Magimix M100 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Magimix M100 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

26victorine 12-02-2013
Geschreven voor: Magimix M100 zwart, zilver

Koffie is goed maar dat ligt aan de cups ..
Apparaat is tergend langzaam , ook als
hij in standby stand staat duurt het een eeuwigheid
voordat eerste kopje kan worden getapt..
tappen op zich is ook een ergernis
Geschikt voor mensen die een lekker bakje koffie willen
en niet teveel geld willen uitgeven voor de 'hardware' en
vooral alle tijd van de wereld hebben

Geschreven voor: Magimix M100

meestal schrijf ik hier pas als iets kapot gaat en ik kwaad ben. Maar deze nespresso magimix wordt bij ons zeer intensief gebruikt en nu al langer dan drie jaar mee. Als hij wat minder snel doorloopt of te veel of te weinig water geeft, ontkalk ik hem. Vroeger deed ik dat regelmatig en met het heel dure spul van nespresso, maar tegenwoordig doe ik het gewoon met azijn. Het kan zijn dat daardoor de rubberachtige deeltjes kapot gaan, maar voorlopig doet ie het nog prima en als ie kapot gaat, heeft hij een mooi leven gehad. Ik zou hem zo weer nemen als de zijkanten een kleurtje zouden krijgen, zoals bv de pixie heeft.

dorazouf 29-12-2012

Wat ik nog helemaal vergeet te vertellen is dat we alle koffie als lungo zetten. Dit wordt afgeraden ivm de perskracht, maar ons bevalt het heel goed. je kunt ook een lungo maken door twee keer het espresso knopje in te drukken, maar dan ben je zo omslachtig aan de gang.

Bassie33 27-06-2012
Geschreven voor: Magimix M100

Ik heb de Magimix M100 sinds 2006.
Tot deze week had ik geen problemen.
Koffie smaakte altijd prima, en apparaat werkte naar behoren.

Ik heb slechts heel sporadisch ontkalkt(3 x in totaal nu). Deze week heb ik weer eens het apparaat gepobeerd te ontkalken met behulp van de Nespresso ontkalkingsset.
AFRADER!

Ik heb de procedures netjes conform de instructies uitgevoerd. Helaas smaakt mijn koffie nu naar ontkalkingsmiddel (zoet).

Inmiddels heb ik het apparaat een keer of 15 volledig doorgespoeld, maar er komt nog steeds een flauwe bijsmaak in mijn koffie.

Van de Nespresso club die ik gebeld had kreeg ik het advies een nieuw apparaat te kopen, omdat de aanschafkosten nauwelijks hoger zouden zijn dan de reparatiekosten. (Er is waarschijnlijk een onderdeel kapot gegaan bij het ontkalken)

Een tip dus voor overige gebruikers: je kan je apparaat maar beter niet ontkalken zolang deze het nog prima doet. Je loop het risico dat je machine defect raakt door het ontkalken.

Daarnaast zou ik sowieso geen ontkalkingsmiddel van Nespresso meer gebruiken. Als je toch wilt ontkalken kan je net zo goed wat goedkope schoonmaakazijn gebruiken.

charlesvk 24-03-2012
Geschreven voor: Magimix M100

Fantastische koffie, dat staat buiten kijf.

Helaas gaat ook ons apparaat nu - nog geen week nadat wij hem terugontvangen hebben van de eerste reparatie i.v.m. lekkage - terug naar Nespresso voor een tweede reparatie. Wederom kwam er water onder uit de machine lopen.

Daarnaast kwam ons apparaat na de eerste reparatie terug met een flinke kras erop. Hierover word ik nog teruggebeld door Nespresso.

Mijn vertrouwen in dit apparaat ben ik kwijt, zeker nu ik lees dat er meer mensen zijn die dit soort problemen hebben met deze machine.

Nespresso biedt overigens een vervangende machine aan voor de duur van de reparatie.

