JURA 13355 wit, rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA 13355 wit, rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

RDDR 24-05-2010
Geschreven voor: JURA 13355 wit, rvs

Na enkele jaren gebruikt gemaakt te hebben van een volautomaat van Bosch, nu toch overgestapt naar de Jura. De Bosch was een enorme vooruitgang tov van de Senseo, maar dit is weer beter.

Apparaat is veel stiller en de koffie smaakt iets intenser. Koffie is ook warmer dan bij de Bosch.

Het apparaat is stijlvol en levert perfecte melkschuim op. Dat was bij de Bosch altijd een beetje onhandig, maar goed er zit ook een prijsverschil in.

Ik ben de enige koffiedrinker thuis. Ik kan me zo voorstellen dat als je met vier personen koffie drinkt de reservoirs voor water en bonen wat klein zijn.

Het blijft een luxe product, maar voor degene die het zich makkelijk kunnen permiteren: het is een fantastisch apparaat.

Zucchero 25-05-2009
Geschreven voor: JURA 13355 wit, rvs

Heb de Jura Ena5 rechtstreeks vergeleken met de Siemens TK58001 en deze laatste vond ik slechter afgewerkt en duidelijker van plastic gemaakt. Dat is de Ena5 ook, maar het ziet er beter uit. Het oog wil ook wat als je een koffiemachientje van meer dan € 600 koopt.
De koffie moet dan natuurlijk wel goed smaken en dat doet hij ook. De machine is perfect in te stellen en voor de gevallen dat de standaardinstelling niet van toepassing is, kun je er zeer gemakkelijk van afwijken. Cappuccino maken is niet moeilijk en het resultaat prima (AH halfvol uit de koelkast). Reinigen van de cappuccinatore is niet moeilijk maar kost wel enige tijd (spoelen-reinigen-spoelen).
Normaliter spoelt de machine de zet-eenheid nog eens als je hem uitzet, maar als je dat doet (vlak) nadat je de cappuccinatore hebt gereinigd, spoelt de machine niet omdat hij 'te heet' is of de machine gaat direct uit. Dat laatste is een foutje in de programmering denk ik. Ik spoel dus meestal handmatig na via het onderhoud-programma. Fluitje van een cent, maar je moet er zelf aan denken.
Nooit gedacht ooit zo'n dure koffiemachine aan te schaffen (heb tot nu toe alleen 'gewone' koffiezetters, een eenvoudige piston-machine van Krups en de simpelste Nespresso van Krups gehad), maar er ABSOLUUT geen spijt van de aanschaf.