Siemens TK529NL zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TK529NL zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

f.holtrop 26-10-2015
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

Echt een heel slecht apparaat; moeilijk te vullen,lekbak erg klein en morst echt verschrikkelijk bij legen serviceperiode zeer kort
Reinigen als servicelampje brandt een crime; soms meer dan een uur bezig.Apparaat is ook opgestuurd geweest hierom, maar weer terug kerend probleem. Absoluut een flut apparaat.

marianne69 03-01-2014
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

Zelf een Bosch gehad, zelfde uitvoering, maar dan een ander merknaampje.
Prima apparaat! koffie is heet, maalstand goed instelbaar en de koffie smaakt goed.
Schoonmaken is eenvoudig, als je maar goed de instructies volgt, anders kan het veel langer duren.
ruim bonenreservoir, ook ruim waterreservoir.
Je moet wel opletten dat je genoeg water erin hebt zitten, anders moet je het systeem weer vullen..
Maalwerk is ook prima. Het enige minpunt vind ik dat het apparaat nogal rumoerig is.
een ander nadeel is dat je geen 2 kopjes tegelijk kunt zetten,
Voorheen een Krups gehad ( orchestro ) deze was veel minder duurzaam, al na 1 jaar de zetgroep stuk.

We hebben hem 3 jaar met plezier gebruikt!
Koffiegebruik hier in huis rond de 15 tot 20 kopjes per dag.

Lex Jansen 27-10-2013
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

Slechtste aankoop ooit! Elke week serviceprogramma nodig. Nooit geeft het app dezelfde hoeveelheid koffie. Ook moet ik de koffie altijd helpen om door te stromen anders maalt hij niet. Dit ondanks veelvuldig schoonmaken. Ook geeft hij veel te laat aan dat het water op is. Je krijgt dan maar een half bakkie of helemaal niets. Het app is tweemaal in reparatie geweest. De eerste keer kreeg ik hem stuk weer terug. De service is dus net zo slecht als het apparaat zelf. Met onze oude Saeco Comfort hebben we meer dan 30.000 kopjes gezet, zonder ooit een defect! met deze nog geen 1500. Kortom...... Koop nooit geen Siemens

TrudieTijssen 20-01-2013
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

apparaat nu 3 jr in bezit. wat storingen gehad, maar zelf opgelost.

Nu na elk bakje geeft het apparaat opvangreservoir vol..met schoonmaken maalmechanisme (hand naar binnnen via lade opvangreservoir) kan koffie gezet worden. Vind dit erg onhandig..denk erover om iemand die op marktplaats adverteerd langs te laten komen. Voordeliger dan opsturen voor 100,- voor een servicebeurt en dan misschien alsnog een nieuw maalmechanisme van 80 eur kopen..

ejb17 04-01-2013
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

Dit apparaat nu zo'n 2 jaar in bezit. Hij zet goede, lekkere koffie. Mag overigens wel iets warmer.
Echter, het grootste nadeel is het schoonmaakprogramma. Het komt al heel snel, duurt ellenlang en is zeker niet volautomatisch. En daarnaast is het schoonmaken van deze machine een ramp. Overal koffieresten waar je niet goed bij kunt. Hier is absoluut niet nagedacht over dagelijks gebruik. Zodra deze kapot is, komt er nooit meer een Siemens in.

Officiële reactie van Siemens 10-01-2013

Geachte ejb17,

Wij betreuren het dat u niet tevreden bent over het service programma van de Siemens TK529NL. We hebben een vraag aan u. Heeft u de juiste waterhardheid ingesteld? Van de fabriek uit wordt de waterhardheid namelijk vrij hoog ingesteld op stand 4. Afhankelijk van de ingestelde waterhardheid, en het door het apparaat gestroomde water geeft uw espresso apparaat aan dat het tijd is om te reinigen en ontkalken. Als u wilt kunt u contact opnemen met het Siemens Infocentrum. Wellicht kunnen wij u enige gebruikerstips geven. U kunt telefonisch contact opnemen met het Infocentrum via nummer 088 424 4021, of u kunt een mail sturen naar infocentrum-siemens@bshg.com met daarin uw telefoonummer, zodat wij contact met u op kunnen nemen.

