WMF 1000 pro S Barista zwart, rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WMF 1000 pro S Barista zwart, rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

10pg80 11-09-2015

Wij zijn al sinds 1992 als particulier in het bezit van espressomachines dus kan ik over een redelijke ervaring spreken. De afgelopen 10 jaar hebben wij een Gaggia titanium gehad na volle tevredenheid. Werkt overigens nog steeds. Nadeel van deze machine is een kleine bonen en koffieprut reservoir. Deze laatse stroomde regelmatig over waardoor je de helemachine moest schoonmaken. Ook de melkopschuimer is zoals de meeste machine niet tegebruiken.
Na weer een aantal machines te hebben bekeken zijn we uitgekomen op de WMF 1000 pro.
Een hele investeringen maar dan heb je ook wat, dachte we.
Over het uiterlijk, bediening en smaak valt niet aantemerken, MAAR het onderhoud is 10x meerdan de Gaggia terwijl we hier eigenlijk van afwilde.
Elke week moet de hele machine uit gezogen en handmatig schoon gemaakt worden, doe je dat niet dan is de groepset volledig volgeplakt met natte koffieprut en loopt het lekwater op je aanrecht. Let wel we gebruiken deze machine particulier en drinken max ca 70 kopjes per week. Volgens WMF is dit normaal ? Als ik dan hoor dat een servicebeurt vanaf € 380 is, vraag ik me af hier een goedekoop aan te hebben gedaan. Maar dat oordeel laat ik over aan u.

monique-ton 22-12-2013

Terwijl in duitsland talloze gebruikerservaringen te vinden zijn, is er in nederland voor zover ik weet niet een te vinden. Laat ik daarom maar eens het spits afbijten.

Dit is onze tweede WMF 1000. De eerste kochtten we ongeveer 3 jaar geleden. Het was de voorloper van de WMF 1000 PRO S: de WMF 1000 PRO.

De eerste WMF 1000 PRO was helaas een probleemmachine. Ondanks de prijs (2800 euro) was er van alles mis. Een kleine bloemlezing: apparaat accepteerde de schoongemaakte 'drab' opvangbak niet meer, het melkschuim was van onvoldoende kwaliteit, de machine stopte er in zijn geheel mee etc. Uiteindelijk was de machine zo vaak teruggestuurd dat wij een nieuwe (de huidige PRO S) kregen aangeboden van WMF (hetgeen uiteraard een mooi gebaar was). Dat is nu ruim een half jaar geleden.

Tot nu toe functioneert de PRO S zoals de Duitsers zeggen 'tadellos'.

Grootste pluspunten:
- prima koffie in allerlei varianten;
- de koffie is 'werkelijk' heet;
- er is een heetwaterfunctie;
- de warmhoudplaat van de machine is ook werkelijk warm;
- cappucino en latte macchiato (zelfs per 2) uit een pijpje;
- de molen werkt relatief stil (maar lang niet geluidloos);
- ongelooflijk veel instelmogelijkheden (tot en met de watertemperatuur per graad nauwkeurig;
- de capaciteit is enorm;
- de zeteenheid is gemakkelijk te verwijderen en schoon te houden;
- van de levensduur en de storingsgevoeligheid van deze nieuwe machine kunnen we nu nog niet zoveel zeggen....WMF geeft 2 jaar garantie (de Nederlandse wet biedt ruim meer dan 2 jaar zekerheid)....ons gevoel is dat we met deze machine veel minder problemen zullen hebben dan met de eerste, dat we er ongetwijfeld problemen zullen ontstaan, dat het voorgeschreven onderhoud bij WMF prijzig zal zijn, dat met preventief onderhoud problemen te voorkomen zullen ziijn, dat - indien met wil - met deze machine bij wijze van spreken tientallen jaren plezier kan worden beleefd.

Volgens ons de absolute top voor consumenten- of klein zakelijk gebruik als het gaat om een volautomatische koffiemachine met koffiebonen (of gemalen bonen). De machine ziet er indrukwekkend uit. Mooi design. De koffie is top. Alles klopt: smaak, temperatuur, cremelaag, melkschuim etc. Veel instelmogelijkheden. Eenvoudig onderhoud.

Minpunt. Eigenlijk maar een, namelijk de prijs: 2800 EURO!!! De WMF zal daardoor nooit hoog scoren in testen van de consumentenbond .....als de machine al zou worden getest.

Conclusie: wil men als consument de beste volautomatische koffiemachine die tegenwoordig te koop is en is de prijs niet van belang, dan is deze WMF de juiste keuze.

Is de prijs wel van belang, dan zijn er heel wat goede koffiemachines te koop (die in de buurt komen) voor een veel lagere prijs.

