Saeco Xsmall Plus

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Xsmall Plus op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

C 28-10-2015
Geschreven voor: Saeco Xsmall Plus

Veel verlies van water, moet wel van schoonmaken, water verversen/aanvullen etc. Krijg ook veel maalsel wat er naast valt.
Kan echter niemand vinden die hier iets van weet of de oplossing kan aandragen

Defreeze 29-10-2015

Bij mij stort ie soms de koffie ongezet in het afvalbakje. Van zulk maalsel?
Ik heb van alles geprobeerd en ik heb twee mogelijke redenen:
1 Als er te weinig koffie voor een kopje bovenin zit, dan breekt ie het proces af en gaat de gemalen koffie naar het afvalbakje.
2 Ik heb de indruk dat soms de druk wat hoog (of juist laag) is en dat ie daarom dit gedrag vertoont. Meestal tap ik vóór het eigenlijke zetten even wat water uit het pijpje, totdat de uitstroom enigszins constant is. Het lijkt erop dat dat helpt.
Misschien heeft u hier iets aan?
Ik ben benieuwd.

Groet,
Defreeze

SlotRichard 01-09-2015
Geschreven voor: Saeco Xsmall Plus

Smaak is goed, mogelijkheden prima voor wat we wensen. Gebruiksgemak een mindere score want lekbakje moet je regelmatig, legen en schoonmaken naktuurlijk. Wij zetten er zelf een bekertje onder om niet na elke spoeling het lekbakje te legen. Daarbij voor is voor een goede werking een wekelijkse schoonmaakbeurt nodig.
Duurzaamheid laat te wensen over. Wij hebben ook dezelfde problemen als beschreven in de reviews. Bakje voor koffieresidu loopt vol ipv van het koffiekopje. De machine kreunt en steunt en er komen slechts druppels koffie uit. Frustrerend. Machine altijd goed onderhouden en de onderhoudssetjes zijn niet goedkoop geweest.Is er eigenlijk iemand die deze problemen heeft kunnen verhelpen? De servicedesk van Philips reageert in het Portugees?????

Defreeze 30-01-2015
Geschreven voor: Saeco Xsmall Plus

Ik heb de Xsmall Plus tweedehands gekocht. (€95,-) Het apparaat bevalt mij uitstekend, want ik vind de koffie die hij maakt erg lekker. Ik drink meestal zwart.
Pluspunten:
- Je kunt de sterkte en smaak van de koffie op verschillende manieren aanpassen, door de maling en door de hoeveelheid water in te stellen
- Je kunt in een handeling een dubbele koffie laten zetten.Dit doe ik meestal.

Minpunten:
- Koffiereservoir is wat klein.
- Je moet eigenlijk altijd eerst van alles doen voordat je koffie kunt zetten. (lekbakje legen, koffiedikbakje legen, evt. water en/of koffie bijvullen)

Tip:
Het overkwam mij nog wel eens dat het apparaat 'dacht' dat het koffiedikbakje vol was en dan de zojuist gemalen koffie zonder te 'zetten' meteen weer in het koffiedikbakje kieperde. Ik leegde dit bakje altijd van te voren, terwijl het apparaat nog uit stond.
Nu doe ik dat terwijl het apparaat aan staat en dan zorg ik dat ik het bakje niet te snel (ca.5-6 seconden) weer terugplaats. Zo registreert het apparaat het verwijderen van het bakje en wordt de teller gereset. Nu krijg ik nooit meer tussentijdse rode lampjes oid.

Nathalievandermost 10-02-2014
Geschreven voor: Saeco Xsmall Plus

Wat goed aan deze machine is dat het gemakkelijk te gebruiken valt. Ook zijn er veel verschillende mogelijkheden.
Wat minder aan deze machine is de grote van het waterreservoir. Zelf hebben we hier geen last van.

Qua prijs en kwaliteit kunnen wij deze zeker aanbevelen!

