De'Longhi BAR 12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi BAR 12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

The Dweezil 03-06-2008
Geschreven voor: De'Longhi BAR 12

Op zich voor de prijs is dit een prima apparaat. We hebben er (met Illy) de lekkerste espresso uit gekregen die een mens zich kan wensen. Wat wel een groot nadeel is dat na verloop van tijd (maanden) er vervuiling op gaat treden aan de water/stoom kant. Zelfs met ontkalken blijft er stoomlekkage optreden met als gevolg dat bij het zetten van het tweede bakkie het een knoeiboel wordt.

Herman2006 17-10-2007
Geschreven voor: De'Longhi BAR 12

Eenmaal op temperatuur is dit apparaat in feite een vlugge koffiezetter voor max. 2 kopjes en voldoet prima gezien de prijs. Het voordeel vergeken met coffeepads is dat je de koffie qua hoeveelheid en smaak (bijv. snufje zout of kaneel toevoegen) naar eigen wens kunt samenstellen. Bovendien is het gebruik van vers gemalen koffie veel goedkoper dan de verhoudingsgewijs veel duurdere pads. Maar bij een coffeepad-machine is het water snel op temperatuur terwijl bij dit apparaat het eerste opwarmen max. een half uur kan duren, wat de gebruiksaanwijzing ook aangeeft. Irritant is dan dat het ok-controlelampje veel eerder aanfloept, daarmee de suggestie wekkend dat het water al heet genoeg is.

Margrete 05-10-2006

Dit apparaat mn om compact formaat gekocht. Heb geen Senseo en de Nespresso met
verplichte cup-koppelverkoop is evenmin mijn stijl. Gooi koffiedik altijd in de
tuin om de slakken uit de hosta te weren.

Werkt eenvoudig, na lezen handleiding. Gebruik gemalen koffie, aandrukker zit
erbij. Opschuimen melk en heet water voor thee komen uit hetzelfde pijpje, Max.
twee kopjes koffie. Werkt het beste als het 30 min aangestaan heeft. Verhit
alleen het water dat eruit komt, geen boilerfunctie. Je moet op een knopje
drukken om de koffie te stoppen.
Goede prijs- kwaliteitverhouding, voor mij het juiste formaat, qua functies en
omvang.