Sanne Mos
Product adviseur Siemens

mlter2002 03-01-2013
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

Prima apparaat met goede instellingen voor koffievolume en sterkte. Malen doet hij goed, wel wat luidruchtig.
Lekkere koffie, senseo smaakt niet meer als je deze koffie hebt gehad.

Let op! Als je iemand bent die geen of weinig onderhoud wil doen aan een koffie apparaat, dan moet je deze niet nemen. Veel werk: 1x per dag, 1x per week en 1x per maand.

Snuf 21-08-2012
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

Ik heb het apparaat 3,5 jaar geleden aangeschaft, en initieel beviel hij prima. Lekkere koffie en alles werkte prima. Enige minpuntje was het onderhoudsprogramma dat veel tijd kost.

Na ongeveer 2 jaar begon de machine kuren te vertonen: maalde wel koffie maar tijdens het maken van de koffie brak de machine het proces af en spoelde alleen nog maar door. Onder garantie is het apparaat toen gemaakt, maar sindsdien is ie nooit meer de oude geweest. Ik kreeg er wel koffie uit maar met veel lawaai en gekraak. De smaak was ook minder dan in het begin.

Onlangs is het apparaat weer kapot gegaan, helaas zit er nu geen garantie meer op en gezien de mogelijke reparatiekosten heb ik besloten om een nieuw apparaat aan te schaffen (geen Siemens...).

Dus in het kort: een prima apparaat dat lekkere koffie zet, maar enigszins kwetsbaar en niet erg duurzaam.

kantoormiep 12-07-2012
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

Na jaren een seaco te hebben gehad, valt deze behoorlijk tegen, maakt een lawaai en na ieder tweede kopje spoelt hij door, belachelijk hoe vaak je hem een service beurt moet geven, je bent er tot vervelends toe mee bezig, nee als dit apperaat het begeeft (zal wel niet zolang duren) schaf ik nimmer een siemens aan, dit was echt de miskoop van het jaar

Anne-G 22-06-2012
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

Drie weken na aanschaf begon het apparaat kuren te vertonen. Piepend en kreunend perst het druppelsgewijs koffie uit. Schoongemaakt, ontkalkt (een proces dat een half uur in beslag neemt en waar je bij moet blijven om telkens een vervolgactie te ondernemen). Maar het heeft geen verbetering gebracht. De winkel waar ik het apparaat kocht (BCC) verleent geen service. Het apparaat zal worden opgestuurd naar Siemens voor onderzoek. Ben ik wel een week of vier zonder machine.
Wat heb ik een spijt van deze aankoop!!!

stefke61 15-04-2012
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

lawaaierig, onderhoud is frequent en vervelend, al na 3 weken stuk, niet bepaald een smaaksensatie ( ondanks een groot aantal verschillende bonen geprobeerd te hebben)En het ding spoelt zich helemaal suf. Ergo: NOOIT meer !!! helaas...

de Beus 23-12-2011
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

Voor een mooie prijs deze machine kunnen krijgen. Koffie was prima, maar niet bijster heet. Melkopschuimen ging prima, mooi dik schuim. Opwarmen van chocomel ook geweldig. Schoonmaken is uiterst makkelijk.

Echter binnen 2 weken na aanschaf al kapot. Geeft continue aan dat het waterreservoir leeg is terwijl hij vol is. Bij het zetten van een bakkie wordt het water niet meer doorgepompt en de zetunit kreunt en steunt aan alle kanten.

Teruggebracht en zonder morren een Saeco Syntia meegekregen met korting.

