De'Longhi ECAM 23.450.S zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 53 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi ECAM 23.450.S zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jono 27-03-2017

Teleurgesteld !!

Na toch 3 1/2 jaar genot van mijn koffiemachine ben ik enorm teleurgesteld in Delonghi!
In het begin heb ik wat problemen gehad met de machine, het is dan ook aan te raden de gebruiksaanwijzing heel goed door te lezen.
In deze machine kunnen alleen 100% arabica bonen in, als je arabica met robusta bonen gebruikt gaat het mis!! Maar oké dat is even uitpluizen.
Ik ben altijd zeer tevreden geweest met met de machine tot nu.
Mijn machine heb ik in 2013 gekocht en begint met het probleem dat het water in het opvangbakje komt en de koffie gemalen in het koffiedik bakje ligt.
De machine waar ik altijd heel zuinig op ben geweest en hem van binnen en van buiten perfect schoon hield heb ik dus in schone en als nieuw uitziende machine laten opsturen voor een evt reparatie.
Ik schrok van de offerte, maar liefst €199,- zou ik moeten betalen om de machine te late repareren.
Ik wilde dat niet en heb de machine ongeprepareerd terug laten sturen.
De kosten waren €20,- daar had ik geen problemen mee.
Toen ik de machine uitpakte schrok ik me rot.
Vies!! En beschadigd!! Dit is mijn machine niet!! Na contact te hebben gehad met Delonghi zegt hij dat dit wel mijn machine is. Ik neem het hem erg kwalijk dat ik mijn machine zo terug krijg. Hij schuift alle beschuldigingen naar de tussenstations (4) waar de machine terecht komt.
Nmiz is Delonghi verantwoordelijk voor alles dus ook voor reparaties!
Ik ben enorm teleurgesteld en verdrietig!!
Bij mij komt er dus geen Delonghi meer in huis!!

Ps. De machine schijnt na 10.000 kopjes een beurt nodig te hebben van 150,-.
Dat mogen ze dan bij de verkoop wel vermelden!!

BLGL 21-04-2015

Na contact met de consumenten service van De'Longhi, heb ik hieronder mijn review aangepast.

Na verschillende contacten via e-mail is mij nu het volgende duidelijk geworden.

UNETO VNI bepaalt de economische levensduur van electronische producten. Voor een koffiezetapparaat is dit drie jaar. Dit betekent dat de waarde van zo'n apparaat na drie jaar nul is. De'Longhi hanteert zelf een economische levensduur van vier jaar en probeert in deze periode tegemoet te komen met betrekking tot de te vervangen onderdelen.

De garantie periode is niet hetzelfde als de economische levensduur.

Ik vind (mijn mening) dat een koffiezetapparaat waar ik 750 euro voor neer hebt geteld, zonder problemen langer hoort mee te gaan dan twee jaar.
Dit is, zo schrijft de contactpersoon van De'Longhi, niet iets wat zij beweren. Met 130 tot 150 onderdelen in een product zou dat geen reële bewering zijn.

Blijkbaar ben ik niet reëel in mijn verwachting geweest ten aanzien van de levensduur. De duurzaamheid heb ik derhalve iets omhoog geschroefd. Mijn gevoel van teleurstelling over de beperkte duurzaamheid van dit product blijft echter bestaan...

BLGL 14-04-2015

Koffie maakt hij prima, de mogelijkheden heeft hij ook. Het grote probleem is de duurzaamheid (zoals ik ook lees in de andere reviews) en dit weten ze volgens mij ook bij DeLonghi. Wij zijn modale gebruikers (2-4 koppen per dag) en hebben steeds zorgvuldig onderhoud gepleegd. Zo'n jaar na aankoop was er al een probleem met de zetgroep (viel binnen de garantie en het was bij de reparateur een "bekend probleem"). Nu nog geen twee jaar na de reparatie opnieuw problemen (valt buiten de garantie). Verwacht verder buiten de betaalde diensten voor reparaties geen service of tegemoetkoming van het bedrijf op dit vlak, dit werd mij duidelijk na telefonisch en mail-contact. Dit versterkt mijn vermoeden dat de problemen met dit type daar erg goed bekend zijn en zorgt ervoor dat ik 1 ster op duurzaamheid geef.