Gergru 02-01-2014
Geschreven voor: Saeco Xsmall Plus

Moet nu voor de 2e keer naar de reparateur, ben je toch weer zeker 1 wk veroordeeld tot oploskoffie. Het aantal haperingen en storingen vind ik ronduit tegenvallen. En dat terwijl ik 'm volgens het boekje behandel. Ik had van Philips een kwalitatief beter product verwacht.

dvoormolen 19-06-2011
Geschreven voor: Saeco Xsmall Plus

Voor het geld een uitstekend apparaat en inderdaad is het nadeel dat er met name het afvalbakje vaak zogenaamd vol zit dit terwijl er soms 3 x koffie mee gezet is
Maar verder goed van smaak goede temperatuur en goede cappuccino mee te maken , kortom waar voor zn geld!

mr gustaf 31-05-2011
Geschreven voor: Saeco Xsmall Plus

Als er een rood lampje brand en er zit genoeg water en bonen in is mijn oplossing de deur openen en even het met het uitneembare koffieunit even met de hand beetje trillen terwijl het gewoon in apparaat blijft zitten
mijn evaring is al meer dan een jaat dat het rode lampje dan weer uit gaat als je de deur daarna weer sluit en je weer koffie kan zetten , vanzelf achter gekomen maar het werkt perfect

Geert Vanduffel 12-04-2012

Dank u mr Gustaf
Ik vind op verschillende plaatsen op 't internet dezelfde fout: "'t rode lampje dat blijft branden, zelfs na alle in de handleiding beschreven handelingen". Ook ik heb de handleiding minutieus gevolgd. Het gaf geen oplossing. Uw methode trillen met de koffieunit, terwijl ze in de machine zit, en de deur terug sluiten doet het. En de koffie is terug heerlijk...

Marlie1968 01-01-2011
Geschreven voor: Saeco Xsmall Plus

Ik vind dit apparaat een onding en wil hem graag zo snel mogelijk weer kwijt. Altijd brand er een rood lampje. En zelfs als je alles doet wat er in de gebruiksaanwijzing staat dan nog gaat het lampje niet uit. En lampje aan is geen koffie. Het kost mij meer tijd om elke keer uit te zoeken wat er nu weer mis is, dus ik heb mijn senseo maar weer tevoorschijn gehaald en dit apparaat weer verkocht. Als ik eens af en toe wel koffie uit het apparaat krijg is de koffie wel erg lekker.

mr gustav 24-06-2010
Geschreven voor: Saeco Xsmall Plus

Ik vind de xsmall van saeco
een hele goede machine , 5 weken in gebruik ong 10 kopjes
per dag , de koffie is gloeiend heet dus bij mij niet lauw, maar heerlijke hete esspresso of gewone koffie, de melkopschuimpijpje
werkt ook heel fijn en snel,
de service van saeco nederland is ook heel vriendelijk en reageerde heel snel op mijn email binnen 10 min antwoord op mijn vragen, kreeg een nieuw prutbakje en smeermiddel opgestuurt ( zat niet in de doos ) door X van pommeren daarvoor dank

de koffie is heerlijk heet, met een hele mooie creme laag
bij esspresso en gewone grote koffie,

gustaf 31-01-2015

Ik heb de xsmall nu al 5 jaar , nog steeds goed , nog geen enkel keer kapot geweest , je moet het app natuurlijk wel onderhouden en goed schoon houden , bij mijn exemplaar staat er ook geen philips op maar alleen saeco , bij bol.com zijn de onderhoudssets waar alles in zit 2 flessen ontkalker en smeermiddel en rubber ring in een doos voor een lage prijs , hoef je echt niet vaak te doen een keer per jaar , schoonmaken van binnen natuurlijk elke week , koffieprut resten

EvK 1972 11-05-2010
Geschreven voor: Saeco Xsmall Plus

Heb deze van de week gekocht en was niet mijn eerste keuze. Tot ik de prijs zag en heb de Xsmall meteen in m'n winkelkarretje gemikt deze was afgeprijst van 299 voor 150 :D dan denk je niet lang na. Lekkerder als een senseo al zeg ik het zelf.
Tot op heden best tevreden. Water voorraad en gebruikte koffie opslag is wat aan de krappe kant. Maar ja, de machine is ook erg klein dus vind ik het wel best zo...

Vince2301 23-02-2010
Geschreven voor: Saeco Xsmall Plus

Vorig jaar hebben we voor dit apparaat gekozen omdat het op dat moment de goedkoopste volautomatische bonenmaler was. (Wehkamp)

Tot nu toe hebben we er niet veel spijt van omdat de koffie altijd heel erg goed smaakt, lekker heet is. (bij onze vorige machine, een Krups, moest je snel na het zetten drinken omdat de koffie anders al lauw was)
Je kunt de sterkte van de koffie goed instellen door de hoeveelheid water te kiezen bij twee vaste instellingen. (klein kopje en groot kopje)
Er kunnen voldoende koffiebonen in het reservoir bovenop. De maalgraad is instelbaar en per boonsoort past hij zich automatisch aan. (na gebruik van een ander soort bonen duurt het een paar bakkies koffie voordat de smaak optimaal is)
Middels een los te kopen 'cappuccinatore' kun je makkelijk een cappucino maken rechtstreeks uit een pak melk. Dat werkt prima hoewel het wel wat bewerkelijk is. (maar één kop tegelijk en voor en na gebruik moet je het stoompijpje en de cappuccinatore doorspoelen/doorblazen.

