Severin S2 One Touch zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Severin S2 One Touch zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

S v/d Ham 05-12-2019

Goede koffie maar een onbetrouwbaar apparaat

Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

We hebben deze machine 5 jaar geleden gekocht en elk jaar is er wel iets kapot gegaan.
.we hebben 4x een nieuwe drukgroep gekocht en hij is ook een X terug gestuurd voor een systeem fout.
Dus ik beveel dit apparaat niet aan een nieuwe koper!!!!
Hier wordt ik niet vrolijk van 😡😡😡😡

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Onderdelen elk jaar vervangen
  • Betrouwbaarheid
  • Roestvorming

Hilda 25-02-2017

All in one koffieapparaat lijkt ideaal nooit meer

Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

In 5 jaar tijd aan mijn 3e apparaat toe. 2 x gratis vervangen dat wel maar blijft niet doen wat het moet doen. Melkopschuimer is allang niet meer aan de orde maar dan nog voortdurend storing melding stoomeenheid reinigen die we echt iedere week reinigen en brandschoon is. Waardeloos apparaat. Verkeerde keuze

Pluspunten

• Goede koffie

Minpunten

• Voortdurend storingen
  • Veel schoonmaakwerk
  • Melkopschuimer werkt maar even

Daisykim 22-02-2017

Ellende ten top!

Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

Ik heb voor deze koffiemachine gekozen omdat ik graag een hoogglans witte machine wilde en de keuze daarin niet zo groot is. Heb er welgeteld 2 maanden heerlijke koffie mee kunnen zetten, totdat ik de melding kreeg dat er nieuw waterfilter in moest. Keurig een nieuw waterfilter gekocht, gereinigd etc. Een dag later kreeg ik de melding dat de stoomeenheid gereinigd rmoest worden. Keurig alle instructies gevolgd maar de melding bleef. Terug naar de winkel waar het apparaat gekocht is maar die wilde mij niet helpen omdat ik inmiddels de aankoopbon nergens meer kon vinden. Thuis gekomen toch maar weer alle stappen in de handleiding opnieuw nagelopen en wat is het volgende probleem: dat de rode hendel van de stoomeenheid met geen mogelijkheid meer omhoog te krijgen is. Ik kan dus niet de eenheid er nogmaals uithalen en opnieuw plaatsen, zelfs wat mannelijke spierkracht van de buurman heeft niet mogen baten, de hendel zit muurvast en er is geen beweging in te krijgen.
Mijn laatste hoop is het bellen van de storingsdienst die op het apparaat vermeld staat maar ik ben bang dat als ik de reviews hier lees dat ik van een koude kermis thuis ga komen. Zonde van de 600 euro die het apparaat mij gekost heeft voor die 2 maandjes plezier wat ik ervan heb gehad.

Dries 06-02-2017

Nooit en Nooit meer!

Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

een machine met alleen maar reparaties, de hulp van Van Pommeren is correct maar de machine blijft enorm storingsgevoelig, nooit en nooit meer.
Dit al de 3e machine en het blijft waardeloos.
Begonnen met vernieuwen van de boiler en verwarmingselement, daarna de persgroep, daarna wederom de persgroep, dan maar weer de persgroep, om dan nog maar een keertje de persgroep te vervangen. en nieuwe machine met euro 200,- bijbetaling!! (belachelijk)
Dan maar weer de persgroep vervangen, de molen vervangen enmaar weer de persgroep, oeps een nieuwe machine wederom zonder bijbetaling dit keer.
Nu de printplaat vervangen ... en nu weer problemen met de stoomeenheid en enorm lawaai bij het koffie zetten... een 4e machine ... IK DENK HET NIET, NOOIT EN NOOIT MEER

Pluspunten

• uiterlijk (ook het enige)

Minpunten

• machine overall betrouwbaarheid
  • persgroep
  • boiler
  • verwarmingselement
  • printplaat/stoomeenheid

Claudia Elsinga 07-12-2016

Lekkere koffie, maar korte levensduur

Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

Al kort na de aanschaf is ons apparaat 1e maal retour gegaan omdat het melksysteem kapot was. De 2e maal hebben wij een nieuw apparaat gekregen omdat het oude geen melk en koffie meer gaf. Dit apparaat is ook 2 maal gerepareerd en daarna net buiten de garantie kapot gegaan. Met behulp van de de service zelf gerepareerd, dat wil zeggen dat het melksysteem kapot was maar er nog wel espresso en koffie gezet kon worden. Tot vandaag, het systeem ziet niet dat het waterreservoir vol zit en doet niets meer. Wat een mega miskoop na 2 jaar en 3 maanden, veel ergernis (totaal 15 weken zonder koffieapparaat wegens reparatie )gaat hij bij ons de vuilnisbak in.

