Saeco Intelia

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 66 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Intelia op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

E.Spuij 30-09-2017

Opzich prima apparaat. HD 8752

Geschreven voor: Saeco Intelia

Alleen onderhoud, mag beter beschreven worden!
bij mijn machine ging hij na ongeveer 2 jaar piepen tijdens productie van de koffie.
uit de beschrijving haalde ik niet dat dit veroorzaakt wordt doordat de machine zijn druk niet goed kwijt kan. ( filter plaatje verstopt onder in de zet groep)
ook het uit elkaar halen zal niet door iedereen gedaan kunnen worden.
Dit is gewoon lastig .

Pluspunten

• Goede en lekkere koffie

Minpunten

• Onderhoud niet gemakkelijk

A Stoffel 16-07-2015
Geschreven voor: Saeco Intelia

Zeer teleurstellend. Mijn advies: niet doen!
De eventuele voordelen die je denkt te zien bij het apparaat wegen niet op tegen de ellendige problemen bij de saeco koffiemachines.
Mijn apparaat is nu opnieuw gereed voor reparatie. Dit keer komt er geen koffie uit door problemen met de maler.
Dit apparaat HD8752 is ongevraagd geleverd door Philips in verband met vervanging van een defect apparaat HD8271.
Destijds voor Saeco gekozen ivm beoogd gebruiksgemak. Dit is absoluut niet zo. Er zitten veel "manuren" in het apparaat. Zeer frequent schoonmaken en ontkalken, wat tevens ook een prijzig gebeuren is.
Helaas heb ik reeds ook uitgebreide ervaringen met de helpdesk. Wat een drama. Telefonisch goed bereikbaar, de service is verder waardeloos. De telefonische adviezen zijn steeds vruchteloos en bewerkelijk. Er worden niet gemeende uitingen gegeven hoe vervelend het allemaal wel niet is.
Er is geen communicatie mogelijk over de klacht en afhandeling. Ook op een aangetekende brief wordt niet gereageerd, ze bepalen zelf wat ze met de klacht doen. Dit geeft geen vertrouwen. Uiteindelijk gaat nu voor de vierde keer een apparaat weg voor reparatie.
Nogmaals, niet doen!
Er zijn wel enkele positieve punten:
Als de machine het doet dan komt er smakelijke koffie uit. Ook goed heet. De melkopschuimer gebruik ik niet, geen mening over. Er zijn mogelijkheden om het apparaat naar eigen smaak af te stellen, deze zijn beperkt.
Als de machine het doet dan is het een eenvoudig te bedienen apparaat. De vormgeving is persoonlijk. De helpdesk is telefonisch goed te bereiken.
De nadelen:
Gebruiksgemak valt tegen. Wekelijks veel tijd nodig om zetgroep schoon te maken. Hierna altijd een gepiel om deze er ook weer in te krijgen. Het geheel is van plastic en het lijkt alsof er gemakkelijk iets af kan breken. Ontkalken om de 2 maanden, dit met saeco ontkalkingsmiddel, duur en tijdrovend.
Service van saeco is waardeloos. Er wordt geen vervangend apparaat verzorgt bij reparatie. Ook niet als dit voor de zoveelste keer is. Er is geen communicatie mogelijk. Telefonisch melden ze dat je op hun mail kunt reageren, echter dat doen zij dan niet zelf terug. Er word niet empatisch gereageerd op de klacht. Deze klachten worden ook niet doorgespeeld maar blijven binnen de afdeling van de technische helpdesk.
Duurzaamheid is waardeloos. Dit is nu mijn tweede apparaat wat voor reparatie gaat. Daarvoor koop je geen koffiemachine, ik heb een reserve koffiezet methode, waar ik helaas al vaak gebruik van heb moeten maken.
De eerste machine had voornamelijk problemen met de zetgroep. Het probleem bij mijn tweede machine is met de maler. Mijn vrees is dat na de garantieperiode dit apparaat bij de vuilnis beland i.v.m. een onoverkoombaar defect.
Dus, gedurende de garantieperiode heb je kans op koffie, erna is nog maar de vraag.

SimoneSlabbekoorn 13-12-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

Ik hen de machine nu twee dagen en heb een kilo bonen van Lavazzo gold er doorheen gejaagd voor 5 koppen koffie! Blijf grof gemalen koffie houden en het gele lampje dat de zetgroep schoon moet worden gemaakt blijft elke keer aangaan. Krijg er geen koffie meer uit!

bvand 09-11-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

Makkelijk in gebruik en de koffie smaakt tot nu toe goed. Apparaat had van mij iets ouderwetser mogen zijn qua uitstraling.

filipo android 31-08-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

We hebben hem nu al meer dan een jaar in ons bezet. Hij is 3 keer weg geweest naar de service diensten van Philips (2 keer België, 1 keer Nederland) omdat we steeds maar geen stevige melk opgeschuimd kregen, dit is nog steeds zo.
Het huidige probleem is dat na het aanzetten de spoelbeurt die het espressomachine altijd doet niet volledig doorlopen wordt. 3 weken geleden middels telefonisch advies het apparaat gereset, geen succes. Middels een storingsmeld nummer (501349328378) 2 weken geleden een telefonisch contact gehad van een service medewerker en het probleem nogmaals uitgelegd. Hij zou me die vrijdagavond of anders maandag terug bellen, dit moet nog gebeuren.
Reacties krijg je bij een service vraag maar probleem oplossen is een stuk moeilijker.

