Tefal FR4008

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal FR4008 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

rvm 20-06-2009
Geschreven voor: Tefal FR4008

Deze tefal net enkele weken gelden aangeschaft. het 4 liter volume is wel makkelijk. Vooralsnog lijkt me deze unit niet zo moeilijk schoon te maken? daarbij hij doet wat hij moet doen, het filter onderin is wel handig en een slimme oplossing van Tefal.

Frituur pannen ga bij ons toch nooit zo lang mee (1 a 2 jaar?) meestal omdat ze na een verloop van tijd smerig (te vet) worden. Volgens mij heeft iedereen daar toch last van? Hiervoor een savoy gehad, die begaf het al na 9 maanden, doorgebrand? Nou met zo´n vet ding daar gaan wij niet mee lopen te sjouwen voor garantie. het blijven natuurlijk gebruiksvoorwerpen.

Wij frituren met zonnebloem olie of soms olijf olie hoorguit 1 keer in de week. En vervangen dat op altijd tijd, na ong. 6 a 7 keer frituren.

Tik eens frituren in op Google en nuttige tips zijn na te lezen voor verantwoord frituren.

CHKnook 21-12-2008
Geschreven voor: Tefal FR4008

3 jaar in bezit en werkt fantastisch. Alle negatieve reacties ten spijt, bij mij is hij niet vies te krijgen en bakt nog steeds goed en bijzonder snel.
Simpel schoon te maken in de afwasmachine. Ik heb vele friteuses versleten maar dit is de beste die ik ooit gehad heb.

corine296 03-06-2008
Geschreven voor: Tefal FR4008

Topper!! Echt een goede pan waar je lekkere patat en warme (!!) kroketten mee bakt!
Schoonmaken is idd wat lastig, tenzij je een vaatwastablet met heet water in de pan doet en dan 1 á 2 dagen laten weken. Je krijgt het vet er zo een stuk makkelijker af.
Wat ons betreft geen klachten.

ChantalNL 28-11-2007

Miskoop!!
Wel goede frites, maar de pan is niet schoon te krijgen.
Niet onder kokend heet water en ook niet in de vaatwasser. De hele boel gaat heel erg plakken en het vet is ingebrand in de pan. Misschien komt dit doordat je er vloeibaar vet in moet doen, dit in tegenstelling tot mijn vorige pan die ik wel schoon kreeg.

Na 1 maand al een ergernis. Gevolg, hij staat in de schuur en ligt binnenkort in de kliko. Gauw op zoek naar een andere voor 20 euro.

E1980 28-05-2007
Geschreven voor: Tefal FR4008

Echt een flutpan is dit! Inderdaad koude kroketten. Er staat op dat er max 3 lr vet in mag!! Nou dan liggen de kroketten dus maar tot de helft in het vet. Bij meer vet=kroketten nog steeds koud. Zelfs als ik ze laat ontdooien. Ook mijn handvat is afgebroken en moet dus een nieuw mandje gaan bestellen. Werkelijk een flut frituurpan. Koop dit ding niet!!
Ook bij mij is de inkt van de graden helemaal weg! Niet te lezen!!

Miskleun 17-01-2007
Geschreven voor: Tefal FR4008

In november 2004 kochten wij dit apparaat. In november 2005 moest de thermostaatknop al worden vervangen omdat de graden indicatie niet meer was te lezen (compleet was verdwenen). Nu, weer een jaar later, is de graden indicatie wederom verdwenen. Bovendien is het handvat van het frituurmandje onlangs afgebroken. Een product dat slechts 2 jaar oud is en zulke gebreken vertoont verdient absoluut geen kwaliteitslabel ! Voor ons voorlopig geen TEFAL meer ! Een e-mail van een teleurgestelde gebruiker is vandaag verzonden naar TEFAL !

karina2 02-07-2006
Geschreven voor: Tefal FR4008

Ik heb deze friteuse nu een goede maand in mijn bezit, en ik ben erg tevreden
over. Ik laat de temp. gewoon altijd op 190 graden staan, en na afloop haal ik
de stekker uit het stopkontakt, goede patat en niks geen koude binnenkanten van
de krokettenlekker. Wat ook een aanrader is, is het filter dat vastgeklikt zit
aan het verwarmingselement, makkelijk los te maken en zo in de vaatwasser. Alle
losse deeltjes zijn weg. Scheelt weer een hoop gedoe, minder vaak het vet
verschonen.
Echt een aanrader.

jaboulet 29-12-2005
Geschreven voor: Tefal FR4008

een dag in het bezit deze friteuse.
'beste koop' volgens de winkel.
Meteen aan de slag:
Een temperatuurmeter die moeilijk af te stellen is, gokwerk om hem precies op
180 graden te zetten, lastig aan en uit zetten, zeker met eventuele vette
vingers( de hele temp. regelaar moet weer teruggedraait worden, wat zwaar gaat).
Dan het resultaat: slappe frites en kroketten die van binnen nog koud zijn.
Testen dan maar:op de hoogste stand-190 graden-gezet, een stukje brood bruist
flauwtjes, een veeg teken. 179 graden geeft mijn digitale thermometer aan als
ik die in de olie houd (op stand 190).
Ik ben niet tvreden over dit apparaat, je zou toch iets beters verwachten voor
deze prijs.
Morgen ga ik dit ding terugbrengen.