Tefal Dual Easy Fry & Grill EY9018 Easy Fry Dual EY9018 8.3L XXL heteluchtfriteuse met dubbele lades zwart - Reviews

• Test panel 9 jul 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Dual Easy Fry & Grill EY9018 Easy Fry Dual EY9018 8.3L XXL heteluchtfriteuse met dubbele lades zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Lindakok1983 29-07-2024

Afgelopen periode de Tefal Dual Easy Fry mogen testen. Wij vinden deze ideaal! In acht minuten (zonder voorverwarmen) heerlijke knapperige afbak broodjes. Door de dubbele bak kan je twee gerechten tegelijkertijd maken op verschillende temperatuur en verschillende tijden. In de ene bak Fajita mix gemaakt en in de andere tortilla chips schotel en je kan het zo instellen dat ze tegelijkertijd klaar zijn.
De patatjes worden echt lekker knapperig en ook de kroketten waren heerlijk.
Het enige nadeel vinden wij dat de airfryer vrij groot is in de keuken.
Schoonmaken is super gemakkelijk, alles kan in principe zo de vaatwasser in. Wij vinden het zeker een aanrader.

Pluspunten

• Dubbele air fryer ideaal
  • Verschillende tijden en temperatuur
  • Goed schoon te maken

Minpunten

• Vrij groot in de keuken

JaapvR 26-07-2024

Ik heb onlangs de Tefal Easy Fry Dual mogen testen voor een paar weken, en ik ben absoluut onder de indruk van dit mooi strak ontworpen apparaat!

De airfryer is zeer gebruiksvriendelijk. Het digitale display is duidelijk en intuïtief, waardoor het instellen van tijd en temperatuur een fluitje van een cent is. De dubbele manden zijn een game-changer, omdat je tegelijkertijd verschillende gerechten kunt bereiden zonder dat de smaken zich vermengen. Met de super envoudige Sync (een druk op de knop) is alles met zelfs verschillende kook tijden op het zelfde moment klaar.

De airfryer levert uitstekend werk bij het bereiden van een breed scala aan gerechten. Van knapperige frietjes tot sappige kippenvleugels, alles komt perfect gaar en heerlijk krokant uit de manden. De app van Tefal heeft leuke recepten en de begeleiding van de diverse stappen maakt het een gebruiksvriendelijke app!

De diverse kook modi werken zijn goed afgestemd, met namen de friet optie, die halverwegen de kook tijd vraag om de frietjes te husselen is erg makkelijk.

Het schoonmaken van de airfryer is een fluitje van een cent. De manden en bakplaten zijn vaatwasserbestendig, wat het opruimen na het koken eenvoudig maakt. Dit bespaart een hoop tijd en moeite in de keuken.

De dubbel mand airfryer heeft een strak en modern ontwerp dat er geweldig uitziet op mijn aanrecht. De bouwkwaliteit voelt robuust en duurzaam aan.

Enigste opmerking die ik over de Tefal Easy Fry Dual heb is dat het geluidje erg luid is.

Pluspunten

• Gebruik gemak
  • Diverse kook modi
  • Leuke recepten app
  • Veel ruimte
  • Sync optie

Minpunten

• Zeer luide piep bij bedienen en einde kooktijd

a********************@o********** 26-07-2024
De eerste indruk van de Tefal Easy Fry Dual was: zo wauw, wat een mooi apparaat. Door de matte, strakke uitstraling is hij geen hinderlijk object op je aanrecht. De bediening is eenvoudig vind ik. Ik ontdekte snel hoe een en ander werkt. De handleiding vind ik niet zo duidelijk. Maar door de knoppen te proberen kwam ik er vlug achter hoe de bediening is. Je kan beide lades te gelijk en afzonderlijk gebruiken door op 1 en/of 2 te drukken. Daarna kan je kiezen om een van de programma’s te gebruiken of manual zodat je alles zelf in kan stellen. Ook de programma’s kun je nog bijstellen qua tijd en temperatuur. Wanneer je 2 gerechten bereid met een verschillende bereidingstijd dan kan je de knop SYNC aan zetten en zullen de lade met de kortere tijd later aan springen zodat beide tegelijk klaar zijn. Ideaal als je tussendoor want anders doet. De functie SYNC zie je pas als je beide laden geactiveerd hebt. Tijdens het testen merkte ik dat het apparaat minder geluid maakt dan de vorige airfryer, wat zeker een pluspunt is. De 2 lades bevatten anti aanbaklaag wat het schoonmaken vereenvoudigd. Daarnaast kan ook alles, behalve het apparaat, in de vaatwasser. De beide lades bevatten ook nog een grillplaatje. Ik heb nog niet alle programma’s geprobeerd maar het patatprogramma heeft, naast de vastgestelde tijd en temperatuur, ook een functie waarbij je een pieptoon hoort als het tijd is om de patat oven om te schudden, erg handig. De gerechten komen er egaal gaar uit. Wat aangeeft dat de warmte gelijkmatig verdeeld wordt door de lades. De voorgeprogrammeerde programma’s zijn een indicatie want het is uiteraard afhankelijk van de hoeveelheid, de dikte en het soort product wat je wilt bereiden. Maar dat heb je bij normaal bakken in de pan of oven ook. Het is een mooi apparaat wat ik zeker aanraad en wat ook nog mooi op je aanrecht staat. En als je hem op je aanrecht zet zal je merken dat je er meer gebruik van zult maken. Ik heb er onder andere al cake, bananenbrood, eieren, broodjes en patat in bereid en het resultaat was prima.

