Polaroid PoGo Instant Mobile Printer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Polaroid PoGo Instant Mobile Printer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Gerdien 06-03-2012

De Pogo is een leuke gadget, maar ook niet meer dan dat.
De afdrukkwaliteit is mager, mijn foto's hebben allemaal dwarsstrepen om de 9mm en ik hoor dmeer mensen daarover klagen. Daar kun je je aan storen, of je kijkt er doorheen. Net wat je ervan verwacht, want zeg nou eerlijk: wat mag je verwachten van een printer die nog geen 45 euro kost?

Het papier komt in pakjes van 10 met altijd een blauw calibreervel erbij. Zonder dit blauwe vel doet de printer het niet. Je legt het stapeltje papier erin met de blauwe aan de onderkant en de printer gaat meteen calibreren en het daarbij komt het blauwe papiertje eruit.
Het kan gebeuren dat de foto's lelijke blauwe lengtestrepen gaan vertonen, in dat geval moet je het blauwe papiertje er een paar keer doorheen laten lopen.

De batterij was na een nacht al leeg, ook als ik niet had geprint. Het lampje was dan rood. Volgens de opgave moet ie 10 printjes kunnen maken, dus dat viel tegen. Maar nu blijkt dat de batterij het wel doet als die even wordt opgewarmd. Dus de batterij eruit halen en even op de CV of in de zon leggen (of warmen met je handen) en dan kun je ineens wel printen. Het lampje is dan groen of oranje. Op de een of andere manier houdt de Pogo niet van koude.
Op internet lees ik dat heel veel mensen dit probleem met de batterij hebben, een nieuwe bestellen is dus niet zinvol. Gewoon even opwarmen en het probleem is weer even verholpen.

Mijn Samsung Start herkende meteen de printer met Bluetooth. Ik wilde een foto printen door de optie "Print met bluetooth" te gebruiken, maar dat ging niet. Ik moet de foto gewoon verzenden met Bluetooth zoals ik ook een foto naar een andere telefoon zend.
Dit gaat vlot en zonder problemen.

Het papier is onbeperkt houdbaar volgens Polaroid. Er staat alleen maar een datum op omdat dit moet volgens de voorschriften. Ik heb papier in Ebay gekocht (Engeland), ik betaalde 21 euro voor 100 vel (10 pakjes) inclusief verzenden.
Inkt is niet nodig, dus dit is een heel acceptabele prijs voor een leuke gadget.

Nu kan ik in derde wereld landen mensen meteen een print geven als ik een foto maak.
De prints zijn stickers, dat is erg handig.

De lader is bijna net zo groot als de printer zelf, dat vind ik dan weer jammer.

Ik vind het een leuke gadget voor deze prijs!

Moniek14 09-08-2009

Ik heb een paar weken geleden de pogo printer via internet gekocht en ben er echt helemaal blij mee! Hij zit standaard in mijn tas en de reacties van andere zijn echt heel leuk! Iedereen die het heeft gezien bij mij wil er ook een aanschaffen. De kwaliteit is best goed en dit hangt wel echt af met wat voor telefoon je de foto's maakt maar dat lijkt me logisch! Als je van te voren weet dat je veel gaat printen is het wel raadzaam om de adapter mee te nemen. De foto's worden afgedrukt op een sticker!!
Niet geschikt voor Iphone!!

Breukelen 22-04-2009

Ik heb sinds kort deze Polaroid Pogo in mijn bezit. (gekocht via een internetshop). Het product ziet er goed uit en het gebruiksgemak is prima. Aanzetten connecten (bluetooth of USB) en binnen een minuut heb je je foto. De foto's, lees print kwaliteit, is redelijk te noemen. Niet meer dan dat. Een hoge resolutie mag je het niet noemen. De pixels zijn te zien en de kleuren diepte is beperkts. Toch heeft het wel een toegevoegde waarde. Snel een leuk printje, even inplakken etc. Uiteindelijk wil je wel je foto's 10x15 in een album op hoge kwaliteit. Dit is dus geen vervanging, maar een leuk extra-tje.

