De'Longhi BCO 410

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi BCO 410 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Bengel12345 02-08-2014
Geschreven voor: De'Longhi BCO 410

Delonghi staat bekent om zijn goede naam voor koffie apparaten. Ik persoonlijk vind dat nog steeds zo. BCO 410 is misschien wat meer analoog aangelegd en persoonlijk ook niet moeders mooiste maar voor mensen die misschien niet zo veel geld hebben om een duur automatische apparaat te kopen is deze BCO 410 echt wel een uitstekende compensatie voor in huis. het doet alles wat een vol automatisch apparaat ook zou doen alleen wat meer handmatig werk. vind je dat niet erg om handmatig werk te verrichten voor een bakje koffie dan is deze echt je geld waard. ik heb deze nu meer dan een jaar en elke dag gebruikt. De kwaliteit is nog steeds even goed.

een paar dingetjes waar je op moet letten is, als je espresso maakt en je hebt je kopje onder het zwenkarm staan dat je er even oplet dat je handmatig moet starten en handmatig ook zeker weer moet stopzetten. anders is de kans dat je bakje espresso te slap word.

ook de classic filter koffie zetten is een heerlijk gevoel. voor bezoek is deze echt goed geschikt zonder dat je smaak verliest aan deze filter koffie.

suzannenicolay 06-07-2014
Geschreven voor: De'Longhi BCO 410

Na het ontvangen van de espressomachine, direct uitgepakt en startklaar gemaakt. Handleiding doorlezen en een bakje koffie. Opzich heerlijke koffie, makkelijk te zetten met zowel gemalen koffie als pads. Je moet er even handig mee worden maar dit gaat aardig snel.
Wat me erg tegen valt en waarvan ik ook niet snap dat ik het niet in een review van iemand heb gelezen is dat je zelf de secondes moet bijhouden om koffie te zetten. Druk op de knop, hij zet koffie, hier móet je bij blijven en na zoveel seconde weer op de knop drukken om uit te zetten. Anders loopt je bakje koffie over, is hij te slap etc. Hij stopt niet vanzelf met het schenken van de koffie. Het is toch van de gekke dat ik tot 45 sec. moet tellen om een gewoon bakje koffie te krijgen en tot 15 sec. moet tellen om een bakje espresso te krijgen. Dit hoort met de technologie van tegenwoordig toch wel automatisch te gaan. Dit viel mij erg tegen! We hebben het apparaat dan ook weer weg gedaan!

Erg jammer, weer opzoek naar een nieuwe.

Theo Blonk 14-03-2013
Geschreven voor: De'Longhi BCO 410

Na het opstaan snel een pad in de piston om wakker te worden. Het wachten hier op duurt altijd nèt iets te lang, maar wordt gelukkig beloond met een pittige espresso. Op de dag met meerdere mensen gebruiken we het koffiegedeelte. Het vullen van dit waterreservoir is wat eigenaardig maar went snel. Zonder drukte om ons heen gebruiken we het espressodeel om twee heerlijke cappuccino's te maken. We missen wel een indicatie voor het bijna leeg zijn van het espresso-waterreservoir. Het opschuimen van de volle melk met stoom beheersen wij niet. Dit doen we met de Princess melkklopper. Het resultaat is er niet minder om.
Al met al een fijn apparaat. De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen. We hopen wel dat de BCO410 het nog lang blijft doen.

Birgit76 01-09-2012
Geschreven voor: De'Longhi BCO 410

Mooi apparaat met de mogelijkheid voor espresso, cappucino en gewone filter koffie. Lekkere koffie, welke je gewoon met filterkoffie kunt maken, dus je hoeft hier geen dure pads voor aan te schaffen.

Rob121122 04-12-2011
Geschreven voor: De'Longhi BCO 410

We hebben nu ruim 2 weken deze espressomachine in huis. We hadden nog niet eerder een espresso en gebruikten nog met filterapparaat. Wat een verschil! Zelfs met normale gemalen (filter)koffie is een heerlijke espresso of capuccino te bereiden. Vorige week heb ik wat verschillende soorten koffie in huis gehaald en daarmee de proef op de som genomen, wat wederom een dimensie aan het koffiedrinken toevoegde. Ook de melkschuimer voldoet prima. Het enige wat ik niet meer gedaan heb, is gewone filterkoffie zetten. Dat kan met dit dus apparaat ook, maar ja... Wie wil dat nu nog?.. Ik was voorheen de enige koffiedrinker in huis. Mijn vrouw dronk alleen thee. Dat is dus veranderd.
Gebruiksgemak is prima, maar je moet er wel mee om weten te gaan. Ik kan me voorstellen dat dit niet voor een ieder is weggelegd. En het kost ook iets meer tijd/moeite/aandacht dan een snelle filterbak. Maar dat maakt het koffiedrinken voor mij alleen maar leuker.
Over duurzaamheid kan ik nog niet veel melden. Qua prijs/kwaliteit is dit een geweldig apparaat en ik hoop dat het nog lang mee gaat.