dit ook kan met een klien beetje dreft erin. Zodra het apparaat slecht melkschuim geeft doen we extra spoelen met ietsjes dreft.

apparaat doet het nu al maanden prima

wij zijn erg tevreden geworden.

defense 24-01-2011

Na 8 jaar een Jura Impressa te hebben gehad, nu alweer een jaar in bezit van de Siemens TK76009.
Het schoonmaken is een stuk eenvoudiger de smaak van de koffie hetzelfde. De temperatuur is hoger in te stellen bij de Siemens.
Heb er inmiddels 2500 kopjes meegezet en eigenlijk probleemloos. De lekbak gaat inderdaad vrij snel vol, maar het water- en bonenreservoir zijn weer groter dan bij de Jura.
Kortom een goede koop!

Cyrody 09-04-2010

---------- update review 09-04-2010 ----------
Vervolg van mijn vorige review. Heb vandaag na ruim 2 weken mijn espresso-apparaat teruggekregen. Hij heeft het nu wel 3 kopjes koffie goed gedaan en is nu weer kapot. Hij gooit bij elke kopje koffie de lekbak er weer uit. In het bijgeleverde rapport staat dat het apparaat is Duitsland is gemaakt. Ook het "maalgedeelte" was defect en is vervangen. Erg vreemd allemaal voor een apparaat van 1 dag oud.Morgen maar weer contact met Siemens opnemen..ben benieuwd wat ze hieraan gaan doen. Wordt vervolgd!

---------- oude review 07-04-2010 ----------
We hebben de Siemens TK76009 gekocht en deze heeft het welgeteld 1 dag goedgedaan. Er was een probleem met de lekbak, deze sloot niet goed en ging dus steeds open. Siemens heeft het apparaat opgehaald en we kregen zolang een leenapparaat. Jammer is alleen dat we nu al ruim 2 weken zitten te wachten op ons nieuwe gerepareerde apparaat. Telefoontje naar Siemens geeft alleen de mededeling dat het erg druk is op de afdeling reparatie. Dus dat geeft te denken...
Die ene dag hadden we wel lekkere en hete koffie, dat dan weer wel.

Cyrody 05-02-2012

update review 05-02-2011... Mijn espresso-apparaat is opnieuw defect. Nu doet de opschuimer het weer niet. Aan het onderhoud kan het niet liggen, want ik maak elke dag (als ik cappuccino heb gemaakt) de opschuimer schoon en spoel hem door.
Erg jammer want hij maakte erg lekkere cappuccino. Maar weer naar Siemens gebeld. Erg jammer dat een apparaat met die prijs zo vaak defect is. Wordt weer vervolgd!

Rob_660 18-02-2010

We hadden voorheen een Pavoni machine waarmee met handkracht espresso en cappuccino gezet kon worden. Hierdoor werd deze machine niet zo intensief gebruikt. Na aanschaf van deze Siemens is echter het zetten van espresso, cappuccino, latte macchiato en de andere koffie variaties.

De machine is erg gemakkelijk in gebruik. We zaten te twijfelen tussen Jura en Siemens. Vanwege goede recensies en vanwege het feit dat bij Siemens je zelf de zetgroep schoon kunt maken, voor de Siemens gekozen. Als ik zie wat de koffie achterlaat in de zetgroep lijkt dat een verstandige beslissing geweest. Nu maken we de zetgroep 1 keer per week schoon.

Enige nadeel bij de machine vind ik dat er redelijk wat water in de lekbak terechtkomt, zelfs als je bij het doorspoelen een kopje onder de uitloop zet. Na 10-14 kopjes moet de lekbak zeker leeggemaakt worden (ook ivm de 'koffie koekjes'). Waarschijnlijk is dat echter ook bij andere machines het geval.

Bij het gebruik van melk is het zaak het tuitje goed schoon te houden, aangezien anders de melk kan gaan 'spetteren'.

Ons bezoek vindt de koffie bij ons erg lekker. Na wat experimenteren zijn we uitgekomen op La Brasiliana, die zowel voor espresso als ook voor gewone koffie een erg lekker bakkie geeft.

Philip07 12-02-2010

Sinds 4 maanden in ons bezit.
Geweldig apparaat. Inmiddels 1000 kopjes koffie gezet onderverdeeld in espresso, cappucino, zonder enige problemen. Ik heb oa voor een siemens gekozen omdat ik al jaren fan bent van dit merk. Mijn hele huis staat er vol mee.(vaatwasser, hete lucht oven, magnetron, weegschaal, waterkoker, wasmachine en droger). Al jaren lang plezier zonder enige problemen. Maar even terug naar de koffiemachine. Een en ander hangt af van wat voor koofiebonen je erin stopt. Al verschillende soorten van de koffiecentralen gekocht. Gemiddelde prijs van 1 kg is € 20,- Dit komt er op neer dat je per kopje koffie € 0,15 ct uitgeef, maar dan heb je ook wat. Mijn voorkeur gaat uit naar cafe diemme, super.
Verder heb ik enkele malen gemaild naar de klanten service van Siemens om wat extra iinfo te krijgen, binnen 24 uur altijd een volledig antwoord gekregen. Siemens mijn complimenten over jullie producten.