Pluspunten

• makkelijk bedienbaar
  • lekkere koffie

Minpunten

• reinigingsysteem klopt niet
  • snel en vaak kappot
  • veel lawaai
  • klein waterfilter
  • koffie en espresso niet sterk genoeg

Paulv 22-02-2016
Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

Na grondig vooronderzoek en de nodige proefsessies besloten de Severin S2+ te kopen. Gewoon lekkere koffie, ook de mogelijkheid voor cappuccino en zeker belangrijk, het is een compacte machine die niet het halve aanrecht in beslag neemt.

Over het algemeen zeer tevreden met de machine al zij we voor cappuccino al snel overgeschakeld naar een melkopschuimer aangezien de schuimer van de Severin in praktijk erg tegen viel.

De machine is storingsgevoelig. Heel vaak de melding dat de stoomeenheid gereinigd moet worden, supervaak de lekbak reinigen / legen.
Wat bijzonder stoort is het metalen casco waar de residue bak over heen schuift. dit gaat ( zeker ok door het vele lekken) roesten. Ontwerpfoutje!! Bij van Pommeren gevraagd om een nieuwe bodem maar dat gaat niet. dit is de basis van de machine. Dus de tip gekregen om het even te schuren en dan met Hammerite te schilderen. dan ziet het er well weer netjes uit.....
Hoe langer een relatie duurt, des te beter leer je elkaar kennen en er ook mee omgaan. Zo weten we inmiddels dat een vettige koffieboon niet zo goed samen gaat met de severin. De machine loopt dan vaak vast. Je bent dan veel bezig om hem schoon te maken en de lol van een lekker snel en comfortabel bakje gaat er een beetje vanaf.
Ondertussen is de afsluitring van het water reservoir vervangen ( lekkage) en ook is de hogedrukslang voor de watertoevoer vervangen. (lekkage).
Dus.... Hoewel lekkere koffie vraag ik me af of we de volgende keer weer besluiten een Severin te kopen...

Mende 30-12-2014
Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

We hebben deze machine gekocht bij een Kaldi vestiging. Er werd ons medegedeeld dat het eenvoudig zelf onderhoudbaar is. Helaas blijkt het tegengestelde waar. Nu 3 jaar in bezit, altijd netjes schoon gemaakt met ontkalker. In de garantie termijn 3 keer opgestuurd via hun servicedienst Van Pommeren. Problemen met melkopschuimer, watertoevoer, druppelschaal.

Momenteel wordt de melk niet meer warm en weer problemen met de watertoevoer...

Nu buiten de garantietermijn en nog steeds dezelfde problemen. Contact proberen te zoeken met Severin, maar dat gaat niet. Geen telefoonnnummer op de website en geen reactie op het antwoordformulier op de website.

Kortom ik raad Severin espresso apparaten af om aan te schaffen. Duurzaamheid is dramatisch.

A.Sijbring 16-05-2014
Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

Behoorlijk geschrokken van alle reviews op deze machine wat duurzaamheid betreft.
Onze machine wordt dagelijks gebruikt, gemiddeld voor 10 kopjes koffie per dag.
en dit al 500 dagen lang. Dus zo'n 5000 kopjes koffie. probleemloos.
Waarvan de allermeeste gewoon koffie zijn. Geen melk, geen Cappuccino en Latte Macchiato en geen Koffie Verkeerd.
Wel goed onderhouden, bij iedere melding, keurig ontkalkt en gereinigd. Tot nu toe drie
keer de setgroep helemaal schoon gespoeld met lauw water. Goed apparaat!