Bart O 11-05-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

Eenvoudige installatie, mooi design. Lekkere koffie.
Nu nog wat experimenteren met diverse koffiesoorten.

jjmeijer88 28-04-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

Het is een goed apparaat met lekkere koffie. Hij maakt weinig lawaai.

Het enige 'minpunt' is dat het apparaat niet zo snel werkt. Dit resulteert echter wel in heerlijke koffie.

cdenhartigh 23-04-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

Nu enige weken in ons bezit.
Prima koffie en cappuccino.
Duurzaamheid kan ik nog niet over oordelen.

cdenhartigh 23-04-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

Sinds een aantal weken in mijn bezit.
Heerlijke koffie en cappuccino.
Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen.

DorineT 19-04-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

We hebben de philips saeco intelia een paar dagen in huis. De video bekeken voor het gebruik en daarna de koffie gezet. Heerlijke geurige en warme koffie en gemakkelijk om cappucino te maken. Afstelling misschien nog een beetje aanpassen.Maar het gebruik is erg eenvoudig en gemakkelijk.
We hopen er lang van plezier van te hebben.
Dorine

joopvanderh 19-04-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

smaak van de koffie is prima maar dit zal ook te maken hebben met de juiste soort koffiebonen
de saeco is heel gebruiksvriendelijk en heeft een fraaie vormgeving voor wat betreft de duurzaamheid denken wij met philips de juiste keus te hebben gemaakt

ghmthijs 18-04-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

Na lang aarzelen en informatie inwinnen ertoe overgegaan deze Saeco aan te schaffen.
Aanvankelijk het een en ander geprobeerd met als resultaat dat wij zeer tevreden zijn over smaak en gebruiksgemak.
Nu maar hopen dat we dit ook nog over een aantal jaren zijn.
Henk

Sabrina777 17-04-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

We hebben de Saeco nu een jaartje in ons bezit en zijn super tevreden. Helaas ging hij lekken maar dit blijkt een niet voorkomend probleem te zijn. De dag daarna werd hij opgehaald door Philips en nu een weekje later staat hij weer gemaakt op het aanrecht. We hebben hem gemist! Heerlijke koffie en lekker snel klaar! Een dikke duim voor de Saeco en de service van Philips!

vinny26 16-04-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

Wij hebben de Philips Saeco HD8752/41 vandaag 16-04 mogen ontvangen.
We hebben het apparaat meteen geinstaleerd en in gebruik genomen.

De koffie smaakt heerlijk.!
De cappucino ook meteen gemaakt en die smaakte ook super.!

Pluspunten

-Het espresso-apparaat is tijdens het malen van de koffiebonen vrij stil
-De temperatuur van de koffie kan je instellen,voor als je wat minder tijd hebt.
-Het apparaat is makkelijk in gebruik vanwege het display.
-De sterkte van de koffie is instelbaar,altijd prettig als de een van een wat sterkere bakkie koffie houdt.
-De maalgraad van de bonen is ook in te stellen.
-Het espresso-apparaat geeft zelf aan als de water resovoir leeg is door middel van een icoon,maar ook de afval resovoir

enz geeft die door middel van icoon aan.
-Je hebt altijd een vers bakkie koffie.

Minpunten
-Hebben we nog niet ondervonden

Al met al een echte aanrader.!

Met vriedelijke groet,
Vincent

vinny26 16-04-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

Wij hebben de Philips Saeco HD8752/41 vandaag 16-04 mogen ontvangen.
We hebben het apparaat meteen geinstaleerd en in gebruik genomen.

De koffie smaakt heerlijk.!
De cappucino ook meteen gemaakt en die smaakte ook super.!

Pluspunten

-Het espresso-apparaat is tijdens het malen van de koffiebonen vrij stil
-Het apparaat is makkelijk in gebruik vanwege het display.
-De maalgraad van de bonen is ook in te stellen.
enz geeft die door middel van icoon aan.
-Je hebt altijd een vers bakkie koffie.

Minpunten.
-Hebben we nog niet ondervonden

Al met al een echte aanrader.!

Met vriedelijke groet,
Vincent

leeu7852 27-11-2015

Geen minpunten !!!!!!

joepemmy 13-04-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

Na lang gezocht te hebben welke machine we uiteindelijk zouden gaan kopen zijn we op dit apparaat uitgekomen, de philips saeco intelia HD8752/41.
Gisterenmiddag besteld bij de koffiediscounter en vanmorgen werd hij al geleverd.
Goede begeleiding van de medewerkers, ook omtrent de accessoires, keurige service.

