Siemens TK71204RW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TK71204RW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

nic anne 11-01-2012
Geschreven voor: Siemens TK71204RW

Op 29 maart 2011 heb ik bij BCC Nijmegen een koffiezetapparaat gekocht (Siemens TK71204, € 799,-). In de periode april-december 2011 is het apparaat vijf keer geretourneerd voor reparatie: een keer is er op gewezen het apparaat regelmatig goed te reinigen (27 juli), de andere vier keren bleek het nodig onderdelen te vervangen:
Schakelaar, Percolatiemodule (11 mei)
Koffiemolen, Sturingsmoduul (17 juni)
Schakelaar (9 november)
Deur, Zijdeel (28 december).
Dit alles heeft me veel overlast en ergernis opgeleverd.
Ik acht het duidelijk dat mij een ondeugdelijk apparaat is verkocht.

nic anne 05-05-2012

sinds december zijn er geen problemen geweest

nic anne

basofiel 06-12-2011
Geschreven voor: Siemens TK71204RW

Wij drinken veel cappucino en latte machiato, maar deze is uit dit apparaat te koud. Na contact met Siemens blijkt de melk maximaal 42oC verhit te kunnen worden. Dus of de melk al voorverwarmen of 2 keer door het apparaat. Die mooie geisoleerde melkhouder is zo dus onzinnig. Met een klein volume espresso (al op max temperatuur) in de cappucino drinken wij dus een lauwe bak koffie. Valt dus erg tegen! Koffie en espresso zijn wel heet

Pieter Dorhout 08-12-2011

Als melk op kamertemperatuur is van ongeveer 20 graden, wordt de melk verhit tot 62 graden. Dat levert geen lauw bakje op, maar is wel kouder dan gewenst. Je zou houdbare melk kunnen proberen, of de melk eerst op de verwarming zetten?

kay van exter 15-11-2011
Geschreven voor: Siemens TK71204RW

Een bijzonder makkelijk instelbare machine, maakt weinig geluid, is makkelijk schoon te maken, menu is simpel, en de automatische uitschakeling werk goed. de latte macchiato en cappuccino functie werken bijzonder goed, houdbare melk van de euro shopper geeft het beste resultaat ik kan deze machine zeker aanraden

Pieter Dorhout 01-08-2011
Geschreven voor: Siemens TK71204RW

De smaak en geur zijn bijzonder goed. De meeste cappuccino e.a. die je in café's en restaurants krijgt is minder lekker. Ik gebruik de bonen van de Aldi. AH is slechter. Het schuim is erg mooi en niet te licht, zoals bij andere machines. De bediening is eenvoudig, de werking geheel automatisch, snel en stil. Tot nu toe is er nog geen storing opgetreden. Je moet wel iedere keer direct het melkpijpje schoonmaken.

De machine heeft wel een nadeel. Het proces begint altijd met het malen van de bonen. Dat is goed, maar als er iets mis is, te weinig water, ontkalkingsprogramma, te weinig koffie, etc, dan wordt de gemalen koffie weggegooid. Dat vind ik jammer. Op die manier gaat toch een aanzienlijk deel van de (dure) koffie ongebruikt het vuilnisvat in.