NB Wat ons bij bleef was een ervaring bij een gerenommeerde JURA dealer. Wij kregen daar koffie aangeboden van een testmachine (een van de topmodellen) uit een kartonnen beker. Waarom geen kopje vroegen wij. Waarop de dealer zei dat geen enkel apparaat (ook niet de dure topmodellen) werkelijke hete koffie kan leveren in een koud kopje. Het liet ons zelfs kastjes zien waarin kopjes kunnen worden opgewarmd. Wij vonden dit eerlijk gezegd een absurdistisch verhaal en gingen op zoek naar een machine die wel hete koffie kan leveren in een koud kopje en kwamen uit op.....het zal niet verbazen....WMF. Onze machine (ook al is er een functie op kopjes voor te verwarmen) levert gewoon hete koffie in koude kopjes. De voorverwarmfunctie is handig als men extra hete koffie wil of voor espresso waar de koffiehoeveelheid zo gering is dat het voorverwarmen van een kopje wel zinvol is. Overigens is de espresso ook warm zonder voorverwarmen (maar voor een perfect kopje is voorverwarmen beter). Voor een gewoon kopje koffie is voorverwarmen niet nodig.

joon03 26-07-2011

---------- update review, 26-07-2011 ----------
Goedemiddag,

Na al een eerdere bericht over de WMF 1000 Pro te hebben geschreven hier het vervolg ervan.
Na een reparatie door WMF werd de machine terug gebracht.
Tot onze grote verbazing kwam de monteur de machine door de stromende regen zonder verpakking terug brengen.
We zagen direct dat er ook een deuk in de voorkant van de machine zat.
Machine is met veel moeite omgeruild voor een nieuwe. Maar hiermee waren helaas de problemen niet opgelost deze machine vervuilde ook weer snel met koffieprut. Weer de machine naar de winkel gebracht.
Mijn oog viel daar in de winkel op een zelfde machine die daar als demomachine gebruikt werd.Ik vroeg de verkoper de machine te openen en tot onze grote verbazing zat ook deze WMF 1000 Pro onder de koffieprut.Dit zijn drie dezelfde machines die allemaal het zelfde probleem hebben.Na onze mening is het gewoon een fabrieksfout die niet word toegegeven door WMF.WMF kan dit probleem niet oplossen en word je van het kasie naar de muur gestuurd.Voor ons nog maar een weg via de rechter.Laat dit een waarschuwing zijn voor de mensen die deze machine willen aanschaffen.

Een zeer ontevreden gebruiker

---------- 1e review, 26-11-2010 ----------
Geachte lezers,

Heb de WMF 1000 pro nu twee weken in gebruik en ben zeer ontevreden met de machine.
Hiervoor hadden wij een Caggia titanium die 11000 kopjes koffie zonder ook maar een storing te hebben gehad.
Nu dachten wij we kopen een profesionele machine.
Maar al direct deed de machine het al niet goed.
Vele malen gebeld met WMF over het probleem dat zich steeds voordeed.
Namelijk dat de machine compleet onder de koffie prut zit.
En dat de koffie de ene keer wel sterk is en de andere keer weer heel slap.
Na vele afstellingen en schoonmaken geen enkele verbeteringen.
De service dienst van WMF hadden we ook niets aan die hebben geen monteur aan huis meer en moest de machine maar opsturen dan was ik de machine tien dagen kwijt en een leen machine hadden ze helemaal nog nooit van gehoord.
Een machine van €2800,00 met zulke slechte service is maar een woord voor NIET KOPEN!!!.

Vriendelijke groet Marco

Anoniem 11-11-2011

Fijn om te lezen,ik heb nu een Gaggia titanium die nou dik over de 17000 kopjes zit zonder problemen maar begint nu rare dingen te doen woordoor ik ben gaan kijken voor een nieuwe.
Dacht aan een WMF Jura of Miele(duitse degelijkheid) en Zwitsers natuurlijk maar de WMF valt bij deze dus af bedankt.
Groetjes Marian

HarryGrobben 01-04-2011

In tegenstelling tot een andere beoordeling op deze site over de WMF1000Pro ben ik op zich wel tevreden over dit apparaat. Echter wel een paar opmerkingen om over na te denken:
Ik heb het schoonmaken onderschat! De lekbak schoonmaken, de residubak schoonmaken, de watervulbak af en toe omspoelen reinigen en afdrogen. De machine zelf oppoetsen na elk gebruik (vergeet niet de speciale doek te gebruiken anders krijg je toch lichte krasjes) en de molen 1 keer per maand schoonmaken en de machine leegzuigen met stofzuiger. En natuurlijk 1 keer per (afh. van gebruik) ontkalken. Ook bij de residubak lekt er gebruikte maar wel redelijk droge koffie langs waardoor je de binnenkant goed moet stofzuigen om schimmelvorming in bak en machine te voorkomen. Daarnaast ook de melkslang en uitloop 5 uur in melkreiniger plaatsen. Het zou voor deze machine niet gek zijn een tweede uitloop en slag bij te leveren zodat je de machine door kunt gebruiken. De WMF heeft in tengenstelling tot de JURA een uitneembare zetgroep wat fijn is als je binnenkant van de machine na een paar maanden bekijkt. Het is hygienischer en op zich goed bereikbaar en schoon te maken. Wij zijn met z'n tweeen en af en toe een latte is voor ons genoeg. De machine is eerlijk gezegd 'te groot'voor ons. Wij hebben nu met Perla (Zilver) goede resultaten. Neem 100% Robusta. Aanrader: de WMF kopjes; Zeker de 1000Pro vanwege de stoomfunctie; Eerst goed spelen met koffie en maalgraadinstelling en grootte van de gebruikte kopjes. Verwacht met de standaard instellingen niet direct de beste resultaten dus probeer het uit. Deze machine kent veel instelmogelijkheden. 1 fout in het ontkalkingsmenu is dat de machine daarna niet in zijn normale modus terugkeert. Stekker eruit en erin of beide buitenste keuzeknoppen (off/C en +) indrukken. Geen storingen. Vet wel de ringen op tijd in! Succes!