Petra-Electric KM 45 zwart, wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Petra-Electric KM 45 zwart, wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Ed van Houten 03-09-2011

Ik wil het beeld van een fantastisch apparaat dat gelijkwaardig is aan een echte koffiemachine wel wat nuanceren. Het is een mooi apparaat. Als je een gewoon koffiezetapparaat gewend bent moet je even omschakelen en het proces doorzien. Dan kun je vrij goed met de knoppen overweg. Een groot nadeel van het apparaat vinden mijn huisgenoten, visite en ik: de koffie wordt NIET heet. Meer 'mondwarm'of zo. In ieder geval betrap ik me erop dat ik mijn mok in een halve minuut leegdrink omdat de koffie/andere warme drank anders koud is. Erg jammer. Verder heeft de andere review het over een 'aromaregeling'. Die hebben ze bij mij dan weggelaten, want hij is nergens te ontdekken. Wij vinden in het algemeen met gewone gemalen koffie of met standaard pads de koffie te slap. Dan zou ik graag een wat minder volle mok hebben en de koffie wat sterker, maar onder de 'normale' mok-stand heb je eigenlijk alleen de espresso-stand. En dat hoeft nou ook weer niet. Dranken met melk als Cappuchino e.d. worden een soort koude koffie verkeerd, niet weg te krijgen.
Kortom, het is ons na ruim een week pionieren met standen en verschillende pads nog niet gelukt er een lekkere bak koffie uit te krijgen. Helaas!

ADKM45 11-01-2010

Vandaag heb ik de nieuwe Petra KM 45 binnen gekregen en uiteraard meteen aan de test.

Machine ziet er eenvoudig maar netjes uit. Het vorige type vinden wij mooier maar dat heeft met persoonlijk smaak te maken.

Het eerste wat ons opviel was de Duitse handleiding en wij kennen geen Duits.
Even contact gezocht met Redcoon Nederland maar zij verwezen ons naar internet.
Heb nog om een adres gevraagd maar kwamen niet verder.
Wel gemeld dat we het vreemd vonden daar wij een product in Nederland kopen en daar (volgens ons) hoort een Nederlands gebruiksaanwijzing bij.

Na installeren, spelen en experimenteren met water reservoir IN of UIt hebben we hem aan het werk gezet.

Eerst gewoon een kopje koffie en dat was prima.
Dan Heet water gezet en dat was erg heet (80 graden) en snel geschonken.

Dan warme melk en daar werden we teleurgesteld.
De melk wordt NIET warmer dan 48 graden !! Dus erg lauw.
En dat geldt ook voor de Cappuccino, Macchiato en Koffie verkeerd.
Daar heeft het rond de 60 graden te zijn en is dus een teleurstelling.

De Cappuccino vinden wij het lekkerst en doet hij goed maar wij vragen ons af hoe anderen de temperatuur van de melkschuim ervaren.

Het resultaat geeft ons gemende gevoelens en een lichte teleurstelling.
Het is toch niet zo als de advertenties belooft.

Jammerrr

wheeloftime 08-01-2010

Nadat onze Senseo (eerste model) serieus begon te lekken zijn we op zoek gegaan naar een vervanger. In eerste instantie alleen gekeken naar de nieuwe generaties Senseo maar omdat we toch wat extra's wilden (heet water, andere koffiemixen e.d) toch nog even verder gekeken. Hierbij stuiten we op de Petra-Electric en na wat meer info-zoektochten hebben we de rode variant (45.01) aangeschaft. Nu een maand in bezit en vandaag voor het eerst ontkalkt (waterhardheid alhier rond Geraardsbergen is schandalig hoog dus bij de eerste waarschuwing van het apparaat gelijk maar gedaan). Na deze eerste maand kunnen wij alleen maar reuze enthousiast zijn over de Petra-Electric! Door de vele instelmogelijkheden moet je vooral in het begin wel even je koppie erbij houden maar dat is een kwestie van wennen, moeilijk is het allemaal zeker niet (ook niet het ontkalken wat gewoon op zijn Duits zeer grondig gebeurd :-)). Het water is heet genoeg voor thee, soep en zelfs een filterkoffie (niet via de bijgeleverde filter maar gewoon een ouderwets opgiet-filterkop). Warme chocomelk met echte melk is ook zo gezet volgens de aanwijzingen in de handleiding. De Petra vervangt bij ons nu de waterkoker, de Senseo en een snelfilter koffiezetapparaat en dat scheelt prettig op het aanrecht :-).
Wat mij betreft geen Puck of Senseo meer.

stefantje1234 16-10-2009

Goed apparaat, tot nu toe perfecte warme lekkere koffie, en thee etc.

Zeer makkelijk en goede lampjes indicatie.

Speedmetal, van hoeveel cl heb je de kopjes gekocht? Ik heb hetzelfde, er zit zoveel schuim op dat ik ook grote kopjes nodig heb! HAha!

Looijen 25-09-2009

Apparaat via internet in Duitsland gekocht. De uitvoering is zeer compleet, inclusief een zak koffiepads, een ontkalkingsmiddel en een anti-chloor filter. Er zit ook een houder bij waarmee je met gewone gemalen koffie een kop koffie kunt zetten.
De gebruiksaanwijzing is zeer duidelijk.
Omdat de hoeveelheid koffie (zwart, capucino of latte) of warm water (thee, chocola) traploos instelbaar is kan elke beker of elk kopje gebruikt worden.
De melk die je in een apart kannetje er naast zet, wordt goed verwerkt tot een mooie schuimkraag. De melk die over is zet je terug in de koelkast. Het gedeelte waar de melk door gaat is eenvoudig te verwijderen en makkelijk schoon te maken.
In het apparaat zit een groot waterreservoir voor 8 à 10 kopjes.
Het apparaat maakt wel wat geluid, maar daar valt bij dit type koffiezetapparaten niet aan te ontkomen.
Na altijd met koffiefilters koffie te hebben gezet, is dit ons eerste koffiepad apparaat. De smaak van de koffie is uitstekend.

speedmetal 24-08-2009

heb dit koffiepadmachine nu ongeveer 2maanden in gebruik.Ik moet zeggen, superrrr! het is de opvolger van de km 42.17, dan ziet deze er toch 10x beteruit vind ik.
Koffie smaakt perfect lekker warm en een grote schuim kraag ( we hebben grotere kopjes moeten kopen omdat het schuim er overheen ging bij een gewoon senseo kopje). melk op schuimer werkt ook prima met veel schuim alhoewel ik deze niet zoveel gebruik.
al met al tot nu toe zeer tevreden!