Siemens TK56001 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TK56001 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

mile-stone 25-04-2012
Geschreven voor: Siemens TK56001 zwart

Nadat het toestel al een paar keer 4 keer binnen een half jaar tijd, naar de service afdeling gestuurd is en er ook al 2 keer een monteur geweest is, voldoet het toestel nog steeds niet.
Nu heb je natuurlijk altijd een maandagmorgen toestel,
en ik denk dus dat wij die in huis hebben gekregen.
Siemens zou er wederom naar kijken en dan komen met een goede oplossing.
Dus we vertrouwen op Siemens,
Het toestel is een mooi toestel, en de kwaliteit van het zetten van een goede kop koffie espresso of noem het op, is hij erg goed voor, het is bij ons toestel zo, dat het erg veel geluid maakt net als of het uit elkaar barsten wil.
dus vandaar de negatieve ondertoon.

mile-stone 11-12-2011
Geschreven voor: Siemens TK56001 zwart

Het toestel geeft wel lekkere en ook hete koffie of espresso, er is een ruime waterbak aanwezig, en ook het opvang bakje is ook makkelijk eruit te halen en leeg te maken.
Maar buiten dat het een leuk toestel is, heeft het ook na een kleine tijd al problemen, maal motor maakt veel lawaai,het lekt water op de grond plaat en het maakt lawaai bij het zetten het de koffie.
Wel erg jammer, en het toestel is al een paar keer naar de siemens terug geweest.dus dit wil ik er wel even over kwijt.

mile-stone 12-06-2013

ook komt er soms verschimmelt aanbaksel mee naar beneden. het apparaat kun je niet goed schoon krijgen.
Kortom het is een miskoop en zeker ook nog een hele dure miskoop, Siemens geeft geen antwoorden op welke vraag ook, die zijn dus goed in het drukken van de snor.

boekjes 10-10-2011

TOP!

Heerlijke koffie, mooi design van de machine zelf, hiervoor heb ik een nespresso latissima machine gehad en dat was ook zeker lekkere koffie maar in vergelijking met deze machine kan je veel meer kanten op met de sterkte en de smaak van de koffie, en de koffie van de lattisima is ook een stuk duurder!!! 0,37 eurocent voor een espresso... je zou er bijna voor naar een koffiebar gaan.

Lisa99 10-09-2011
Geschreven voor: Siemens TK56001 zwart

Wat een verschil met de Senseo zeg. Dit is pas lekkere koffie. Als je cappucino maakt zit er een stevige goede melkschuimlaag op.Wel na elke cappucino het stoompijpje schoonmaken.
Het apparaat is makkelijk te bedienen. Het ontkalken en zelfreiniging vind ik erg makkelijk,je hoeft bijna niets te doen.
Zeker geen spijt van deze aankoop!

Fokkerfa 30-06-2011

---------- update review, 30-06-2011 ----------
Intussen hebben we het apparaat ruim een jaar in bezit. Het apparaat kreeg na 3/4 jaar wat kuren. De koffie kwam niet meer uir de pijpjes maar liep direct in de lekbak. Na deze opgestuurd te hebben aan Siemens werd deze teruggestuurd met de reactie dat het apparaat schoongemaakt was. Na weer een half jaar kwam het probleem terug en nu hen ik zelf het maalmechanisme verwijderd en schoongemaakt. Dit is heel eenvoudig maar staat niet vermeld in de gebruiksaanwijzing. Hier is absoluut geen technische kennis voor nodig en kan zonder gebruik van een schroevendraaier o.i.d. Bij het schoonmaken zag ik dat het slangetje waar de koffie door loot losgeschoten was en dit slangetje heb ik weer vastgemaakt. Daarmee waren de problemen weer verholpen. Ik raad wel iedereen aan dit schoonmaken af en toe te doen. Dit gaat makkelijk door de klep aan de rechterkant open te maken en de grendel omhoog te draaien (even op het rode knopje drukken). Daarna kan het maalwerk er zo uitgeschoven worden.

---------- 1e review, 17-06-2010 ----------
Als vervanging voor mijn 6 jaar oude Krups espresso apparaat lijkt dit een goede keuze (nu 2 weken in gebruik). De koffie is veel heter en prima van smaak.

Ezzi 10-01-2011
Geschreven voor: Siemens TK56001 zwart

Melkopschuimer doet het prima met koude melk (lepeltje kan erop gelegd worden). Misschien wel handig om even te experimenteren met het hulsje om het waterpijpje (staat dit op water- of stoomtoevoer). Waterige melk kan tenslotte niet stevig worden.

Eigenaardigheden van het apparaat:

Soms lijkt het of hij bonen maalt maar dan gaat ie na maling niet door met koffiezetten maar gaat weer naar de beginstand. De 'boontjes' beginnen dan te knipperen (geen koffie meer in voorraadvak). Vaak doet hij het een 2e keer dan wel goed. Te grote bonen gebruikt?

Als ik per ongeluk vergeet om het reservoir bij te vullen kan ik weer van voor af aan beginnen met de procedure 'waterreservoir vullen, stoompijpje eerst laten werken' voor ik verder kan met koffiezetten. Het lijkt wel of je het water weer naar de voorkant van de machine moet 'leiden' zodat hij weet waar het naar toe moet.

Heb meerdere malen meegemaakt dat hij, bij gebruik van het gewone losse vakje voor filterkoffie, de koffie na het gebruikelijke lawaai meteen droog in de afvalbak kieperde. Geen koffie dus!

De afvalbak onder het apparaat is inderdaad erg snel vol. Zou prettiger zijn geweest als deze wat meer volume had gehad. Als je regelmatig koffie zet op dit apparaat moet je zeer regelmatig de opvangbak legen.

Verder vind ik het een prima apparaat dat lekkere koffie maakt. Veel experimenteren met soorten koffie en maalgraad. Bij grove maling loopt de koffie gewoon in straaltjes in het kopje, bij fijne maling 'druppelt' de koffie langzaam in het kopje.
Ik gebruik dubbelwandige glazen kopjes die niet voorverwarmd hoeven te worden. Prima hete koffie!

rire 18-12-2009
Geschreven voor: Siemens TK56001 zwart

fijne machine. Koffie is lekker warm ook als deze uit de eco stand komt. Verschillende soorten koffie geprobeerd en werkt goed door instelbaarheid van sterkte kopje en maalgraad. Helemaal handig dat er ook gewone snelfilter koffie in kan voor diegene die niet vanespresso bonen houdt.

Cobus 11-11-2009
Geschreven voor: Siemens TK56001 zwart

Uitstekend apparaat, heerlijke koffie.
Voldoende mogelijkheden voor koffiesterkte, maalgraad en hoeveelheid.
De melkopschuimer vind ik tegenvallen. Je krijgt een beetje luchtige melk met een schuimend laagje erop en daar moet je het mee doen. Echte stevige schuim waar je het lepeltje op kunt leggen is niet mogelijk en dat in jammer. De stoomfunctie werkt verder wel goed, zeker voor het verwarmen van bv chocomelk. Al met al een fijn apparaat dat zich makkelijk laat onderhouden. Vind je cuppucino een bijzaak dan ik dit een goede koop.