Siemens TE503201RW zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE503201RW zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Nafis 01-03-2017

Slecht apparaat.

Geschreven voor: Siemens TE503201RW zilver

Na 2,5 jaar en al een eerdere reparatie is dit apparaat helaas kapot, buiten de garantie. Hierdoor werden er hoge kosten gemaakt. De koffie was goed hoewel ik de melkschuimfunctie tegen vond vallen. Lauw en geen mooie stevige schuimlaag.

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Snel kspot
  • Lauw niet stevig melkschuim

HMGTMK 21-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE503201RW zilver

Een van de slechtste apparaten die ik ooit heb gekocht. Was binnen 2 jaar defect; onder garantie gerepareerd. Geen vervangend apparaat meer! Kort na 2 jaar (net buiten garantie) weer defect. Siemens (volgens RADAR) laten weten dat zij dan ook gedeelte van de kosten voor hun rekening moeten nemen (volgens art 7 Burgerlijk Wetboek); trekt Siemens zich niets van aan; moest 200 € betalen. Apparaat nog steeds niet goed; slechte software. Als het apparaat ontkalkt is, is de software helemaal van slag. Als je koffie wil zetten begint hij te malen, maar stopt hij gooit de koffie weg en zegt dat je de watertank moet controleren ook al zit die bomvol. Dan moet je de schuimer trekken en dan kun je misschien koffie krijgen want vaak gaat dan nog weer niet goed. Heb dit ook op site van Siemens gemeld; was na 1 uur er al weer afgehaald, want van negatieve reviews daar houdt Siemens niet van. Als het apparaat het doet krijg wel goede koffie maar inmiddels hebben we al tig € aan koffiebonen weg moeten gooien.

babbel54 21-12-2014
Geschreven voor: Siemens TE503201RW zilver

Nog aan het uitproberen, maar de eerste kopjes Espresso en Cappuccino smaken heerlijk.
Heel simpel te bedienen en staat fantastisch mooi in de keuken.

Ademh 15-12-2014
Geschreven voor: Siemens TE503201RW zilver

Het is gewoon duitse kwaliteit. Stevig en robuust.
Koffie smaakt goed en melkschuim is op temperatuur + op smaak.
Espresso is zeker een topper. Ik heb mijn oude nespresso weggedaan want dit is gewoon top !

Pietje precies450 29-11-2014
Geschreven voor: Siemens TE503201RW zilver

Het is een Goed apparaat. lekkere smaak koffie, en lekkere warme koffie .Hij is goed te gebruiken voor een leek.

Hay van Gaal 25-11-2014
Geschreven voor: Siemens TE503201RW zilver

Machine met mooi design en makkelijk in gebruik. Nog maar net in ons bezit, maar al heerlijk genoten van de koffie en cappuccino. Duidelijke gebruiksaanwijzing. Maakt weinig herrie.

berry0345 26-11-2014

Deze gaat maar helaas een paar jaar mee! Daarna gaat die gebreken vertonen zoals geen koffie meer willen zetten! voor de rest was in het begin bij ons een hele prima goede machine. Veel geluk ermee.

Mary van Mourik 30-10-2014
Geschreven voor: Siemens TE503201RW zilver

Mooi vormgegeven apparaat met veel en duidelijk aangegeven gebruiksgemak.
Heel handig dat het een zelfreinigend melksysteem heeft.
Nu nog wat experimenteren met verschillende soorten koffie dan zal de smaak nog beter worden.

Peter Br. 27-09-2014
Geschreven voor: Siemens TE503201RW zilver

Nadat onze voorgaande bonen malende koffiezetter spontaan de geest gaf wilde we een andere hebben, de keuze was gevallen op de Siemens. uit diverse testen bleek dit de betere machine. Nu we de machine enkele dagen in gebruik hebben moeten we zeggen redelijk tevreden te zijn over de resultaten. De koffie is goed warm en de warmtegraad is instelbaar hetgeen ook prettig is.