FamLeeraar 04-04-2015

Wij hebben dit apparaat sinds 2011 in gebruik. Als hij functioneert maakt hij goede fijne koffie. Helaas is het een "probleem kindje".

Na een half jaar kwam de melding "plaats zetgroep" Toen is in de garantie de complete zetgroep lift vervangen. Daarna poos goed gefunctioneerd.

Na een jaar weer melding "plaats zetgroep" dit keer was het een microswitch. Weer garantie dat wel.

Niet leuk is dat de machine het laat afweten tijdens verjaardagen/feestjes. Weer die zetgroep melding en geen koffie.

Tegenwoordig is het afwachten of er koffie uit komt of dat het geheel weer eens is geblokkeerd. Meldingen variëren nu van zetgroep plaatsen of te fijne maling. Soms komt er helemaal niets uit terwijl de pomp wel werkt.

Deze machine is regelmatig ontkalkt ook handmatig via de koffie uitstroom.
Zetgroep volledig uit elkaar gehaald en gereinigd/doorgeprikt.

Ik zou dit apparaat NIET aanbevelen.

hans11954 30-08-2014

We hebben dit apparaat sinds juni 2011 in gebruik.
Heerlijke koffie!
Nu geeft hij sinds een paar maanden de melding: "Maling te fijn"
De oplossing is de brewer/zetgroep te verwijderen, te demonteren en schoon te maken. Kijk goed hoe alles zit en maak eventueel foto's. In de uitneemstand van de zetgroep staat de plunjer bovenin. Onthoud de stand en veerrichting van de tablet-afschuiver en verwijder de 4 schroeven. Neem het deel met de bedieningsarmen weg. Duw de plunjer uit de cilinder. Verwijder de schroef van het plaatje met de micro-openingen, maak alles goed schoon en prik alle gaatjes van het plaatje voorzichtig met een spitse naald open.

steef.geenen 17-03-2015

Zoals boven, ook dezelfde melding en de aanwijzingen gevolgd, behalve dat mijn woordenschat is verruimd met woorden als plunjer en tablet-afschuiver, zet mijn apparaat nu ook weer gewoon koffie

Groan1234 13-04-2014

Heb het apparaat nu bijna een jaar. Sinds 2.5 maand is de melkopschuimer stuk. Monteur is al 2x aan huis geweest zonder resultaat. De conclusie was dat er een ventiel stuk was. Ventiel vervangen, geen resultaat. Toen moest de melkopschuimer maar vervangen worden. Hier hebben we 4 weken op moeten wachten. Was niet leverbaar. Na klagen bij Delonghi dat dit bespottelijk was, had ik er ineens 2. Helaas was dit niet de oplossing. DeLonghi service dienst is zeer vriendelijk, maar zeer slecht bereikbaar. Minstens 30 minuten wachten aan de telefoon. Helaas is de gemiddelde wachttijd voor reparatie aan huis ook 3 weken. Als alternatief biedt DeLonghi aan dat het apparaat opgehaald wordt en gerepareerd weer teruggestuurd wordt. We zijn hier maar op in gegaan omdat de andere variant, monteur aan huis niks opgeleverd heeft. Zolangzamerhand heb ik ernstige twijffels aan DeLonghi en dit apparaat. Ze zijn heel vriendelijk, maar het duurt maar. Ik ben benieuwd wat er nu weer gaat gebeuren

