Tefal Pro Fry Oléoclean Inox & Design

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Pro Fry Oléoclean Inox & Design op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Simon van Hooijdonk 12-08-2015

Ik heb dit product begin 2013 aangeschaft. Ik heb tot aan dit weekend prima met de friteuse kunnen frituren. Echter dit weekend is het verwarmingselement stuk gegaan. Jammer! Ik heb contact gezocht met Tefal, die me adviezen gaven en tips, maar ik was toch niet tevreden. Ik heb nadat ik de prijs had opgevraagd bij onderdelenshops, opnieuw het internet afgezocht en kwam op de website van Kieskeurig.nl uit. Hier staan diverse reviews van gebruikers die hetzelfde was overkomen. Eigenlijk te veel vond ik. Ik heb me opnieuw tot Tefal gewend en heb een beroep gedaan op gratis toezending van een element. Ik kreeg binnen een uur een bericht terug dat ik een nieuw element toegestuurd krijg. Kijk dat is pas een service. Ik ben er heel blij mee en hoop met een week of 2 week te kunnen frituren. Want de friteuse is verder nog prima. Goed en makkelijk in onderhoud.

Ik ben blij dat er ook bedrijven zijn die verder kijken dan de garantietermijn en niet moeilijk doen over bonnetjes.
Wanneer ik weer aan een nieuwe pan moet, zal dat zeker een Tefal zijn.

Marc Jonkers 03-12-2014

Vreemd onze is ook defect gegaan, ook verwarmingselement precies na 2 jaar en 1 maand. Alsof ze het zo gebouwd hebben. We zijn zeer zuinig geweest op dit apparaat maar ik vind het niet acceptabel dat het verwarmingselement doorbrand. Zeer slechte kwaliteit dus ...

Bertoluci 26-01-2015

Bij ons ging de micro-schakelaar stuk waardoor de friteuse het niet meer deed. Deze heb ik vervangen door een kroonsteentje van 10 cent.
Werkt perfect.
Weet je zeker dat je verwarmingselement stuk is? En heb je de reset-knop al geprobeerd?

Caribbean 31-05-2014

NIET KOPEN, LEVENSGEVAARLIJK!

Gisteravond gebruik gemaakt van de frituurpan, kwam aan het einde van de avond in de keuken, ging bijna onderuit door het vet. Was het apparaat gewoon leeggelopen. Het vet zat overal, de kastjes, de kookplaat, op keukenapparaten en ga maar door. LEVENSGEVAARLIJK, het vet was afgekoeld maar voor het zelfde geldt loop je in bloedheet vet van 170 graden. Niet kopen dus!

Robertkoning01 11-02-2014

Ook wij hadden een TefalFR7013 aangeschaft om de mogelijkheid het vet te filteren. Prima friteuse, erg tevreden.
De klacht over het stukgaan van het verwarmingselement kennen wij ook. Ook vlak na het verstrijken van de garantieperiode. Echter, de friteuse is zonder morren en zonder discussie door Expert Jansen in Uithuizen omgeruild voor een nieuwe. Klasse. Niet verschuilen achter garantietermijnen van fabrikant, maar zelf het probleem oplossen.

mariska2000 18-01-2014

Na 2 jaar gebruik heeft mijn oleoclean het begeven (natuurlijk net een paar dagen na afloop van mijn garantie). Het verwarmingselement was doorgebrand. Ik heb ernstig getwijfeld of ik weer dezelfde pan terug zou kopen. Uiteindelijk heb ik wederom een oleoclean gekocht. Het gebruiksgemak is namelijk zeer groot. Met deze pan heb je geen geknoei met het weggieten van oud vet (gewoon de opvangbak leegschenken in een lege oliefles). Je hebt ook geen problemen met het schoonhouden van de pan, je stopt alles lekker in de vaatwasser. Het vet blijft veel schoner doordat je na elke maaltijd het vet filtert. Al deze dingen kon ik niet terugvinden bij de andere frituurpannen. Als je bijna wekelijks de frituurpan gebruikt, zijn dat voor mij belangrijke overwegingen. Ik hoop alleen dat deze nieuwe pan wel wat langer meegaat, of anders binnen de garantietermijn stuk gaat.

dennis198444 13-01-2014

Deze frituurpan inmiddels 2 weken in bezit. Begint na gebruik spontaan te lekken! 3 liter frituurvet over je aanrecht, en op de vloer!

