De'Longhi F 24512 CZ

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi F 24512 CZ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

sylvias77 29-12-2009
Geschreven voor: De'Longhi F 24512 CZ

Frituurpan net een week in huis. Bakt heerlijke frites en snacks. Blokken vet voor het eerste gebruik eerst vloeibaar gemaakt in een aparte pan. Arachideolie wordt aanbevolen. Meest opvallende: het vet is echt supersnel op temperatuur. Waarschijnlijk door het hoge vermogen in vergelijking tot andere apparaten.

Esther68 19-10-2009
Geschreven voor: De'Longhi F 24512 CZ

Dit is onze eerste friteuse en ik heb verschillende sites bekeken voordat de keus van deze friteuse gemaakt was. Het klopt allemaal wel wat er gezegd wordt. Alleen....de deksel krijg ik niet schoon. Met name de permante filter. En elke keer na het bakken blijven er bakresten achter. Wij hebben geen vaatwasser (!) en met de hand krijg ik het niet, zonder schuren, allemaal schoon. Ik gebruik ook vloeibaar frituurvet, misschien dat dit vaster blijft 'plakken' dan blokken vet

Cox02 18-09-2009

18 september 2009

Klacht over aankoop friteuse Delonghi F 24512 CZ

Hallo,
Hieronder vindt u het relaas over een Delonghi friteuse die wij bij IT's filiaal te Venray hebben gekocht.
Wij zijn uitermate ontevreden over zowel de friteuse als de ‘service’ die IT's ons als klant biedt.

In juni hebben we de friteuse gekocht bij de IT's (1e maal dat we bij IT's waren).
De friteuse werd op 1 aug. j.l. voor de eerste maal gebruikt.
De vet blokken werden op het verwarmingelement gelegd en al snel kwam de thermische beveiliging van het element in werking door het onjuiste handelen van ons. De resetknop, die is aangebracht om dit te verhelpen, bleek niet te werken.

Wij terug met de pan naar IT's (2e maal dat we bij IT's waren).
De frietpan werd opgezonden naar DeLonghi en na 5 weken kregen we bericht dat we hem konden afhalen met de mededeling dat de resetknop stuk was en gerepareerd is.

Friteuse wordt door ons opgehaald (3e maal dat we bij IT's waren).
Apparaat wordt weer in gebruik genomen; eerst vet smelten in pannetje en dan in de friteuse en dan pas de pan aanzetten.. Na ongeveer 5 minuten springt het element uit en gaat vervolgens niet meer aan. Na resetten stopt het apparaat telkens na 5 minuten.

Wij terug met ons verhaal en de pan naar It's in Venray (4e maal dat we bij IT's waren).
Door medewerkers It's wordt de klacht onderzocht; zet spanning op element (zonder vet in de pan) dat vervolgens warm wordt en uitsprint. Na resetten, weer warm worden en weer uitspringen, concludeert de medewerker dat er niets aan de hand is en krijgen we de pan weer mee terug naar huis.
Thuis aangekomen blijft het probleem natuurlijk bestaan; nadat het element uit springt gaat hij vervolgens niet meer aan zonder de resetknop te gebruiken.

Wij vandaag 18 september 2009 weer terug naar de It's (5e maal dat we bij IT's waren).
Hier worden we geholpen door een medewerker met de naam Hans (zonder bril; volgens mij werkt er ook een Hans met bril; deze is het dus niet.).
Hans geeft aan dat hij het apparaat weer op gaat zenden naar DeLonghi (voor de 2e maal) en we wellicht weer 5 weken zonder friteuse komen te zitten.

U begrijpt dat wij na inmiddels 7 weken toch wel een keertje wat friet zouden willen kunnen bakken en vragen of hij ons niet kan helpen (ons voorstel: element uit andere pan in de winkel pakken en als nieuw element wordt ontvangen van DeLonghi dit terugplaatsen in de friteuse in de winkel). Dit kan echter niet. Sterker nog. Als we de pan straks terug krijgen en hij het weer niet zou doen krijgt DeLonghi nogmaals een kans om het te repareren (3 x dus).

Ik heb al vele jaren nagenoeg alles bij de IT's gekocht en nooit een beroep hoeven te doen op de service van de IT's.
Met bovenstaande reactie van Hans was ik dus ook niet echt tevreden. Ik wilde vervolgens gaan vertellen dat ik altijd alles bij hun gekocht had en graag een beroep zou doen op hun service maar kreeg niet eens de kans om mijn verhaal te doen. Ik werd onderbroken met de mededeling: “Stop maar mijnheer; ik weet al alles wat u wilt gaan vertellen”. Dat ik mijn verhaal niet mag vertellen en gewoon wordt onderbroken vindt ik uitermate onbeleefd en vervelend.
Vervolgens vraag ik of hun als service misschien wel de gerepareerde pan thuis konden afleveren zodat wij niet voor de 6e maal bij hun moeten komen om een functionerende friteuse in huis te mogen hebben. Ook dit was niet te regelen. Hans gaf daarbij ook nog aan dat ik de zaken wel wat overtrok (erger maakte dan ze werkelijk zijn bedoelde hij volgens mij).

