Bosch TCA529NL zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch TCA529NL zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ammm 27-08-2015
Geschreven voor: Bosch TCA529NL zwart

Ik heb voor de tweede keer deze machine en weer na 2 jaar allerlei mankementen. Daarom voor duurzaamheid een 1. Het ontkalken duurt 45 min. en dit moet je bij intensiek gebruik elke 2 weken doen. Voor mij niet meer! Het apparaat geeft wel lekkere en goed hete koffie.

M.vanAchthoven 30-10-2013
Geschreven voor: Bosch TCA529NL zwart

Vanaf de eerste maand al ellende, de koffie prut zit door heel de machine heen. Teruggebracht naar de winkel en na een week kon ik het apparaat weer ophalen. Schoongemaakt niks aan de hand zeiden ze. Ik heb nog steeds lauwe koffie, en elke week kan ik het apparaat schoonmaken met een tandenborstel. Het ontkalking programma is ook een ramp ben hier 50 min mee bezig. Ik wou dat ik dit apparaat noooooooit gekocht had.

deRiesp 30-04-2013
Geschreven voor: Bosch TCA529NL zwart

Absoluut onbetrouwbaar apparaat. In twee jaar 6 keer terug geweest en nu voor de zevende keer stuk. Hoofdlager voor de tweede keer vast gelopen. Z-groep kan er dan niet uit. Hoofdlager is plastic op plastic dus met deze belasting zeer onbetrouwbaar. Service personeel vriendelijk, Bosch consumer service is schofferend. Grote miskoop, apparaat twee maanden uit garantie en eigenlijk total-loss. Koop nooit meer een Bosch huishoudelijk apparaat. Koffie is erg lekker, dat wel.

Suzanned 18-04-2013
Geschreven voor: Bosch TCA529NL zwart

Prima apparaat! Goede koffie,makkelijk in gebruik. Het ontkalken daarin tegen duurt wel even. Uitlekbak wel regelmatig schoonmaken! Het pompje voor het melk opschuimen werkt niet bij mij. Ik koop een aparte melkopschuimer.

Goofie1 03-02-2013
Geschreven voor: Bosch TCA529NL zwart

Nooit kopen,toen ik hem het eerste gebruikte, kwam alleen water in het reservoir, dus geen koffie, apparaat moest terug naar fabriek, na enkele dagen retour daarna om de 4 dgn ontkalken, na een paar weken deed 1 schakelaar het niet kreeg minimale koffie, dus niet het dubbele welke ik aanklikte.
Rot ding

mjtje1960 08-11-2012
Geschreven voor: Bosch TCA529NL zwart

Ik heb de Bosch TCA529nl nu een week in bezit en ben niet echt blij. Ik had het aan mijn kinderen voor mijn verjaardag gevraagd. Voor hen vind ik het erg sneu dat hun cadeau op een teleurstelling
is uitgelopen. De smaak van de koffie is goed, hangt ook van je bonen af, maar de temperatuur niet. Die is maar 53 graden. Rustig van je koffie genieten gaat niet want dan is deze koud. Ook voel ik me beetgenomen door reclames en filmpjes op internet. Daar wordt dus gezegd dat je twee koppen tegelijk kan zetten. Dit is maar half waar. Je kan door twee keer op de boontjes knop te drukken je water hoeveelheid verdubbelen maar de koffie die er dan uit komt is van één maling. Twee slappe bakjes dus! Het stoompijpje werkt ook niet. Ik laat eerst het water in een lege beker lopen en ga dan de melk opschuimen. Maar er blijft dan toch water uitkomen waardoor de melk verdund wordt en je dus geen schuim krijgt. Soms is het zo erg dat de inhoud verdubbeld is. Ook stopt het soms ineens met stomen, en doet het niets meer. Heet water voor thee? Dus ook niet, half lauw.
Ik heb in het verleden zelf in de horeca gewerkt en weet dus wel hoe zo'n pijpje hoort te werken. Dan kan ik wel een losse melkopschuimer kopen, maar dat was niet bepaald mijn bedoeling. Dan had ik beter een ander apparaat aan mijn kinderen kunnen vragen.