Yvonne Penne 12-04-2014

Sinds augustus 2012 heb ik deze machine in mijn bezit. Tot januari 2013 deed hij het prima, heerlijke koffie en 1x per maand ontkalken, goed schoon houden, kortom prima. Tot halverwege januari 2013, toen bleef op de display staan, "plaats zetgroep" . Na zelf alles nagekeken te hebben, bleef dit op de display staan en konden wij geen koffie meer zetten. De machine is 3 weken in reparatie geweest, en heeft het toen 1 avond gedaan. Nadat de machine uit was gezet, en wij de de volgende morgen de machine weer aanzette, kwam wederom " plaats de zetgroep" op het display staan. De machine is wederom 4 weken in reparatie geweest. Helaas, na opwarming en afzetten, kregen wij , wederom de boodschap " plaats zetgroep" toen ik hem weer activeerde. (ondanks gesmeerde zetgroep, vervanging van flowmeter en grinder,) we zijn er nu wel klaar mee!

JeFr 13-04-2014

Ik heb net dezelfde foutboodschap gekregen waarbij de machine niet meer kon spoelen. Na enkele malen service aan huis (hele dag thuisblijven!) waarbij men een zeer sterke ontkalker in de machine doorspoelde, hebben ook wij het opgegeven. Er scheelt duidelijk iets aan dit apparaat...

In vergelijking met andere espresso toestellen is mij opgevallen dat bij dit toestel het ontkalkingsprogramma NIET langs de koffie uitloop loopt, maar enkel langs de waterafgifte buis. Ik heb dit opgemerkt aan DeLonghi, maar daar zegt men dat dit geen (ontwerp)fout is. Bij andere toestellen (Siemens bv) gebeurt dit logischerwijze wel langs beide uitlopen.

De les die ik geleerd heb: geen DeLonghi meer, geen service aan huis meer. Een apparaat in deze prijsklasse zou toch langer dan een jaar of 2 moeten meegaan?

Martin_Consumer 13-04-2014

Ik heb hetzelfde gehad. Monteur aan huis. Binnen half uur opgelost en draait sindsdien weer als een zonnetje. Tip: plaats melkkan en blaas dan het melkpijpje door. Als je de knop loslaat moet je een soort puf horen.
Zo niet, is er een klepsturing stuk. Zit links-onder-voorin de machine.
Ik vermoed dat ik wel en anderen niet een goede servicetechnicus aan huis hebben gehad.

pumilio 21-02-2014

Heerlijke koffie.
Makkelijk in gebruik.
Helaas menutaal niet in Nederlands.
Verder erg makkelijk in gebruik, heb de digitale handleiding eigenlijk helemaal niet nodig gehad.
Erg leuk om nu op zoek te gaan naar mijn eigen koffie.

hans11954 30-08-2014

Ik heb de machine destijds (2011) in Italy gekocht maar Nederlands zit er gewoon bij...waar komt jouw machine dan vandaan?

Ridder 22-02-2014

Bij mij is het menu wel in het Nederlands......althans: "opwarming" is niet echt goed Nederlands, maar bijv. "ontkalken" weer wel.
Misschien toch een keer de handleiding er bij pakken?

J2eG2e 19-02-2014

Vanwege dure capsules bij oude koffieapparaat, volautomatisch koffieapparaat gekocht. Nu na een paar dagen, dik tevreden.Zet heerlijke cappuccino en Latte macchiato. Alles is zo'n beetje naar eigen smaak in te stellen.Vooral de "mijn koffie" stand is erg handig.Ben tot nog toe zeer tevreden over dit apparaat, echt een aanrader.

Marlies1962 08-02-2014

Sinds18-01-2013 in bezit ,alles functioneert nog prima nog geen defect gehad, een super
apparaat. Koffie is nog steeds goed warm. Koffie machine wordt dan ook iedere maand volledig schoongemaakt.

hans11954 30-08-2014

De vervuiling gaat zeer geleidelijk binnen de zetgroep en lijdt tot een melding: Maling te fijn.
De zetgroep kan uit elkaar gehaald worden om de micro-gaatjes met een spitse naald schoon en vrij te maken. Je kunt ook kiezen een nieuwe zetgroep te kopen (40,- euro) bij een onderdelenshop.

