Saeco HD8836

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco HD8836 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Marion Hodosi 31-01-2014
Geschreven voor: Saeco HD8836

Na negen maanden in gebruik is in de display de groene helderheid onzichtbaar geworden. Wehkamp heeft hem opgehaald voor de reparatie. Pas na drie weken terug gekregen. De display is hersteld maar is niet goed terug geplaatst is ongeveer 2mm te hoog gezet waar door je bij de instellingen niet de gehele tekens zichtbaar zijn.

HarryVFR 03-12-2013
Geschreven voor: Saeco HD8836

Na jaren Senseo gedronken te hebben en filterkoffie nu de overstap gemaakt naar deze Saeco HD8836. Vergeleken met Senseo is het een grote stap. Dit is nog eens lekker koffie drinken, genieten. Apparaat is snel en makkelijk instelbaar naar eigen wens. De memofunctie is handig zodat je makkelijk de koffie-inhoud kunt afstemmen op jou mok/kopje. Ook 2 kopjes tegelijk, geen probleem. Je kunt ook gemalen koffie toevoegen maar dat is tot nu toe een minpunt, dit werkt niet lekker. Beetje onduidelijk, er ligt ook gemalen koffie onder de zetgroep na gebruik. Onhandig zou ik zeggen. Inhoud waterbak en koffiedrap is vrij klein maar totaal niet hinderlijk. Temperatuur koffie staat bij ons op medium en zonder kopje voor te verwarmen is deze echt heet, perfect dus. Theewater tappen ook een makkie en kokend heet water. Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen. Garantie is nu 2+1 jaar (na registratie Philips), wel een pluspunt. Chrome rooster gaat direct krassen, is wel jammer maar het blijft een gebruiksvoorwerp en kwaliteit koffie is toch waar het om gaat. Apparaat ziet er strak en mooi uit. Lawaai is redelijk maar niet hinderlijk. Oftewel wij zijn echt tevreden. Koffie smaakt echt heeeerlijk. Tot nu toe hebben wij gebruikt HEMA expressobonen, lekker maar iets te pittig van smaak. DE rood merk tot nu toe het lekkerste. Bij toeval nu Tchibo koffie crema en deze smaakt ook heerlijk. nadeel : we drinken meer koffie dan ooit. Dit apparaat is een echte aanrader !

ossiemant 03-12-2013
Geschreven voor: Saeco HD8836

Om het rijtje maar af te werken:
Smaak: Is volgens mij afhankelijk van de bonen. De instellingen voor temperatuur en waterhoeveelheid zijn makkelijk in te stellen en zodra het klopt is de koffie heerlijk;

Mogelijkheden: Ik gebruik voornamelijk de espresso en normale koffie, maar het stoompijpje biedt mogelijkheden, deze heb ik nog niet gebruikt. Voor thee is de temperatuur aan de lage kant;

Gebruiksgemak: Simpel te bedienen. De meegeleverde handleiding laat in plaatjes zien hoe het apparaat ingesteld kan worden. Ik mis uitleg in het geschreven woord, omdat de plaatjes niet per se duidelijk zijn. Ik heb overigens niet de moeite genomen om de meegeleverde handleiding op cd-rom te installeren. Dat leek me geen toevoeging, maar wie weet. Gelukkig hoef je geen raketgeleerde te zijn om het apparaat te bedienen;

Vormgeving: Kwestie van smaak nietwaar. Maar ik ben blij met de vloeiende lijnen en het gebruikte materiaal. Ik vind dat het apparaat er goed uitziet en dat het logisch in elkaar steekt;

Duurzaamheid: Na een paar weken kan ik daar alleen over zeggen dat ik het idee heb dat de gebruikte materialen goed genoeg zijn om lang mee te gaan. Het voelt stevig aan.

Ik ben erg tevreden over de koffie, de smaak en het gemak waarmee alles bediend kan worden. Onderhoud is simpel en in tegenstelling tot Jura zelf uit te voeren. De vorm vind ik mooi. het waterreservoir is niet groot, maar voor mij groot genoeg, en ik drink behoorlijk koffie. Het opvangbakje voor de koffieprut is klein, maar ik vind het niet storend.