Lijo56 11-07-2011
Geschreven voor: Magimix M100

Veel waterlekkage/problemen met dit apparaat ondervonden.
Is nu al 2x gerepareerd maar de Nespresso servicedienst presteert het om een nog steeds lekkend apparaat als gerepareerd retour te sturen. Apparaat lekt nu weer!!
Ik vraag mij af of de M100 constructief wel goed in elkaar zit. Wil nu zelf wel eens kijken naar de lekkage.

charlesvk 19-05-2011
Geschreven voor: Magimix M100 zwart, zilver

Het apparaat maakt best wat geluid, maar is zeer makkelijk in gebruik en het belangrijkste: wat een fantastische koffie!

Het werd geleverd met één capsule van iedere smaak (16 in totaal) en na een paar dagen proeven wisten we wel wat wij de lekkerste smaken vonden. Verder kregen we bij de aanschaf van dit apparaat Euro 30 tegoed om te besteden bij de Nespressoclub.

Ik kreeg een week nadat ik me had aangemeld op de website nog geen bevestigingse-mail, dus toen heb ik het gratis nummer gebeld. Uit het gesprek bleek dat ik al wel was geregistreerd. Ik kreeg mijn klantnummer van een zeer hulpvaardige mevrouw en kon bestellen via de website.

Daar heb ik naast onze favoriete koffies ook de reistas voor dit apparaat besteld. Zeer goed bedacht van ze, want wij reizen veel en eerlijk gezegd gaat andere koffie me veel minder smaken.

Zeker niet onbelangrijk: Nespresso zegt milieubewust te zijn, de koffieboeren goed te betalen en ze zelfs te scholen om de koffie zo goed en verantwoord mogelijk te verbouwen. Daar heb ik best wat meer voor over. Verder kun je de capsules opsparen in speciale zakken (à Euro 0,05) en die meegeven aan de koerier als je bestelling wordt afgeleverd, zodat de capsules kunnen worden gerecycled.

Ik heb Nespresso nog een vraag gesteld over het waterverbruik in waterarme gebieden (ze gebruiken de zogenaamde vochtige methode) en hoe ze omgaan met het geproduceerde afvalwater. Mijn vraag is doorgestuurd naar het hoofdkantoor in Zwitserland en men hoopt me zo spoedig mogelijk te kunnen beantwoorden. Ik wacht af.

Een echte aanrader!

Bert_v_k 23-03-2011
Geschreven voor: Magimix M100 zwart, zilver

Goed apparaat. Veel soorten cups te bestellen bij nespresso. Dit is wel direct een nadeel, had ze liever in de winkel kunnen halen. Bestel nu met meerdere mensen tegelijk, dus scheelt weer in verzendkosten.

De smaak van de koffie is heerlijk. Apparaat is verder eenvoudig te bedienen, je moet er wel bij blijven om op stop te drukken. Tot nu toe nog maar paar keer mislukt ;-)

Was het opvangbakje kwijt en heb de nespresso lijn gebeld. Nieuw bakje kost, schrik niet: 86 cent. :-) Goede service.

Kortom wil je heerlijke expresso, zonder direct een heel duur apparaat aan te hoeven schaffen is dit een goede keus.

Pietersen7a 25-01-2011
Geschreven voor: Magimix M100 zwart, zilver

Ik viel bij de aanschaf 'met de neus in de boter'.
Er was namelijk bij de desbetreffend winkel een Nespresso demonstratie/proefdag incl. korting op de apparaten.
Ik heb de M100A aangeschaft incl. dus de korting en nog een te goed van 50.= voor aanschaf van de cups.
Een super apparaat, makkelijk te bedienen, water hoeveelheid is te regelen.
Je krijgt een espresso met een 'kraag' zoals je die in café's en restaurants met dure apparatuur krijgt, lekker dikke en heel langzaam zakkende suiker.
Kopjes voorverwarmen is eigenlijk niet nodig, water is heet genoeg.
Ik had dit veel eerder moeten aanschaffen.
Duurzaamheid geef ik een 9 omdat die zo degelijk 'aanvoelt'.

