Philips Series 4400 EP4446/70 Volautomatisch espressoapparaat

Beste deals -3% Laagste prijs ooit!

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Series 4400 EP4446/70 Volautomatisch espressoapparaat op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

MJOMJ 23-06-2024

Heerlijke koffietjes uit deze veelzijdige topper

Dit apparaat biedt veel mogelijkheden qua variatie - waar ik erg blij mee ben! Ik ben groot fan van latte’s, ijskoffies en cappuccino’s. Met dit volautomatische espressoapparaat zet je deze in een handomdraai - de bediening is heel intuïtief en gemakkelijk. Ook is hij makkelijk schoon te houden en vergt het onderhoud niet allerlei moeilijke capriolen. Wel jammer dat er geen fysieke handleiding in het pakket zat, die zou zeker welkom zijn geweest. Het is een redelijk compact apparaat dat ook in een kleine keuken past. De LatteGo container vind ik ook erg fijn - het restant aan melk zet je gewoon terug in de koelkast, en is daarnaast ook makkelijk schoon te maken. Ik heb de koffies met verschillende soorten melk gemaakt en ook dat gaat prima! Persoonlijk geef ik de voorkeur aan wat steviger schuim, maar qua handigheid kan een aparte melkschuimer hier niet tegenop. De bonen blijven ook goed vers door het luchtdichte compartiment. Oftewel, keer op keer heb je een heerlijke koffie die helemaal naar wens is aan te passen. En niet te vergeten - hij is ook op de slaan onder een profiel zodat je ‘m niet elke keer opnieuw hoeft in te stellen. Al met al dus zeer te spreken over deze veelzijdige topper.

Pluspunten

• Veel variaties
  • Makkelijk in bediening
  • Compact volautomatisch apparaat

Minpunten

• Geen fysieke handleiding
  • Maalgraad van bonen lastig te zien
  • Schuim mag steviger

TMVDT1982 05-06-2024

Gebruiksvriendelijk Espresso apparaat

Ik heb de kans gekregen om dit apparaat een aantal weken te testen en ik ben zeker enthousiast.
Het is apparaat is heel snel te installeren, letterlijk gebruiksklaar. Tijdens het testen verschillende bonen gebruikt en merk wel dat dit nog een zoektocht is. Sommige bonen zijn te zwaar lijkt het voor het apparaat om ze goed te kunnen pakken. Hierdoor krijg ik wel is melding dat er geen bonen in zitten terwijl deze er wel zijn. Verder is het geluid verrassend stil. Het latte go systeem maakt wat meer geluid bij de opstart dan het malen van de bonen. Wanneer hij opgestart is/bezig is is het geluid niet storend en kan je gewoon verder met dagelijkse bezigheden zonder dat je afgeleid wordt door geluid.
Het latte go systeem is is gebruiksvriendelijk. Geen gekke constructies, gewoon de 2 delen uit elkaar halen en schoonmaken. afspoelen is soms al voldoende om verder te kunnen. Enige nadeel is dat het tuitje waar de melk uit komt na 1 x gebruik wel melk resten blijft houden. Dit is enkel vervelend als je hem even laat staan voor je 2e bakje latte of cappuccino.
Het touch display spreekt voor zich en het is fijn dat je de mogelijkheid om 3 profielen te selecteren. dit scheelt enorm in afstellen wanneer je de juiste samenstelling hebt gevonden. En aangezien mijn man en ik onze koffie heel anders drinken ideaal dat we een eigen profiel hebben.
Verder zijn alle onderdelen gemakkelijk te reinigen met hand of zelfs in de vaatwasser.
al met al een heel fijn en gebruiksvriendelijke apparaat en zet ook nog is goede koffie.

Pluspunten

• koffie is snel klaar
  • gebruiksvriendelijk
  • veel diversiteit in koffiemogelijkheden

Minpunten

• signaal koffiedik legen is niet altijd accuraat
  • niet alle bonen zijn helemaal geschikt
  • lekbak is snel vol

Sannetnn 05-06-2024

Veelzijdig apparaat

Ik heb het espressoapparaat enkele weken getest en ben zeer tevreden. Het apparaat was gemakkelijk te installeren en snel klaar voor gebruik. De keuze aan dranken is indrukwekkend: van espresso's tot cappuccino's en lattes, alles is mogelijk. Het opslaan van persoonlijke voorkeuren voor koffiesterkte en melkhoeveelheid is een handige functie, waardoor je elke keer je perfecte kopje koffie krijgt. Een minpunt is de onduidelijkheid over de benodigde hoeveelheid melk voor bepaalde dranken. Hierdoor kan het gebeuren dat je soms te weinig of juist te veel melk gebruikt. Desondanks is dit een gebruiksvriendelijke en veelzijdige koffiemachine.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk te installeren
  • Veel keuze qua drinken

