Saeco HD8854/01 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco HD8854/01 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Sylvia 01-07-2017

Heel teleurstellend

Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

Mijn eerste koffiemachine waar ik zo trots op was. De koffie uitstekend, de melk te koud. Wij warmen onze cappuccino's nog even op in de magnetron, dat zou toch niet mogen. We hebben steeds problemen met de koffiemachine gehad. Gelukkig kon ik hem binnen de garantie nog laten repareren en toen deed hij het weer. Maar.... we krijgen al heel lang geen melk er meer uit en warmen deze op in een pannetje en kloppen de melk met een mixertje. Is de melk tenminste wel lekker warm. Nu krijgen we de melding vulling watercircuit en melding E05 bij het ontkalken. Deze melding hebben we vaker gehad en meestal kregen we hem dan na heel veel uit en aan zetten weer aan de gang. Ben vandaag al uren bezig geweest om hem aan de praat te krijgen. Normaliter heb ik heel veel geduld maar deze keer.. ik denk dat we hem weg kunnen gooien. Zo'n duur apparaat, is een hele luxe en als hij het dan al na een aantal jaren begeeft, schande voor Philips.

moi427KK 04-01-2016
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

En ja hoor, sinds een week nu echt onherstelbaar naar de knoppen. De vorige keer met veel knutselen de boel nog aan de praat gekregen, maar dit is finito. Toch ernstig vlot voor een apparaat wat in de winkel een 1200 euries kostte...! Daarom ook geen vertrouwen in de nieuwe versie, kost me gewoon teveel (ook via de ING rentepunten).
Ditmaal gaf naar ik aanneem de aanzuigpomp de geest, er wordt geen water meer uit de bak gehaald en that's it.
Heel jammer, nu maar een heel erg veel goedkopere Siemens besteld. Voor dat prijsverschil kun je er een heel aantal verslijten en dat terwijl ook deze dezelfde 2 jaar garantie heeft. Tenslotte deed deze Philips het bepaald niet echt lang.

moi427KK 15-09-2015
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

Gekocht met ING rentepunten in feb. 2011, dus doet het wel al even. Ontzettend lekkere smaak koffie, maar best ook wat minpunten.
Gezien tamelijk vaak gelezen slechte reactie met service van Philips, heb ik problemen altijd maar zelf verholpen. Tot op heden gelukt.
- Lekbakje en waterbakje tamelijk klein, dus vaak reinigen en bijvullen. Is mee te leven.
-Koffie wordt niet heet, ook heel vaak gelezen en is een feit. Dat is wel jammer, maar toch erg lekkere koffie.
- Zet-unit was eens na reinigen niet meer in apparaat te plaatsen. Uiteindelijk op het web wat gevonden wat zowaar werkte: ik meen zet-unit eruit laten, apparaat sluiten en uitzetten en even later weer aanzetten. Dan reset de boel en voila, gelukkig weer uitgelijnd en zet-unit te plaatsen. Pfff.
- Laatste tijd gaat het zetten steeds langzamer, tot druppelsgewijs aan toe. Dat schiet letterlijk niet op. Geen continue probleem: dan weer wel en dan weer niet, apart. Vaak dan ook koffie malen, pogen water door de koffie te drukken en waarschijnlijk door teveel tegendruk ermee stoppen. Geen koffie dan. Apparaat wordt regelmatig schoongemaakt en ontkalkt. Vandaag uren bezig geweest met diverse malen reinigen en uiteindelijk de bovenkant van de zet-unit zo goed mogelijk schoon zien te krijgen (doorblazen etc.) omdat daar het probleem lijkt te zitten. Ook het pijpje naar de uitlaat op het deurtje doorgeblazen. Uiteindelijk werd er op normale manier een kop gezet, dus benieuwd of dit definitief (voor zolang het duurt) heeft geholpen. Dat is natuurlijk te hopen!

