Canon Selphy ES1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Selphy ES1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

coertvancalcar 20-03-2010
Geschreven voor: Canon Selphy ES1

Nadat ik mijzelf een CP510 had aangeschaft en naar meer in de Canon series, heb ik de ES1 en ES2 gekocht en geprobeerd; in beide gevallen onherstelbaar te donker en vond ook de kwaliteit minder. (terwijl de specificaties beter waren) ik vond het zelfs zonder onder de maat dat ik het naar canon heb op gestuurd voor reparatie en kreeg een nieuwe retour met nog steeds te donkere settings. ik heb de apparaten aan mijn familie gegeven en geniet op dit moment nog steeds van mijn CP510. ik zit wel te zoeken naar een dye sub die 20/30 kan.. misschien Kodak ?

Andre65 27-01-2009
Geschreven voor: Canon Selphy ES1

Als voor andere printers de helderheid goed is en er wordt gewerkt met het histogram op de camera (professioneel model van Nikon) en om een redelijk resultaat te krijgen moet in PS de helderheid tussen de 70 en 100% verhoogd worden, dan vind ik roch zoals vele anderen dat de printer te donker afprint.

Ronald Canon 26-01-2009
Geschreven voor: Canon Selphy ES1

Heb de printer inmiddels een jaar in gebruik. Ben er heel tevreden over. Ik gebruik de printer in combinatie met een Sony spiegelreflexcamera. Printen gaat soms via de pc en de Epson printer (A4). Ik lees dat er mensen zijn die vinden dat de foto's afgedrukt met de Selphy te donker zijn. De oorzaak ligt waarschijnlijk in de afstelling van de camera. Stel hem om een foto te maken zelf in en gebruik niet de automatische functie. Even oefenen maar het resultaat zijn veel mooiere foto's.

Mario H 02-10-2008
Geschreven voor: Canon Selphy ES1

Perfecte Photoprinter... maakt hele strakke prints,leuk om mee te werken, strak design, het printen is ook al een leuk gezicht..

Gijs33 20-04-2007
Geschreven voor: Canon Selphy ES1

Geweldige fotoprinter. Levert top kwaliteit foto's af. Niet te onderscheiden, of misschien wel beter dan die van een fotolab (afhankelijk van waar je ze laat afdrukken).

Groot voordeel van je eigen fotoprinter ten opzichte van een fotolab is dat je donkere of te lichte foto's kunt verbeteren en dat eerst op je printer kunt testen, voordat je de rest van de foto's afdrukt.

Bediening van de printer en bijgeleverde software is uiterst gebruiksvriendelijk en eenvoudig.

Printer ziet er goed uit, is uiterst compact en voelt duurzaam aan, hoewel ik dat laatste na enkele dagen natuurlijk niet kan testen.

Enige nadeel is dat je slechst een aantal formaten in de printer kunt afdrukken. Een inktjet kan natuurlijk ook A4 afdrukken. Ik denk echter dat de gemiddelde gebruiker niet meer dan enkele keren per jaar een foto op A4 afdrukt.

Groot voordeel van dye-sub is eveneens de vaste prijs die je betaalt voor je foto's (0.26-0.29 cent, afhankelijk van waar je ze koopt). Geen gedoe met inktcartridges en papier, maar gewoon 1 vaste prijs met alles ineen.

Samenvattend:
Als je mooie 10x15 (of kleiner) foto's betaalbaar snel wilt kunnen afdrukken, een perfecte printer. Als je heel veel foto's wilt afdrukken, is het fotolab goedkoper, maar ik twijfel of ze dan beter zijn.

Paul14 30-01-2007
Geschreven voor: Canon Selphy ES1

Prima printer. Enkele weken in bezit. Gemakkelijk om inktcartridge met papier (1 pakket) in de printer te doen. Bediening is zeer gebruikersvriendelijk. Kwaliteit van de binnenfoto's is standaard minder dan de kwaliteit van de buitenfoto's. Verstandig om de binnenfoto's op de printer of op de PC met de bijgeleverde software lichter te maken. Compact apparaat; gemakkelijk om mee te nemen. Wij zijn zeer tevreden!