Philips Series 5500 EP5547/90 Volautomatisch espressoapparaat

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Series 5500 EP5547/90 Volautomatisch espressoapparaat op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Helen8juni 07-05-2024

Top machine

Deze mooie machine nu een aantal weken in gebruik, in eerste instantie wat stoeien met de instellingen, de machine wordt alleen geleverd met een snelstartgids, wat ze hierin zijn vergeten te vermelden, is dat de koffie sterkte pas na 15 bakjes goed op smaak komt, in eerste instantie schrokken wij dan ook van de slappe bakken. Maar inderdaad na die 15 bakjes, wat een goed apparaat. Veel keuze is verschillende drankjes, zowel warm als koud. Wat de bediening ook prettig maakt, is dat er verschillende profielen ingesteld kunnen worden, handig met verschillende smaken in 1 huishouden.
Melk opschuimen gaat eenvoudig en net zo belangrijk ook makkelijk schoon te maken.
Menu opbouw mooi en overzichtelijk, geen probleem om bepaalde instellingen volledig naar wens aan te passen.
Luxe uitstraling maakt het helemaal af, mooie materialen gebruikt, gecombineerd met een slank design

Pluspunten

• zeer ruime keuze drank
  • Relatief stil
  • eenvoudig schoon te maken
  • Goed overzichtelijk menu

Minpunten

• Prijs
  • geen handleiding

GV01 03-05-2024

Lekkere koffie, makkelijke bediening, snel schoon. Aanrader!

Lekkere koffie, makkelijk te bedienen en snel schoon. Echte aanrader!

Het apparaat is compact en mooi afgewerkt. De machine is ontzettend eenvoudig te bedienen met duidelijke afbeeldingen en een mooi display.
Het apparaat is redelijk stil en de koffierecepten worden redelijk snel bereid.
Het water-, bonen- en drab reservoir zijn groot genoeg; je hoeft het apparaat niet de hele tijd bij te vullen en schoon te maken. Daardoor zet je sneller ‘even’ een kop koffie.

Qua onderhoud is het apparaat ‘bescheiden’; het ontwerp is sterk verbeterd ten op zichte van eerdere machines. De koffietemperatuur in instelbaar; desgewenst komt de koffie er ook voldoende ‘warm’ uit.

Het ‘Latte-Go’ systeem is enorm makkelijk in gebruik en in onderhoud. In tegenstelling tot andere systemen hoef je enkel 1 bakje schoon te spoelen. Door dit gebruiksgemak zet je sneller even een cappuccino of een latte; het is gewoon minder ‘gedoe’. Het systeem werkt goed en snel; het melkschuim is smakelijk en van goede kwaliteit.

Al met al een echte aanrader; de koffiekwaliteit en het gebruiksgemak zijn zeker beter dan gemiddeld voor appraten in deze klasse. ‘Latte-Go’ is de makkelijkste manier om ‘melkrecepten’ te bereiden, mooie vondst van Philips!

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Ruime keuze aan recepten
  • Makkelijke bediening en schoonmaak
  • Mooi en compact ontwerp
  • 'Latte-Go' systeem is superhandig

Minpunten

• gemiddeld geluidsniveau
  • geen kopjeswarmer

Ferron 02-05-2024

Mooi apparaat en lekkere koffie

Ik heb de kans gehad om dit product te testen. Het gebruik van het apparaat is eenvoudig en biedt veel koffievariaties. Een receptenboekje voor de verschillende soorten koffie zou handig zijn. De melkopschuimer hangt redelijk hoog, wat bij gebruik van een laag kopje tot spatten kan leiden. Een handige functie is de mogelijkheid om één of meerdere profielen aan te maken om je voorkeuren in te stellen. Hierdoor kun je met één druk op de knop koffie zetten naar jouw smaak. De koffie is smakelijk en de temperatuur is goed. De bediening is zeer eenvoudig en het binnenwerk is makkelijk te verwijderen voor schoonmaakdoeleinden.

Pluspunten

• Veel keuze in soorten koffie
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Prijs

s*********@h********** 01-05-2024
Dit mooie product mogen testen en wij kunnen zeggen dat het een absoluut geweldig apparaat is. Makkelijk in onderhoud en in een handomdraai een lekker bakje koffie. Simpel bedienbaar en genoeg keuze.

Biesheuvel Hoofddorp 01-05-2024

Verrijk je koffie ervaring!

Dankzij mijn ervaring als tester van de Philips 5500 series kan ik met zekerheid zeggen dat dit apparaat een game changer is voor koffie liefhebbers het gebruiksgemak is verbluffend met een eenvoudige druk op de knop heb ik binnen enkele seconden een perfect gezette kop koffie het onderhoud is moeiteloos dankzij de automatische reiniging functies Wat betreft de variaties in koffie dit apparaat biedt een breed scala aan mogelijkheden om elke keer weer van een nieuwe smaaksensaties te genieten kortom een absolute aan winst voor mijn keuken

Pluspunten

• Variatie in dranken
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Lawaai

Zilverbeuk 01-05-2024

Fijne automatische esspressomachine, koffie met prima smaak.