Tefal meteen gebeld over deze levensgevaarlijke situatie. De reactie van Anneke van de helpdesk Tefal is schrikbarend! Ze adviseert mijn garantie te claimen bij de Mediamarkt.

Toen ik aangaf dat het mij niet enkel om de garantie ging, maar ook om de veiligheid en de veiligheid van andere consumenten (en hun kinderen) gaf ze als tip aan dat je je kinderen niet in de keuken moet laten. Ronduit een belachelijk arrogante houding.

Ik adviseer iedereen, haal dit levensgevaarlijke product niet in huis!

Tefalprul 23-04-2014

Werkelijk ik heb hetzelfde probleem 2x hele vloeibare vet over keuken vloer, kastjes alles vettig ik weet er geen raad mee.
Hoe heeft u dit opgelost ???

barenddejong 06-11-2013

(+) lekker snel op temperatuur
(+) filteroptie

(-) scherpe randen van de deksel
(-) al na 2,5 jaar defect door gesmolten beveiligingsschakelaar van verwarmingselement. Oververhitting. Na openschroeven bleken ook alle metalen delen sterk verroest te zijn. Opbergen in niet geïsoleerde schuur is dus niet aan te bevelen.

JKK 12-01-2014

Een prima friteuse, maar zojuist tegen hetzelfde euvel opgelopen als bij Barend de jong, het binnenwerk bleek gesmolten.

niekjansen96 03-11-2013

Zeer fijne frituurpan frituurt erg goed.
Het schoonmaken van de pan is heel erg makkelijk en snel te doen.
Na elke keer frituren laat ik hem filteren spoel dan de pan uit en je hent weer een schone frituurpan zonder vieze rommel.
zeker een aanraden voor mensen die niet van schoonmaken van een frituurpan houden.
het enige nadeel is dat er toch nog een heel klein beetje vet in de pan blijft na het filteren wat dus een beetje zonde is van het frituurvet.
voor mensen die houden van een schone en gezonde frituurpan is dit zeker een aanrader.
Gekocht bij de Bobshop.

cozijnsenaj 30-10-2013

Op zich een prima pan die je goed schoon kunt houden. Helaas: na iets meer dan twee jaar ging het verwarmingselement stuk. Garantie: geen, ook geen coulance. Ik vind dit niet acceptabel, maar ook na contact met Tefal bleven ze bij hun standpunt. Reparatie kostte meer dan een nieuwe, dus laat maar zitten. Voor mij geen Tefal meer met zo'n klantenservice.
Koop nu een Fritel, met 10 jaar garantie.

Anoniem 16-08-2013

Ideale pan in het gebruik. Altijd schoon vet. Prima schoon te houden. Eén keer vet overstroomd, maar wsch te veel bijgevuld. Pas daar voor op. Helaas na kleine 1,5 jaar verwarmingselement stuk. En zit al bijna 4 weken op Megapool te wachten hoe ze dit gaan fixen. En ik ben niet de enige zo te zien. Jammer want in het gebruik een fijn ding.

KKrh 06-05-2013

De pan hebben we nu 5 keer gebruikt en de laatste keer liep de olie er om onverklaarbare redenen uit, waardoor de keuken een bende was. Pan stond vlak en op de frituurstand. Meer mensen hebben hier last van gehad, zie eerdere reviews.
Kortom een waardeloze pan. Voor mij geen Tefal meer.