De smaak is goed instelbaar naar keuze, de mogelijkheden zijn afdoende voor het apparaat, het gebruiksgemak kan nog wel wat reddering gebruiken zeker aangaande het reinigen en het vele onderhoud wat de machine vraagt. Vormgeving komt goedkoop over door het vele plastic ,hoewel je wel flink uit de portemonnee mag voor het apparaat. De duurzaamheid is nog niet te bepalen na nog geen maand in gebruik te hebben.

RobertV00 09-07-2014

09-07-2014
Na 2 jaar en 2 maanden (net buiten de garantie) ging het apparaat heel erg water lekken tijdens het koffie zetten en gaf nog maar een bodempje koffie. Terug naar de BCC winkel. Hier hebben ze hem nagekeken en nu blijkt de pomp en pakking etc kapot. reparatie kost ons 199,-. En dan hebben we korting gehad. Kostte eigenlijk 350,-. Sorry, maar dat staat niet in verhouding met de aanschafprijs van het apparaat. Gezien het feit dat zo'n apparaat 5 jaar mee hoort te gaan, hebben we een klacht ingediend dat het een ondeugdelijk product is. Helaas BCC komt ons op geen enkele wijze tegemoet. we kunnen hem ook door siemens op laten halen en repareren voor 199,-. Sorry ik heb nu geen vertrouwen meer in dit product of in BCC.

Marion87 28-06-2014
Geschreven voor: Siemens TE503201RW zilver

Deze espresso machine zet lekkere koffie. De melkschuimer is makkelijk in gebruik en het apparaat is makkelijk te reinigen. De machine maakt niet veel herrie.

Koffielovertje 15-06-2014
Geschreven voor: Siemens TE503201RW zilver

De eerste maanden zeer tevreden over dit apparaat. Het is makkelijk in te stellen en de koffies in verschillende vormen smaakte heerlijk. Schoonmaken is wel een karweitje en de melding voor reinigen en ontkalken komt vrij snel, ondanks dat we ontkalkt water gebruiken (met een brita waterfilger).
Na een jaar kregen we steeds de bekende melding: trek waterpijpje, etc. Hierdoor gaat er steeds een lading koffiebonen verloren. Na het apparaat te hebben weggestuurd deed ie het weer prima. Een jaar later weer hetzelfde euvel. Nog net binnen de garantie periode kunnen laten repareren. Nu weer een jaar later hebben we opnieuw hetzelfde probleem. Het apparaat doet vervolgens niets meer. We hebben hem zelf doorgespoten wat even leek te helpen, maar de schuimer kunnen we niet meer gebruiken, daar dat steeds deze melding geeft.
De garantie is voorbij, dus bij het laten maken lopen we tegen zeer hoge kosten aan.
Jammer dat het apparaat voor deze prijs steeds maar een jaar te gebruiken is.

HMGTMK 28-01-2014
Geschreven voor: Siemens TE503201RW zilver

Apparaat was na half jaar al defect; gerepareerd onder garantie. Na 2,5 jaar weer defect. Siemens weigert enige tegemoetkoming in de kosten terwijl dat wel zou moeten.

RiesF1971 08-11-2012
Geschreven voor: Siemens TE503201RW zilver

Mooi apparaat. Eenvoudige bediening. Heerlijke koffie.
Melk functie is leuk maar niet echt heet. Maar wij hebben meerdere merken geprobeerd en geen een is heet! Van een erg dure Saeco tot Delonghi. Gewoon een losse melkschuimer erbij gekocht en deze werkt prima. Even terug naar de TE503201RW. Het is een strak vormgegeven espresso machine. Ik drink normaal altijd met melk maar zelfs zwart is deze erg lekker.
Nu erg voordelig bij De Harense Smid 345,-!!!!!

Voor wie het wil weten, de Delonghi was na 2 dagen stuk en de Saeco na 1 dag al (display).
Pffff. Deze machine is een aanrader.