Apparaat aansluiten en instellen volgens de handleiding gaat makkelijk (QR-code werkte helaas - nog - niet). Bovendien geeft het apparaat zelf ook nog aan welke stappen er gevolgd moeten worden voor je het ik gebruik kunt nemen. Binnen 15 minuten kan je toch wel je 1e bakkie leut drinken.

Instellen van je eigen drankje gaat makkelijk en stappen worden duidelijk aangegeven. Bij aangeven van wie het apparaat gebruikt wordt het ook netjes in je profiel opgeslagen als je iets aan een instelling voor een drankje veranderd. Heel handig, want scheelt steeds instellingen aanpassen.

Het viel mij op dat:

- apparaat best wat water verbruikt dat niet alleen onderin de lekbak terecht komt, maar ook in de koffiedikbak. Dit doet onze oude espressoapparaat van een ander merk niet. Je moet echt goed opletten dat je niet vergeet na een paar kopjes de lekbak leeg te gooien.

Positief:
- apparaat is makkelijk in te stellen
- apparaat is snel opgewarmd, dus je kunt snel genieten van je drankje
- koffie is goed warm (heet)
- melkopschuimer simpel te reinigen
- profielen voor 4 gebruikers en een gastprofiel, dus voor ieder zijn drankjes voorkeur persoonlijk
opslaan
- mooi design

Negatief:
- lekbak voelt wat goedkoop aan

MOskam 29-04-2024

Makkelijk in gebruik en heerlijke koffie

Ik heb deze machine mogen testen en daar was ik onwijs blij mee. Wij zijn zelf in het bezit van een andere espressomachine, maar het systeem van de melkopschuimer trok me bij deze erg aan.

De doos ziet er aantrekkelijk uit, maar de inhoud des te meer. De machine zit goed ingepakt en beschadigingen lijken daardoor onmogelijk. Het installeren van de machine spreekt voor zich. Hij vormt geen groot blok op je aanrecht, hij is vrij compact.

De lekbak is ook compact, wat mij zorgen baarde. Ik vind niets vervelender dan om de paar bakjes koffie de melding dat je lekbak moet legen. Niets blijkt minder waar... De lekbak mag klein zijn, maar hij doet er lang over om vol te zijn. Onwijs fijn dus!

De melkopschuimer heeft mijn verwachtingen overtroffen. Het zijn twee onderdelen die in elkaar geklikt worden, kunnen onwijs makkelijk schoongemaakt worden. Even uit elkaar klikken en afspoelen maar. Er komt geen melk in je machine, dus dat blijft schoon. De quick clean optie zorgt ervoor dat het 'tuutje' elke keer even wordt doorgespoeld, zodat daar geen melk achterblijft.
Het enige wat lastig kan zijn, is dat als je kleine kopjes gebruikt, de melk naast je kopje komt. Het tuutje van de opschuimer en van de koffieuitgifte liggen ver uit elkaar dus je moet hem goed plaatsen. Even rekening mee houden dus.

Het waterreservoir voelde ietwat goedkoop aan, het plastic is niet zo hard als ik gewend ben. Ik weet niet of het hierdoor meer breekbaar is, maar het voelt minder stevig.

De ijskoffie varianten lijken in eerste instantie 'onzin', omdat je alleen ijsblokjes toevoegt aan je glas en de machine er 'normale koffie' overheen doet. Echter, bij beter onderzoek, blijkt dat de hoeveelheid koffie/melk anders is afgesteld bij ijskoffie dan bij warme koffie. De verhoudingen zijn anders, waardoor de smaak anders uitkomt.
Wat mij betreft wel een toevoeging dus.

Wij zijn erg te spreken over de smaak van de koffie en het design van het apparaat. Ook het gebruiksgemak verdient een daverend applaus.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Fijne opschuimer
  • Goed schoon te maken

Minpunten

• Lekbak voelt goedkoop

Patricia 29-04-2024

Zeer fijne machine

Ik had het geluk dat ik deze fijne machine mocht testen.
En dat was zeker geen straf.

De machine zit keurig verpakt, en hij staat mooi op het aanrecht (het oog wil ook wat)
De machine moet eerst een keer of 15 koffiezetten voordat hij zich goed in stelt. Hou hier rekening mee.
Door de verschillende profielen kan iedereen hier in huis zijn eigen smaak/verhoudingen vast zetten, en dat is natuurlijk heel fijn.
Hij zet heerlijke warme en koude koffie.
Van mij had de melktemperatuur iets warmer mogen zijn en iets steviger. Maar dat is maar een klein minpuntje.
Het is een heel gemakkelijk apparaat om schoon te maken. En ook spoelt hij niet met heel veel water waardoor je niet continue de lekbak aan het legen bent.
Ik vind het een echte aanrader

• Verschillende profielen
  • Veel opties/smaken
  • Goede prijs

Minpunten

• Melk mag iets warmer

PM Schiedam 27-04-2024

Mooie en compacte espresso machine, aanrader.