koffieapp 28-07-2012
Geschreven voor: Bosch TCA529NL zwart

Na mijn eerste apparaat te hebben teruggebracht, (11 dagen in huis) omdat de watertoevoer stagneerde, nu tamelijk tervreden. Goede smaak, eenvoudig te bedienen, De duurzaamheid moet nog bewezen worden. Het doet allemaal erg plasticachtig aan. Ben benieuwd!

bart-1985 20-07-2012
Geschreven voor: Bosch TCA529NL zwart

Heb dit heerlijke espressoapparaat nu precies in week in het bezit en aangeschaft bij BCC (goede service en garantie).

Vind de smaak uitmuntend, gebruik de koffiebonen van Perla (huismerk appie heijn) en vind het apparaat onderhoudsvriendelijk. Dagelijks even de schalen legen en schoonmaken en waterbijvullen, dit is ongeveer 3 minuten werk. Eens per week het hele maalwerk eruit halen, dit is gemakkelijk te verwijderen en schoon te spoelen waarna je het terug kan plaatsen. Ook gisteren een cappacino gemaakt, dit ging uitstekend, daarna meteen even het pijpje schoongemaakt wat ook maar een paar minuten in beslag neemt. Ik las in reviews dat sommige de koffie koud vinden of niet warm genoeg, ik kan dit absoluut niet ontdekken. Ik laat hem s'morgens eerst spoelen (1 druk op de eco knop) waarna het apparaat zich al opwarmt. De espresso of koffie is dus heet genoeg. Ik gebruik dit apparaat voor een paar kopjes koffie per dag en vind hem uitstekend. M.b.t. de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen gezien ik hem nog maar een week heb, maar in Bosch heb ik veel vertrouwen dus ben benieuwd.

Groetjes,

Bart

K. Hovestad 09-04-2012
Geschreven voor: Bosch TCA529NL zwart

Dit is absoluut een zeer prettig apparaat (nu 3 jaar in bezit). We drinken redelijk veel koffie en experimenteren ook regelmatig met wat bonen. Goeie bonen maken lekkere koffie. Echter enkele kanttekeningen zijn er wel, de koffie is niet heet de maalgraad staat bij ons altijd op fijn dus de knop heeft voor ons weinig meerwaarde. Alleen bij erg vette koffiebonen moet hij wel naar grof.
De reden dat ik nu weer op deze site kom is dat sinds gisteren de aandrijving echt versleten is, dit onderdeel kost tussen de €100 en €120, reparatie bij bosch/siemens kost €195 (volgens de site) maar dan krijg je voor €10 wel een leenapparaat :). Econmisch is het apparaat dus total loss. Ik ben op zoek naar een ander...

homefitness4you 16-03-2012
Geschreven voor: Bosch TCA529NL zwart

Goed en eenvoudig apparaat, alleen het water is niet heet genoeg naar mijn mening. Als je de koffie direct (binnen 10 sec) meteen kunt drinken lijkt het me nog geen 50 graden.

Bosch gebeld, maar ik moest de kopjes maar voorverwarmen.

Als je de kopjes voorverwarmt kun je het nog steeds direct goed drinken alleen is de koffie dan 3 minuten warm ipv 1,5 minuut.

Ik druk op de knop, ga dan brood klaar maken (3 minuten) en drink dan de koffie op welke al niet meer echt warm is. Jammer anders was het een top apparaat.

Ook jammer dat je geen score kunt geven aan temperatuur of een dergelijke benoeming

chrina 14-07-2012

Bij mij is de koffie ook niet heet. Onze zoon heeft precies hetzelfde apparaat en die geeft wel hete koffie. Ik ga hem terugbrengen voor omruil of desnoods reparatie. Zo heb je re niets aan, ook de duurste bonen geven hun smaak niet af als het water niet heet genoeg is.