Kortom, lekkere (ondanks niet echt hete) koffie uit een mooi apparaat, maar de betrouwbaarheid valt wat tegen. Hopelijk gaat het nog langer mee, maar nog geen idee wat een evt. volgend apparaat zou moeten worden: het kost tenslotte aardig wat als scheelden de rentepunten mij hierbij de helft.

justfred 16-01-2014
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

Vanmorgen de temp. gemeten met een nauwkeurige elek. meter. Melk in voorverwarmd kopje: 49gr Met koffie 53gr. M.i. veel te koud! Zo jammer!

justfred 13-01-2014
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

1).Cappuccino blijft te koud, ook al verwarm je de kopjes goed voor. De(namaak)chroom laag van de melkkan is door het gebruik in de vaatwasser erg lelijk geworden. In de gebruiksaanwijzing staat niets over niet in de vaatwasser! Dat zijn de voornaamste minpunten. Wel dikwijls bijvullen en schoonmaken maar, oké.
Fred

Ammer 10-11-2013
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

Inmiddels is dit mijn 3e volautomaat van Saeco en inmiddels dus Philips Saeco. Met de eerste twee heb ik eigenlijk eigenlijk regelmatig problemen gehad maar het feit dat Saeco nu inmiddels eigendom van Philips heeft mij uiteindelijk besloten om toch weer een Philips Saeco bekopen. Doorslaggevend was de vormgeving.

Ik heb hem nu bijna 2 jaar en sinds een jaar duurt het erg lang voordat de koffie eruit komt. Hij loopt gewoon niet of nauwelijks door. Regelmatig maalt hij, komen er een paar druppels uit en stopt hij met de melding vulling watercircuit.
Vervolgens heb ik contact ogenomen met de servicedesk en ik moet zeggen dat dat goed werkte. Binnen een week opgehaald en weer retour. Alleen was de reactie van Philips dat ze hem hadden gecontroleerd en dat ze niets gevonden hadden. tsja wat moet je dan. Koffie gezet en hij deed het weer. Vreemd…..
inmiddels een jaar verder. Mijn oplossing is dat ik het apparaat bijna om de drie weken moet ontkalken dit lijkt mij niet normaal voor thuis gebruik. Het gemak van deze volautomaat wordt volledig teniet gedaan door het bijna permanente ontkalken!

rob7300 23-10-2013
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

Ik ben al jarenlang een zeer trouwe klant van Philips, maar ik begin nu toch steeds meer te twijfelen want de service en kwaliteit laat nu toch echt te wensen over. Een jaar heeft dit apparaat goed gefunctioneerd, maar daarna was het over. Elk half jaar was hij stuk. Nu is hij voor de derde keer naar de reparateur. Er is mij door Philips toegezegd dat deze laatste reparatie kostenloos zal worden uitgevoerd. Echter nu krijg ik bericht van de reparateur en blijken er wel degelijk kosten aan verbonden te zijn. Beetje vreemd terwijl ik de afspraak zwart op wit heb... Na drie defecten in ruim een jaar ben ik er wel klaar mee. Het is notabene een apparaat van 1000 euro. En wie zegt mij hoelang het apparaat deze keer blijft werken? Ben benieuwd of Philips mij nog een handreiking gaat doen, want een omruiling of een deel van mijn geld terug is hier zeker op zijn plaats. Wordt vervolgd.

rob7300 01-11-2013

Hoi Jeroen, wat bedoel je precies met 50-xxx?

Grt,

Rob

Officiele reactie van Philips Nederland 31-10-2013

Beste rob7300,

Vervelend om dit te lezen, kan me voorstellen dat je dit niet gewend bent van ons! Ik zoek dan ook graag uit wat hier aan de hand is. Als je een 50-xxx hebt gekregen, zou je die hier dan kunnen posten in de reactie? Anders kan je contact met me opnemen via Facebook of Twitter.

Ik hoor het graag,
Jeroen, Philips Webcare
(facebook.com/PhilipsNederland - Twitter @PhilipsCare_NL)

justfred 25-09-2013
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

Plus - mooi ontwerp. praktisch in gebruik.

minpunten: koffie blijft te koud, ook na voorverwarmen thermokopjes! Veel onderhoud aan. koffiedik en restwater legen, klein waterreservoir. Het ontkalken vergt veel tijd.

