Tefal PR6000 Pierrade-Gourmet Ovation

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal PR6000 Pierrade-Gourmet Ovation op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

peterverschuur 04-01-2013

We hebben het apparaat nu een aantal jaren in ons bezit maar deze slechts een aantal keer gebruikt. Het apparaat geeft nu kortsluiting want na een 10 tal minuten klapt de zekering eruit. Tefal geeft als reactis dat we het apparaat maar moeten opsturen. Alleen om er naar te kjken kost dit al bijna 24 euro. Per saldo dus geen degeljk apparaat van Tefal. We kopen wel weer een nieuw apparaat. Ons vorige apparaat van de aldi hebben we weggedaan omdat we graag een steen wilden hebben. Kwalitatief echter dus veel beter. Voor ons geen tefal meer......

John2905 Kusters 04-12-2011

We waren op zoek naar een Gourmet stel. aangezien onze oude Tefal Royal Gourmet het na vele jaren niet meer zo goed deed.
We vonden het wel leuk dat je met deze ook kan steengrillen.
Wat blijkt nu: het ding is absoluut ongeschikt als gourmet. Je kunt niet echt in een pan een stukje vlees bakken, want het suddert alleen een beetje gaar, terwijl je een biefstukje toch graag wilt bakken.
Toen hebben we de steengrill maar geprobeerd, maar ook dat was een ramp. We hadden minimaal een half uur voor verwarmd, en een scheutje olie op de steen uitgesmeerd, zoals in het boekje staat, maar al het vlees plakt aan de steen, en wordt ook amper gaar.
Het ding kan wat mij betreft de vuilnisbak in.
Ga dan toch maar voor de PY 5800 hoewel dat eigenlijk een Wok is, en ik liever bak dan Wok.
jammer dat tefal niet meer gewone gourmet stellen verkoopt.

Niels12345678910 21-07-2011

Review kort opsommend:

- Ziet er fraai uit
- Grilles als bakken, maar goed daarvoor koop je m ook

Minpunten
- Geen lekrand
- Daardoor zeer slecht schoon te maken aangezien grill en de beplating een geheel zijn

Achteraf hadden we voor de gourmett versie moeten gaan. Het idee is nl exact hetzelfde, alleen de plaat is anders.

Voor de aangekoekte 'meuk' op de plaat hebben wij een scherpe plamuurmes gekocht bij gamma, bij de sligro heb je dit soort profi koksmaterieel ook.

De minderwaardering komt puur door de zeer zeer slechte mogelijkheid tot schoonmaak van de bak zelf waar alles op doorlekt. Heb je gezellig gekokkereld en dan moet je dat ding schoonmaken. Dat lukt niet met dreft , je moet iets hebben wat in de normale winkel niet te koop is. Tja of in zak met ammonia zetten maar ook dat biedt niet altijd soelaas.... De heftige ammonia van vroeger is er niet meer.....

hallo12 01-02-2010

Heb deze steengrill/gourmet/raclette sinds de kerst in huis. Een echte aanrader. Op de steen bovenop kan je grillen zonder vet. Voordeel daarvan is dat er ook geen rook door de kamer gaat. De steen en de pannetjes worden goed heet. Kaas smelten in de pannetjes gaat erg goed. Wat mij betreft een aanrader. Er zit geen thermostaat op, maar met de enige stand die deze heeft is het goed vertoeven. Met thermostaat lijkt mij handiger.

alias01 08-12-2009

Net binnen. Natuurlijk via internet besteld en dan gewoon in een normale winkel je produkt ophalen. Ideaal. Heb de tefal nog niet uitgeprobeerd maar hij oogt gewoon geweldig. Zal hem daarom ook snel gaan gebruiken. Min punt vind zijn verpakking hadden ze bij Tefal wel meer aandacht mogen besteden. Zo'n mooi app. wil je goed beschermt op kunnen bergen.