Emos 21-04-2009

Ik heb de PoGo (Polaroid Go) enkele weken aangeschaft via een voordelige aanbieding op een dagwebsite. De prijs was 69,-Euro. Een behoorlijk goede aanbieding.

De set bestaat uit de PoGo zelf, een batterij, een setje Zinkpapier, een adapter en een usb-kabeltje. Dit alles zit in een keurig kartonnendoosje dat slim is gevouwen, zodat de PoGo zelf veilig verzonken zit in de doos.

Waarom heb ik de PoGo aangeschaft? Het heeft namelijk een behoorlijk gadgetgehalte, maar ik zeg nu al dat het voor die prijs de moeite waard is. Het leek mij een supergadget, omdat je draadloos kan printen en de print wordt meteen op een sticker gedrukt. De print kan je dus meteen ergens op of in plakken.

De kwaliteit van de prints is behoorlijk goed. Het ligt natuurlijk aan de kwaliteit van de foto zelf. Soms moet je even goochelen en je foto editen, voordat je de beste PoGo-kwaliteit hebt gevonden. Je kan foto's zenden via bluetooth. Dus foto's kunnen via de telefoon simpel naar de PoGo gestuurd worden. Foto's kunnen ook via de kabel (PictBridge)gestuurd worden. Dit komt natuurlijk van pas als je de foto direct van je fototoestel naar de PoGo wilt sturen. Een andere optie natuurlijk is om de foto van je toestel eerst op je laptop te plaatsen en dan via bluetooth naar de PoGo te zenden. De verbinding is simpel te maken. Ik had het binnen 30 seconden geregeld.

De foto's worden snel en zonder inkt afgedrukt(binnen de minuut). De PoGo werkt met thermische technologie. Het plaatje dat op het papier drukt wordt verwarmd, waardoor het papier verkleurt. Er komt dus geen inkt aan te pas.

Het is zeker de moeite waard om even goed rond te kijken op internet als je op zoek bent naar het Zinkpapier. Het papier komt in setjes van 10 stuks, 30 stuks en ook 70 stuks. De laatste overigens is moeilijk te vinden. Bij elk setje papier komt een startkartonnetje mee. Deze moet je als eerste laden in de PoGo. De barcode vertelt de PoGo dat er een nieuwe set ingeladen is en calibreert de printer opnieuw. Je kan in een keer het setje van 10 met calibreerkartonnetje laden.

De batterij is een standaard lithium-ion batterij. Hier is het enige echte zwakke punt van de PoGo. De batterij gaat namelijk niet lang mee. De specs vertellen dat je 15 prints kan maken, maar dat is dan ook wel de max. De batterij is snel leeg. Dat is wel een tegenvaller, maar dat mag de pret niet drukken.

Het apparaatje ziet er goed uit en ligt lekker in de hand. De foto's zijn van een behoorlijk goede kwaliteit en de snelheid is prima. Het gadgetgehalte is hoog en het plezier dat je er van hebt is super. Het apparaatje heeft mij zeer positief verrast en ik ben dan ook blij dat ik hem toch aangeschaft heb. De mogelijkheden zijn legio. Je kan foto's snel in een boek plakken. Je kan een foto van iemand maken met achterop jouw telefoonnummer. Je kan een boodschap achterlaten op publieke plekken et cetera. Bedenk het zelf maar.

Ik geef concluderen het apparaat een 8 op de afdrukkwaliteit, omdat ik dit apparaatje niet vergelijk met een normale printer. Als je dat doet, print deze inderdaad een stuk minder goed. Maar voor de technologie en de grootte zijn de prints gewoon goed. De mogelijkheden zijn voor mij een 10. Bedenk zelf maar wat je er allemaal mee kan. Het gebruikersgemak is ook dik in orde. Geen drivers, geen updates. Gewoon bluetooth aanzetten. De code invoeren die bij jouw telefoon hoort en de code invoeren die bij de PoGo hoort en printen maar.

Veel plezier met deze toffe gadget.