Gerhardius 01-01-2014
Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

Ik heb hem nu bijna een jaar, maar vanavond opnieuw mijn oude koffieapparaten uit de kast moeten halen. Dit keer blijft hij komen met de melding dat de druppelschaal leeggehaald moet worden. Uiteraard is dit gebeurd en netjes schoongemaakt. Maar hij blijft gewoon hangen en dus geen koffie. Dit zal de derde keer worden in nog geen jaar, dat hij opgehaald moet worden. 1e keer de bekende problemen met de melkschuimer en de modificatie, de tweede keer liep de koffie rechtstreeks in heet prutbakje. Heel jammer, want als hij koffie levert is dat lekkere koffie. Maar ondanks de goede reparatieservice begin ik stevig van het apparaat te balen. Ik ben bang dat zodra hij uit de garantieperiode komt hij het helemaal begeeft. Ik heb er geen vertrouwen meer in...

Gerhardius 27-01-2014

Ik ben direct na mijn storingsmelding gebeld door de reparatieservice Van Pommeren en kon het apparaat omruilen tegen een nieuwe S2+. Die is nu bijna een maand in gebruik en komt een heel stuk stabieler over. Deze versie is technisch flink veranderd en gebruiksvriendelijk geworden. Heel goed opgelost!

Nog wel wat extra uitleg gehad, eigenlijk had ik dat gelijk moeten hebben. Zo moet je niet te vaak van bonen wisselen omdat het apparaat dat schijnbaar voortdurend meet, en bij te vaak wisselen in de war kan raken. Het was niet de oorzaak van mijn storingen, maar toch goed om te weten.

ArjanHoog 11-12-2013
Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

De Severin S2 is na een Philips en een Bosch TCA 5309 onze 3e koffiemachine. En wat een verschil! Super eenvoudig in gebruik. Veel minder lawaai. Opvallend lekkerdere koffie en ook nog eens veel makkelijker in gebruik.
De Severin S2 is eenvoudig te bedienen en heeft veel instelmogelijkheden. De eerste types zouden wat storingsgevoeliger zijn geweest, maar volgens de fabrikant is dat bij de huidige machines niet meer het geval. Onze machine wordt zakelijk gebruikt,dus er wordt veel koffie mee gezet. Ideaal zijn de vele instelmogelijkheden.
Ook beter dan onze eerdere Philips en daarna Bosch TCA 5309 is het zeer eenvoudig reinigen. Bij de Bosch kon je daar de handleiding bij pakken en een half uur de tijd nemen...
Kortom, deze Severin S2 kunnen wij in ieder geval van harte aanbevelen!

fit1963 12-03-2014

dan hebben jullie veel geluk, ik heb ook een gekocht 2 keer gerepareed in een jaar en toen kreeg ik een nieuwste de s2+ ook deze ging binnen 5 mnd stuk , waardeloos machine

jullus 07-10-2013
Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

2 dagen na de reparatie weer precies dezelfde storing 'fout watertoevoer', terwijl er een modificatie was uitgevoerd. De reparateur vatte het goed op en stuurde direct een nieuw apparaat. Maar ik had het vertrouwen verloren, ook gelet op alle andere ervaringen op Kieskeurig. Met gemengde gevoelens besloot ik dit mooie apparaat in de winkel toch om te ruilen voor een ander merk. Als ie het doet zet ie geweldige koffie, maar helaas is hij veel te storingsgevoelig. De uitstekende reparatieservice kan daar helaas niets aan veranderen.

jullus 18-09-2013
Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

(zie eerdere review) Helaas gooide onze S2 ook na 2 maanden de handdoek in de ring. Eerst bleef de melding staan "reinig stoomeenheid" zonder dat dit reinigen hielp, maar hij bleef wel een paar dagen werken. Vervolgens storing 'fout in watertoevoer' - uiteraard vlak voor een etentje met 13 gasten :-(. Apparaat teruggestuurd naar de Servicedienst omdat deze alleen op maandagen in mijn woonplaats rondrijdt. Na 5 werkdagen terugontvangen met 'modificatie waterpomp volgens fabrikant' en 'update software'. Inmiddels zag ik ook ervaringen van Duitse klanten op Amazon en die zijn toch echt bedroevend. Soms wel 4 reparaties binnen een half jaar. Ik hoop uiteraard dat hij het blijft doen, maar ik maak me echt ongerust...