Valt al met al tegen! Zou deze niet aanraden.

ebben929 31-08-2013

...Een waardeloze machine!!!
Vandaag gaat hij voor de 3e keer ter reparatie.
Voor de aanschafprijs voldoet deze zeker niet aan de eisen.
..Wanneer je een Cappucino bereidt,komt deze lauw uit het apparaat.
Ik heb hiervoor een Princess koffiemachine gehad, vele malen
goedkoper in de aanschaf en ....nooit geen problemen mee gehad.
Ik heb hem helaas weggedaan omdat deze machine allerlei soorten koffie kon maken. .....Wat een spijt heb ik !!!!
MENSEN, WEES VERSTANDIG KOOP DE MACHINE NIET

joephd8852 08-10-2012
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

Deze machine gekocht op aanraden van de verkoper en wat een fout blijkt dit te zijn. Na 1 maand gaf de machine melding E05 en koffiezetten was voorbij (100kopjes gezet) Philips gebelt en de machine word netjes opgehaald.Verwachte reparatie tijd 2weken en tot die tijd moet je het maar uitzoeken.. Twee weken later inderdaad de machine retour en precies twee weken kunnen genieten (30kopjes) en wederom machine kapot! Onacceptabel in mijn ogen dus weer Philips gebelt. Ze kunnen/willen niks anders doen dan wederom repareren en ik zit dus weer 2 weken zonder apparaat. Dus nu 3mnd eigenaar van een 800euro kostende machine en al een maand ter reparatie ... Goed bezig Philips!

hoogstrate2001 01-10-2012
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

Een mooi apparaat met lekkere koffie, maar voor deze prijs geen melding van te weinig water voor je koffie gaat maken met als gevolg 1/2 bakkie. Veel gemalen bonen naast het opvangbakje ( wanneer te weing bonen ). Elke maand knippert de ontkalking ( 9,95 per flesje ). O en ook een tegenvaller vind ik het weg trillen van de kopjes tijdens het koffie maken je moet er echt bijblijven anders ook 1/2 bakkie en een vol opvangbakkie. Ik vind voor de prijs van dit apparaat teveel dingen negatief welke ik niet in reviews had gelezen voor ik hem kocht.Jammergenoeg.

MarijkedeG 22-09-2012
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

TIP: Koop deze machine niet!

Machine ziet er mooi uit, mogelijkheden ook prima, echter ik heb na 3 maanden plezier alleen maar problemen met de machine (en zo velen met mij gezien de recensies).

Is inmiddels 3x ter reparatie aangeboden en onlangs omgeruild voor een nieuwe. Helaas heeft deze machine binnen een dag dezelfde problemen ontwikkeld en dus kan ook deze weer ter reparatie retour.

Problemen omvatten het niet correct toevoeren van water tijdens het koffieproces. Bonen worden gemalen, er worden 2 druppels water op gedeponeerd en de 'pad' verdwijnt in de afvalbak, zonder dus een kop koffie als resultaat.

Kortom, mooi design, maar deze machine koop je NIET voor lange duur! Meer frustratie en bellen met Philips dan koffieplezier helaas.

(Overigens goede klantenservice van Philips, daar valt niets over te zeggen, maar ik spreek ze toch liever niet)

saecophilips 03-08-2012
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

Wat een slecht apparaat! Gedurende het eerste jaar drie keer in reparatie geweest. Bij elkaar twee en een halve maand weggeweest. Nieuw apparaat ontvangen maar naar herhaaldelijke telefoongesprekken niet een volledige garantie ontvangen op het nieuwe apparaat.Het apparaat staat nu al 2 maanden in de doos te wachten op wat iemand er voor over heeft! Wat een vertrouwen heeft Philips in het apparaat!

I de Bruijn 18-07-2012

Slechte machine!
Koffie en cappuciono smaakt goed, maar waterreservoir is klein, je moet om de haverklap bakjes leeggooien.Heel vaak ontkalken en dat is een hels en langdurig karwei! Je moet het kopje op de rand zetten, anders loopt de melk erlangs!
Nog erger is als ie foutmelding 05 geeft: je kunt dan niks meer behalve de stekker er uit trekken.Hij lekt ook sinds kort en de enige manier om van die foutmelding af te komen is flink doorspuiten met water.(op internet gelezen). Dan ben je ongeveer een dag weer blij.....
Heb de machine nu 3/4 jaar en zou hem echt niet aanraden!

