Krups XP2070 - Combi-espresso

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups XP2070 - Combi-espresso op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

I.A.KOLE 19-02-2010

Ik heb dit apparaat al een tijdlang in bezit... nou... de schuur heeft hem in bezit.

Wat is het geval, het apparaat maakt wel koffie, maar das niet al te warm, het geeft ook water, maar niet op de plek waar ik het wil nl. in het kopje.

Heb het apparaat al eens hiervoor teruggestuurd, maar ja, dan krijg je hem terug, "gemaakt". Tijdelijk zullen we maar zeggen dan! Wel jammer van zo'n toch wel duur apparaat!

Nou ben ik benieuwd of hier door KRUPS nog mee gedaan wordt. Er zit nog garantie op, dat wel, maar ik hoorde dat het apparaat niet meer leverbaar is.

Misschien weet iemand iets hoe dit opgelost kan worden?

Zewa 23-03-2009

Ik heb deze Krups nu bijna driekwart jaar. Wat smaak betreft bevalt hij super goed. Probleem is dat ik bijna nergens de koffie meer lekker vind, behalve thuis. Ik gebruik altijd espresso van Lavazza. ESE servings heb ik ook gebruikt, gemakkelijk en snel, maar ze zijn veel minder lekker dan espresso maling. Senseo pads kun je niet gebruiken. De waterhoeveelheid voor espresso is afgesteld op 35-40 ml. Met een keer voorspoelen is de koffie op een goede drinktemperatuur. Het filtermaling gedeelte gebruik ik niet zo heel veel, alleen bij bezoek. De smaak van deze koffie valt me niet tegen, maar is ook niet uitgesproken lekker en wordt niet heel heet.
Veel mogelijkheden heeft deze Krups niet. Fijn zou zijn als je per kopje de hoeveelheid water kunt instellen. Helaas kan dat dus niet. Het filtermaling gedeelte heeft wat meer opties, maar eenmal ingesteld is dat geen probleem.
Het gebruiksgemak in in het algemeen gewoon goed. Het lekbakje voor de espresso moet je wel vaak leeg gooien, er komt veel water in. Het opschuim/stoom gedeelte gebruik ik nooit. Ik warm de melk altijd op in de magnetron, dat werkt veel sneller. Wat betreft de vormgeving vind ik dat de Krups een redelijk groot apparaat is, maar door de RVS afwerking past hij toch goed in mijn keuken op het aanrecht.
De duurzaamheid is hier al veel besproken. Naar mijn mening staat of valt dit apparaat met goed onderhoud. Elke weeek maak ik het espresso gedeelte schoon, even uit elkaar schroeven en schoon borstelen. Regelmatig ontkalken en heel belangrijk!; Nooit zonder water aanzetten! Hier kan het apparaat slecht tegen en leidt tot de klacht dat het water meteen in het reservoir komt. Dat reservoir lekt echter wel regelmatig. Ook dit heeft te maken met het onderhoud. De binnenkant van het apparaat kan vervuild raken met koffie(maling) waardoor het reservoir niet meer goed sluit. Ik heb het al een aantal keer verholpen, maar je kunt er moeilijk bij en de lekkages komen steeds terug. Maar goed als dat het enige is, dan ben ik al lang blij. Ik hoop dat de problemen die hier omschreven worden mij bespaart blijven en dat ik nog lang mag genieten van de lekkere koffie!

Martens 23-02-2009

- - - - - - - - - - update review - - - - - - - - - -
Nu aan vierde apparaat toe wat een drama.
Op naar Veenendaal en daar aankomend en afgeven werd mij gemeld dat dit type niet meer gemaakt wordt i.v.m zeer slecht werkend en vele storingen zoals lekkages en spontaan gaan werken etc.
Maar Krups betaald aankoop bedrag terug, klasse!!!!

- - - - - - - - - - oude review 21-12-08 - - - - - - - - - -
Wij zijn nu met ons derde apparaat bezig en ook deze begaf het, steeds lekken en deze week begon de expresso zomaar te lopen terwijl hij uit stond.
Hebben het nu wel zo langzamerhand wel gehad, dit is een echt drama.

KarinH 29-01-2009

Hier ook een positief bericht!!!Zoals ik jullie al verteld heb was mijn apparaat helaas stuk en de reparatie zou mij 150 euros gaan kosten. Een geluk, mijn vader(met nog meer knutsel-aanleg) heeft het apparaat, in mijn kerstvakantie bij hun, gerepareerd. Geheel tot in tegenselling wat de reparatiedienst als defect opgaf (LCD-scherm defect), was het de transformator die niet meer functioneerde. Hij heeft die vervangen (minder dan 10 euros!!!)en nu functioneert het apparaat weer als voorheen. Ik moet zeggen dat ik in die tijd dat het bij mij kapot in een hoek stond, wel heb omgekeken naar een nieuw apparaat. Maar ik heb een enkel apparaat gevonden dat alle soorten koffie kan zetten (filter-espresso-capuccino) waarbij je ook nog eens de filterkoffie op een zeker tijdstip kunt laten lopen. Want dat is toch wel heel erg lekker lux genieten, s'ochtends wakker worden en de koffie staat al klaar. Een prima apparaat met genoeg power voor een heerlijke espresso of capuccino, net (of zelfs beter)als in Italië. En ook nog eens de mogelijkheid om pads te gebruiken, als je gewoon even snel een kopje koffie voor jezelf wilt zetten. Dat de warmhoudplaat van de filterkoffie niet zo superheet is als bij sommige andere apparaten, heeft het voordeel dat je nooit je mond verbrand aan de koffie en dat de koffie na een poos niet bitter gaat smaken; de verdamping is minimaal, waardoor hij langer vers smaakt. Ik kan gelukkig weer lekker van allerlei soorten koffie genieten, want ALS het werkt kan het ook ALLES.