fraeb51 06-02-2014

6/2/2014---------
koffieapparaat gekocht24-12-2012 Eerste reparatie en storing eind Juni2013 2 weken weggeweest. eind November gaf hij alweer dezelfde storingen (koffiemaling te fijn. plaats watergroep )En dat terwijl ik cappucino had besteld. 5 december 2013 gebeld voor thuisreparatie, werd 6 dec.teruggebeld dat ze hem de 9de kwamen halen en na meerdere mails en telefoongesprekken met e-care Duiven en DeLongi kwam hij eindelijk terug na 6 weken op 16 Januari 2014 om 11.45 uur.
Ikke blij,maar van korte duur want om 11.45 uur alweer moeten bellen dat hij na 6weken reparatie nog steeds dezelfde mankementen had. werd teruggebeld dat nu volgens de garantievoorwaarden iemand hem thuis kwam repareren op 22 Januari. Monteur komt en zet er nog een nieuw onderdeel in, nog steeds storing en er moet nog een onderdeel vervangen maar dit moet alweer besteld dus maar weer afwachten Monteur komt weer terug 29 Januari. Onderdeel dat besteld was vervangen en U raadt het al nog steeds storingen Dan ook nog maar een nieuwe printplaat, maar die begint al meteen te branden. weer eruit en oude terug en dus nog steeds geen koffie Monteur belt en zegt dat er waarschijnlijk nu een nieuwe komt ondertussen zit ik al 2 maanden zonder koffieapparaat DUS DE SERVICE van DELONGI IS K......
En de duurzaamheid ????

Ridder 07-02-2014

Ik kreeg een tijdje terug dezelfde meldingen, maar dat is snel en pijnloos opgelost door customer service.
Na de reparatie werd ik zelfs nog teruggebeld of alles naar wens verlopen was.

Bert-tft 17-12-2013

Ideaal apparaat (op de prijs na)
Half jaar in bezit, 1100 koppen gezet. Heerlijke koppen op de goede temperatuur.
Machine makkelijk schoon te maken en te ontkalken.
Geen enkele klacht.

GoedKiezen 04-10-2013

Prima apparaat. Lekker compact. Het waterreservoir is eenvoudig te verwijderen en onder de kraan te vullen. De zetgroep kan met een makkelijke sluiting worden verwijderd en schoongemaakt onder de kraan.
Veel sterktegraad instel mogelijkheden.
Het kost wel even wat test / smaak tijd om de gewenste bonensoort te pakken te krijgen.
Wij zijn zeer content met de lidl bonen.

Probeer ook eens Kruidvat of Hema bonen

Leintje85 19-09-2013

Sinds een half jaar in bezit. In het begin een prima apparaat. Tijd terug melding algemeen alarm gekregen. Is opgestuurd geweest, na 3 weken terug. Onderdelen vervangen. Alleen de koffie is waterig, smaakt voor geen meter. Zelfs sterkste stand erg waterig! Zonde!

hans11954 30-08-2014

Die lichte bonen zijn pinda's, je moet die donkere nemen..haha
Ben je er al uit wat de oorzaak is?
Kan me haast niet voorstellen dat er geen goede koffie uit jouw apparaat komt namelijk...

hansdg53 11-08-2013

Wij hebben dit apparaat nu bijna een jaar in gebruik en vandaag, bij het zetten van een tweede kopje, maakte de machine een krakend en scheurend geluid toen het de koffie, na het malen van de bonen, zou moeten gaan schenken. Eerst de instructie op het scherm gevold (esc + OK indrukken) maar dat verhielp het euvel niet. Daarna gekeken naar de drukgroep en die zit vast, kon er niet uit. Vermoedelijk is het hetzelfde euvel als een eerdere beoordelaar, nl. dat er een bout is los getrild. Morgen gaat de machine terug naar BCC want gelukkig is het nog net gebeurd binnen de garantietermijn. Verder zijn we heel blij met de machine, het maakt prima koffie en cappuccino. Wel zouden er nog wat meer keuzes kunnen zijn, bijv. over de hoeveelheid melk die wordt geschonken bij de cappuccino. Ook zou de geschuimde melk nog iets stijver kunnen, en ook zou de koffie ietsje (5 a 10 graden) heter kunnen zijn (Hij staat al op de heetste stand). Als laatste zouden de plastic melkcontainer moeten worden vervangen door roesvrij staal, dat is ietsje meer hygiënisch om te bewaren in de koelkast. Met deze veranderingen zou hij perfect zijn.