margas 06-03-2012
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

Geweldig apparaat, zolang je maar geen latte drinkt of cappuccino met veel melk instelt. De melk wordt niet erg warm, advies van Philips is om niet gekoelde melk te gebruiken. Niet gekoelde melk wordt 50 graden en gekoelde melk 43 graden zeggen zij, nadat ik het apparaat ter controle teruggestuurd had. (wat overigens super kosteloos geregeld is, wel 2 weken kwijt). Wat ik lees op internet moet de melk 70 graden zijn voor een latte. Verder is het knipperende standby lampje erg irritant.
Daarom bij mogelijkheden een onvoldoende gegeven om hier de aandacht op te vestigen

Garnalennet 08-02-2012

---------- update review, 08-02-2012 ---------
Hebben de Philips Saeco HD8854 ongeveer een half jaar in bezit en de volgende aantallen kopjes koffie genoten:
Caffe: 1007 stuks
Espresso: 178 stuks
Cappucchino: 188 st.
Cafe Lungo: 52 st.
Heet water: 77 st.
Warme melk: 133st.

Wanneer het apparaat laat zien dat de koffiediklade en waterbak geleegd moeten worden, dan wordt de centrale inzetunit 1 maal per week ook even schoongespoeld, zodat de automaat zonder problemen functioneert. Degene die dat te omslachtig vindt, denkt wellicht aan een Nespresso met de bekende cupjes. Een familielid van mij heeft zo'n apparaat in gebruik en maakt ook lekkere koffie voor €0,40 ct per cupje. Men dient dan wel te bedenken dat de kosten van deze cupjes incl. de portokosten, bij een gemiddeld koffiegebruik zoals die bij ons, plm. €75.- p.maand bedragen. Op jaarbasis komt dit al gauw neer op een Philips automaat die wij hebben aangeschaft en die over multinstelmogelijkheden beschikt.......Tel uit je winst!
Om kort te gaan: Dit apparaat is van uitstekende kwaliteit (Class A) en kan wedijveren met de beste
Europese merken.
Na een half jaar is het nog steeds genieten van alle
mogelijkheden, zoals onze voorkeur voor Cappucchino en een krachtige dubbele Espresso.

---------- 2e review, 20-10-2011 ----------
Over smaak valt niet te twisten en dat is waar. Gewend aan het normale koffiezetten met gemalen koffie en daarna koffiepads, maakt deze Philips Saeco van elke kop koffie een feest. Wanneer je nu koffie drinkt, dan proef je ook koffie en kun je na een tijdje ook veel beter beoordelen welke het best in de smaak valt. Onze voorkeur gaat uit naar Espresso Arabica 100%, extra dark rost(krachtaanduiding van 7 boontjes) van div. merken, dus die met de meest intense aroma. Zonder reclame te willen maken is het wel eentje van onze eigen (NL) branders in het noorden van het land. Er hangt wel een prijskaartje aan, maar dat is altijd de moeite waard. De instelmogelijkheden van deze machine zijn ongekend. Alles is afzonderlijk instelbaar naar eigen smaak, hoeveelheid en temperatuur. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die beweren dat de melk onvoldoende warm is bij het maken van latte of cappuccino. Je kunt dit allemaal via een overzichte- lijk menu instellen. Mijn kleindochter is gek op melkschuim, dus krijgt zij ook een kopje met een lepeltje, want het schuim is dermate lobbig dat het bijna gelepeld moet worden.
Wij gebruiken daarvoor halfvolle melk. Het apparaat laat zich makkelijk bedienen middels een makkelijk knoppenmenu, dat men indien gewenst weer makkelijk kan bedienen en verlaten. Alles staat duidelijk aangegeven in NL taal. Ook de bijgaande handleiding laat niets te wensen over.
De vormgeving van het apparaat spreekt voor zichzelf. Onze kennissen vonden het apparaat mooi en aantrekke- lijk.
Met betrekking tot duurzaamheid kan er nog weinig worden verteld. Het apparaat plm. 3 mnd in ons bezit.
Zoals alle automaten behoeven deze tijdig onderhoud.
Het display geeft tijdig aan wanneer dit moet worden uitgevoerd. Wanneer er een storing optreedt, dan is direkt duidelijk waar het aan ligt en kan het euvel gemakkelijk worden verholpen. De centrale unit laat zich eenvoudig verwijderen en plaatsen en is makkelijk te reinigen. Ook is dat het geval met de lekbak en koffiediklade. Het waterreservoir van 1.6 ltr zou wat groter kunnen, maar dat is peanuts.
In grote lijnen zijn we zeer tevreden over deze automaat. Gelet op de prijzen van de belangrijkste reserveonderdelen zijn we optimistisch voor de toekomst. Mochten er zaken zijn die moeten worden vervangen, (maar daar ga ik niet van uit) dan vallen deze prijzen erg mee.