Conclusie: als de machine het doet komt er een zeer acceptabele bak uit. Maar de duurzaamheid was niet om over naar huis te schrijven.

jan33 20-11-2011
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

Een Saeco en een Philips met delonghi binnenwerk (HD 5730) was hier iedere binnen 1.5 jaar versleten dus dacht ging ook ik voor de AH aanbieding. Tja hij lekt van alle kanten water mooi in de opvangbak en de pads zijn kleddernat (niet mooi droog en rond) wat een slecht teken is. Na 2 weken al uitgebreid schoon moeten maken. maar sinds 1 week komt de koffie plots maar heel langzaam uit het apparaat net of er iets verstopt is of de pomp maar halve kracht werkt (op Lavazo en V&D goudzak bonen en bij verschillende maalgraden en een en twee bonen). maar na 2 minuten heb ik wel de meest smaakvolle koffie die ook ooit uit een machine heb gehad. en inderdaad koop geen (goedkope) rommelkoffie bij kruidvat of hema...een echte kilo kost minimaal 12 euro en das niks vergeleken met de prijs van nespresso.

John Visbeen 16-11-2011
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

Ik heb een Surpresso apparaat van Siemens gekocht met de gedachte "Het is een Siemens, dus zal het kwalitatief wel een goed apparaat zijn". Echter niets is minder waar. Het apparaat gaat heel inefficiënt met de gemalen koffie om. Veel van de versgemalen koffie verdwijnt in de opvangbak i.p.v. dat er koffie van wordt gezet. Ook het serviceprogramma is een crime. Je bent meer dan een half uur met het apparaat bezig voordat het ontkalkt en schoongemaakt is en je moet daarbij nog een hele procedure volgen. Dan is er nog het gebrek aan de mogelijkheid om met een simpele keuze een kopje koffie of een espresso te zetten. Je moet nu iedere keer de zetknop vasthouden tot dat de juiste hoeveelheid koffie in je kopje gelopen is. Het apparaat onthoud de laatste stand, zodat je bij het zetten van een espresso en daarna een normaal bakje koffie steeds deze knop vast moet houden.

Waarom geen simpel keuze knopje?

Voor mij is het duidelijk, "Siemens is niet per definitie een fabrikant die de kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan".

eric2008 17-11-2011

misschien een tip voor je.
koop een goede merk koffie met de sterkste smaak
1 boontje indrukken voor gewone koffie
2 boontje indrukken voor espresso
eenmalig instellen en klaar.

drebin24 08-11-2011
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

na de nodige senseos te hebben versleten deze via appie aangeschaft.wat een genot en een lekker bakkie koffie,niet te vergelijken met senseo,en zeker hete koffie.wel even het kopje met heet water spoelen{stoompijp}.spoelt na 10 min.en hebben vandaag voor het eerst het service programma gedaan{ontkalken en reinigen}.dit noem ik waar voor je geld.zeker een aanrader.

CarolineHa 23-10-2011
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

Ik schrok van de tamelijk negatieve verhalen van dit apparaat en was 'm bijna terug gaan brengen. Vanwege de goede aanbieding bij AH besloot ik, na overleg met familie op mijn verjaardag, om toch de gok te wagen en ik ben uitermate tevreden. Het geluid van de voor mij vers gemalen bonen vind ik heerlijk, de koffie is goed heet, iets dat ik heel belangrijk vind, en de sterkte van de koffie vind ik bij twee bonen en niet te veel water door laten lopen, prima. Ik heb de Dark Roast van AH eigen merk. Kortom, ik zou dit apparaat (en zeker voor de prijs waar ik 'm voor heb gekocht) wel aan anderen aanraden.

parouscha 24-10-2012

Hallo Caroline.

Ik heb het apparaat nu 2 weken in mijn bezit en wij vinden de koffie zo ontzettend slap.

Nu lees ik dat jij dus bonen van de AH erin hebt, zijn dit echte espresso bonen of gewoon normale koffie bonen( http://cdn.webshopapp.com/i/z1h5ld/220x400x3/ah-huismerk-perla-aroma-koffiebonen.jpg)

Mij is verteld dat er alleen maar espresso bonen in mogen?