Het minder goede is dat het waterreservoir en bakje voor de 'koffieprut' allebei erg klein zijn. Dus om de haverklap is het water op en als je dat niet op tijd bijvult gaat het alarmlampje branden en moet je het apparaat doorspoelen. Gelukkig is dat na het leeggooien van het prutbakje niet het geval.
Verder is het apparaat ondanks zijn naam niet veel kleiner dan een normaal apparaat. Er lijkt alleen echt ruimte bespaard te zijn op het reservoir en prutbak.
Ondanks het feit dat ze hem stil noemen maakt hij minstens zoveel lawaai als andere volautomaten. De uitstroompijpjes voor de koffie zitten wat dicht bij elkaar zodat je taps toelopende glazen/bekers erg goed eronder moet plaatsen.

Ondanks de nadelen zijn we toch nog tevreden met het apparaat omdat het uiteindelijk doet wat het moet doen en de problemen te omzeilen zijn door regelmatig te controleren op voldoende water. De lage prijs en de lekkere koffie wegen op tegen de genoemde mindere punten.

Claas 09-02-2010
Geschreven voor: Saeco Xsmall Plus

Continue storing. Zes bakjes koffie en dan moet je alles weer door spoelen.......
Je bezoek maar wachten..
Hij gaat nu terug naar Wehkamp en die gaan hem nakijken. Ik ben benieuwd

Corne45 11-01-2010
Geschreven voor: Saeco Xsmall Plus

Het is een leuk apparaat, makkelijk in gebruik, maar heeft door al dat plastic wel een beetje een goedkope uitstraling. Wel een lekkere, goed-warme kop koffie.
Het grote nadeel van deze machine is dat je niet kunt zien hoeveel water er nog in het reservoir zit. Dat is iets wat je elke keer in de gaten moet houden.
Hiervoor had ik een Saeco met een doorzichtig reservoir en dat is dan toch handiger.

Start snel op, maar maakt wel veel lawaai. Het afvalwater reservoir is klein, dus die is ook snel vol.

Alle waar naar z'n geld.

M.Bulthuis 28-10-2009
Geschreven voor: Saeco Xsmall Plus

Ik heb de Saeco Xsmall Plus gekocht via een super aanbieding van de Wehkamp. Het is mijn eerste espresso apparaat en ik ben er niet zo heel erg tevreden over. De smaak is perfect, maar het apparaat hapert soms. Je moet goed opletten dat er genoeg water inzit, afvalbakje en het lekpakje leeg zijn. Als 1 van deze items niet goed is, maalt de machine de bonen en gaat dan pas checken. De gemalen bonen worden dan weggegooid. Ook wanneer alles gevuld is hapert de machine best vaak, terwijl er niks aan de hand is. Je moet dan aan alle knoppen draaien, zodat de machine het weer doet. De gemalen bonen worden dan wel weer weggegooid. Goede espresso-bonen zijn niet goedkoop, dus ik heb op deze manier al heel veel geld weggegooid. Helaas.

Tys 20-10-2009
Geschreven voor: Saeco Xsmall Plus

Prettig apparaat dat prima doet wat het moet doen. Je kunt er een lekkere cappuccino mee maken en ook de normale bak koffie die hij maakt is erg lekker. Afhankelijk natuurlijk van de bonen die je er in stopt.

Alles werkt duidelijk en simpel. Je moet regelmatig water bijvullen en koffiedik weggooien, maar dat kan natuurlijk ook niet anders met zo'n klein apparaat.

walt1976 29-06-2009
Geschreven voor: Saeco Xsmall Plus

Het is erg gemakkelijk om er een lekkere espresso, cappucino of zels thee mee te maken (heet water tappen)
Het apparaat neemt ook niet al teveel ruimte op je aanrecht in beslag, maar heeft toch veel mogelijkheden.