Op mijn vraag of hij wel eens een cursus heeft gevolgd hoe je klanten zou moeten benaderen geeft hij bevestigend antwoord. Hij zegt: “we hebben daar geleerd dat je verschillende categorieën klanten hebt en ik weet in welke categorie ik u zou moeten plaatsen”. Volgens mij zegt hij dat hij mij maar een vervelende klant vindt en ik niet moet liggen zeiken. Vervolgens gaat hij aan de kassa en bon maken en zegt, zonder ons aan te kijken: “Ik snap niet dat jullie je zo druk kunnen maken over een frietpan”.

Hans en ik hadden al met al een klantgesprek waar wel een aantal leerpunten uit kunnen worden gefilterd lijkt mij; misschien wel voor beide partijen.
Ik vond mij uiterst oncorrect behandeld als klant en besloot daarom ook mijn ongerief bij IT's kenbaar te maken. Ik vroeg hem derhalve of hij als verkoper ook een visite kaartje had zodat ik bij It's kon aangeven om welke medewerker het zou gaan. Als antwoord kreeg ik dat hij geen visite kaartjes had. Op mijn vraag of ik zijn naam dan mocht hebben kreeg ik de mededeling dat deze op de bon staat; hier staat dus alleen op dat ik door Hans ben geholpen.

Om niet nog eens 5 á 6 weken een friteuse te moeten missen hebben we inmiddels een friteuse van € 20,= gekocht van Tomado bij Blokker die het overigens prima doet.

Ik vind het jammer dat ik na zoveel jaren bij IT's klant te zijn geweest nu de neiging heb om in principe niets meer bij IT's te kopen terwijl het eigenlijk de medewerker is die mij tot deze instelling heeft gebracht.

Een ontevreden klant.

willum 16-05-2009
Geschreven voor: De'Longhi F 24512 CZ

Prima friteuse: is snel opgewarmd en bakken maar (zonder deksel) in een ruime pan. Geen problemen tot op heden met aftapkraantje, welk zelf erg handig is. Wel naspoelen voor restjes zodat ie weer goed afsluit... Een fijn apparaat. Wel raar: als je de knop op nul zet, dan blijven beide lampjes gewoon branden?! Zijn er zeer tevreden over.

mastenr 06-05-2009
Geschreven voor: De'Longhi F 24512 CZ

Mag met deksel erop gebruikt worden. Goed formaat voor 2 personen, is zelfs ook nog een maatje groter beschikbaar (4,5L). Makkelijk schoon te maken: aftapkraantje om vet af te voeren, volledig demontabel en bak mag in de vaatwasser. Grandioos.

pfhh 04-09-2008
Geschreven voor: De'Longhi F 24512 CZ

Mijn Philips HD6161 ging net na de 2jr garantie kapot dus op zoek naar een nieuwe friteuse. Getwijfeld tot en met, want bij elk merk lees je wel wat negatiefs. Zag deze Delonghi in de winkel, vond hem mooi, dus uiteindelijk ook gekocht. Thuis meteen uitvoerig getest zowel het aftapkraantje als de bevestinging van het bedieningspaneel. Ik ondervond daarmee totaal geen problemen dus ik denk dat het sporadisch is. Nu het frituren: vloeibaar vet erin tot aan de max. streep, stekker erin en de knop naar 190. Deze friteuse met 3200 watt element duurd er +/-5min over om de pan op te warmen tot 190gr. (lekker snel dus). Patat erin laten zakken en kwam er binnen 10min lekker goudbruin uit. Ik frituur overigens ZONDER deksel erop! Niks geen lekkages, spatten of niet goed werkende element. Gewoon supersnel en zeer goed.
Ik ben er dus één en al loffelijk over.
Vormgeving:
Delonghi is Italiaans dus de friteuse ziet er mooier van design uit dan bij andere merken. Zal niet misstaan in de keuken. Kortom: eigenlijk zonde om hem weg te zetten in een kast.
Mogelijkheden:
Hij frituurd als de beste, wat wil je nog meer?!
Gebruiksgemak:
Mandje heeft een verwijderbare handvat. Handig want deze steekt dus nooit uit bij opbergen of verdwijnt half in het vet bij het wegklappen ervan.
Bedieningspaneel is de voorzijde van RVS welke zeer makkelijk is schoon te maken d.w.z. beter dan plastic.
Ook de belettering zit in het RVS gestanst en zal dus niet vervagen cq verdwijnen (dit komt nl. wel voor bij plastic panelen waarop de beletteing gedrukt is).
Aftapkraantje is een groot pluspunt. Als je vet vernieuwd moet worden draai je het kraantje open en laat je zo het oude vet in bv een lege frituurfles lopen.
Frituurrestjes veeg je simpel met een keukenrol weg, en hup alles in de vaatwasser (behalve element/bedieningspaneel natuurlijk).
Duurzaamheid:
Delonghi geeft 5 jaar garantie op hun cool wall friteuses. En cool wall zijn ze ook echt. De friteuse wordt niet aannoemelijk warm tijdens frituren. Wel zo veilig dus voor kinderhandjes. Mijn vorige Philips werd echt heet aan de buitenzijde ondanks cool wall!
Verder ziet en voelt alles stevig aan en niks rammelt o.i.d. De friteuse weegt bijna 5 kilo en staat op stevige antislip pootjes. De buitenbak is van vrij dik RVS en dus steviger dan bij menig ander merk.
Tot dusver zeer tevreden met deze Delonghi en hoop dat hij het veel langer gaat volhouden dan mijn vorige.