Ik hoop dat jij mij dit kunt vertellen?

eric2008 17-10-2011

geweldig apparaat.
heerlijke sterke koffie (italian cappuccino) la place vroom en dreesman.
dat de koffiemachine extra spoelt is alleen maar ter voorkoming dat de boel niet verstopt raakt.
mooi design.
een absolute aanrader.

robin_ned 16-10-2011
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

Waardeloos apparaat. Heb dit apparaat op mijn werk staan. Koffie smaakt aardig, wel beetje waterig, apparaat heeft 2 sterkte standen. Op de sterkste stand (2 boontjes) smaakt de koffie mild, op stand 1 (1 boontje) is het gekleurd water. Koffiemolen maakt erg veel herrie als hij aan het malen is (soort MRI-geluid als eerder in een review genoemd is). Koffie is niet heet als hij uit het apparaat komt maar warm, koelt erg snel af. De espresso-optie die er op zou zitten, zit er niet op. Espresso kan je maken door de waterhoeveelheid die het apparaat gebruikt in te stellen t.o.v. de koffiehoeveelheid (maar dit kun je met elk koffiezetapparaat). Al met al een apparaat wat ik niet aan kan bevelen voor huiselijk gebruik, op het werk proef je geen verschil tussen koffie gezet uit deze machine en Autobar-koffie !.

Henk van Brouwershaven 16-10-2011

Dan moet je je gierige baas vragen om een andere koffie boon (van het Kruitvat is aardag sterk en goedkoop) en je moet de maling even aanpassen

Henk van Brouwershaven 12-10-2011
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

Wereld apparaat, makkelijk te bedienen, de juiste koffieboon zoeken (heb nu de boon van Kruitvat-heerlijk). Waterhardheid instellen(staat standaard op zn hardst = schoonmaak om de 3 weken)
Dus goed instellen.
Misschien even via het pijpje met wat heet water het kopje een beetje voorverwarmen.
Weet alleen niet hoeveel stroom hij verbruikt in de eco modus, kan ik nog nergens vinden.

De Bosch TCA529NL is exact het zelfde apparaat als deze Siemens TK529NL, komt van dezelfde productieband.
Van de Bosch zijn ook veeeel meer reviews en allemaal positief.
Heb de Siemens verkregen door de garage actie van Albert Hein €199,95 ( er waren er maar 2 per filiaal verkrijgbaar)
Lag om 8 uur voor de deur!!!!!!!!
Dank u AH, anders had ik nog steeds senseo die me aardag begon te vervelen!!!

tk529garagesale 12-10-2011

Bij de appie hadden ze ook koffieboben in de bonus die heb ik er meteen bijgekocht, wel hadden ze bij ons filiaal maar omdat ik er om 8 uur was heb ik hem ook op de kop kunnen tikken. Beetje jammer van die ecoknop en dat die daarom om de 10 minuten gaat spoelen maar ben er erg tevreden mee

ambu070 11-10-2011

prima koffieapparaat, met in mijn ogen 1 nadeel,
als je een bak koffie hebt gezet gaat na 10 minuten het systeem automatisch spoelen, op zich niet erg maar dit vind ik wat snel, zeker als je na een half uurtje weer een kop koffie pakt, dan spoelt hij weer na 10 minuten,

verder prima apparaat

Marja an Eijndhoven 22-09-2011
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

VAnaf vrijdag heb ik het apparaat, helaas valt het nogal tegen. De koffie is niet warm genoeg, bovendien"geeft hij veel storingen, waarbij het aangevoerde water via de lekbak wordt afgevoerd, zonder dat er een indicatie verschijnt, zodat je kunt zien wat er mis is. Een teleurstelling!

jessiecaatje 18-10-2011

Marja ga er even mee terug. Wij hebben het ook pas en zijn er zeer tevreden over. Wel is het zo wanneer je twee koppen pakt achter elkaar de tweede gloeiend heet is. Wij hebben nu de expresso bonen van plus amar die bevalen niet zo goed dus direkt DE gehaald morgen eens proberen,

Bever65 07-09-2011
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

Reeds vier jaar in bezit. Na ca. 2 jaar defect, binnenwerk en elektronica vervangen onder garantie. Kwamen thuis repareren geen kosten gehad. Nu twee jaar later lekt het stoom pijpje water. Maakt veel geluid en zijn opzoek naar een vervanger. Melkopschuimen is nooit goed gelukt. Smaak koffie (Ikea bonen) is goed. Prijs, garantie en grote waterreservour geven een redelijke kwaliteit/prijs verhouding.