Flowers 22-01-2011
Geschreven voor: Magimix M100 zwart, zilver

Een week in huis en gebruikt.
Fantastisch toestel, werkt perfect, hete espresso, water hoeveelheid in te stellen.
m.a.w. prima apparaat.
Cups bij "Nespresso" is vandaag bestellen morgen in huis.
En met die keuze van 16 verschillende smaken zal het niet gauw vervelen.
Ik zag ook dat DE nu ook (3 smaken)cups voor dit apparaat verkoopt.
Duurzaamheid is natuurlijk nog moeilijk aan te geven, maar het voelt en ziet er degelijk uit en ook het geluid klinkt zo.

mauhe 17-01-2011
Geschreven voor: Magimix M100

Vorige week mijn Magimix M100 ontvangen die je vorig jaar gratis bij een abonnement op het AD kreeg. Hij wordt geleverd met 16 verschillende cups, dus direct uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat de koffie echt een stuk lekkerder is dan die van de Senseo. Het apparaat is gemakkelijk te bedienen en komt robuust over. Hij maakt echter wel een hoop lawaai. Nadeel blijft dat de Nespresso-koffiecups behoorlijk duur zijn en dat ze alleen bij de Bijenkorf verkrijgbaar zijn en op internet via de "Nespresso-club" (waarbij je dan weer verzendkosten moet betalen). Ook zie ik niet in waarom je uit maar liefst 16! verschillende smaken moet kunnen kiezen. Maar sinds kort zijn de cups ook verkrijgbaar bij Douwe Egberts, voor iets minder (en in eerste instantie nog maar in 4 smaken). Zo'n Nespresso-apparaat wordt pas echt handig als die cups ook gewoon in de supermarkt verkrijgbaar zijn en goedkoper worden. Nu blijft het toch een beetje een exclusief apparaat "voor erbij".

dorazouf 29-12-2012

je hoeft niet de 16 smaken te gebruiken. Wij hebben ongeveer 10 smaken in voorraad en gebruiken er zelf dagelijks drie van. Natuurlijk is het duur, het is ook heel bijzonder koffie. Verzendkosten heb ik nog nooit betaald, want ik doe tamelijk grote bestellingen, het is een vaste last geworden. Ik bestel eens in de twee maanden en dan hoofdzakelijk de drie smaken die wij gebruiken. De andere smaken zijn voor mensen die een andere smaak hebben. dat is het leuke; je kunt ook mensen plezieren met een slappere bak of een hele sterkte. We zetten trouwens altijd Lungo's, ook als het wordt afgeraden.
De "nespresso"van Douwe Egberts vind ik naar plastig smaken. waarschijnlijk zorgen de cupjes voor die smaak. Ik vind ok de koffie minder mooi: minder crema, anders in de mond.
toen we het apparaat kregen was het ook de bedoeling dat het een extraatje zou zijn. Maar binnen de kortste keren begonnen we de gewone koffie als vies te ervaren.

Martin Schols 05-12-2010
Geschreven voor: Magimix M100 zwart, zilver

Erg mooi uitgevoerd, heerlijke koffie en voldoende keuze in smaken. Robuust en krachtig apparaat met 19bar, geluidsarm. Jammer dat er geen instelling voor de waterhoeveelheid. Koffie via internet besteld op woensdag en vrijdag in huis dat is Top.

Koffiebootje 11-05-2010
Geschreven voor: Magimix M100

Lekker compact apparaat. Heel geschikt voor in de boot dacht ik, of in de camper of caravan...maar let op de leidingen, pomp en verwarmingselement krijg je nooit geheel leeg na gebruik dus na de vorst bleken de kunststof koppelstukken van de slangen het te hebben begeven,jammer.
Teleurstelling bij mij en mijn dochter. Laten repareren via de dealer bracht hoge kosten met zich mee (dus een nieuwe gekocht) terwijl de defecte onderdelen slechts 8 euro kosten.
Ik vind dit een foutje in het technisch ontwerp. Je zou moeten kunnen aftappen. Geen oud water meer en vorstbestendig.
Ik ga nu de andere repareren.
Oh ja er is een speciale schroevendraaier te koop voor de ovale koppen van de schroeven.(wel erg duur) Wees wel heel voorzichtig met stroom en water. Schakel een deskundige technicus in. (elektrotechnisch vriendje)

toontje22 27-01-2010
Geschreven voor: Magimix M100

Voor mij een heerlijk machintje,lekkere luxe
met een echt goed werkend hoge drukpompje
degelijk even 1 minuutje wachten en hij is klaar voor gebruik