Bas Brokken 03-11-2012
Geschreven voor: Siemens TE503201RW zilver

Hiervoor 5 jaar een Krups machine gehad met een Saeco binnenwerk en ruim 20.000 koppen koffie zonder enig probleem. Nadat Saeco aan Philips is verkocht maken de meeste espressomachines een eigen zetgroep. Op aanraden van de verkoper in de winkel deze Siemens gekocht met, volgens hem, een betere maalinrichting omdat deze van keramiek is gemaakt. Hierover heb ik tot op heden geen klagen. De koffie smaakt goed, maar dat heeft voor een deel natuurlijk met de juiste bonen te maken en vooral met persoonlijke smaak. Wat een hoge irritatiefactor is aan dit apparaat is dat wanneer het waterreservoir leegt dreigt te raken dit niet op voorhand maar halverwege het zetten van een kop koffie wordt waargenomen door het apparaat. Gevolg: halve koppen koffie. Verder vind ik dat het apparaat regelmatig, wat lijkt, een vorm van 'valse lucht' te trekken, waarna het apparaat vraagt om de melkschuimer te trekken. Wat dan zeer vervelend is, is dat de bonen voor de koffie reeds gemalen zijn maar NIET worden gebruikt. Dus na het 'ontluchten' moet er weer opnieuw koffie worden gemalen. Hiermee worden het dure (lees Nespresso prijzen) kopjes koffie. Na langer gebruik dreigen de pijpjes waardoor de koffie stroomt dicht te slibben met als gevolg halve koppen koffie. Dit gebeurt natuurlijk meestal wanneer het apparaat buiten de garantie valt en de oplossing volgens Siemens is het apparaat aan te bieden voor onderhoud. Kosten: rond de €200,00. Wanneer men echter iets verder kijkt is het mogelijk om het grijze kapje (met het Siemens logo) na enig 'priegelwerk' naar boven te schuiven. Hierachter zit een zwart kunststof bakje (waar de 2 pijpjes aan zitten) wat losgemaakt kan worden van het rubberen toevoerslangetje. Dompel dit bakje enige tijd onder in warm water (eventueel met een schoonmaaktablet) en de vervuiling in het bakje komt los. Goed naspoelen en terugsteken.
Al met al een mooi vormgegeven apparaat met genoeg mogelijkheden maar ook met de nodige nadelen. Ik heb er inmiddels een Nespresso apparaatje naast staan...

wim odekerken 10-09-2012
Geschreven voor: Siemens TE503201RW zilver

Na een slechte ervaring met een Delonghi apparaat gekozen voor deze machine. Voordelen: lekkere koffie en capuchino met prima melkschuim, makkelijk in onderhoud, heel snel gebruiksklaar, weining lawaai,laag stroomverbruik. Dit apparaat gebruikt alleen stroom gedurende het tappen van water melkschuim en koffie en gaat daarna meteen in de standby stand met een strooverbruik van slechts 2 watt. Een kop capucino kost slechts 0,7 cent aan stroom. Er zit geen melkbeker bij maar bij de action krijg je voor een paar euro een mooie RVS look thermobeker met een schroefdeksel waar een schuifje in zit. Daar past precies de melkslang door. De melk blijft fijn koel in de beker en deze laat zich makkelijk reinigen. Nadeel van het apparaat vind ik dat de hoeveelheid koffie niet programmeeraar is. Een normale kop is vrij weinig en de volgende stap is bijna 2 x zoveel waardoor het kopje overloopt. De eerste koppen koffie waren ronduit smerig maar dat staat ook in de handleiding. Het duurt een week of 2 voor de koffie echt lekker is. De lekkerste koffie had ik tot nu toe met bonen van de Lidl. Alles bij elkaar een goed apparaat voor deze prijs.

