Melitta 19596.1 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta 19596.1 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

holco10 01-06-2014
Geschreven voor: Melitta 19596.1 wit

Na ontelbare keren de Sarista weer uit elkaar gehaald te hebben omdat de molen weer vast zat Grrrrr, besloten om voor een ander apparaat te gaan.

Omdat wij beide zwarte koffie drinkers zijn viel de keus al snel op de Solo (wat er niet op zit kan ook niet kapot :-) , mooi strak en compact design waarbij werkelijk alles is in te stellen, ok de residu bak zit snel vol en het waterreservoir is snel leeg maar dat is uiteraard inherent aan een compact apparaat en stoort ons totaal niet mede omdat de machine toch in de keuken staat waardoor alles binnen handbereik is.

De Solo zet heerlijke koffie en het afstel bereik vwb de hoeveelheid water in combinatie met de hoeveelheid bonen is zeer ruim, vanaf een hele compacte super sterke expresso tot aan een grote mok koffie zonder meteen slap te worden is allemaal mogelijk.

Voor de cappuccino drinkers hebben we er een losse melkopschuimer bij gekocht welke het over het algemeen veel beter doen als ingebouwde opschuimers en ook makkelijker schoon te houden zijn.

Duurzaamheid kunnen we nog weinig over vertellen maar aan de reviews te zien zit dat wel snor.

Als enige minpunt wat ik kan bedenken is de losse afneembare rechter wand waarachter de zetgroep zit, deze sluit wat moeizaam alsof hij net niet past, dit had mijn inziens wel wat beter gekund.

Doerak9 17-12-2011
Geschreven voor: Melitta 19596.1 wit

Sinds april zijn wij in het bezit van deze volautomaat. Wij zijn zeer tevreden. De machine is makkelijk bedienbaar en reinigbaar. Door de vormgeving een aanwinst voor de keuken. Het enige kleine minpunt is het waterreservoir dat had groter gekund. Smaak van de koffie is natuurlijk afhankelijk van de soort boon. De maling en hoeveelheid koffie (sterkte) is instelbaar. Wij vinden het een geweldig apparaat wat volledig voldoet aan onze verwachtingen.

Brightness 22-01-2011
Geschreven voor: Melitta 19596.1 wit

Pluspunten:
- lekkere koffie (wel afhankelijk van de gebruikte bonen natuurlijk)
- goede koffietemperatuur
- strak design
- smal apparaat (gebruikt i.v.t. veel andere machines weinig ruimte)
- eenvoudig in gebruik
- gemakkelijk schoon te maken
- goede prijs-kwaliteitverhouding

Minpunten:
- waterreservoir is erg klein en snel leeg
- lekbakje is snel vol
- voorverwarmer van koffiekopjes doet vrijwel niets

Conclusie:
Een mooi apparaat dat een prima kopje koffie zet. Door de smalle vormgeving worden er wel concessies gedaan in gebruiksgemak (vaak vullen en legen). Verder is hij alleen geschikt voor espresso en koffie; er is geen heet water functie voor thee of melkschuim voor cappuccino.
Indien u deze punten voor lief neemt, koopt u voor een (relatief) zachte prijs een prima koffiemachine.

kwaja 04-11-2010
Geschreven voor: Melitta 19596.1 wit

Echt een duits product, een audi onder de auto's
Geen poespas gewoon gemakkelijk en mooi.
De enige machine waarbij je de temp.hoeveelheid water en hoeveelheid koffie kunt instellen.
Geeft in de normale stand (fabrieksinstelling)een goede hete bak koffie.
Een cijfer voor de smaakbeleving heeft niets met de solo te maken maar meer over de keuze van de bonen.
Echt een aanrader, kwaliteit voor weinig geld.