Saeco Odea Go (New Edition)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Odea Go (New Edition) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Bas__ 13-11-2013
Geschreven voor: Saeco Odea Go (New Edition)

Een goede koffiemachine voor een keurige prijs!

Ik heb het apparaat bijna 5 jaar in gebruik gehad (voorjaar 2009 aangeschaft) en er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Op het af en toe ontkalken na en het afspoelen van de zetgroep is er geen onderhoud nodig geweest.

De Saeco krijgt van mij geen designprijs, maar het is een prima apparaat om te zien. Wel is er veel plastic aanwezig, maar dat is bij vrijwel alle volautomaten in deze prijsklasse het geval. Hij start redelijk snel op en na een minuutje kun je de eerste koffie/espresso zetten.

In het begin heb ik nog wel eens geëxperimenteerd met Cappuccino's, maar met een stoompijpje krijg je toch niet het allerbeste schuim en moet er iedere keer behoorlijk wat afgewassen worden om een nieuw kopje te zetten. Tip voor iedereen die een dergelijke volautomaat koopt; koop er een losse melkopschuimer bij. Heb nu zelf een hele goede van Jura, maar voor enkele tientjes zijn er ook al prima apparaten te koop. Kwaliteit van het melkschuim is een stuk beter, het is veel minder werk en het gaat een stuk sneller (zeker als je er meerdere achter elkaar wilt maken).

De machine zelf heeft een zetgroep die bij vrijwel alle Saeco's in deze categorie gebruikt wordt en is bij normaal onderhoud van mijn kant zonder problemen 5 jaar meegegaan. Er wordt her en der wel geklaagd over problemen met deze groep en lekkage in het apparaat, maar hier heb ik nooit last van gehad.

De koffie smaakt erg goed. Wel heb ik de molen op de fijnste stand gezet en er flink sterke bonen in gedaan, maar dan heb je ook een heerlijk kopje koffie!

Over de degelijkheid van een constructie waarbij het lekbakje te verschuiven is ben ik nog niet helemaal uit. Zelf vind ik de uitloopmond verstellen handiger, maar dat is naar ieders wens uiteraard. Wel is het plastic gedeelte in het midden (dat mee heen- en weergaat met de lekbak) bij mij in het tweede jaar blijven hangen. Zodoende zit er in het midden nu een zwart gat, maar dit was voor mij niet bezwaarlijk.

Kortom; een goede koffiemachine van hoofdzakelijk plastic waar een lekker kopje koffie/espresso mee gezet kan worden en die toch behoorlijk degelijk in elkaar zit.

N.B.: Wat betreft de garantie heb ik afgelopen jaar niet bijzonder positieve ervaringen met Philips gehad voor een ander product en aangezien Saeco nu volledig eigendom van Philips is vraag ik me af hoe goed de service is als er toch iets mis mocht gaan, maar hier heb ik zelf nooit gebruik van hoeven maken...

willemk 26-01-2012

nu bijna 2 jaar in bezit duizenden bakjes mee gezet en nog geen problemen gehad
water,koffie bijvullen prutbak legen regelmatig bijhouden maar is zeer simpel en snel te doen

om de 4 maanden ontkalken dat duurt ongeveet een uur
kijken hoe lang deze meegaat

Joekels 17-10-2011
Geschreven voor: Saeco Odea Go (New Edition)

Apparaat geeft lekkere espresso als hij het tenminste doet. Na 5 reparaties in 2 jaar is hij nu weer defect. Als hij het wel eens even doet, krijg je om de haverklap een of ander alarm, dat je dan als ervaringsdeskundige met de nodige moeite kan oplossen. Kortom: Weg ermee en nooit meer een Saeco!

Bert de 13-08-2010
Geschreven voor: Saeco Odea Go (New Edition)

Sinds 1 week een Saeco Go in huis. Koffie smaakt prima. Tot nu toe geen problemen. Wel een losse melkopschuimer erbij staan. Leverancier (plaatselijke Koffiewinkel) heeft ons dit geadviseerd ivm bekendheid bij Saeoco dat het dan lang duurt voor er een capucino gereed is!

willemk 25-04-2010
Geschreven voor: Saeco Odea Go (New Edition)

2 weken in gebruik circa 200 kopjes gezet .
te vreden over:
Maakt niet zoveel herrie dit valt mee

koffie smaakt goed.
temeratuur voldoende ,maar niet echt heet.
Werking eenvoudig,bediening eenvoudig schoonmaken bijvullen etc.

Grote draaiknop voor water- hoeveelheid erg handig

minder tevreden over:
Lampjes bijvullen/legen gaan wel snel branden tussen de 10 a 15 kopjes moet er wel iets worden bijgevuld of worden geleegd met name prut bakje erg gevoelig.

duurzaamheid lijkt ok maar het blijven storings gevoelige apparaten echter voor circa 250 Euro een gokje waard

willemk 10-11-2012

update begon kuren te vertonen geeft soms geen koffie meer
TIP voor andere verwijder zetgroep schroef metalen zeef en pijpje los er binnen in zit een veer met glazen kogeltje [letop klein kogeltje niet latenvallen is zo weg ]
maak alles schoon met zeep
leg zeef en de rest een nacht in de azijn zet alles in elkaar
zetgroep terug plaatsen

klaar

BartjeBoon 10-04-2010
Geschreven voor: Saeco Odea Go (New Edition)

Prachtige machine voor een zeer beperkte prijs.
Duur betekend niet altijd beter. Hou je van een lekker kopje koffie, espresso, thee en zelfs een cappuccino, deze machine draait er zijn hand niet voor om.
Simpele bediening, maar wel even goed de wat summiere handleiding doorlezen , want er kunnen nogal wat lampjes voor het een en ander gaan branden en dan denk je al snel dat er iets mis is, terwijl er dan gewoon iets leeg is of leeg gemaakt moet worden.
Misschien niet de hipste machine die verkrijgbaar is, maar wel een die veel functies biedt, degelijk is en heerlijke koffie produceert en dat alles voor een prijs waarmee hij vele dure merken achter zich laat.

ruudb 04-11-2009

-----------Update review, 4-11-2009-----------
Heb nu bijna 6 maanden de nieuwe SAECO ODEA GO II (technisch vernieuwd type)
Geweldige espresso en zeer gebruiksvriendelijk. Doet precies wat nodig is om probleemloos en snel 1 of 2 heerlijke espresso's te zetten.
Kwaliteits problemen met dit type zijn blijkbaar opgelost.
Wel is het belangrijk de (wat sumiere) gebruiksaanwijzingen goed op te volgen.

----------1e review, 12-7-2009----------
Heb nu 3 weken de nieuwe SAECO ODEA GO II (technisch vernieuwd type)
Kwaliteits problemen met dit type zijn blijkbaar opgelost.
Voor veelvuldig capuchino's maken kies dan de ODEA GIRO, wat daar dan wat sneller mee gaat.