Peter Noord Nederland 14-12-2011
Geschreven voor: Bosch TCA529NL zwart

Heb apparaat nu een dag in mijn bezit en ben er reuze blij mee. Zet een lekker bakkie koffie en is absoluut niet omslachtig of onhandig.
Zowel de koffie als het hete water voor de thee is bloedje heet en voldoet wat mij betreft aan mijn verwachting.
Ben tot nu toe vol lof en geniet nu van mijn 5e bakje met een voor mij juiste sterkte.

Het enige nadeel is dat ik er geen gebruiksaanwijzing bij heb omdat ik het mediamarkt plankmodel heb meegenomen waar geen doos en documentatie bij zat......mijn vraag is dan ook of iemand een bestandje heeft van deze gebruiksaanwijzing. Op de Bosch site is deze inmiddels al niet meer beschikbaar.

chrina 17-07-2012

Hoi Peter,

Op mijn instructieboekje staat TCA52.. Als je op de Bosch website TCA52 invult vind je een hele reeks instructieboekjes. Afhankelijk van de versie is het enige verschil wat ik heb gezien de tijd dat de machine automatisch naar de eco/standby-stand gaat. Bij mij is dat ca 10 minuten, er zijn er ook die dat pas na 3 uur doen. Je hebt het boekje nodig om de waterhardheid in te stellen. Staat die te hoog dan moet je het app. onnodig vaak reinigen. Ook voor de reinigingsprocedure heb je het boekje nodig, zonder gaat dat eigenlijk niet. $ucce$! Chrina

Truus20 06-09-2011
Geschreven voor: Bosch TCA529NL zwart

Apparaat gaat 10 min na laatste gebruik automatisch in eco stand en spoelt dan. Gevolg (bij ons gebruik, lekbak paar keer per dag legen. Bosch gevraagd dit uit te zetten. Dit zou niet kunnen??!!
Erg onpraktisch. Onze oude Delonghi spoelde alleen bij aan en uitzetten. Veel handiger..........

Truus20 26-12-2011

Hoi,
Na enkele maanden nog minder tevreden. De koffie is echt wel lekker, maar dat gebruiksgemak :-(. Om de 4,5 weken moet ik ontkalken, ook al staat hij op laagste stand.
Balen dus en niet geschikt voor ons. Helaas. Je gooit hem ook niet zomaar weg. Is daar iets te duur voor...

colmschate 30-06-2011
Geschreven voor: Bosch TCA529NL zwart

Ik, als koffie liefhebber, vind het een uitstekend apparaat! Simpel in gebruik. Lekkere smaak van de koffie en goede temperatuur. Je moet zelf wel ff de juiste boon erbij zoeken (die van de Aldi zijn tot nu toe het lekkerst:-)) Theewater verwarmen met het stoom pijpje lukt ook prima. Het aantal decibel wat hij produceert vind ik binnen de norm. Tot nu toe tevreden en aan te raden!

Johan Veninga 20-05-2011
Geschreven voor: Bosch TCA529NL zwart

Ik heb het apparaat nu een tiental weken in bezit en ik moet zeggen dat het een hele stap voorwaarts is in mijn koffiebeleving. Ik maakte de ‘fout’ door in de winkel in te gaan op de vraag ‘of ik een bakje wilde proeven’. Nooit een fan geweest van gezette koffie met filters en snelfiltermaling, 10 jaar lang Senseo gedronken en nu zeer tevreden met de koffie.