hansdg53 01-09-2013

Het apparaat is inmiddels gemaakt door een monteur van E-Care. Het proces van aanmelding van het probleem tot de reparatie thuis duurde ongeveer 2,5 week. Het bleek inderdaad een probleem met een losgetrilde bout, die onderdeel uitmaakt van een lange as waar de motor op aangesloten is die de drukgroep beweegt. Het boutje was m.i. eenvoudig weer vast te zetten, maar de monteur besloot het hele onderdeel te vervangen. Tegelijkertijd heb ik nog een aantal dingen van de monteur geleerd, bijv dat de hoeveelheid melkschuim en koffie die het apparaat schenkt met de "cappucino" knop, instelbaar is. Ook vertelde de monteur dat het beter is om altijd 100% arabica bonen te gebruiken, omdat robusta bonen vetter zijn en die vettigheid op de molen kan blijven plakken en uiteindelijk problemen kan geven. Al met al een positieve ervaring met de reparatie maar ik vond het wel een lange tijd om zonder mijn apparaat te moeten doen.

waterstof 29-07-2013

De smaak van de koffie is heerlijk en het zetten van een goede kop koffie gaat zeer eenvoudig. Helaas bleek het apparaat niet zo duurzaam en gaf na een jaar (ongeveer 850 kopjes koffie!) een error. Het apparaat bleef roepen dat de zetgroep geplaatst moest worden en weigerde verder dienst.

Contact opgenomen met de consumentendienst en dat was een groot drama. Het personeel was zowel telefonisch als per mail uiterst onbeleefd en niet klantvriendelijk. 2 weken na het melden van mijn probleem had ik een monteursafspraak, helaas die dag geen monteur. In eerste instantie beweerde de consumentendienst dat dit mijn schuld was omdat ik geen afspraak zou hebben gemaakt, echter was dat moeilijk voor ze vol te houden aangezien dit alles zwart op wit in de mail en dus in hun systeem stond. Een week later kon de monteur opnieuw komen. Dat ik al die tijd geen koffie kon drinken en voor niets thuis was gebleven was niet hun probleem. Na veel pijn en moeite konden er 2 setjes ontkalker af, dit heb ik geweigerd omdat ik nog genoeg ontkalker in huis heb en dit apparaat afgelopen jaar slechts 1x om ontkalking heeft gevraagd.

3 weken na de eerste melding kwam de monteur. De monteur was erg vriendelijk en vertelde mij dat het een productiefout betrof waardoor in de eerste serie van deze machines een bout van de lift los trilt. Deze bout is vastgezet met locktite, iets dat nu standaard tijdens de productie gebeurt.

Ik ben erg blij dat de monteur mijn machine gemaakt heeft en dat ik weer kan genieten van een heerlijke kop koffie, maar in de service van DeLonghi ben ik erg teleurgesteld en ik bedenk mij wel 3x voordat ik nog een product van de DeLongi Group (DeLonghi, Braun, Kenwood, Ariete) koop. Jammer!

Ridder 02-09-2013

Ik heb een maand terug hetzelfde probleem gehad.
Na kontakt met klantenservice (zeer vriendelijk!) is er 10 dagen later een monteur langs geweest die het probleem netjes heeft opgelost.
De monteur was ook zeer vriendelijk.
De dag na de reparatie werd ik ook nog opgebeld of alles naar wens was verlopen.

Al met al ben ik zeer tevreden.