Een grote variatie in kofie soorten

En voor degene die zeurt over de prijs v/d cupjes en marketing moeten
maar een senseo kopen met c1000 pads.
Natuurlijk is het niet goedkoop maar
Ieder kopje is een ware smaak
sensatie,ook het gemak waarmee het gaat.
Probeer dat maar eens met een senseo
Wat ik wel doe even de kopjes eerst laten vullen zonder kupje,het spoelt gelijk door en de kopjes zijn heet.

Nadeel hij is basic doe bv geen auto stop,maar thats al en oh ja hij is nu overal bijna te verkrijgen,dus het aparte gaat er wel van af.

Ik geef voor de smaak een negen voor want een een 10 is toch wel de de ras echte italiaans espresso in de koffiebars

robinmasters 02-08-2009
Geschreven voor: Magimix M100

Voor het geld een nette machine die uitstekende koffie zet. Een in mijn ogen complete misser is dat het mogelijk is om met een lege tank koffie te zetten. Hierdoor loopt de pomp zonder water wat voor een pomp funest is. De knop voor lange koffie is overbodig, de top koffie veranderd dan in een senseo smaak!

Dirk1970 01-03-2009
Geschreven voor: Magimix M100

Erg handig apparaat. Hiermee is het mogelijk een goede espresso te verkrijgen (geen nep zoals bij Senseo) voor een lage prijs. De capsules zijn wel wat prijzig maar dat geldt ook voor concurrerende systemen. Enige nadeel is dat je vast zit aan één merk Espresso koffie. In tegenstelling tot andere systemen (zoals E.S.E. waar meer merken verkrijgbaar zijn) is Nespresso de enige die verantwoordelijk is voor het succes van het systeem en de enige die hierbij belang heeft om als bedrijf zakelijk succesvol te zijn. Dit zorgt denk ik voor een constante kwaliteit van de koffie en doorontwikkeling van het systeem. Binnenkort zullen er weer een aantal soorten espresso worden toegevoegd aan het al bestaande, ruime, assortiment!

maarten31 07-02-2009
Geschreven voor: Magimix M100

Fantastisch apparaat en super lekkere espresso. Niet meer prutsen, gewoon genieten.

Echt een aanrader!!!

Danny_ 16-01-2009
Geschreven voor: Magimix M100

Voor diegene die graag een Nespresso apparaat willen aanschaffen kan ik deze van harte aanbevelen. Zeker in combinatie met de Aerocino. Ikzelf drink graag Café Latte en dat is prima te bereiden met dit apparaat. Het bied mijn inziens hetzelfde resultaat (samen met de aerocino) als duurdere apparaten. Waarom meer uitgeven als deze al voldoet? Het zelf uitzetten van het apparaat (gaat niet automatisch) vind ik ook wel prettig. Dan kun je zelf bepalen hoe sterk je de koffie wilt hebben. Het schoonmaken valt mij mee. Aan het einde van de dag gewoon even het lekbakje en opvangbak van de nespresso's schoonmaken en klaar ben je. 1 minuutje werk. Ik wilde eerst een volledig automatische machine aanschaffen, maar ben blij met de keuze die ik uiteindelijk gemaakt heb.

danielh 10-12-2008
Geschreven voor: Magimix M100

Ik ben erg tevreden. Heb het apparaat al een jaar of 3 denk ik in huis. Superlekkere koffie, heel simpel in het gebruik.

Even onder de warme kraan de kopjes voorverwarmen is wel fijn als je niet direct de koffie achterover wil slaan.

