JURA IMPRESSA Z5 Alu aluminium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA IMPRESSA Z5 Alu aluminium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

Patrick42 29-12-2009

Mooie machine een oogt kwalitatief goed. Had reeds eerder een Jura machine (ouder model).

Uniek is de mogelijkheid om 2 cappuccino tegelijk te maken met één druk op de knop. De schuimlaag is zéér goed voor een dergelijke machine.

Aanrader is de aparte cooler er bij te nemen, deze houdt de melkkan op 4 graden met een relatief klein stroomverbruik van 20W. Tevens heb je dan 1 liter melk direct beschikbaar.

Er is véél in te stellen op eenvoudige wijze mocht je af willen wijken van de fabrieksinstellingen.

Goed schoon houden; 1x per dag even de kop en slang goed uitspoelen, de onderhoudsbeurten met reinigingsmiddelen worden automatisch aangegeven in het display.

Fijn is het grote bak voor water (bijna 3 Liter) én het bonenreservoir voor 280gr. zodat de pakken van 250gr. in elk geval netjes passen.

Helaas wordt dit model volgens Jura Nederland niet meer gemaakt en is het dus zoeken naar een winkel die hem nog op voorraad heeft staan. De opvolger Z7 heeft namelijk helaas geen dubbele cappucino mogelijkheid meer.

Suzanne75 22-12-2009

motivering
De machine is echt een aanrader. Het is heerlijk om de verschillende soorten koffie uit te proberen. Er zijn vele soorten koffie op de markt waarmee je de echte Italiaande cappucchino kunt maken. Kijk eens op www.beansnmore.nl ze hebben daar verrassende goede koffiebonen.

pluspunten
Productenkeuze Mogelijkheden Design Bedieningsgemak

minpunten
Schoonmaken (dit dient dagelijks gedaan te worden voor een goed resultaat)

D .Fokkema 04-08-2009

Ik heb ook na veel zoeken, wikken en wegen de Z5 aangeschaft.
Heel mooi apparaat.
Temeratuur van de koffie is goed, de veelal genoemde +4 graden was bij mij niet nodig.
Ik las in een eerdere review dat de warmhoudplaat een lachertje is.
Dat kan kloppen, het is namelijk geen warmhoud plaat...

Ik heb de machine wel bij een erkend dealer aangeschaft, 3 straten verder voor mij, en ben daarover zeer te spreken.
Machine is thuis geplaatst, met daarbij een zeer uitgebreide uitleg.

Over de koffie, espresso, cappuccino, etc kan ik eigenlijk ort zijn, is gewoon perfect.

Alles een 10 gegeven, ook voor duurzaamheid, ook al moet dat nog blijken, maar dat zit bij Jura wel goed.