flyball-vic 26-07-2024

Wij waren in de gelukkige omstandigheid dat we de Tefal Easy Fry Dual EY9018, die een tijdloos en elegant ontwerp heeft, mochten testen. De combinatie van glanzend zwart met een zilverkleurig roestvrij stalen bovenkant geeft het apparaat een mooie uitstraling die goed integreert in een moderne keukens.

Met een royale inhoud is deze airfryer ideaal voor huishoudens die regelmatig grotere maaltijden bereiden. De mogelijkheid om gelijktijdig diverse gerechten te bereiden (er zijn 2 bakken die afzonderlijk te gebruiken zijn), maakt het bijzonder praktisch voor gezinnen of sociale gelegenheden. Ook voor stellen die vanwege intoleranties / allergieën divers dienen te eten is het apparaat zeer handig.

De bediening heeft met alle icoontjes op de display een zelf verklarende touchscreenlogica. Handig aan dit model zijn de voorgeprogrammeerde programma's. Ze bieden een breed scala aan opties, van klassieke friet tot complexere gerechten. Deze programma's maken de bediening moeiteloos en zorgen ervoor dat zelfs beginnende koks zonder problemen met het apparaat kunnen werken. Met de synchronisatie functie zijn de gerechten in beide lades gelijktijdig klaar.

Het schoonmaken is zeer eenvoudig doordat de lades vaatwasmachinebestendig zijn.

Een paar klein minpuntjes:
-De lade in de kleine bak kon niet goed vastgezet worden waardoor deze bij het schudden van frietjes (waar het apparaat trouwens keurig aangaf wanneer het hier tijd voor was) tussen de frietjes terecht kwam.
-Een stuk kipfilet bijvoorbeeld is prima klaar te maken en komt heerlijk sappig, maar door het ontbreken van een grillfunctie bleekjes, uit de airfryer.

Ons inziens is Tefal EY9018 in combinatie met de Tefal-app een aanrader.

Pluspunten

• design
  • grote inhoud
  • Synchfunctie voor de 2 lades
  • voorverwarmen niet nodig
  • lades vaatwasmachine bestendig

Minpunten

• Geluid
  • losse plaatjes

ReneN91 25-07-2024

Ik heb deze Tefal Easy Fry Dual XXL heteluchtfriteuse mogen testen, samen met mijn gezin. Na al jaren een airfryer van een ander merk te hebben gehad, was ik erg benieuwd naar deze Tefal uitvoering. Laat ik beginnen met dat deze mij niet teleurgesteld heeft!
Hij heeft een mooi strak design en ondanks dat het een XXL versie is, is hij best compact en geen sta-in-de-weg op het aanrecht.
De Tefal heeft 2 verschillende bakken om gerecht in klaar te maken. De linker is een stuk groter dan de rechter. Ze zijn afzonderlijk te gebruiken, tegelijk te gebruiken maar je kan ze ook synchroniseren. Deze functie is geweldig want wanneer je gerechten hebt met verschillende baktijden, zorgt deze sync functie er voor dat de gerechten tegelijk klaar zijn.
De bakken zijn echt heel makkelijk schoon te maken en kunnen eventueel ook in de vaatwasser.
De heteluchtfriteuse bakt in beide bakken gelijkmatig bruin en krokant in ongeveer dezelfde tijd die aangegeven wordt op de productverpakkingen.
Al met al een fantastisch product en een zeer tevreden tester!

Pluspunten

• Heel stil
  • Makkelijk schoon te maken