bengels 03-06-2024

Snelle koffieautomaat

Deze koffieautomaat heb ik een tijdje mogen testen. Een lekker bakje koffie in de ochtend kan je dag maken of breken, dus toch een vrij belangrijk apparaat en fijn om hem even te kunnen uitproberen voor je tot aanschaf over gaat :).
Wat ik heel fijn vind aan het apparaat is het eenvoudige paneel en met name het switches tussen profielen (geel, blauw of gast) is super eenvoudig. Je moet er wel op letten dat je het juiste profiel kiest natuurlijk, want bij iedere bereiding wordt het profiel vanzelf bijgewerkt. Ook qua onderhoud vind ik het een prima apparaat. De zetgroep gaat er gemakkelijk uit en is goed te reinigen onder de kraan. Ook de andere onderdelen zijn vrij snel te reinigen. De automaat start ook heel snel op en is vrijwel meteen klaar om een bakkie te leveren.
De melkschuim is prima en stevig genoeg voor een lekkere cappuccino of latte macchiato.
Persoonlijk had ik wel iets meer verwacht van het silentbrew systeem. De naam doet je iets meer verwachten, maar wat mij betreft is het volume vergelijkbaar met andere modellen en automaten (misschien zelfs wel iets aan hogere kant). Al met al een prima automaat voor zijn geld!

Pluspunten

• Snel opgestart
  • Eenvoudige bediening
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Niet zo stil als verwacht

OnlyRinaldo 31-05-2024

Super lekkere koffie

Via review.nl mocht ik deze Philips 4400 Series EP4446/70 volautomatische espressomachine testen. Na een aantal werken deze gebruikt te hebben kan ik niks anders dan positief zijn.

Het gebruik gemak van dit apparaat is echt een van de sterke van dit apparaat. Vul het LatteGo systeem met melk en kies via je eigen aparte profiel je favoriete koffie. Binnen elke minuten is jouw bakkie .......... klaar.

Via het touch menu kan je makkelijk de sterkte, hoeveelheid koffie en hoeveelheid melk instellen.
Je krijgt op tijd alle meldingen van het apparaat. Zo is het onderhoud hiervan totaal geen gedoe en zeer eenvoudig. Vergeleken mijn vorige koffieapparaat is deze een stuk stiller.

Je kan via het meer dranken menu ook handmatig de melk laten opschuimen. Je eigen dranken combinaties maken is dat ook zeker een optie.

Ik kan deze Philips EP4446/70 dan ook zeker aanraden om in huis te halen. Een heerlijk bakje koffiezetten zonder moeite en gedoe.

Pluspunten

• Gemak
  • Kwaliteit
  • Variatie
  • Gemak
  • Kwaliteit
  • Variatie

Vera89 30-05-2024

Geweldige gebruiksvriendelijke volautomaat

Ik heb deze volautomatische koffiemachine van Philips een aantal weken mogen testen en ik wil niet meer zonder! Ik ben van mening dat er lekkerdere manieren zijn om koffie te zetten dan een volautomatische koffiemachine, máár het gebruiksgemak met een apparaat als deze is ongeëvenaard en maakt dat meer dan goed. Wanneer ik thuis aan het werk ben dan heb ik geen tijd om meermaals per dag veel tijd te besteden aan het maken van een lekkere espresso. Met dit apparaat van Philips kost het nog geen 30 seconde, en met de maling van de bonen op de fijnste stand zet het apparaat daarnaast ook nog eens een heerlijke espresso met een zeer respectabele stevige crema laag. De iced espresso is ook echt fantastisch. Bij de iced koffie varianten (iced espresso, iced koffie, iced americano) komt de koffie er op een lagere temperatuur uit. Zelf zet je een glas met ijsblokjes eronder. De koffie is koel genoeg dat het ijs niet direct smelt. De iced espresso blijft dus bijvoorbeeld heerlijk sterk en wordt niet waterig door het ijs.

Je kunt zelf bij alle variaties instellen hoeveel ml koffie je wilt, hoe sterk, en of je 1 of 2 koffie’s wilt. Bij de latte en andere variaties met melk kun je instellen hoeveel ml melkschuim je wilt. Er is daarnaast de mogelijkheid om drie verschillende profielen aan te maken die je voorkeuren onthouden. De bediening is heel eenvoudig en het touchscreen reageert goed.

Enige minpunt dat ik kan benoemen is dat het melkschuim van mij iets steviger had gemogen. Maar goed, dat is persoonlijke voorkeur. Dat is dan wel ook direct het enige dat is aan te merken op het LatteGo systeem van Philips, want qua gebruiksgemak en schoonmaken heb ik nog nooit zo’n fijn melkopschuimsysteem gezien.