EdNelHassink 08-04-2013

Ik moest hem vanaf het begin op de hoogste stand zetten, om mooi en goed gebakken frietjes te krijgen. En ook gister is hij bij ons doorgebrand, na nog geen jaar gebruik van max 1x per week.Dus ongeveer 45-50 x gebruikt.De bedrading van binnen bij de aan uit/standenknop volledig weggesmolten. Ik denk, dat Tefal deze friteuse moet gaan verbeteren!!!

vanunen1967 11-08-2013

Hallo,
Ik heb dit probleem nu ook. Hoe heeft Tefal gereageerd?

konsukwment 21-02-2013

PAS OP!
Bij ons was de schade rond 7000 Euro door brand.
Ik heb lage punten gegeven voor uiterlijk ed. omdat deze pan LEVENSGEVAARLIJK is.
Oververhittingsbeveiliging faalde, olie ging branden.
De onderste plastic bak smelt en alle olie loopt er brandend uit.
Koop in ieder geval geen pan met plastic (oh, wat handig) opvangbak, dit is levensgevaarlijk

vanunen1967 11-08-2013

Hallo,
Is de 700 euro ontstaan door de frituurpan? Hoe heeft Tefal hier op gereageerd?

Joanne1981 13-07-2012

De eerste keer dat wij deze frituurpan gebruikten hadden wij last van een overstroming: de olie liep voor ongeveer 1/3 naast de opvangbak. Wij hebben dit gereproduceerd met water. Het bleek dat dit kwam doordat de pan op een tafeltje stond en deze de bak iets omhoog duwde waardoor deze schuin stond en de olie naast het opvanggaatje stroomde (de onderkant van de frituurpan is alleen een frame: de opvangbak rust op dit frame en kan iets omhoog geduwd worden). Nu zetten we de frituurpan altijd op de grond. Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan.

Ik heb tussentijds contact gehad met Tefal en terugsturen was geen enkel probleem. Dit was uiteindelijk niet nodig omdat het een gebruikersfout was en het apparaat zelf niet defect is. Let er dus goed op dat de ondergrond vlak is!

Ideaal dat je de bak schoon kunt maken in de afwasmachine. De olie ziet er elke keer mooi schoon uit.

poloralphlauren 13-07-2012

Ben zeer te vrede met de pan handig in gebruik alles kan in de vaatwas op het stoom gedeelte na natuurlijk .
schoonmaken en zuiveren van het vet is kinderspel let wel op max is maximum anders loopt de bak over bij het schoonmaken

mariska2000 28-06-2012

Ik ben zeer tevreden over deze frituurpan. Wat is het elke keer heerlijk om de gebruikte olie weg te laten stromen in de opvangbak en alles in de vaatwasser te kunnen stoppen. Elke keer begin ik weer te frituren met een schone pan en met gezeefde olie! Over het gebruik ben ik ook zeer tevreden. De olie is snel warm (ook al moet de pan 3,5 liter olie verwarmen) en de frietjes komen er knapperig uit. De laag olie wordt door het gebruik minder en het enige nadeel is dat dikke kroketten (bijvoorbeeld Van Dobben), na een aantal keren gebruik, niet meer goed onder de olie staan. Bijvullen van de olie wordt niet aangeraden, maar doe ik dus wel om dit probleem op te lossen. Al met al ben ik zeer tevreden over deze pan en kan hem ook zeker aanraden!!!

Marc Jonkers 03-12-2014

Ruy 31-12-2011

Mooie en degelijke friteuse. Je moet wel even opletten bij de filter optie, waarmee je het vet gebruik kunt laten filteren, deze loopt dan in de bak eronder.

Als je vergeet het dopje van de bak te draaien, kan de lucht niet ontsnappen uit de bak en loopt het vet over... Na een keer altijd goed opgelet en nu gaat dat prima. Eenvoudig te reinigen, bijna alles kan in de vaatwasser. Hoop dat hij nog lang mee gaat. Heb het apparaat nu zo'n 2 jaar.

Timer is ook ok.

Alleen het lampje van change oil brand altijd. Maar daar let ik maar niet op. Is ook niet echt nodig.

Babynurse 17-01-2012

Bij mij werkt de filteroptie niet....
Doe ik iets verkeerd? Of vergeet ik iets?