Wat volgens mij nog wel een van de belangrijkste voordelen is van zo'n Nespresso-machine, is dat je 'm niet hoeft schoon te maken. Ik laat altijd even het apparaatje doorlopen zonder cupje als ik 'm heb gebruikt. Zo wordt hij prima schoon van binnen.

Voor mij is het enige nadeel dan de prijs. 30 cent per kopje koffie is natuurlijk niet mis. Maar het kan er goed vanaf als je bedenkt dat het apparaat zo goedkoop is.

Een absolute aanrader dus!

Luca Toni 02-09-2008
Geschreven voor: Magimix M100

Super simpel apparaat. Was nooit voorstander van Nespresso omdat je niet bij dat achteraf liggende koffiewinkeltje in Verona zelf je bonen kunt uitkiezen. Enfin, gegeven paard niet in de bek kijken. Ik kreeg m voor mijn verjaardag. Waar ik de hoop al had opgegeven om buiten Italie een echt lekkere espresso te drinken kwam de oplossing uit onverwachte hoek. Geen fratsen, maar heerlijke koffie.

Joeri D 22-08-2007
Geschreven voor: Magimix M100

Zeer goed en goedkoop apparaat... Ik heb hem gekocht met een actie! Ik ging eigenlijk voor een gewoon koffiezetapparaat maar voor dit geld heb ik hem maar meegenomen. Absoluut geen spijt van. Erg lekkere koffie, gemakkelijk in gebruik en makkelijk te bestellen. Eerst vond ik het jammer dat je de cups alleen op internet kan bestellen maar eigenlijk is het wel makkelijk. Als je er 400 of meer besteld betaal je geen verzendkosten. En ze bezorgen altijd heel snel (2 werkdagen). Verder staan op de site vaak leuke aanbiedingen en hebben ze soms een limited edition koffiesmaak, waar je helaas wel voor moet betalen en volgens mij zelfs iets meer dan voor de 'normale' smaken. Maar alles leuk en aardig, het gaat gewoon om de espresso en die is gewoon subliem. Ik drink nu eigenlijk alleen nog thuis koffie omdat de rest toch altijd tegenvalt :)
Ik las net dat iemand zei dat die in tegenstelling tot andere apparaten zo goedkoop was in onderhoud... Dat klopt inderdaad, pas kreeg ik een melding van nespresso dat het tijd was mijn machine schoon te maken en te ontkalken. Toen kreeg ik een gratis ontkalkingssetje bij mijn bestelling!
Enige nadeel van deze is dat het niet een automatische is... je moet dus wel een beetje opletten als je koffie zet, je moet hem zelf weer uitzetten. Dus niet hem aanzetten en op de bank gaan zitten want dan wordt het een bende....

patrick1972 10-05-2007
Geschreven voor: Magimix M100

Eerst waren we in het bezit van een Krups xp7220 koffiemachine.

Na het defect gaan van de machine overgestapt op de Nespresso , deze kost met teruggave van de Nespresso actie 50 euro!!.

Deze machine is niet alleen veeeel goedkoper , de koffie is ook velen malen beter dan de xp7220 terwijl dit een volautomaat was.

De koffie van de Nespresso kost 0.32 ct per bakje, maar je hebt geen onderhoud aan de machine , bij de volautomaat ben je ongeveer 150 p 2 jaar aan onderhoud kosten kwijt.

Terwijl de XP7220 van krups niet eens echt lekkere koffie zet, zoals je krijgt als je in een goed restaurant zit.

De Nespresso doet dit wel! , de sterkste koffie(ristoretto) van Nespresso is voor ons de lekkerste!

Koffie bestellen via hun site, nespresso.nl gaat heel simpel.

Tamarinde 07-05-2007
Geschreven voor: Magimix M100

Het apparaatje is erg handig, snel en schoon. Druppelt niet na en de capsules gaan ontzettend handig zo in het afvalreservoir. Buiten dat natuurlijk echt overheerlijke bakjes espresso. Ik zou 'm iedereen aanraden!