De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA C8 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Gaston 30-07-2024

Fantastisch lekkere koffie zonder gecompliceerd gedoe.

Geschreven voor: JURA C8

De Jura C8 maakt uitstekende koffie met heerlijk romig melkschuim. Het design is strak en functioneel en de machine staat mooi in de keuken. De keuze in koffierecepten is beperkt maar de kwaliteit is erg hoog. Je mist eigenlijk niet de overvloed van keuzes die sommige andere machines bieden. Het valt op dat de machine erg stil is en weinig onderhoud vraagt. In de weken dat ik de machine heb kunnen testen bleef dat ook zo, en de koffiekwaliteit bleef van hoog niveau.
De bediening is heel eenvoudig, 'basic' bijna, maar de mogelijkheden om sterkte volumes en verhoudingen aan te passen zijn prima. Enige opmerking die geplaatst kan worden is dat het reinigen van het melksysteem iets eenvoudiger zou mogen, maar dat mag weinig naam hebben. Al met al een topmachine; een echte aanrader voor iedereen die van kwaliteitskoffie houdt zonder gecompliceerd gedoe!

Pluspunten

• zeer hoge koffiekwaliteit
  • strak en functioneel design
  • heerlijk romig melkschuim
  • zeer stille machine
  • onderhoudsvriendelijk

Minpunten

• melkreiniging zou iets eenvoudiger mogen

review1102 16-07-2024

betaalbare koffiemachine met de de JURA kwaliteit

Geschreven voor: JURA C8

De machine heeft een luxe uitstraling en is mooi compact. De gebruikershandleiding is duidelijk en makkelijk te volgen. De koffie is van goede kwaliteit zoals dat bij Jura hoort. De bediening van de machine gaat met knoppen en is makkelijk in gebruik. Het waterreservoir is wat aan de kleine kant maar voor een huishouden van 1-2 personen is dit voldoende. Het zetten van een cappuccino of latte machiatto is heel erg eenvoudig. Het enigste nadeel ervan is dat er geen hoge glazen onder de koffie uitloop geplaatst kan worden voor het maken van bijv. een latte macchiato. Het reinigen van de machine gaat zoals elke Jura machine en is heel erg makkelijk met behulp van tabletten. Geen gedoe met het reinigen van een zetgroep zoals andere machines wel hebben. Wat mij betreft een prima machine voor een goede prijs

Pluspunten

• mooie uitstraling
  • simpel in gebruik
  • goede koffie

Minpunten

• klein waterreservoir
  • malen van de bonen geeft iets meer geluid

a********@m***** 16-07-2024

Lekker bakkie

Geschreven voor: JURA C8

Ik heb de Jura C8 piano black mogen testen. De eerste indruk, een mooi apparaat dat eenvoudig te bedienen is.
In een menu kan je je koffie kiezen die je ook nog naar eigen smaak kan instellen naar sterkte en maalgraat. Ook de melktoevoer voor de Cappu en de Latte werkt eenvoudig en is ook goed te reinigen met een spoelprogrammaatje en bijgeleverde schoonmaak pilletjes. Het water reservoir is van goed formaat en de afsluitbare dop voor het bonen reservoir vind ik echt top, je bonen blijven vers. Het apparaat is stil en de koffie is heerlijk, ben je opzoek naar een volautomaat vind ik dit echt een aanrader.

Pluspunten

• design
  • geluid

John Knopper 15-07-2024

Mooie koffiemachine

Geschreven voor: JURA C8

Met de JURA C8 Piano Black haal je een topklasse koffiemachine in huis. De kwaliteit van de koffiespecialiteiten is indrukwekkend, met een breed scala aan opties die eenvoudig aan te passen zijn. Het design van de machine is modern en compact, waardoor het een stijlvolle toevoeging is aan elke keuken. Het gebruiksgemak is uitstekend; de machine is eenvoudig te bedienen en de instellingen zijn gemakkelijk te wijzigen. De afwerking van de JURA C8 is van hoge kwaliteit, met een glanzende Piano Black afwerking die een luxe uitstraling geeft. Kortom, een uitstekende keuze voor iedereen die op zoek is naar een hoogwaardige koffiemachine.