Chris S 23-10-2009

Ik heb de siemens TK76009 nu een paar dagen in huis.

Ik heb voor de aanschaf gesproken met de klantenservice van Siemens om te vragen wat de verschillen zouden zijn met zijn opvolger de TK76209RW. Volgens Siemens zijn het dezelfde automaten met dezelfde functionaliteiten. Echter op de TK76209RW zit nieuwere software voor display.

Ik heb gezien het prijsverschil op dit moment gekozen voor de TK76009.

Het is een supermachine, ik heb de machine binnen 15 minuten gebruiksklaar gemaakt. Onder andere meten hardheid water, Britafilter in waterbak plaatsen en instellen klokje. Een kind kan de was doen.

Het display wijst voor zich en de mogelijkheden zijn echt geweldig. Het melkschuim is echt mooi stevig van structuur en goed warm. Ik heb binnen 5 minuten het gebruik kunnen uitleggen aan mijn vrouw.

Het is elke dag een feestje om de machine te gebruiken. Ik ben erg blij dat ik voor een volautomatische machine heb gekozen, welke zo makkelijk is te gebruiken.

ik merk dat de koffie lekkerder smaakt doordat ik geniet van het gebruikersgemak.

belkaatje 03-09-2009

Wat een geweldig apperaat, heerlijke koffie, de melk is zelfs heet bij de latte en cappucino.Wel ingesteld op max temperatuur.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Senseo is hier niks bij en als je een nespresso-apperaat koopt ben je heel veel geld kwijt voor die cupjes die je alleen online kunt bestellen.Dan heb je deze machine er al in 1 jaar uit als je veel koffie drinkt.

jinkes 25-08-2009

Super apparaat ! Na lange orientatietocht uiteindelijk gekozen voor deze Siemens en geen moment spijt gehad. Niet te vergelijken met de andere (goedkopere) apparaten zoals bv senseo latte select of krups.
Eenvoudige bediening ondanks de veelzijdige mogelijkheden, makkelijk te reinigen en heerlijke espresso, capuccino of machiato.
We zijn wel nog een beetje aan zoekende naar het soort koffiebonen (heb nu van de Lidl), vinden met name de capuccino en machiato tot nu toe nogal mild, ondanks dat we kiezen voor de sterkste variant. Dus mocht iemand een tip hebben voor een lekkere pittige boon : horen we het graag !

msk 21-08-2009

Heb deze nu een weekje of 2, prachtig apparaat. Alleen zo jammer dat de rvs plaatjes op de lekbakjes zo kras gevoelig zijn, dat had mn vorige Krups ook. Geweldig is dat je de zetgroep er heel gemakkelijk uit kunt halen om schoon te maken. Koffie is goed heet, apparaat is erg gebruiksvriendelijk. Ik gebruik espresso bonen van de Wereldwinkel. Al met al heel erg tevreden over.

Diedo 18-07-2009

Een echte espresso machine was al jaren een droom van mij. Na veel zoeken, mitsen en maren viel mijn keuze op de Jura en Siemens.

Ik ben toch voor de Siemens gegaan want de Jura moest om het jaar/2 jaar een servicebeurt krijgen.

Bij de Siemens kun je echt alles zelf onderhouden en schoonmaken en het is een Duits product wat voor mij degelijkheid betekent.

Ik heb hiervoor altijd Senseo koffie en filterkoffie gedronken maar de koffiesmaak die uit dit apparaat komt is in 1 woord Geweldig!

De Cappucino en de Machiatto is echt zo gemaakt. De kop of het glas onder het melkschuimapparaat en in een halve minuut tot 1 minuut staat daar een heerlijke
cappucino / machiatto. Beide zijn voorzien van een prachtige schuimkraag, de machiatto ziet er feestelijk uit en de melkschuim is lekker dik en stevig.

De koffiebonen die we nu gebruiken zijn van de Lidl en ik moet zeggen dat deze heerlijk zijn. Een zoektocht met google leert mij dat
deze koffie echt kwaliteitskoffie is met 100 procent Arabic bonen. We hebben ook nog een klein potje Illy gekocht om het verschil te proeven.

Belangrijk: als je het apparaat koopt zorg dan dat je een Nederlands model koopt. Kost 2 tot 3 tientjes meer maar bij het installeren en onderhouden van de machine scheelt dit echt.

Voordelen:
Heerlijke koffiesoorten zelf te maken.
Gemakkelijk.
Gebruikersvriendelijk.
Onderhoudsvriendelijk.
Mooi design.
Degelijk apparaat.
Mooie blauw licht als het apparaat aan staat.
Handig display met aanwijzingen.