Roodmerk 09-07-2012
Geschreven voor: Siemens TE503201RW zilver

Net als JRoyce heb ik deze machine gekocht ter vervanging van een siemens tk64001. Wat mij opvalt is dat er een aantal zaken die in aan het oude apparaat niet zo goed vind, in de TE503201RW zijn verbeterd.

De heet water functie is beter; de temperatuur is hoog genoeg om thee van te maken en komt er vloeiend uit. Ook de schoonmaakfunctie van de melkopschuimer is super handig. Ook ben ik blij met het feit dat de zeteenheid gemakkelijk schoon te maken is. Een vastgelopen maalwerk deed mijn oude machine namelijk de das om na 5500 kopjes bij goed onderhoud. Een andere verbetering is de wijze waarop nu wordt bijgehouden of de lekbak vol is. Mijns inziens veel robuuster en minder storingsgevoelig.

Het maalwerk is lekker stil en de temperatuur van de koffie is, net als bij mijn vorige siemens, prima in orde. Het vullen van de bonen gaat ook gemakkelijk. Na het inschakelen van het apparaat duurt het ongeveer 30 seconden voordat deze gebruiksklaar is. Voor mij is dat een vooruitgang.

Zijn er dan ook nadelen? Jawel. Het waterreservoir van 1.5l is wat krap. Ik was 1.8l gewend en dat is toch 1 a 2 koppen koffie die je nu minder kunt zetten op 1 tank. Verder doet het plastic van de zijkanten en bovenkant wat goedkoop aan. Maar gezien de scherpe prijsstelling van de machine is dat niet onoverkomeliijk voor mij. Tevens ontbreekt een timer-functie waarmee je de machine op een voorgeschreven tijdstip aan kunt laten gaan. Dat is aan de duurdere modellen voorbehouden. Een ander (klein) gemis is het warmhoudplaatje voor de kopjes. Maar kopjes zijn natuurlijk op vele andere manieren voor te verwarmen.

Naar goed melkschuim ben ik nog een beetje aan het zoeken. Met het dopje op de melkschuimer wordt het net niet luchtig genoeg, met het dopje eraf vliegt de melk overal heen. Ik gebruik volle melk. Tips zijn welkom.

Dan wellicht het belangrijkste: smaak. Uit de test van de consumentenbond kwam deze machine er nogal slecht vanaf qua smaak en cremalaag. Ik kan mij daar niet in vinden. Ik gebruik nu bonen van Kimbo (via koffiecentrale) en krijg daar uitstekende koffie mee. Het hangt er dus volgens mij maar helemaal vanaf welke bonen je gebruikt. Dat kan een zoektocht zijn, maar volgens mij moet je er bij aankoop van bonen gewoon op letten dat deze geschikt zijn voor volautomaat en dat je vervolgens de maalgraad juist instelt. De gebruiksaanwijzing van de machine heeft daar nog handige tips voor.

Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. Maar ik hoop dat ik met deze machine ver over de 5500 kopjes koffie heen kan gaan.

Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden met deze machine. Deze is goed schoon te houden wat waarschijnlijk de duurzaamheid ten goede komt en de kwaliteit van de geproduceerde koffie is volgens mij uitstekend. Gecombineerd met de gunstige prijs ben ik bij elk kopje koffie weer blij.

officiele reactie Siemens 17-07-2012

Geachte gebruiker,

Een tip voor het maken van goede melkschuim met de Siemens TE503201RW is de melkschuimer na elk gebruik grondig te reinigen. Bij het terug plaatsen van de verschillende onderdelen horen alle onderdelen na terugplaatsing stevig te worden aangedrukt. Mocht de melkschuim bij gebruik van volle melk hierna niet optimaal zijn, dan raden wij u aan contact op te nemen met het Siemens infocentrum via telefoonnummer 088 424 4020. U kunt ook een mail sturen naar infocentrum-siemens@bshg.com met daarin uw telefoonnummer, zodat wij u terug kunnen bellen.