Ik ben zeer tevreden over deze aankoop. Voor slechts €388,- bij de Wehkamp gekocht.
Het apparaat voldoet aan mijn verwachtingen. Ik vind het een aanrader voor iedereen die iets meer wil dan filterkoffie of senseo. Ik vind nespresso zelf erg lekker, maar dit is minstens zo lekker en op de koffie is betaalbaarder.

Ik heb voorheen een Jura (C9 Impressa) gehad. Veel meer mogelijkheden en veel steviger etc. Maar het verschil van €600,- met mijn Jura is groot en ik heb aan dit apparaat geen onderhoudskosten, zoals Jura dit heeft. De koffie smaakt me net zo goed.

flip1977 29-04-2013
Geschreven voor: Saeco HD8836

Wij hebben de syntia nu een paar dagen in ons bezit en zijn erg tevreden! We kunnen heerlijke koffie maken, de machine heeft een groot gebruiksgemak en bovenal is het een prachtexemplaar om te zien! Al met al zijn wij zeer tevreden en kan ik de syntia zeker aanbevelen!

jborsten 18-09-2012
Geschreven voor: Saeco HD8836

"In een periode van zes jaar heb ik twee keer achter elkaar een SAECO gekocht: een Odea (€ 300) en een Synthia (€600). De eerste heb ik net buiten de garantietermijn op de reparatie-afdeling laten staan en afgeschreven, omdat de kosten van reparatie de aanschafprijs van nieuw benaderden. De tweede moest al na 19 maanden gerepareerd worden (garantie). Na 2 1/2 jaar was het tijd voor de tweede reparatie, maar nu buiten de garantie, volgde weer een reparatie, nu goed voor € 200,00. Over coulantie valt niet te spreken: de reparatie-dienst van Philips is let streng op het verstrijken van de garantietermijn. Met beide reparaties zijn alle vitale delen vervangen: grafisch display, voedingsprint, pomp en boiler. Ik mag uit ervaring spreken als ik zeg dat de apparaten van SAECO een korte levensduur hebben. Tegen Philips zou ik willen zeggen: 'Make things better!'”

uschid 04-06-2012
Geschreven voor: Saeco HD8836

sinds enkele maanden in gebruik. geeft bij gebruik van goede bonen een lekker kop koffie of espresso. alleen is de koffie helaas niet altijd even warm. ook niet als je de kopjes verwarmd. en wat mij tegen valt is het feit dat je wel vaak moet ontkalken en dat is best duur. ongeveer elke 3 weken. gebruik: plm. 9 kopjes per dag.

Wat Noe 15-04-2012
Geschreven voor: Saeco HD8836

Voordelen:
- heel mooi
- redelijk rustig
- makkelijk in onderhoud
- lekkere smaak
- voldoende instellingen
- 3 jaar garantie
- gebruiksvriendelijk

Nadelen:
- waterreservoir aan de kleine kant
- bonenreservoir ook aan de kleine kant

Bengoerion 14-12-2011
Geschreven voor: Saeco HD8836

Zeer goede machine.Nu een week in bezit. Heerlijke espresso of gewone koffie. Maling op fijn en niet te donkere bonen geeft het beste cremelaagje mijns inziens. Geen spijt van de aankoop.

jeanet54 26-09-2011
Geschreven voor: Saeco HD8836

Iedere keer een heerlijk vers kopje koffie, gewoon of espresso. Lekker van smaak en temperatuur. Ieder z'n eigen sterkte. Ik wil niet meer anders. Het apparaat heeft een strakke vormgeving en is op twee manieren smaakvol.

Kazanga 21-08-2011
Geschreven voor: Saeco HD8836

Na enkele jaren een Krups EA8200 te hebben gehad is dit een verademing. Dit is de espresso waar ik al heel lang op zoek naar was!! Zonder overdrijven, waneer je een slok neemt waan je je direct in Italie...... Wat een heerlijke espresso! Apparaat ziet er zeer mooi uit, oogt zeer duurzaam door gebruik van kwalitatief goede materialen en de afwerking is zeer solide. Tot nu toe dus zeer tevereden met dit model!

adrie333 24-11-2011

beste Kazanga,
wij zijn van plan een soortgelijke koffiemachine te kopen. hoe bevalt het apparaat tot nu toe (inmiddel dus 4 maandjes verder dan augustus.......groet, adrie verbeek