Nadelen:
Op dit moment geen.

koffiegenieter 13-07-2009

Deze TK76009 is een maand in mijn bezit en tijd voor een beoordeling.
De koffie (alle mogelijkheden) is echt heel lekker en dan maakt het niet uit of er milde of juist krachtige soorten bonen worden gebruikt, de sterkte is instelbaar. Wel heel belangrijk is volgens mij speciale bonen voor espresso machine's gebruiken om problemen met het maalsysteem te voorkomen.
De juiste instelling is natuurlijk ook van belang.
Reinigen is ook geen probleem en het regelmatig legen van het lekbakje is voor mij geen probleem, je krijgt er wat voor terug!
Een nadeel.......de koffie smaakt bijna nergens meer lekkerder dan thuis.
Voor duurzaamheid heb ik een tien ingevuld en wel omdat het apparaat zeer degelijk aanvoelt en tot op heden 100% zijn werk doet.

koffiedrinker37 11-06-2009

Mooi apparaat, wij hebben dit apparaat nu een 1/2 jaar en is voor de 3e keer voor reparatie weg. Hij geeft geen koffie, maalt het wel maar komt niet in je beker en ook zeer slechte schuimlaag op de cappucino e.d.
We verlangen terug naar onze oude apparaatje van fl 100,=, dat heeft het 10jaar zonder problemen gedaan.

Aart Jan en Wendy 10-05-2009

Wij hebben het apparaat ruim een maand in ons bezit en willen absoluut geen andere koffie meer! Of het nu cappucino, latte macchiato, een espresso, een gewone koffie is alles smaakt even goed en is in een handomdraai gemaakt.
Het grote voordeel van dit apparaat is dat je alles zelf kunt schoonmaken. Het lekbakje is inderdaad snel vol, maar het is ook maar een kleine moeite om het even leeg te gieten.
In het begin hebben wij wel even moeten wennen dat de melk niet heel erg warm was. Wij waren nl. opgeklopte gekookte melk gewend in onze koffie. Dit hebben wij opgelost door even de kou van de melk af te halen in de magnetron voordat het door het apparaat wordt opgezogen. Het is een kleine moeite en geeft een groot genot. Volle melk geeft een goede schuimlaag, maar ook de halfvolle melk doet het prima! Kortom een erg prettig apparaat. Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat!

jalwdenelzen 06-02-2009

Ben nu ruim een maand in het bezit van de TK76009 z-series. Ik heb hiervoor verschillende andere espresso automaten gehad van de eenvoudige illy sachet quickmill, tot krups en inbouw siemens espresso automaat. Echter deze machine steekt er met kop en schouders boven uit. Hij doet excact wat je aangeeft, instel mogelijkheden ten over en nog eenvoudig ook. Alles doet hij goed tot in perfectie, espresso,koffie,cappucino en een onovertroffen macchiato. Ik gebruik weliswaar Illy bonen, vind ik persoonlijk de lekkerste koffie geven. Deze machine verkozen boven de topversie van Jura om 2 redenen. Een is onderhoud, de Jura moet door de dealer een maal in de zoveel tijd geserviced worden, en aangezien er bij mij gemiddeld 2500 koppen per jaar doorgaan zou dat voor mij een maal per jaar betekenen, a ongeveer eur100.00 tot 120.00. Ten tweede is het schuim voor cappucino en macchiato romiger en steviger dan bij de Jura. Een goede vriend heeft zo'n Jura topversie, lekkere koffie maar schuim niet zo stevig en romig als bij deze siemens, let wel, temperatuur melk is ook bij hem 5 graden en eveneens halfvol van de appie. Meest doorslaggevende voor mij was dat de zetgroep van deze siemens eruit kan om gereinigd te worden. Hierdoor heeft de machine geen of nauwelijks onderhoud nodig en wordt de smaak minder beinvloed door achtergebleven koffieresten in de zetgroep. De gehele machine voelt zeer degelijk aan, met name de cappucino/macchato systeems is zeer makkelijk te reiningen en voel solide aan. Het is wel een uitgave, maar naar prijs-kwaliteit gekeken, een uitgave voor jarenlang intens koffiegenot.

man38 04-02-2009

Dag Allemaal,
Sinds 4 weken heb ik de TK76009 in gebruik en ik moet zeggen ik vind het een goed apparaat!
Alles lekker automatisch alleen het water bakje vind ik wat snel vol,maar dat kan aan mij liggen.
Vind het blauwe licht ook erg mooi,tevens de zeer stille koffie molen

Joeter 31-01-2009

Wat een topper! Nu bijna een maand in gebruik en we genieten dagelijks van heerlijke koffie. Alles gaat volautomatisch en het apparaat is eenvoudig zelf te reinigen. We hebben nog niet hoeven ontkalken, maar als ik de gebruiksaanwijzing lees is dit ook enkel een druk op de knop en het apparaat doet de rest! Het apparaat is niet goedkoop, maar goed rondkijken op Internet loont.

Elke soort koffie is af te stemmen op hoeveelheid, temperatuur en sterkte. Het apparaat maakt volautomatisch: Koffie, espresso, cappuchino, koffie verkeerd, latte macchiato, warme melk, warm melkschuim en heet water!Te kiezen via het mooie display.