jullus 01-08-2013
Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

Severin is voor mij een tosti-ijzer en strijkboutenmerk dat je alleen in de Blokker aantreft. Nooit gedacht dat ik hier een espressomachine van zou gaan kopen. De apparaten die ik de laatste 12 jaar heb gebruikt daarentegen zijn échte espressomerken: Solis, Delonghi en Gaggia. Die laatste, een Titanium, deed het zes jaar prima, maar na een verholpen defect heb ik een vriend hiermee blij gemaakt, en koos ik voor de veelzijdige Severin. Volgens de koffie-experts van de Consumentenbond brouwt dit apparaatje, want klein is-ie, koffie uit ter waarde van een 6,8. Dat lijkt niet om over naar huis te schrijven, maar de meeste andere apparaten doen het (veel) slechter en zijn vaak ook nog eens duurder. Alleen Delonghi weet er 0,2 punt hoger uit te persen, en natuurlijk doen de Nespresso-machientjes het met een 8 erg goed. Maarja dan ben je ook wel een fortuin kwijt aan die Zwitserse grootindustrieel. En Delonghi valt af omdat ik de machines in deze prijsklasse niet alleen erg plastic en lelijk vind, maar ook omdat ik in 4 jaar 3 van die apparaten ernstig kapot heb zien gaan.

***** De techniek *****

Of deze Severin lang blijft leven valt nog maar te bezien gelet op de onderstaande onheilspellende reviews. (Om onduidelijk redenen dwingt KK mij nu al een cijfer te geven voor de duurzaamheid, wat ik nu niet goed kan beoordelen). Het zou jammer zijn als hier de Achilles hiel zit want wat een lekkere koffie maakt-ie! Dat komt, denk ik, door drie aspecten. Allereerst neemt hij alle tijd. Het zetten van een bakje van 100 ml kost 2-3 keer zoveel geduld dan bij de Gaggia en de Delonghi. Vooral doordat het water alleen wordt verwarmd als het door de koffie moet; er is altijd enige opwarmtijd voor élk bakje en twee tegelijk kan hij niet. Maar ook het vullen van het kopje gaat langzamer en dus krijgt het water meer tijd om het aroma op te nemen: dit gaat dan ook bijna net zo traag als bij Nespresso. Het tweede voordeel is dat de temperatuur daardoor ook veel beter kan worden geregeld: van gewoon tot loeiheet ongeacht het aantal kopjes. En het derde verschil met de meeste andere machines is dat de zetgroep verder heel slim en compact is ontworpen met een schroefmechaniek waardoor de koffie beter kan worden samengedrukt, in plaats van de hefboommethode. Daarnaast wordt deze zetgroep automatisch erg goed schoongehouden met spoelwater.

*** De brouwsels ****

Het technisch ontwerp van deze machine betaalt zich vooral uit bij een 'gewone bak koffie'. Dus wat Italianen een Americano noemen, gemaakt uit een dubbele espresso met brutale scheut heet water erin. Die koffie is eigenlijk vlees noch vis. De Severin maakt hem echt lekker en smaakvol (zet de maalstand dan op grof) met veel crèma en dan bedoel ik niet dat opblaasschuim van de Senseo. Ook de échte espresso smaakt beter dan gemiddeld, maar niet zo goed als die van Nespresso, vooral door het mindere crèma. Tenslotte, alle koffie met melkvarianten zijn voor mij een bonus waar ik hem zeker niet voor heb gekocht. Het schuim van een cappuccino is redelijk en consistent , maar er komt ook zo'n 2-3 x van het koffievolume aan melk mee. Daarmee neigt de cappuccino meer maar een koffie verkeerd of Latte Macchiato. Voor minder melk (zoals bij een caffé Macchiato) blijft het nodig een kan te gebruiken en het melkschuim er uit te scheppen. Het haalt het echter net niet bij het stevige schuim dat je met een melkklopper kan maken.