Sanne Mos
Productadviseur Siemens

Sam Teske 10-07-2012

Hallo heb ook deze machine gehad,heb je al gekeken hoe je zetgroep eruit zie na 1 bakje koffie?,wil geen tweede bakkie eruit hebben ,er blijft te veel prut in zitten ,het wordt niet genoeg weg geschraabt ,moet je maar eens kijken.Er blijft natuurlijk altijd wat koffiedik achter maar deze was wel heel erg.Toch wens ik u veel plezier met dit machine.

GR.Sam

JRoyce 03-05-2012
Geschreven voor: Siemens TE503201RW zilver

Mijn oude Siemens espressomachine had het na ruim 6 jaar begeven. Dit zonder enige storing. Uit reviews van kieskeurig komen vooral Delonghi apparaten rond de 500 euro goed uit de test. Ik heb toch gekozen voor Siemens omdat mijn vorige espresso apparaat van siemens(tk64001) ruim 6 jaar zonder storing heeft gefunctioneerd. Het nieuwe apparaat maakt duidelijk minder lawaai en ziet er eveneens degelijk uit.

Koffieleut_196 02-02-2012
Geschreven voor: Siemens TE503201RW zilver

Op zich een goed apparaat, na enig zoeken en proberen hebben we de juiste koffiebonen gevonden.
Ik erger me mateloos aan de controle/check mogelijkheden.
Als het water op is dan gaat het niet verder, dus ook niet als het kopje halverwege is, zelfde geldt voor de koffie of lekbak legen.
Van Siemens had ik een betere regeling verwacht, dus eerst een voormelding zodat je niets steeds halve bakken weggooien.

J. Vis 14-11-2011
Geschreven voor: Siemens TE503201RW zilver

Het apparaat bevalt goed.Nu nog uitzoeken welke koffiebonen bij onze smaak past. Gebruiksvriendelijk, zelfreinigend, ruime watertank. Al met al zijn we heel tevreden met deze aankoop. Ook de aflevering was vlot en duidelijk. Tijdig bericht van verzending.
Jelle Vis

S.Teske 20-11-2011

Hallo heb dezelfde machine maar er blijft bij mij na 1 kopje koffie zetten prut in het cilinder waar koffie in komt niet erg fris voor een volgende kopje,is dat bij jou ook zo?Siemens zegt dat het normaal is nou ik denk van niet.

Mvg,S.Teske

M. Berrevoets 09-10-2011
Geschreven voor: Siemens TE503201RW zilver

Na eerst de senseo en vervolgens de nespresso gebruikt te hebben, was ik toe aan het 'echte' werk met koffiebonen.
Nu 3 maanden in bezit en veel plezier van... Maakt heerlijke koffie en heeft veel mogelijkheden mbt hoeveelheid en sterkte. Uiteraard wordt de smaak met name bepaald door het soort koffiebonen.
Simpel qua bediening, je selecteert het soort koffie en de sterkte en drukt op start. Ook is er de mogelijkheid om 2 kopjes tegelijk te zetten.

Het was echter wel even uitzoeken hoe je cappuccino/latte maakt, maar na 2 maanden uitproberen toch het ideale recept gevonden.
Paar nadelen: na het schoonmaken van de melkschuimer komt er eerst water uit wat je dus moet weg laten lopen. De melkschuimer spettert vrolijk in het rond dus je moet of het kopje hoog houden of aansluitend de boel schoonmaken.
Als het water op is breekt de machine het proces af en gooit de gemalen koffie weg zonder je kopje koffie af te maken. Dus vaak halve kopjes die te sterk te zijn.
Verder las ik dat veel espressomachines regelmatig om een reinigingsbeurt vragen, dat valt bij deze reuze mee. Nu in 3 maanden tijd 2x ontkalkt wat eigenlijk nauwelijks tijd van je vraagt.

Qua koffie dus een prima apparaat, echte aanrader; wel wat schoonheidsfoutjes, maar alles went...