Mario2210 14-07-2013

Ik heb deze machine nu ruim een jaar en maak me ernstig zorgen over de duurzaamheid. Gezien de defecten die ik de laatste maanden zie, schuimt geen melk meer op, melk is koud, bovenplaat wordt mega warm, en de zijplaat waar de boiler zit wordt warm. Vanuit Delonghi is er al 2x een reparatie uitgevoerd maar de problemen blijven. Nu heb ik werderom contact gezocht met Delonghi en ben benieuwd hoe zij dit nu gaan oplossen. Ik mag toch verwachten van een kostbaar apparaat dat de betrouwbaarheid hoog in het vaandel staat bij Delonghi. Zodra ik een reactie ontvang zal ik het delen op deze site.

Mario2210 20-08-2013

Mario2210 schreef: Inmiddels is er voor de 3de keer een monteur langsgekomen. Dit mocht wederom niet baten, het probleem werd voor even verholpen maar keerde snel terug. Na contact met de servicebalie kreeg ik na 1 dag te horen dat er een nieuw apparaat bezorgd zou worden. Dit heeft DeLonghi dus goed opgelost.

Martin_Consumer 03-05-2013

Mooie machine en heel goede koffie. Ik was wat angstig om zo'n dure machine te kopen. Sommige reviews melden storingen. Voorheen hadden we een DeLonghi Latissima (Nespresso). En mits goed verzorgd (regelmatig ontkalken!!), liep die prima.

Alleen waren we helemaal klaar met de dure Nespresso cups die wel redelijk, maar niet echt heel goed smaken. We zijn daarom erg blij met deze machine. Heerlijke koffie en prima melkschuim. Alles goed op temperatuur. Even kijken hoe hij zich op lange termijn houdt. Maar voor dit geld is dit een heel goede en heel mooie machine. Daarvoor wil ik geen dure Jura met dito onderhoudskosten.

Martin_Consumer 21-08-2013

We zijn 5 maanden en 1500 kopjes verder en de machine draait nog prima. Temperatuur is ok, melkschuim ook. Ik heb wel de waterontharder geplaatst. Ik denk dat het verstandig is om de machine zoveel mogelijk te ontzien en zo'n helpt. Kost ca. € 12,50 per 2 maanden.

Sanjol 03-05-2013

Een jaar lang plezier gehad, maar sinds februari alleen maar problemen. De monteur komt nu voor de 4e keer in 2 maanden tijd.
1ste storing: kan geen cappuccino meer maken.
2e storing: melk is te koud
3e storing: water in rode condensopvangbakje.
4e storing: machine doet helemaal niets meer .
5e storing: nog steeds water in rode condensopvangbakje, ook geeft de machine niet meer aan dat het koffiedikbakje vol is. Resultaat een hele vieze machine.
6e storing: ook al is de monteur geweest, de problemen zijn nog niet verholpen. Er is er juist weer een bijgekomen. Nu komt er ook water te staan in het kleine dichte opvangbakje bovenin de grote opvangbak en ook onder het waterreservoir
Voor de 4e keer moet er nu een monteur komen. Weer heel de dag thuis zitten te wachten, want een tijdstip afspreken is niet mogelijk. 1 ½ week na de melding van de storing komt er nu op 10 mei weer een monteur. Duurt wel lang, maar zal wel komen door de vele storingen in al hun apparaten. Wordt vervolgd

Jadria 30-04-2013

Heb deze espressomachine anderhalf jaar in bezit. Hij bevalt ons prima. We zetten ongeveer 10 kopjes per dag. Ik maak het opvangbakje en het melkreservoir elke dag schoon. Ontkalken doe ik wanneer het apparaat het aangeeft. Het dopje van het melkreservoir was een paar weken terug gebarsten. Toen ik een mail stuurde naar Delonghi om een nieuw knopje te bestellen, kreeg ik gratis een nieuw deksel opgestuurd. Prima service.

Gorefest666 08-03-2013

Heb deze nu 10 maand in bezit en hij heeft net de geest gegeven. Tijdens het maken van een cappuccino begon hij te roken!!! Op display verscheen "Algemene Fout" toen snel uitgezet stekker eruit en naar buiten gedaan.