Het schoonmaken van het apparaat kost over het algemeen nauwelijks moeite. Bij uitzetten spoelt het apparaat zichzelf en alle andere onderdelen zijn eenvoudig vanaf de voorkomt uit te nemen zodat je ze kunt afspoelen. Het apparaat ziet er daarnaast ook nog eens hoogwaardig uit, ondanks dat het grotendeels van kunststof is gemaakt. Ik vind het een dikke aanrader in deze prijsklasse.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik en qua onderhoud
  • Heerlijke koffie
  • LatteGo systeem

Houtje91 29-05-2024

Fantastische koffie

De Philips espressomachine heb ik een aantal weken mogen testen. Wat een fijn apparaat. Veel keuze mogelijkheden van het instellen tot de juiste sterkte en hoeveelheid melk. De latte go is gemakkelijk schoon te maken door hem af te spoelen onder de kraan. Met een paar klikken op de knoppen gaat de machine voor je aan de gang om een heerlijke bakje koffie te zetten. Daarnaast ben ik gaan experimenteren met verschillende koffiebonen wat de beleving van koffie drinken nog beter maakt. Ik vind dit apparaat een echte aanrader. Voor mij niet meer elke dag hetzelfde bakje koffie maar veel meer variatie.

Pluspunten

• Onderhoud
  • Gebruiksgemak
  • Mogelijkheden

Joanna278 29-05-2024

Heerlijke koffie

Het apparaat een paar weken geleden aangeschaft. Maakt lekkere koffie, veel variaties. Handig om je "eigen profiel" te hebben. Ik had gelezen dat hij stiller is dan de andere koffiezetapparaten, maar dat vind ik niet. Maakt evenveel lawaai. Makkelijk in gebruik en schoonmaak.

Pluspunten

• Mooie ontwerp
  • Makkelijk schoon te maken
  • Melkbakje kan in de koelkast
  • Veel variaties

Minpunten

• Schuim niet zo steving

Luts1972 29-05-2024

Top machine

Wij zochten al jaren naar een goed apparaat wat net zo lekker koffie zet als Nespresso en filterkoffie.
Dit apparaat komt heel dicht in de buurt. Lekker koffie, espresso of cappuccino, zomaar klaar!

Pluspunten

• Lekkere koffie, elke smaal te maken

Minpunten

• Schuimkraag zakt snel weg

r*******@h********** 29-05-2024

Compact en gebruiksvriendelijk

Ik heb de kans gekregen om dit apparaat te testen en ik ben er zeer tevreden over. Het is een fijn en compact model dat mooi op het aanrecht staat. Het gebruiksgemak van dit apparaat is uitstekend. Het menu is intuïtief en zelfs voor beginners gemakkelijk te begrijpen. Je kunt de standaard opties aanpassen naar jouw eigen smaak, wat ik erg waardeer. Er zijn al veel verschillende opties beschikbaar, zoals zwarte koffie en koffie met verschillende melkvarianten, zowel warm als koud.

Het onderhoud van het apparaat is ook eenvoudig. Je ontvangt duidelijke meldingen wanneer het tijd is om schoon te maken, de bakjes te legen of een spoelbeurt uit te voeren. Dit zorgt ervoor dat je altijd kunt genieten van een schoon en goed functionerend apparaat.

Een ander pluspunt van dit apparaat is dat het erg stil is. Je hebt geen last van het geluid van bonen die worden gemalen, waardoor je zelfs tijdens een vergadering kunt blijven zitten zonder op mute te moeten. Dit is een groot voordeel voor mensen die vaak thuis werken en geen overlast willen veroorzaken.

Al met al kan ik dit apparaat ten zeerste aanbevelen. Het biedt gebruiksgemak, veel opties, eenvoudig onderhoud en een stille werking. Een perfecte keuze voor koffieliefhebbers die op zoek zijn naar gemak en kwaliteit.

Pluspunten

• Compact
  • Stil
  • Veel opties
  • Personaliseerbaar

Minpunten

• Melkschuim soms slap

Dergelijke145 29-05-2024

Fantastisch

Ik heb dit product nu enige tijd in bezit en heb dit mogen testen! Maar kan je vertellen, wat een fantastisch top product. Zoals de naam al zegt het is redelijk stil en volledig volautomatisch.

Om te beginnen is het melk opschuim ding helemaal afwasbaar en dit samen met de zetgroep, makkelijk en helemaal niet moeilijk, waarom? Er wordt door Philips volledig stap voor stap uitgelegd hoe je dit moet doen.

Het maakt heerlijke romige koffies, zeker cappuccino of latte. Wel is het zo dat als je hem op ze warmst zet en gebruikt koude melk voor de opschuiming zal het wel snel afkoelen dus als tip; verwarm je glazen voor, dat is enige nadeel.

