Bosch TCA7129RW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch TCA7129RW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Dick03 17-02-2012
Geschreven voor: Bosch TCA7129RW

Na de ellende van het eerste exemplaar hebben we nu een goede machine.
(bij de vorige maalde de machine de bonen niet)
Een leuke machine, NU extra goedkoop bij Wehkamp 599,-
Zet heerlijke koffie, alleen voor de pittige drinker is een tip bij cappucino eve n1 kleine expresso erbij doen.
Enige nadeel: vraagt vrij vaak om reiniging- of ontkakingprogramma op te starten.
Ik zou zeggen als je zoiets wilt KOPEN.

Dick177 29-10-2011
Geschreven voor: Bosch TCA7129RW

Deze machiena aangeschaft mede door de goede beoordelingen.
Na 3 dagen in gebruik deed de koffiemolen het niet, maalde de koffie niet meer.
Vervolgens de helpdesk gebeld en die zei: Kan niets mis mee zijn waarschijnlijk iets verkeerd "ingetoets" kijk even op onze site daar staat hoe het probleem is op te lossen.
Op de site gekeken daar staat dit probleem niet op.
Resultaat: Niet goed geholpen door helpdesk en foutief geinformeerd, apparaat retour gestuurd.
Ben nu opzoek naar een ander, betrouwbaarder, merk.

Peterpan 12-08-2010
Geschreven voor: Bosch TCA7129RW

Sinds april 2010 hebben wij dit apparaat. We drinken veel koffie en zijn van capsules naar deze bonenmachine overgestapt.

We zijn er zeer blij mee omdat het een makkelijk te bedienen apparaat is en de koffie smaakt goed/heerlijk. Ook vinden wij de temperatuur goed heet (alles op max) maar wij hebben wel dubbelwandige kopjes/glazen.

Het is even proberen welke koffie het lekkerst is maar dat is echt moeilijk want iedereen heeft een andere smaak. Als ik eens trek heb in een andere smaak, maak ik gebruik van het schuiflaatje aan de zijkant.

Het menu is duidelijk en simpel te bedienen. De automatische reinigingsprogramma's zoals ontkalken en reinigen worden door het apparaat aangegeven en op het lcd-scherm staan de stappen. Simpeler kan niet.

Het dagelijks schoonmaken is ook simpel en moet m.i. gewoon gebeuren. Een keer in de week maak ik de zetgroep e.d. schoon en ook dat is niet moeilijk. Het lekbakje had m.i. wel wat meer inhoud kunnen hebben, evenals het waterreservoir maar ook dit is weer iets persoonlijks.

Al met al erg blij met de aanschaf van onze 1e bonenmachine.

dvhoogstraten 20-05-2010
Geschreven voor: Bosch TCA7129RW

We hebben het apparaat nu een maand in gebruik.
Na eerst een TCA5201 van een kennis op test te hebben gehad, hebben we toch gekozen voor een duurder type.

We wilden een automatisch systeem met een slangetje in een pak melk of zoals we nu hebben een koelbeker.
Dit werkt echt goed en is zeer makkelijk te reinigen met de spoelfunctie.

Ook wlden we een apparaat met een iets stillere molen en dat heeft deze echt. wat een verschil echt veel stiller.

De temperatuur van de koffie is goed en we zijn nu verschillende bonen aan het proberen. Het kan alleen maar beter worden

eeen paar puntjes waar je op moet letten:
De warme melk had wel iets warmer had gemogen, net niet warm genoeg om aanmaak chocomel te maken. Dit hebben we alleen getest met melk uit de koelkast, dus echt koude melk.

Ook is de hoeveelheid van koffie maar te kiezen uit 3 kopjes, dus niet aan te passen op het servies dat je gebruikt. Maar het zijn wel goede maten (klein, middel of groot), dus voor de meeste kopjes past wel een makkelijke te kiezen stand.

sacha2009 16-03-2010
Geschreven voor: Bosch TCA7129RW

Sinds 3 weken gebruiken we het apparaat en wel tot volle tevredenheid.
We hadden hiervoor de Senseo Latte omdat we graag koffie met melk willen drinken. Wat een geknoei met dat bekertje van de melk en je moest alles zo goed schoon houden anders was het een gesputter. Mijn man was het zat en we wilde een volautomatisch apparaat. Deze is het dus geworden, nou het werkt super. Slang in de fles of pak en koffie zetten maar. Er komt een goede schuimkraag op de kofie, maakt niet uit welke soort je kiest. Sterkte en hoeveelheid is per soort koffie instelbaar. Natuurlijk, ook dit apparaat moet je schoonmaken maar dit gaat erg gemakkelijk. Wat ons betreft absoluut een aanrader. Het enigste kleine minpuntje is dat de warme melk wel iets warmer had gemogen. Alle koffiesoorten en het warme water zijn prima van temperatuur.