Gastroback 42609 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Gastroback 42609 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

paulvbelgie 28-02-2011
Geschreven voor: Gastroback 42609 zilver

---------- update review, 28-02-2011 ----------
Ik heb sinds meer dan 3 jaar de broer/zus van de Solis, de GASTROBACK. Deze was buiten de goedkopere prijs (EUR 247,00) volgens mij evenwaardig aan de Solis.
Visueel zijn beide machines mekaars evenbeeld...
Tot hiertoe weinig problemen, ik moet eraan toevoegen dat het toestel een jaartje niet gebruikt geweest is.
Na vergeefse pogingen met ESE servings (koffie liep praktisch niet door) gebruik ik nu gewone koffie van het warenhuis.
Minpuntje:
Soms bouwt de machine druk op en de pomp schijnt te stoppen.
De knop dient dan terug in de middelste stand geplaatst te worden....
Even piston losdraaien, druk aflaten, piston terug vastdraaien, knop terug inschakelen en het werkt terug.
Dit euvel komt sporadisch voor...ik heb geen idee wat er zou kunnen schelen!?
Al bij al toch in het algemeen tevreden over dit toestel.

---------- 1e review, 18-03-2008 ----------
Zoals gezegd heb ik gekozen voor de 100 euro goedkopere identieke Gastroback. Redelijk omslachtig in gebruik als je, zoals ik 4-5 kopjes na mekaar moet zetten. Voorverwarmen van het eerste kopje is nodig, anders heb je lauwe koffie. Wel krijg je een zeer mooie en robuuste machine voor je geld!!
Doch een veel goedkopere Senseo doet het ook niet slecht in verhouding en deze is mijns inziens meer gebruiksvriendelijk. Wel, het zal wel aan mij liggen, vermits praktisch iedereen zo enthousiast is over zijn (dure) aankoop :)

hgfoppe 06-10-2010
Geschreven voor: Gastroback 42609 zilver

Gebruik apparaat nu bijna 2 jaar. Apparaat is snel warm, geeft goede druk. Werkt het beste met DE espresso.
Enige nadeel is vrij hoge uitloop die bij kleine kopjes spetters geeft op de roestvrijstalen achterwand.

uiterlijk lijkt veel op Solis machine die E 130,- duurder is. In Duitsland te bestellen via Internet.