• Prijs /kwaliteit

Minpunten

• Onderhoud

Yoran 12-07-2024

Nette stijlvolle koffiemachine

Geschreven voor: JURA C8

Wij hebben met ons gezin van vier deze Jura mogen testen. Wij zijn al jaren bekend met het merk en merken ook nu weer dat je kwaliteit in huis haalt met deze mooi vormgegeven Jura. De kwaliteit van de koffie en espresso is perfect en elk bakje keer op keer een mooie crema laag en een perfecte temperatuur. De melk koffie’s latte macchiato en cappuccino zijn ook goed van smaak en de melk mooi romig bij een latte moest wel het e.e.a. bijgesteld vooral omdat de uitloop net niet ver genoeg omhoog kan. Al met al zeer positief en zeker aan te raden voor mensen die niet allemaal poes pas willen maar gewoon een lekkere bak koffie.

Pluspunten

• Heerlijk basic
  • Mooie crema laag

Minpunten

• Geen kopjes verlichting
  • Uitloop koffie kan niet ver genoeg omhoog

p********@h********** 08-07-2024
Geschreven voor: JURA C8

Ik heb dit product mogen testen. De jura c8 heeft een Super mooi design en hierdoor een echte eye-catcher in mijn keuken. Ook is hij erg gebruiksvriendelijk en heb je genoeg variatie om te genieten van een heerlijke bak koffie. Verder was de koffiemaler erg stil. En is het gehele apparaat van degelijk materiaal gemaakt. Het enige min puntje is het slangetje voor de melk opschuimer. Persoonlijk heb ik liever een vaste module aan een koffiezet apparaat. Maar dit alles bij elkaar maakt het een fijne machine en kan hem dus zeker aanraden.

Martijn 08-07-2024

Blij verrast !

Geschreven voor: JURA C8

Deze Jura C8 is de nieuwste van de Jura familie. Eén van z'n voorouders heb ik al ruim 15 jaar in bezit dus ben de kwaliteiten degelijkheid van dit merk wel gewend. De Jura C8 heb ik mogen testen en ik had hoge verwachtingen. Wat opvalt is het prachtige design. Mooi strak staat deze trots op het aanrecht. Het apparaat voelt goed aan wat betreft de klepjes en knopjes. Het display is duidelijk echter wel minimalistisch. Persoonlijk ben ik dan meer van plaatjes. De keuze uit koffie varianten is basic maar voor mij voldoende. Bij de cappuccino en de latte macchiato is het schuim indrukwekkend. Het waterreservoir en bonenreservoir zijn ten opzichte van van mijn oude Jura ENA7 groter en dat is prettig. Ook het reinigen na het gebruik van het melkschuim is erg gebruiksvriendelijk. Intussen zijn het apparaat en wij als koffiedrinkend huishouden al flink aan elkaar gehecht geraakt.
Puntje van kritiek is dat het bijgeleverde slangetje wat goedkoop is en dat een luxe variant en de wifidongle wel standaard erbij geleverd zou mogen worden.

Pluspunten

• Geluidsniveau
  • Twee kopjes tegelijk werkt prima
  • Melkschuim perfect
  • Degelijkheid

Minpunten

• Uitlooppijpje zou iets hoger mogen kunnen
  • Bijgeleverde slangetje geodkoop
  • Wifidongle niet standaard

Akb86 05-07-2024

Heerlijke koffie!

Geschreven voor: JURA C8

Ik vind het een mooie koffieapparaat met mooie uitstraling. Het is een goede basic koffiemachine, die je alle standaarden aanbiedt. Je hebt de keuze tussen koffie, espresso, latte en cappuccino. Ook kun je kiezen tussen bonen en gemalen koffie. Aan het begin was het lastig te gebruiken i.v.m. geen gebruikershandleiding. De handleiding die je hebt vond ik niet handig. Voor het toevoegen van melk gebruik je een slangetje, dit had vast mogen zitten aan het apparaat. Verder heb je een lekbakje voor de reiniging, dit had ook automatisch mogen gebeuren. De waterreservoir is voldoende. De app is handig. Achteraf is het een heel simpel machine. Ik drink iedere dag heerlijke koffie en vind het niet vervelend om het apparaat aan te zetten, wat ik bij andere merken wel had. Dit is dus een goede toevoeging voor koffieliefhebbers!

Pluspunten

• Koffiesmaken zijn standaard en heerlijk
  • Makkelijk te gebruiken
  • Goede reiniging
  • Goede lekbak

Minpunten

• Slangetje voor melk
  • Lekbak
  • Slechte gebruikershandleiding