Mvg,
Mb

jwpelli 01-04-2013

dat kan het zijn ja bedankt

Sandor6 22-12-2011

Ook hier tot twee keer toe de complete inhoud vet uit de pan gestroomd terwijl de knop in de frituurstand stond. Vanaf nu dus weinig vertrouwen meer in de pan die verder goed functioneert.

mjansen2261 09-12-2011

Om onverklaarbare redenen is tweemaal de complete inhoud aan frituurvet uit de pan gestroomd. Gelukkig in een opvang plaat die wij altijd onder de pan hebben staan maar het gaf uiteraard een flinke bende. Ook het systeem van filtreren is onhandig met meldingen dat er gefilterd zou moeten worden als het vet in de pan pas 2 keer gebruikt wordt.

Joop66 01-12-2011

Wij hebben geen ervaring met andere merken friteuses maar zijn zeer tevreden over het gebruik van dit apparaat. Vooral de frituur resultaten en het gemak van het schoonmaken. Helaas raakte drie weken na het verlopen van de garantietermijn van twee jaar de elektrische eenheid defect. Na contact met de servicedienst kregen wij binnen enkele dagen gratis een nieuwe eenheid toegestuurd. Prima service van Tefal.

pfwjr 29-10-2011

Met volle tevredenheid zo'n 2 jaar gebruikt. Helaas vanochtend, gelukkig was ik vanochtend vroeg opgestaan, het apparaat in een grote plas olie op het aanrecht aangetroffen. De schakelaar stond gewoon in frituurstand dus waarschijnlijk is het ventiel van de bak defect geraakt en liep deze langzaam leeg. Deze bende wil ik niet een tweede keer meemaken, dus deze friteuse bij het vuilnis gezet en er weer een aangeschaft met een gesloten systeem. Dat geeft mij een prettiger gevoel.

dicky74 25-09-2011

Wat een briljante friteuse blijft dit! Ik gebruik frituurolie en zet na iedere frituurbeurt de knop om zodat de bak leegloopt en de olie gefilterd wordt. Even de bak, het deksel en het mandje in de afwasmachine, en de friteuse is werkelijk telkens weer als nieuw! De olie gaat veel langer mee, en als ik deze vervang gaat ook de opvangbak en behuizing even door de afwasmachine.
Nooit meer ingebrand vet wegkrabben of smoezelige plakkerige friteuses schoonmaken... Top!!!

devrolijkefrituurder 06-05-2011

Wat gebruik en met name schoonmaakvoordeel betreft, sluit ik me bij de vorige recencies aan. Het enige minpuntje, dat ik hier wil noemen, is dat de knop aan de voorzijde, waarbij gekozen wordt tussen frituren, olie laten zeven/weglopen en opvangbak uitnemen, nogal knullig werkt. Het is ons al tweemaal overkomen, dat op de' opbergplek' de knop per ongeluk in de zeven/leegloop stand is gekomen. Als de pan dan niet geheel waterpas staat, dan lekt er behoorlijk wat olie langs de opvangbak naar beneden. En dat geeft behoorlijk wat schoonmaakellende! Op zich zou dit eenvoudig verholpen kunnen worden als Tefal een soort borgknopje zou aanbrengen, zodat je de pan alleen bewust in de leegloopstand zou kunnen zetten.

Testkonijn 30-12-2010

Nog steeds geen spijt van deze friteuse. Hij doet precies wat ie doen moet en de bakresultaten zijn altijd perfect. Over het schoonmaken is al veel gezegd en ik sluit me hierbij aan. Door de goede temperatuur van het vet en het automatisch filteren gaat het frituurvet iets langer mee.
Wel opletten dat je niet teveel frituurvet in de pan doet (tot het streepje, niet erboven), anders kan niet alles worden opgevangen in de opvangbak en loopt het teveel over de rand (dan heb je alsnog iets te poetsen).
Het enige minder duurzame onderdeel is het siliconen afsluitflapje dat de pan afsluit bij het handvat van het mandje. Dat heeft nu wat hitteschade. Verder een perfect apparaat.

zwijndrecht 12-12-2010

een supper pan doet allees wat je wenst schoon maken is een makje één tip wat het vet betreft ik gebruik frietuurolie van de lidell om dat deze weinig sporen nalaat aan de pan niet dat taaie bruine spul deze olie is een aan raader is te koop in 2 lieter kannen