***** De bediening *****

Met de draaiknop kan je snel het type koffie snel kiezen. Met de druktoetsen kan je deze nog persoonlijk aanpassen op hoeveelheid en sterkte. Dit werkt erg makkelijk en leuk - vooral mijn kinderen zijn er dol op. Wil je terug in een menu dan druk je op de knop onder het kruisje. Wil je doorgaan dan moet je wel weten dat je ook dan de draaiknop moet indrukken, of soms ook op een knopje onder een vinkje. Dit is verwarrend, merkte ik bij huisgenoten. Het bedieningsgemak is vooral bij de koffie met melk groot. Slangetje in de koffieuitloop en het melkpak steken, knop indrukken en de cappuccino is na 2 minuten klaar. Het schoonmaken gaat makkelijk, alle delen laten zich makkelijk verwijderen en reinigen. Ook de zetgroep (die hier verwarrend 'stoomeenheid' heet) is eenvoudig aan de achterkant te verwijderen en schoon te maken. Er wordt wel veel water gebruikt om te spoelen, waardoor de opvangbak na ca. 8 kopjes al moet worden geleegd. In ons huishouden is dat eerder een voordeel omdat hierdoor schimmelvorming geen kans krijgt.

***** Nadelen *****

De Severin zal op een feestje de gastheer of -dame tot wanhoop kunnen drijven, want de tijd per bakje komt al snel boven de 60 seconden. Verdubbel dat als er ook nog melk bij moet. Zomaar neerzetten en de gast het werk zelf laten doen kan leiden tot problemen door sommige onlogische menukeuzes of opdrachten. Het vullen van water is ook niet sinecure. De niet al te grote watertank heeft een curve, maar is daardoor lastig te herplaatsen, ook omdat een handgreep ontbreekt. Een huisgenoot vulde de tank daarom bij met een waterkan. Helaas is dat uiterst riskant en spatte het water over in het bonenreservoir dat er gevaarlijk naast ligt. Gevolg: nattigheid in de maler die daarop dienst weigerde en veel gedoe om die weer droog te krijgen. Ook het vullen van het apparaat met gemalen koffie vergt veel oplettendheid. Eerst de knop indrukken, dan wachten, daarna koffiebakje omdraaien en dan weer knop indrukken. Doe je dit anders dan is de kans groot dat je het koffiemaalsel de zetgroep verstopt en ben je veel tijd met het schoonmaken daarvan. Door deze design manco’s verbaast het met niet dat er de nodige klachten zijn over de duurzaamheid, omdat ze wel duiden op onervarenheid bij Severin met deze apparaten.

***** Conclusie *****

De Severin S2 is een veelbelovende debutant op de koffiemarkt en doet vooral goed waar hij voor bedoeld is: echte espresso en vooral een uitstekende caffé crema zetten, waarbij ook de melkvarianten zoals cappuccino's bovengemiddeld zijn. Het gebruiksgemak is groot, mits je wel rekening houdt met een aantal eigenaardigheden in de bediening en de lastig te plaatsen watertank. Het is geen apparaat voor een groot huishouden zowel vanwege de tijd die één bakje zetten kost, als het onderhoud. Maar dan heb je wel een apparaat wat koffie produceert die in de buurt ligt van de Nespresso, tegen een fractie van de kosten.

markprinsen 30-07-2013
Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

Het was zo veelbelovend...een echte alleskunner, niet te groot, niet te klein. Echter, de duurzaamheid van het apparaat is drie keer niks.

Inmiddels gaat het apparaat nu voor de derde keer in bijna een jaar tijd terug. van alles gaat er kapot, de pomp werkt niet meer, melkopschuimen wordt slecht uitgevoerd, bonenmaler verstopt (kan je niet zelf oplossen). Telkens moet ik hem weer opsturen, een maand wachten en dan komt er of een nieuwe of een gerepareerde terug.

Ik maak hem stipt schoon en hij gaat elke keer al na ca. 300 koffieproducten alweer kapot.

Rob Teomp 24-07-2013
Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

Perfecte koffie, espresso etc. En in te stellen tot zeeeer heet. Schoonmaken een eitje, omdat de zetgroep eruit gehaald kan worden, anders dan bij sommige andere merken die zo rond de 4.000 kopjes koffie terug naar de winkel moeten om schoonmaak service te krijgen. Helaas duurzaamheid tot nu toe minder. 1,5 jaar in bezit, nu 5.000 divers koffie gezet maar de zetgroep is al vervangen en onlangs de pomp 15 bar vervangen. Wel keurig onder garantie, ophalen en afleveren alles inclusief via van pommeren, waar ik hem niet had gekocht. Hopelijk waren het kinderziektes.