Was op zich redelijk tevreden.
Hij krast wel heel erg snel, ook het verchroomde ding waar je de kopjes op zet zit binnen no time onder de krassen.

Jammer maar kijken wat Delonghi er van zegt.

Gorefest666 06-06-2014

Hij is inmiddels gerepareerd en doet weer wat hij moet doen.
Reparatie heeft wel een aantal weken geduurd omdat er onderdelen uit Italie moesten komen.
Hij maakt nu wel soms een heel raar brommend geluid wat hij voorheen nooit gedaan heeft.

Ook al had ik mijn model in Duitsland gekocht heeft Delonghi gewoon service verleend.

Ridder 09-02-2013

Sinds enkele dagen deze DeLonghi in bezit ter vervanging van de overleden Siemens.
Hij is een slagje duurder dan de Siemens en bevalt tot nu toe goed!
Heel eenvoudig om een cappuccino te maken die nog lekker smaakt ook.
Hij is een stuk stiller dan de Siemens.

Duurzaamheid valt nog niets over te zeggen.....maar ik hoop dat die in orde is: ik ben nog geen lovende kritieken tegengekomen over de DeLonghi klantenservice....
Die is denk ik even slecht als die van Siemens.

Ridder 09-06-2013

We zijn inmiddels 4 maanden en 1000 kopjes koffie verder.....en hij doet het nog steeds uitstekend.
Onderhoud is makkelijker en sneller dan bij de Siemens.
Bevalt nog steeds erg goed.

AlfredvanG 26-12-2012

Hiervoor een Delonghi ESAM4500 gehad die nu voor de 4e keer niet functioneerde en dus opgestuurd moest worden (waarschijnlijk weer behoorlijke kosten en lange tijd kwijt). Uitgekeken naar een ander apparaat. Wens was een Jura of Saeco, maar door het verschil van zo'n 700 euro toch maar - één dag voor de kerst - deze nieuwe machine gekocht. Het zal je toch niet gebeuren dat je een 2e miskoop hebt. Op kerstavond nog koffie gedronken en ook op 1e kerstdag in de ochtend nog een bakkie kunnen doen. Daarna veel gepruttel en stoom, maar geen koffie, geen heet water. Kortom overleden of schijndood. Daar zit je dan met je bezoek!! Koppieoploskoffie jongens? Nu maar weer afwachten hoe dit verder gaat en hoe ze dit gaan oplossen. Voor ons nooit meer een DeLonghi. Toch nog een 6 voor de vormgeving

JosMB 21-12-2012

Update na ruim een jaar in bezit en bijna 2000 kopjes koffie verder. Apparaat functioneert nog steeds feilloos. Wel vond ik het vervangen van het filter wat onhandig en heb deze er nu uit gehaald. Zetgroep wordt regelmatig schoongemaakt, eenvoudig te doen. Plaatje waar de kopjes op staan krast nogal, jammer want de rest van het apparaat blijft er wel als nieuw uit zien.

Wizard73 24-10-2012

Prima espressomachine,de mogelijkheden zijn enorm, werkelijk alles is in te stellen. Van de bonen van AH of LaPlace maakt hij een lekker bakkie. Voor de cappuccino gebruik ik de gewone half volle melk uit de super, na gebruik gaat het kannetje terug de koelkast in. Hij is ook niet zo groot, zodoende past hij ook in de kleinere keukens.

Na zo'n 3800 kopjes verder, kreeg ik een vage storing. Plaats zetgroep vroeg de machine, terwijl deze er gewoon in zat. De machine maakte ook een vreemd geluid. Na gebeld te hebben met de DeLonghi helplijn kwam na een week een monteur. Binnen een uurtje had hij het probleem voor altijd opgelost. Dit was geheel kosteloos en viel binnen de garantie.

Na een weekje overleeft te hebben op de normale koffie waardeer ik de espressomachine weer meer en hoop zonder problemen de 100000 kopjes te halen.