Saeco Primea Cappuccino Touch Plus (New Edition)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Saeco Primea Cappuccino Touch Plus (New Edition) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

REYSEN49 15-05-2009

Helaas New Edition is geen verbetering.

Het Saeco koffiedrama

Op 25 juni 2008 kocht ik (Nederlands staatsburger tijdelijk woonachtig in Frankrijk) ter vervanging van onze perfect werkende Siemens Surpresso TK 60001 via internet een Saeco Primea Cappucino Touch. Wij vervingen de Siemens omdat het idee van een automatisch cappucino ons wel aansprak.

Vanaf dag één ondervonden wij problemen met deze Saeco. Deze problemen zijn o.a. geen- of weinig melkschuim, koude cappucino, geen- of zeer weinig koffie (zeer traag doorlopend), verlopend onleesbaar display (dan weer te donker dan weer te licht). Verschillende keren telefonisch contact opgenomen met de technische dienst van Saeco Nederland en daar kreeg ik te horen dat ik een miskoop had gedaan omdat er vele problemen met dit type machine waren. Ook werd mij verteld dat men deze machine niet in Frankrijk had mogen verkopen omdat het plaatselijke water niet geschikt zo zijn voor de Saeco. Ik heb toen verteld dat we al jaren uitsluitend flessen (bron) water gebruiken, alle hulpmiddelen van Saeco zoals Brita Intensa filter, reinigingstabletten, Saeco ontkalker en Saeco melkreiniging hadden aangeschaft en gebruikten. Dus dat probleem gaat hier niet op.

Medio augustus ging ondanks het gebruik van goede koffie (Lavazza d’oro en Segafredo Selezione Oro) het maalwerk defect en moest de machine voor de 2e keer in reparatie. Na overleg werd de machine in Wijk bij Duurstede afgeleverd. Na reparatie bleken de storingen koude cappucino, geen melkschuim en verlopend display nog aanwezig.

Al met al hebben wij in 2008 nog geen 3 maanden gebruik kunnen maken van deze machine. Het probleem van de cappucino hebben we opgelost door aanschaf van een Aeroccino van Nespresso waarmee we sindsdien een goede cappucino kunnen maken. Ook hebben we om koffie te kunnen maken tijdens de uitval van de Saeco een Nespresso en Senseo koffiezetter aangeschaft. Hieronder ziet u een afbeelding van ons Saeco koffie systeem!

Inmiddels is de Saeco al weer een tijd in de storing, nu met code 1 op het display en doet helemaal niets meer. Na overleg met Saeco Nederland kreeg ik het advies contact op te nemen met Saeco Benelux om te vragen de machine om te ruilen of terug te nemen. Hierop heb ik Saeco Benelux gebeld en het probleem voorgelegd. Ik kreeg toen het verzoek alles op papier te zetten en per email naar Saeco Benelux te sturen. Aldus gedaan en nadat ik niets meer hoorde weer telefonisch contact opgenomen met Saeco Benelux. Ik kreeg toen te horen dat het probleem moest worden voorgelegd aan de manager ik zou spoedig antwoord krijgen. Enige tijd later kreeg ik de mededeling dat het probleem niet door Saeco Benelux kon worden opgelost omdat de machine via internet gekocht was. Ik moest maar contact opnemen met de leverancier of Saeco Frankrijk. Waarom Saeco Benelux (als 2 talig bedrijf) het bericht niet voor ons doorspeelde naar Farnkrijk is mij een raadsel en getuigd niet van service gevoel.

Aldus gedaan maar de leverancier zegt zolang de machine onder garantie valt (machine is verkocht met een internationaal Saeco garantiebewijs) moet Saeco het probleem oplossen. Hierop contact opgenomen met Saeco Frankrijk en na het probleem voorgelegd te hebben werd mij verzocht het probleem voor te leggen aan de manager (?) en aan sav@saeco.fr voor te leggen. Aldus ook weer gedaan maar nu doodse stilte en krijg ik geen antwoord.

Ik heb mij vanaf het begin flexibel opgesteld, heb veel kosten gemaakt voor reparaties, en heb nu gevraagd omdat ik geen vertrouwen in deze probleem machine meer heb, om of terugname van de machine of omruiling voor een betrouwbare Saeco desnoods zonder het cappucino systeem (hier heb ik geruime tijd geleden al het vertrouwen in verloren). Ik krijg echter het gevoel van het kastje naar de muur gestuurd te worden (NL – BEN – FR) echter iedereen schuift het probleem weer door.

Voor mijn gevoel moet ik (als Nederlander, en de machine betaald via een NL bankrekening) bij Saeco Nederland dit probleem voorleggen. Ik ben zeer teleurgesteld in Saeco en heb een enorme spijt ooit de goedwerkende Siemens voor een Saeco te hebben weggedaan.