Nivona CafeRomatica 650

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nivona CafeRomatica 650 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

harmenclaudy 23-03-2013
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 650

Hoi, Als de machine werkt is het een heerlijkheid. Praktisch gebruiksgemak en lekkere koffie met complimenten van de gasten. De service bij mankementen echter is waardeloos en knetter duur, da's echt een tegenvaller. Of dit aan de dealer (Maro's uit Wijchen) ligt weet ik niet maar de service is van een bedroefend niveau. Jammer voor zo'n fijn apparaat. Als er iets niet meer functioneert ben je een vermogen kwijt, alleen al aan verzend- en onderzoekskosten (tot wel 100,00!). Dan ook nog de mededeling: als het niet gemaakt kan worden kunt u kiezen: vernietigen of u krijgt het apparaat nog (kapot) terug (!). Da's ons dus overkomen, na een reparatie van de zgn. "Z-groep" voor eur. 210,00 (150,00 reparatie, 60,00 verzendkst.). Binnen 1,5 en 3,5 jaar.... En nu is het maal meganisme kapot. We laten het er nog niet bij zitten maar vrezen afscheid te moeten nemen.

S. Eulen 04-03-2012
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 650

We hebben deze koffiemachine inmiddels een half jaar en genieten nog steeds elke dag van de verse koffie.
Veel complimenten van vrienden en familie.
We ondekten een klein nadeeltje dat de machine om de 6 weken een reinigingsbeurt/ontkalking nodig had. Deze vloeistoffen en tabletten zijn niet echt goedkoop. De dealer van Bonnabella (Hoogeveen) wist hier een feilloos antwoord op. Nu hoeven we veel minder vaak te ontkalken/reinigen. Dit allemaal door de functie eco-modus. De garantie en hulp van Bonnabella is uitstekend te noemen. Mensen met het hart op de goede plaats.

Familie Jonk 02-03-2012
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 650

Het is ons eerste expresso koffiemachine en hij bevalt ons uitstekend. Heerlijke warme en smaakvolle creme koffie. Daarnaast wordt koffiedrinken leuker door steeds op zoek te gaan naar andere bonen en dus andere smaken. We hebben de machine aangeschaft op aanraden van de verkoper van de Simon Leevelt. Groot voordeel was en is de mogelijkheid dat je het binnenwerk kan uitnemen en kan reinigen. Onze insteek was een goede prijs/kwaliteit verhouding en daarin zijn we oi in geslaagd. Wil je een apparaat met een meer sjiekere uitstraling dan adviseren wij de duurdere Nivona's of Jura's. Drink je geen cappacino dan kun je het prima af met de 605 en ben je voor 499,= euro klaar. Familie Jonk te Volendam

Simon Eulen 07-09-2011
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 650

Prachtig apparaat en uitstekend design met ruime mogelijkheden. Prima smaak van de koffie en reuze handig en functioneel om je eigen sterkte koffie te kunnen zetten. Koffie is lekker warm. Tevens geeft hij lekker heet water voor een kopje thee of cup a soup. Dit is slechts een eerste indruk. Wat staat ons allemmal nog meer te wachten!!

Tinus41 18-06-2011
Geschreven voor: Nivona CafeRomatica 650

Aanvankelijk wilde ik een Jura Ena 7 kopen. Niet via Internet, wel via de speciaalzaak i.v.m. de garantie. In de winkel viel mijn oog op Nivona. Volgens de verkoper is Nivona een zustermerk van Jura (zelfde fabriek) en is de koffie die uit een Jura of Nivona komt kwalitatief te vergelijken. Het design kan natuurlijk niet aan Jura tippen, maar de prijs is dan ook €100,- lager dan een Ena 7.

Dus heel prijsbewust besloten een Nivona 650 aan te schaffen. Eenmaal thuis viel op dat de machine lastig aan en uit zetten was. Slechts 1 op de 3 pogingen reageerde de machine op de aan/uit knop. Daar kwam bij dat er maar geen water door de machine wilde stromen. Terug naar de winkel. ook daar kregen ze de machine niet werkend en werd bevestigd dat de aan/uit knop vreemd reageerde.

Direct een nieuwe Nivona 650 mee gekregen. Deze deed het wel en leverde een prima kop koffie af. Ook het maken van een Cappuccino of een Latte Macchiato ging prima. Alleen wilde de machine niet meer uit. Dus de stekker er maar uit getrokken. Daarna wilde hij niet meer aan. Kort samengevat: Deze machine reageerde slechts 1 op de 10 keer op de aan/uit knop.

In de winkel waren ze stomverbaasd. Verkopen al jaren Nivona en hadden dit nog nooit meegemaakt. Dat wil ik graag geloven, maar ik was er klaar mee. Heb €100 bijbetaald en een Jura 7 meegenomen.

Voor het geval ik echt twee keer pech heb gehad zal ik mijn review zo objectief mogelijk proberen te houden.

Smaak: Gewoon goed, misschien even rommelen met de instellingen maar de Nivona 650 levert een prima kop koffie/espresso af.

Mogelijkheden: Espresso, koffie, Cappuccino, Latte Macchiato, allemaal geen probleem met dit apparaat.

Gebruiksgemak: Koffiesterkte met de druktoets makkelijk instelbaar. Lekbak is erg makkelijk schoon te maken, weinig onhandige ribbels e.d. Gebruiksaanwijzing is niet altijd even duidelijk en programmeren is door afwezigheid tekstdisplay omslachtig maar met gebruiksaanwijzing goed te doen.

Vormgeving: Mooier dan vele espresso automaten in de €400-€500 categorie, maar van dichtbij doet het apparaat toch wel erg plastic aan.

Duurzaamheid: Dekseltje van waterreservoir sluit niet helemaal aan en knopjes voelen gammel aan. Geheel maakt de indruk dat de bediening wel eens eerder versleten kan zijn dan het binnenwerk. Dat ik twee niet werkende apparaten heb gehad werkt natuurlijk niet mee in mijn oordeel.

Samenvattend: Je betaald minder dan voor een Jura, maar levert naast het design ook in op robuustheid.