Pluspunten

• Volledig reinigbaar
  • Heerlijke romige koffie
  • Volautomatisch

Minpunten

• Silent, kan beter

Wienkie 29-05-2024

Prettig in gebruik

Dit volautomatische espressoapparaat van Philips heeft een stijlvol ontwerp dat goed in elke keuken past. Het apparaat biedt eenvoud bij het bereiden van verschillende koffiesoorten, met 12 beschikbare opties zoals koffie met melk of schuim. Je kunt twee gebruikersprofielen en een gastprofiel instellen, waarbij elk profiel de laatste instellingen onthoudt. Hierdoor hoef je alleen de gewenste koffiesoort te selecteren.

Hoewel het malen van koffiebonen altijd enige geluid produceert, reduceert de SilentBrew-technologie het geluidsniveau merkbaar. Melk opschuimen is eenvoudig merkte ik tijdens het testen; zorg er wel voor dat het glas goed gepositioneerd is om te voorkomen dat de melk of het schuim gemorst wordt. Een groot voordeel is dat de melk niet door een slangetje gaat, wat het schoonmaken vergemakkelijkt. De melkcontainer heeft een uitsparing die precies aansluit op de houder, waardoor je deze eenvoudig kunt reinigen.

Het apparaat waarschuwt wanneer het water moet worden bijgevuld en wanneer de koffiedik- of afvalwaterreservoirs geleegd moeten worden. Dit kan allemaal via de voorkant van het apparaat worden gedaan, wat extra ruimte aan de zijkant overbodig maakt. Kortom, dit is een zeer goede koffiemachine.

Pluspunten

• mooi design
  • lekker koffie
  • makkelijk in onderhoud

PriscillavA 28-05-2024

Mooie machine, lekkere koffie en Silent Brew

Ik heb dit apparaat een aantal weken mogen testen. Superleuke kans. Mijn eerste indruk was dat het een mooie machine is en vrij normaal van formaat. Het waterreservoir zit op een handige plek en schuif je er zo uit zonder hengels. Erg fijn. Het bedieningspaneel van de machine zit aan de voorkant, voor mij een pluspunt (je ziet ze ook wel eens bovenop en dat vind ik persoonlijk minder prettig om te hanteren). De LatteGo beker is, zonder slangetjes, erg makkelijk in gebruik en schoon te maken. Geen slangetjes die verstopt raken of na verloop van tijd vergelen. De machine kan 12 verschillende dranken bereiden en deze zijn per stuk instelbaar naar smaak. Smaak van de drankjes is lekker en goed van temperatuur. Het melkschuim zou iets steviger mogen zijn maar dit doet niets af aan de smaak. Qua geluid is deze machine niet de aller stilste maar de Silent Brew techniek is zeker wel een enorme vooruitgang, een stuk stiller dan modellen zonder Silent Brew. Ik vind het geluidsniveau in ieder geval niet storend en ben zeker tevreden met deze koffiemachine.

Pluspunten

• Silent Brew
  • 12 koffievariaties
  • LatteGo systeem makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Melkschuim mag iets steviger

d****************@l****** 28-05-2024
Ik heb dit product mogen testen, en dit is mij zo bevallen dat hij nu mag blijven!
Ik ben zelf een echte ijskoffie en cappuccino/Latte macchiato liefhebber, en dit apparaat kan deze voor mij bereiden, naast nog andere mogelijkheden.
Je kunt de koffie via een profiel precies zo opslaan als jij hem lekker vind; de sterkte, hoeveelheid en de warmte kan aangepast worden.
Ik heb er verschillende soorten melk in geprobeerd, en de meeste doen het prima in deze machine. Ook kun je zelf kiezen wat voor bonen je wilt.
De machine is heel makkelijk in gebruik; alle onderdelen gaan makkelijk los en vast voor bijvullen of legen, en de machine reinigt de leidingen zelf.
Het apparaat is mooi en compact, maar ondanks dat past er nog prima een grote mok of longdrinkglas onder de opening.

AreYouSure 28-05-2024

Hele goede koffie en makkelijk in gebruik (en onderhoud)!

De Philips 4400 Series EP4446/70 volautomatische espressomachine is een ware uitkomst voor elke koffieliefhebber, en ik ben blij dat ik hem heb mogen testen. Vanaf het eerste gebruik was ik onder de indruk van hoe eenvoudig en intuïtief deze machine is. Het is letterlijk plug-and-play; je haalt hem uit de doos, vult hem met water en bonen, en je bent klaar om te gaan. De espresso die hij maakt is van topkwaliteit, met een rijke, volle smaak en een mooie cremalaag. Daarnaast is het onderhoud een fluitje van een cent, wat hem nog aantrekkelijker maakt. Deze machine heeft mijn ochtendroutine aanzienlijk verbeterd en ik wil hem nooit meer kwijt!

Pluspunten

• Makkelijk
  • Weinig onderhoud
  • Goede koffie