Dinand 1957 25-03-2013
Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

Geeft perfecte koffie,maar de duurzaamheid is slecht in een jaar tijd 4x defect.Nieuwe zetgroep,modificatie waterpomp,nu 10 dagen retour, weer defect, geeft geen melkschuim.Fout watertoevoer.Jammer want de koffie is goed.

BenAdar 18-09-2012
Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

Smaak is per mogelijkheid (espresso, lungo, capuccino, latte, koffie/verkeerd, melk) instelbaar, maalgraad is instelbaar. kortom als eht neit lekker is dan ligt het aan je bonen.

Als het om schoonmaken gaat dan is de S2 mega makkelijk. Waneer er iets nodig (ontkalken, legen, schoonmaken van brouwunit, melksysteem, waterbak.) is dan geeft hij dat aan. Het doorlopen van een schoonmaak programma is net zo makkelijk. De display geeft aan wat waneer te doen. Een vuil apparaat ligt dan ook aan jezelf.

Behalve......

Echter als het gaat om duurzaamheid dan scoort hij slecht. Na 3 maanden moest het apparaat terug omdat het melksysteem amper nog melk gaf. Zeker geen schuim of hete melk. volgens de reparateur bleek dat dit een manko van de S2 is. In de melkunit blijven resten melkpoeder achter die ophopen. Melkpoeder? hoor ik u zeggen. Ja melkpoeder, het blijkt dat melkfabrikaten bij (vooral) volle melk, melkpoeder toevoegen om de smaak voller te maken. Deze ophoping zorgt er voor dat je melksysteem vollopt en niet naar behoren meer functioneerd.

Volgens de reparateur is het aan te bevelen om periodiek een druppeltje dreft (o.i.d) toe te voegen om het systeem door te spoelen. Dit mocht helaas bij ons niet baten. Want nu 2,5 mand na de eerste reiniging is eht beer het zelfde probleem en mag hij weer terug.

Kortom een prima apparat wat koffie betreft echter wat duurzaamheid betreft heeft de S2 een duidelijk minpunt.

Nog even dit:
-------------
Volgens de reparatur zouden de S2's terug worden geroepen om er een te verwijderen en en derhalve makkelijk schoon te maken melekunit te bevestigen. Dat is 3 maand geleden en ik heb er nog niets van gemerkt.

Rob1622 07-08-2012
Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

Eigenlijk een perfect apparaat alleen GEEN kwaliteit wat duurzaamheid betreft inmiddels twee apparaten versleten in 4 maanden tijd leverancier repareert al niet meer, maar stuurt gewoon een nieuwe dit duurt echter meer dan een week. En er is niets opgelost na een maand weer het apparaat kapot, mij echt gehouden aan de schoonmaak voorschriften, ga nu voor een ander merk.

C. Timmerman 26-01-2012
Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

Ik heb de mijne nu drie weken in bezit en ben super enthousiast. Hiervoor twee andere espr. apparaten gehad, van Philips, maar deze Severin is het beste; het opschuimen gaat erg eenvoudig; direct uit het melkpak, dus geen melkkan om schoon te maken. Ook de bediening spreekt voor zich; er zijn een paar vaste (zelf te programmeren) keuzes en eentje die per kopje vrij instelbaar is; ideaal voor het bezoek.

Verder zit de leklade en afvalbak aan de voorzijde, dus je hoeft niet 30 cm aan beide zijkanten vrij te houden. Mijn aanrecht is niet zo groot, dus dat is wel erg fijn. Ik ben er erg blij mee.

johncarrey 15-02-2012

Omdat er vrij weinig over bekent is heb ik een vraagje, misschien dat jij deze kan beantwoorden?
Is het apparaat zelf goed te onderhouden, en de zetgroep makkelijk te reinigen?
Ben benieuwd naar je ervaringen tot nu toe.
John

Pedro 49 22-01-2012
Geschreven voor: Severin S2 One Touch zwart

Paar weken in bezit, en echt het apparaat is super.
De verschillende koffiesoorten zijn echt voortreffelijk van smaak, mits alles goed is ingesteld.
Je eigen voorkeuren zet je vast in het geheugen.
De melktoevoer gaat eenvoudig via een melkslangetje, in een melkpak, en is automatisch te reinigen.
Kleur van het apparaat is persoonlijk, heb zelf een zwarte.