---------- 1e review, 01-07-2011 ---------
Wat een juweel van een machine. Heb hem een paar dagen in huis en kan niet genoeg krijgen van de heerlijke smaken van een dubbele espresso,cappuchino of een heerlijk schuimende latte maggiato en de vele andere mogelijkheden (zoals instelling koffiesterktes en voorinfusie, hoeveelheid melk en koffietemperatuur die het koffiezetten tot een feest maken.
De bediening van het menu is logisch en doordacht, waardoor de programmering van de persoonlijke voorkeuren een fluitje van een cent is. Ook de verschillende reinigingsprogrammas zijn zeer nuttig. Vooral het reinigen van de melkvoorziening na elke afgifte is een "must" en kan evt. ook nog met een druk op de knop worden herhaald. Geen overbodige toeters en bellen maar een apparaat dat alles kan. Dit is precies wat er van een volautomaat mag worden verwacht. Vooral het front is fraai uitgevoerd en een lust voor het oog.
Geen los melkkannetje met een slangetje naast het apparaat maar een degelijke geintegreerde melkkan die los in de koelkast kan. We zijn er van overtuigd met de aanschaf van deze Exprelia een goede keus te hebben
gemaakt.

Dhr. Van Oosterum 06-11-2011
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

Update: Na de 7de reparatie deed de machine het 3 maanden. Wel kwam er van alle kant gemalen koffie uit en werd de machine van binnen erg vies, maar we kregen in ieder geval koffie met een prima smaak.

Helaas, na drie maanden werkt het weer niet! Weer dezelfde melding "Vulling Watercircuit" en weer geen koffie.

Het vertrouwen in het reparatieproces is ondertussen echt weg.

Wat moet je met zo'n apparaat? Iemand een idee?

J.Goetjes 26-08-2011
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

Machine tot 3 x teruggestuurd naar Servicecenter van Saeco Philips. De eerste keer na 3 weken toen de machine wel de bonen maalde maar geen water toeliet en de koffie ongebruikt naar de koffie-afvalbak afvoerde.
De tweede maal werkten de sensoren niet meer van de koffie lekbak en gebruikte koffie opvangbak.De derde maal is er zeer veel inwendige lekkage. Zeer ontevreden over de mogelijkheid van capucino maken .
Melk niet warm genoeg en de de schuimlaag niet dik genoeg. Machine is zijn geld helaas niet waard.
Service van Saeco/Philips zeer goed krijgen nu een nieuwe machine.

krijnie 28-01-2012

Goedenavond,
heb de zelfde problemen...
Zou van u willen weten wat normaal is: hoeveel koffie pads kan de opvangbak hebben? en na hoeveel zet beurten is lekbak vol??

joephd8852 10-09-2012

Deze machine wel goed? ? De nieuwe bedoel ik dan..

Ouwe10 22-08-2011
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

Nog geen vier maanden in bezit en nu voor de derde keer ter reparatie opgestuurd! Dit keer naar Belgie naar de Saeco specialist. Van de 15 weken staat hij nu 8 weken in reparatie! Als hij het doet lekkere cappucino en lekkere expresso, gewone koffie is waterig!

PaulvanV 08-08-2011
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

Een mooi apparaat, lekkere koffie in allerlei variaties en eenvoudig in gebruik. Toch kan ik deze machine niet aanbevelen daar ik vanaf dag 1 grote hoeveelheden gemalen koffie onder in de machine had die door de ventilatie gaten naar buiten kwam. Van de 7 weken die ik deze machine in bezit heb staat hij al 5 weken in reparatie bij E-Care. Niet echt geweldig dus ook omdat E-care afspraken niet nakomt.