Ellen Kooij 17-06-2008
Geschreven voor: De'Longhi F 24512 CZ

Mooie friteuze gekocht na goed reviews.
Wel 1 groot probleem. Vanaf de aankoop en het allereerste gebruik, schakelt tijdens normaal gebruik,
al bij de minste of geringste beweging van het mandje met inhoud, het beveiligingsmechanisme het element uit. Het element hangt er nogal gammel met 1 popnageltje aan.
Met grote regelmaat staat het verwarmingselement dus uit i.p.v. te bakken!! Dit gebeurde honderden keren. Ook na opnieuw in elkaar zetten. Wat blijkt:
De veiligheidspal heeft teveel ruimte in het gaatje of staat veel te gevoelig afgesteld. Opgestuurd voor reparatie want je hebt wel 5 jaar garantie (denk je). Na 3 weken terug ontvangen met een mooie brief dat er geen klacht is gevonden!!
DeLonghi neemt uw klacht dus niet serieus dus!!

waterwilg 23-04-2008
Geschreven voor: De'Longhi F 24512 CZ

Deze friteuse bakt erg goed en is prima qua opwarmtijd door het grote vermogen.
Helaas lekte het aftapkraantje en dit schijnt een vaak voorkomend probleem te zijn.
De winkel ruilt het apparaat niet om maar stuurt het terug. Dan zit je dus een hele tijd zonder friteuse. Geld terug is ook geen optie.

marjan5 16-12-2007
Geschreven voor: De'Longhi F 24512 CZ

Geweldige friteuse!! Heb ondertussen verschillende friteuses gehad en allemaal een ramp. Maar deze heeft werkelijk alles. Ten eerste heerlijke knapperige, goudkleurige friet door het hoge vermogen. Natuurlijk smaakt al het andere ook uitstekend. Het vet blijft heel lang schoon door de koude zone! Ook de inhoud is perfect voor 4 personen. En bovendien super makkelijk schoon te houden. ECHT SCHOON!! Na 2 maanden intensief gebruik heel makkelijk schoon te maken. Nog nooit gehad bij een friteuse. Binnen 2 minuten was de binnenpan schoon, zelfs het aangekoekte vet bovenaan de pan kon ik er zo met een afwaskwast afvegen. Het zeer gemakkelijke aftapkraantje werkt perfect. Hierdoor kan je het vet nog een keer gebruiken. Mijn beste aankoop van het jaar!!

FrBo 08-12-2007
Geschreven voor: De'Longhi F 24512 CZ

Apparaat is voorzien van eenvoudig doch doeltreffend aftapkraantje (achter een overigens wat iel scharnierend kunststof luikje).
Vermogen van 3200W zorgt voor snelle opwarming als het te frituren voedsel het vet afkoelt (er is meen ik ook een 2000W-versie op de markt!)
Een klein nadeel is dat je met een heet en condens-druppend deksel in handen staat als je iets in of uit de olie wilt halen, maar dat hebben alle roestvast-stalen friteuses. Apparaat is in losse onderdelen in de afwas(ser) schoon te maken (m.u.v. de elektrische unit met de verwarmingsspiraal).
De frites waren snel klaar en mooi goudbruin.
Het filter in de deksel is roestvast-staal-wol, dus uitwasbaar.
Extra: 5 jaar garantie!