Wij hebben de Philips 5500 serie 2 weken mogen testen. Het instellen voor het eerste gebruik gaat eenvoudig, duidelijke handleiding dmv plaatjes. Verpakking grotendeels gerecycled materiaal.

Het gebruik van de machine is eenvoudig en overzichtelijk, werkt met profielen (4 in totaal) en is zo nodig aan te passen. Dit kan op het niveau van; melk hoeveelheid, koffiehoeveelheid en schuim. Voor het gebruik is een bredere beker/glas aan te raden dit ivm de aparte uitvoer van melk en koffie.

Het reservoir voor de koffiebonen is ruim en sluit goed luchtdicht af, de bonen worden goed geleid naar de maler.

De smaak beviel ons goed, even in het begin fijn tunen maar prima koffie voor een machine thuis. De koffie zelf lekker van smaak en de schuimkraag is heel goed. melkschuim blijft goed bij diverse melksoorten.

Uiteindelijk bij ons prima bevallen; een mooie compacte machine in je huis met prima koffie.

Pluspunten

• melkschuim
  • snelheid
  • smaak
  • uiterlijk
  • bedieningsgemak

Minpunten

• prijs

Olaf 26-04-2024

Alle soorten koffie met groot gemak

Na twee weken de LatteGo koffiemachine te hebben gestest, zijn we zeer tevreden. Ondanks de grootte, die opvalt in een klein appartement, zijn de voordelen significant. De installatie was eenvoudig en het grote waterreservoir is heel praktisch. De LattaGo heeft veel handige knoppen voor alle verschillende koffiesoorten en instellingen die aanpasbaar zijn voor koffiesterkte, water- en melkhoeveelheid, met persoonlijke profielen voor vier gebruikers. Het apparaat maalt bonen stil en is makkelijk schoon te maken, hoewel het melkschuim beter kan. Kleine nadelen zijn dat de melkschuimer niet verstelbaar is, en regelmatig legen van de koffiebak noodzakelijk is om schimmel te voorkomen.

Pluspunten

• simpel schoonmaken
  • grote waterbak
  • erg goed instelbaar
  • 4 profielen voor huisgenoten

Minpunten

• schuim kan beter
  • relatief groot

Maribelle03 23-04-2024

Zeker aan te raden

*Eenvoudige Installatie en Gebruiksgemak:
- Het uitpakken en installeren verliepen vlot.
- Binnen een half uur was alles klaar voor gebruik.
* Intuïtieve Bediening:
- De gebruiksaanwijzingen waren even zoeken, maar het apparaat was intuïtief in gebruik.
- Koffiezetten ging moeiteloos.
- Alles is aanpasbaar per persoon.
- Machine is ook volledig op alles aan te passen, van verlichting tot profielen instelbaar
* Perfecte Koffiebonen en Maalstand:
- Ik stelde de bonen en maalstand af naar mijn smaak.
- De machine biedt veel mogelijkheden, ondanks dat ik mijn smaak aan maalstand in had gesteld, kan je per kopje dit naar ieder zijn wens instellen. Van de hoeveelheid koffie tot hoeveelheid melk, maar ook de ml.

verbeterpunten:
- Water reservoir zou groter mogen.

• Koffie variatie
  • Onderhoudsvriendelijk
  • Aanpasbaarheid op alle mogelijkheden

Minpunten

• Water reservoir mag groter

Erwin 22-04-2024

Zeer complete en goede koffieautomaat !

Zeer complete koffie automaat. Mogelijkheid tot 20 verschillende soorten koffie. Het is een zeer stille koffie automaat tijdens het malen van de koffie. Groot water reservoir. Kan verschillende gebruikers instellen zodat iedereen z'n eigen sterkte koffie kan krijgen. Tevens ook mogelijk om een gasten optie aan te geven en zelf de sterkte en hoeveelheid koffie in te stellen. Super makkelijk te reinigen . Grote opvangbak voor het koffieprut zodat je niet na een paar koppen al weer naar de afvalbak moet. Kortom Een echte aanrader en musthave voor de echte koffiedrinker !
Erg blij dat ik deze koffie automaat heb mogen testen. !

Pluspunten

• Stil
  • Makkelijk reinigbaar
  • Groot water reservoir

Minpunten

• koffiebonen glijden niet altijd goed door

Ilonab80 15-04-2024

Ik ben heel blij met de Philips latte go!
De koffiemachine heeft een compact en luxe design, hij past goed in onze kleine keuken.
Daarnaast is het leuk dat er voor iedereen wat wils is qua koffiesmaak, zowel warme als koude koffie is super makkelijk te zetten en smaken stuk voor stuk heerlijk!
Het apparaat spoelt ook altijd even bij het aan- en uitzetten, wat ik een groot pluspunt vind.
De smaak van de koffie is ook super lekker, doordat je bij iedere koffie zelf kunt kiezen hoeveel koffie, water en eventueel melkschuim je wilt.
Ik ben zeer tevreden over de koffiemachine, echt een aanrader!

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Makkelijk te bedienen