Objectief: apparaat heeft weinig instelmogelijkheden. Milde koffie (8gr) en sterke koffie (12gr), beide met 125ml water. Ik heb de hoeveelheid water aangepast voor de ‘1-boon-knop’ naar espresso-hoeveelheid, waardoor ik nu de keuze heb tussen espresso of gewone koffie. Het stoompijpje werkt prima, maar is wel een trucje wat je door moet hebben. Er komt eerst wat water uit, dat moet je opvangen en pas als er volledig stoom uitkomt, je melk opschuimen. Daarna heb je een heerlijke kop cappuccino. Wat gezegd is over de waterhardheid klopt: die staat standaard op zijn aller hardst, waardoor je na een paar weken al moet reinigen, maar als je dat aanpast, dan is het opgelost. Reinigen: dagelijks onderhoud is het legen van de ‘schalen’, zoals dat heet, en een paar keer per week spoel ik de zeteenheid af met water. De reinigingsprocedure (ong. 1x per 2 maanden) is dan wel ‘one-step’, maar nog redelijk bewerkelijk. Gelukkig ben je dat na 1 kopje vers gezette koffie alweer vergeten. Over de duurzaamheid kan ik weinig zeggen, maar tot nu toe geen problemen of storingen gehad. Hij voelt net zo solide als mijn Senseo en die doet het na 10 jaar nog altijd.

Ed Blok 17-01-2011
Geschreven voor: Bosch TCA529NL zwart

Wij hebben deze machine nu 4 weken in ons bezit en hij heeft het alleen in het begin goed gedaan.
Al na een week druppelde het apparaat alleen nog wat, wat wij ook proberen (maalgraad, type bonen, hoeveelheid water, nog een keer maalgraad) hij blijft druppelen. Daar komt nog bij dat na 3 weken al de eerste reinigingsbeurt noodzakelijk was, dat is wel heel erg snel volgens mij. We hebben het apparaat weggebracht en hopen maar dat het een eenvoudig op te lossen gebrek is maar erg vertrouwenwekkend is het niet.

DannyC29 23-01-2012

Ik heb dit apparaat ook in gebruik sinds een paar dagen tot nu toe alleen maar lof. Wist u dat Bosch een service aan huis heeft? Wellicht makkelijk om voor dit probleem bij Bosch te zijn i.p.v. uw verkoop punt

Mvg

Danny

ina365 11-11-2010
Geschreven voor: Bosch TCA529NL zwart

Lekkere koffie (ook afhankelijk van de bonen). Temperatuur goed. Schoonmaken heel simpel. Ontkalken gaat prima als je de gebruiksaanwijzing goed volgt.
Let wel op dat je het apparaat goed instelt. Met name de hardheid van het water, deze staat af fabriek erg hoog (= vaak ontkalken). En de hoeveel water (voor koffie) was nogal vreemd. Bij 1 boon kwam er 87 ml koffie en bij 2 bonen 185 ml koffie.
Met de gebruiksaanwijzing is dit gemakkelijk in te stellen naar eigen behoefte.

Minpunt (maar gezien de prijs kun je niet klagen) is dat het apparaat tijdens het zetten en het doorspoelen (na 10 minuten) nogal wat lawaai maakt.

pinkeltje 08-10-2010
Geschreven voor: Bosch TCA529NL zwart

Na een grondige check op internet uiteindelijk voor dit apparaat gekozen. Mede door de gunstige prijsstelling. Heerlijke koffie met een goede temperatuur. Apparaat is makkelijk in te stellen.

espressoboer 22-09-2010
Geschreven voor: Bosch TCA529NL zwart

Apparaat enkele uren in gebruik. Dit apparaat gekocht vanwege scherpe (Makro) prijs. Basic apparaat wat doet wat ik wil: Lekker bakkie. Senseo enige tijd geleden al met pensioen gestuurd, dit apparaat is echt een verademing. Koffie heeft prima temp, je brand je mond als je niet op past (ik drink altijd zwart)Vormgeving een 8, boeit me niet dus is het al gauw uitstekend.

juppielande 28-11-2011

Ik heb zo net een folder in de bus gekregen van electroworld
nu staat erin da je ook cappuccino kan maken
gaat dit met een druk op de knop of met slang in pak melk?
kan er weinig over terug vinden op internet
vraag me dus ook af of het wel mogelijk is?

grtt herman