Meteen de machine geïnstalleerd. Hele makkelijke handleiding en bediening.
Zet echt heerlijke hete koffie met een heerlijk aroma, wat een verschil met de senseo.
De cappu-tore werkt naar behoren en geeft genoeg schuim. Heet water is ook echt heet! Je zet er makkelijk een kopje thee mee.
Geluid valt reuze mee... Vormgeving is erg mooi, een aanwinst voor op ons aanrecht.
Waterbakje is gauw vol maar dat leeg je heel makkelijk. Inhoud watertankje vind ik helemaal niet zo klein... we zijn een senseo gewend dus een groot verschil.

Pluspunten:
Makkelijke handleiding en bediening
Heerlijke cappuccino, espresso en koffie
Cappu-tore werkt goed en geeft genoeg schuim
Goed heet water voor thee
Vormgeving is erg mooi
Inhoud watertankje is genoeg

Minpuntje:
Waterbakje onder zit gauw vol maar ja is ook zo weer geleegd dus of dat nu ook echt een minpuntje is?

Wij zijn super blij met deze Philips Saeco, het is echt een aanrader!

leeu7852 27-11-2015

Geen minpunten !!!!!!!

lancel 12-04-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

Na eerst een Senseo en een nespresso gehad te hebben nu toch over op deze bonenmachine en wat een verschil!!
De koffie is heerlijk van smaak (ligt natuurlijk ook aan je bonen)
De machine is erg gemakkelijk in gebruik, de display is niet niet te snappen.
Het apparaat is inderdaad wel iets groter als een ander soort apparaat maar wij gebruiken hem ook voor de thee en als je dan bedenkt dat je 2 apparaten op je aanrecht kwijt bent maakt het in ruimte niets uit.
Ook het reinigen na het gebruik van de melk opschuimer is slechts 2 seconden werk dus dat houd je niet tegen om het te gebruiken.
Over de duurzaamheid kan ik nu nog niets zeggen maar 3 jaar garantie moet toch wel iets betekenen??

b.j.dielemans 11-04-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

Vergeleken met onze vroegere Bosch is deze Philips-Saeco fluisterstil.
Makkelijk in gebruik en een heerlijke kop espresso.
Alles staat duidelijk in de handleiding. Het ontkalken gaat eenvoudig. We hebben geen moment spijt van deze aankoop.
Over de duurzaamheid kunnen we nog niets zeggen, maar we hebben alle vertrouwen in Philips.

rpw 10-04-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

's Avonds na 19:00u besteld bij koffiediscounter.nl en idd volgende dag netjes in huis. Meteen het apparaat geïnstalleerd. Duidelijke handleiding. Wijst voor zich, geen moeilijke dingen. En daarna meteen aan de koffie. De bediening is heel makkelijk.
En wat heel belangrijk is, de koffie is perfect!

dirk jan65 08-04-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

Nadat mijn vorige Saeco een maand geleden de geest had gegeven heb ik meteen bij de koffiediscounter een andere besteld. Na een snelle levering (om 19:45 besteld, de volgende dag om 13:00 geleverd) meteen geïnstalleerd. Installatie en instellen wijst zich vanzelf. Het is natuurlijk even wennen en uitzoeken met welke instellingen je de voor jou lekkerste koffie krijgt.
Hij maakt uitstekende koffie, goed op temperatuur, dit in tegenstelling tot de melkopschuimer, die soms helaas niet al te warme melk afgeeft.
Hij ziet er goed uit, en bij goed onderhoud is er drie jaar garantie
Al met al een prima machine waar ik veel plezier aan heb.

Landjes 08-04-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

Een zeer smaakvol bakkie koffie, ook goede opgeschuimde melk.
Maakt in verhouding niet erg veel herrie.
Ik ben er helemaal blij mee....

Koffie13 04-04-2013

Lekker Bakkie,
Na jaren een Senseo te hebben gehad nu een echte koffiemachine met een herlijke bak koffie. Goed van smaak lekker warm en de machine is makkelijk in gebruik en mooi design. Dit is echt een aanrader!!!!!

Budo1976 04-04-2013

Een geweldig apparaat.
Goede en hete koffie.
De cappu-tore werkt naar behoren en geeft genoeg schuim, ligt er natuurlijk aan welke melk je gebruikt.
Enige nadeel is dat Philips niet nagedacht heeft over een bijvoegen van een normale stoompijpje waar je officieel een baristaatje mee kan spelen. Dan was het een dikke 9 geweest.
Maar voor de rest is het een geweldig apparaat.

Krakeend1970 03-04-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

Sinds een week in bezit van een bonenmachine. Ben zeer tevreden met het gebruiksgemak en de prijs. Kan zowel een lekkere espresso, koffie als latte maken, Wel even zoeken naar de juiste bonen.
Voor de echte latte fans let op de maximale hoogte voor het kopje.

snowylady 03-04-2013
Geschreven voor: Saeco Intelia

Een supermooie machine, het is een sieraad op het
aanrecht.

Wij hebben deze saeco hd8752 sinds enkele dagen
in huis,
in een woord "een geweldig apparaat" het is
gemakkelijk in gebruik en maakt een heerlijk bakkie
koffie, espresso, cappuccino, Latte Macchiato,
Dit is een aanrader, ik zou zeggen gewoon doen!!