Nivona CafeRomatica 750

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nivona CafeRomatica 750 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

niet_kieskeurig 01-07-2014
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 750

Na lang zoeken voor dit apparaat gekozen.
De verkoper was zeer behulpzaam en raadde ook deze machine aan omdat de binnenkant zo makkelijk is schoon te maken. Deze haal je er namelijk in zijn geheel uit en kan je onder de kraan schoonspoelen.
Helaas na 2 jaar en 3 maanden begon de koffie niet zo lekker meer door te lopen en kwam er veel water in de lekbak terecht en weinig in je kopje. Als je de poederkoffie optie gebruikt, dan wordt alleen de lekbak nog maar gevuld en zit er niets in je kopje.
Het apparaat is nu opgestuurd maar er werd gezegd dat we rekening moesten houden met een reparatie van +/- 150 euro.
Dit vind ik niet acceptabel voor zo'n duur apparaat.
Met andere apparaten geen ervaring , maar mijn advies: Koop geen Nivona.

stevebravo 10-05-2010
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 750

Dit is gelijk mijn eerst volautomatische espressomachine. Eigenlijk was ik ook opzoek naar een machine waar je ook melk in kon opslaan, maar bij nader inziens drink ik eigenlijk bijna nooit cappuccino en zorgt het voor extra schoonmaak ellende.
Gelukkig zit er wel een melk opschuim functie in. Hierbij gaat het om een slangetje die je direct in een pak melk kan stoppen, en de kwaliteit van het schuim is onwijs goed te noemen. Het komt er niet alleen snel uit, maar het is ook echt goede schuim!

Dit model is zeer nieuw onder de nog enigzins onbekende merk nivona (nivona is een zwitsers merk, die het voorvertrouwen van zwitsers technisch perfectie tot nu toe heeft waargemaakt). De voorloper van dit model (725) lijkt totaal niet op dit grotere broertje! Met een mooi lcdschermpje, laat deze duidelijk zien wat je hebt ingetoetst en wat hij je inschenkt.
Koffie kan je in verschillende maten en sterktes selecteren: Een draaiknop die het aantal ml. aangeeft, en een druk knop die de sterkte aangeeft in mild normaal of sterk.
Daarnaast kan je zowel koffiebonen als gemalen koffie in dit apparaat stoppen.
De residubak is vol na ongeveer 8 kopjes koffie, maar is zeer eenvoudig los te koppelen en schoon te maken.

Nog een leuk grappig feitje is dat wanneer de koffie gaat lopen een lichtje direct in het kopje schijnt wat eronder staat.

ook heb ik toch ook wat nadeeltjes kunnen vinden.
Die geef ik in het schema hieronder even weer:

voordelen:
-koffie is snel klaar
-keuzemogelijkheden
-goede automatische reinigingsfunctie
-design

nadelen:
-(gebruikte) koffie meurt in je kamer, ben er nog niet achter hoe dit op te lossen valt.
-hele enkele keer maalt hij alleen koffie, maar zet hij vervolgens geen koffie.
-zit geen warmhoudplaatje op voor de kopjes