EpressoMaarten 05-08-2011
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

Sinds 2 maanden in het bezit van deze exprelia.
Via de ing rentepuntenshop aangeschaft.
De koffiepuristen zullen je vertellen dat een volautomaat geen echte espresso maakt.
Het zal allemaal best maar ik vind het een zalige espresso. Natuurlijk ook afhankelijk van de bonen die je gebruikt maar ik ben om. De wederhelft is een liefhebber van cappuccino en is meer dan tevreden over de kwaliteit.
Prima schuim en ook nog eens een prima temperatuur.
De temperatuur van de koffie is bij veel van deze apparaten vaak wat aan de koude kant. Maar de exprelia op zijn warmste stand ingesteld heeft dit probleem niet. Het is even uitproberen met alle standen wat je persoonlijke voorkeur geniet maar dan heb je ook wat.
De melkkan voor de cappuccino is ideaal. Hierdoor hoef je niet iedere keer een opschuimpijpje schoon te maken.
Al met al een meer dan prima apparaat en wij zijn blij met de aanschaf en de zalige koffie.
Ik raad hem mijn vrienden ook aan.

Dhr. Van Oosterum 23-06-2011
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

De smaak is heerlijk, de mogelijkheden en het gebruikersgemak is allemaal prima in orde. Alleen de duurzaamheid is erg teleurstellend. We hebben het apparaat in februari 2011 gekocht. Maar we hebben er nog geen week plezier van gehad. Telkens verschijnt de melding “vulling watercircuit”. Het apparaat gaat deze week voor de 5de of 6de keer naar E-care. Maar nog steeds is er geen oplossing…

J.Goetjes 07-11-2011

Toen de machine voor de derde keer werd teruggestuurd voor reparatie kregen wij een geheel nieuwe. Deze is nu 2 maanden ingebruik en tot nu toe zonder problemen.
Zou zeker ook nu weer deze optie gebruiken in uw geval
Groeten J.Goetjes

Henk1822 29-05-2011
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

Wat een ongelovelijk topapparaat! Werkelijk subliem lekkere koffie. Het gebruiksgemak is ook ongekend. Eén druk op de knop volstaat.
Aanpassingsmenu is eenvoudig te wijzigen naar perssonlijke voorkeuren.
Bij dit soort apparaten hoort wel een klein beetje aandacht. Schoonhouden dus voor optimale smaak. Overigens zo gepiept.

diederik van bouwdijk 14-04-2011
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

Deze machine precies 1 week gebruikt. Per dag ongeveer 10 capuchino en 15 espresso en 4 koffie. precies na 1 week - defect. klantenservice gebeld -> weer 1 week later wordt machine opgehaald en de verwachte reparatietijd is 10 dagen!!! Dus let op !!! Als u echt een espresso apparaat nodig heeft, koop dan een apparaat met een sneller werkend service centre. Als we dit van tevoren hadden geweten waren we echt uitgeweken naar een iets duurdere machine met een goed servicecentre in Zoetermeer.

Ivo0123 17-12-2010
Geschreven voor: Saeco HD8854/01 zwart

Een heel mooi compact apparaat die niet misstaat in je keuken. Koffie, espresso, latte machiato, cappucino, allemaal heel simpel te maken. We hebben voor dit apparaat een Gaggia gehad en we wilden nu een apparaat met meer mogelijkheden. Aangezien een Gaggia dan erg duur wordt zijn we verder gaan zoeken en bij deze Philips Saeco uitgekomen. Mede doordat de Saeco onderdelen ook bij Gaggia gebruikt worden en bepaalde modellen zelfs van mekaar zijn afgeleid hebben we de gok genomen. Het enige minpuntje dat we hebben kunen vinden is dat de koffie en dan eigenlijk vooral de melk inderdaad iets warmer mocht zijn. Het is niet zo dat je koude koffie aan het drinken bent maar als deze iets langer staat merk je het wel. Het zal waarschijnlijk ook wel aan het feit liggen dat de melk uit de koelkast komt.

Al met al voor deze prijs en mogelijkheden een super apparaat!