Ernie070 10-10-2011

Is onmogelijk dat je dit apparaat al 4 jaar in bezit hebt. Het is namelijk pas in 2010 in de markt gekomen. Zal wel een ander type zijn wat je bedoeld. En deze reactie wil niets zeggen over de kwaliteiten van dit apparaat omdat ik daar niets over kan zeggen.

digicammer 16-04-2011
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

Prima apparaat. lekkere koffie, en gemakkelijk in gebruik, grote watertank. Koffie loopt goed door, dat was met mijn vorige volautomaat wel anders. Het schoonmaakprogramma is wel omslachtig maar het is uiteindelijk gelukt.1 nadeel de Siemens maakt wel behoorlijk wat lawaai (meer dan onze vorige, een Saeco), zowel met zetten als met doorspoelen.

sterk53 02-03-2011
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

Smaak van de koffie is goed. Nadeel is dat het apparaat erg veel lawaai maakt bij malen, doorlopen en spoelen. Koffie loopt niet goed door maar druppelsgewijs. Ik zou dit apparaat niemand aanraden

vera w. 02-03-2011
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

Het geluidsniveau is te vergelijken met een MRI-apparaat. De koffie is echter gelukkig goed. Jammer dat wij al binnen een week het Service-Programma ingejaagd werden; deze duurt 40 minuten (Je zou maar net visite hebben die een kopje koffie willen!) en blijf er maar bij staan/zitten, want er worden wel degelijk handelingen van je verwacht; leeghalen, vullen, knopje van uit naar aan en weer andersom. Verder is het zo dat de onderhoudsartikelen bij Siemens België véél goedkoper zijn. Bestel je daar echter, dan krijg je de bevestiging met gewoon de duurdere NL-prijzen!!!!

Mosibi 26-02-2011
Geschreven voor: Siemens TK529NL zwart

Voorheen een Senseo, dus is dit een hele vooruitgang. De koffie is goed van temperatuur, al had ik het niet erg gevonden als het iets heter was. Door het kopje voor te verwarmen met stoom, blijft de koffie natuurlijk langer warm. De smaak is natuurlijk erg afhankelijk van de bonen die je gebruikt en de hoeveelheid water die je toevoegt aan de maling. Wij hebben de hoeveelheid water bij '1 boontje' nog op de standaard instelling staan en proberen eerst verschillende soorten bonen, voordat we de hoeveelheid water gaan aanpassen.

Bij het knopje '2 boontjes' heb ik inmiddels het zo ingesteld dat ik mijn favoriete mok goed gevuld wordt. Ideaal voor de ochtend.

De heet water functionaliteit wordt hier regelmatig gebruikt. Voor een snelle kop thee is deze namelijk erg makkelijk. Hier is het juist een voordeel dat het water niet gloeiend heet is.

Wij maken de machine 1 keer per week schoon. De zetunit spoel ik dan om met koud tot lauw water en verwijder de het kleine beetje gemalen koffie wat aan de binnenkant op de randjes ligt. Paar minuten werk per week en ik vindt het absoluut niet vervelend om te doen

Wat de vormgeving betreft. De machine staat absoluut niet lelijk in onze keuken, je moet er wel rekening mee houden dat dergelijke machines wat groter zijn dan een Senseo of filterapparaat.

Conclusie tot nu toe. Een fijn apparaat die tijdens het malen wel van zich laat horen, maar dat is maar enkele seconden. Gezien de prijs van 335 euro die wij er voor betaald hebben (Mediamarkt 19% BTW actie), ben ik erg tevreden en kan deze zeker aanraden als Senseo vervanger.

Patrick137 08-10-2011

Beste....
Ik heb gister ook deze automaat gekocht. Hij bevalt tot nu toe redelijk. Heb echter 1 vraag, waar ik geen antwoord op kan vinden. Hoe zet ik een espresso met deze automaat? Kan alleen kiezen tussen een mild of een sterk bakje koffie.

M.vr.gr.
Patrick