annem1 23-01-2009

Hallo allen,
Ik lees alleen maar negatieve verhalen over de Krups. Wij hebben hem ook en zijn tot nu toe enkel positief.
Koffie is lekker, is allemaal instelbaar enzo. En de espresso is goed heet!
Groetjes Annemiek

MJ. 16-01-2009

Zeer slecht apparaat.

Het espresso waterreservoir lekt permanent. Na een half jaar bleef hij maar doorlopen waardoor de kopjes steeds overstromen. Nog een maand later deed het espresso gedeelte niets meer (behalve lekken).

De normale koffie is direkt na het zetten lauw, na 5 minuten goed warm en na 10 minuten veel te heet (met de smaak van koffie die veel te lang op een warmhoudplaatje heeft gestaan).

Antonios 04-12-2008

Begin september dit apparaat gekocht en na 1 dag lekte het water aan de achterkant. Na 2 reparaties en ook 2 maanden verder kwam het met transportschade terug. Vervolgens kregen we een nieuw apparaat dat meteen bij gebruik ook lekte aan de achterkant. Dit apparaat hebben we terug gegeven aan de winkel omdat het sterk op een fabrieksfout lijkt en een nieuw apparaat dus steeds dezelfde klachten geeft. Nu zijn we op zoek naar een ander merk met meer betrouwbaarheid.

Yfje 03-12-2008

Zeer slecht apparaat. Binnen twee jaar tijd is het apparaat 3 keer opgestuurd ivm storing. Elke keer hebben wij een nieuwe gekregen en deze vertoonde dezelfde gebreken. Er was te weinig druk om espresso te maken. Fabriek erkent het probleem en nu krijgen wij ons geld terug. Dat is dan wel weer goed geregeld. Nu maar weer op zoek naar een nieuwe, wel van een ander merk natuurlijk.

Siga 24-10-2007

Espresso is super, koffie nog niet helemaal zoals we gewend waren, wellicht wat meer koffie nodig voor de beste resultaat. Opschuimen moeten we nog oefenen voor de beste capuccino, komt wel.. Wel makkelijk te bedienen en schoonmaken.

ErwinR 29-05-2007

Mooi en prima apparaat.
Normale koffie zetten gaat gemakkelijk, timer-mogelijkheid aanwezig en ook de sterkte van de koffie is regelbaar (twee standen). Apparaat geeft signaal als de koffie klaar is.
Espresso maken gaat makkelijk; hoeveelheid water is WEL instelbaar (zowel voor één als voor twee kopjes). Hiermee ook de Espresso-functie vol-automatisch. Smaak is afhankelijk van de gekozen koffie-soort. Watertemperatuur is goed. Schoonmaken gaat makkelijk; het lekbakje is inderdaad snel vol - zeker als je cappucino maakt, maar makkelijk te legen.
Prijs/Kwaliteit verhouding meer dan uitstekend.

G. Molengraaf 26-05-2007

Het apparaat gekocht omdat wij al 15 jaar een soortgelijk Krups-combi apparaat hebben gehad. Was toen een dure koffiezetter, maar ja als je er 15 jaar mee doet....
Vanavond nog met Nescafe Topping voor Cappucino heerlijke cappucino gemaakt. Mijn schoonmoeder vond de koffie zo lekker dat ik op haar verzoek nog een kopje geserveerd heb. De bediening is even wennen, maar het 2e kopje was zo gepiept. Het apparaat zet in beide gedeelten een echt warme koffie.
De constructie is OK. Ik denk dat dit apparaat echt onder-gewaardeerd is. vandaar deze review.
O ja, de gewone koffie is ook erg lekker.

Walter63 28-03-2007

Ik heb dit apparaat paar weken geleden gekocht.
direct na thuis komst aan het stoeien geweest om hem in te stellen (makkelijk) vol verwachting op m'n kopje espresso zitten wachten, smaak is trouwens prima, maar het gebruik....zwaar....
de water hoeveelheid is zeer weinig en lauw, door de pomp druk geeft het apparaat een geweldig geluid (herrie), door de pomp druk loopt er automatisch water naar de overloop-bakje die is ook na 4 kopjes vol!!!.
In de houder waar je gemalen of koffiepads in kan doen blijft zoveel water in staan zodat je het niet eenvoudig kan leeg maken, dit moet je dus steeds onder de kraan doen en schoonmaken, en is tevens zeer ongemakkelijk. Kurps gebeld en zeggen tja dat is nu eenmaal zo (slikken en stikken beleid) ik ben dus zeer teleurgestelt in het apparaat en zou het ook niet aan raden om het te kopen.