Philips Robotgrasmaaier - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Robotgrasmaaier op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Jeroenn990 21-10-2024

Fine robotmaaier!

Geschreven voor: Philips Robotgrasmaaier

De Philips RSL3000/10 Robot grasmaaier heeft mijn verwachtingen echt overtroffen. Bij het uitpakken viel de robuuste bouw op, wat vertrouwen gaf in de duurzaamheid. De installatie was verrassend eenvoudig; ik had hem snel aan de praat. Het instellen van de grenzen met de meegeleverde draden ging vlot, en de gebruiksvriendelijke app maakte het beheer heel toegankelijk.

Tijdens het maaien merkte ik dat de robot efficiënt en grondig te werk gaat. Hij navigeert moeiteloos om obstakels heen en kan ook smalle doorgangen goed bereiken. De maaibreedte is ideaal voor mijn tuin, en ik was blij dat hij de verschillende hoeken en hellingen zonder problemen aankon. Wat me echt opviel, is hoe stil hij is tijdens het maaien; ik kan mijn tuin rustig gebruiken terwijl hij aan het werk is.

De maaihoogte is instelbaar, waardoor ik het gras precies naar mijn wensen kan aanpassen. Ook de batterijduur is indrukwekkend; hij kan lange tijd maaien voordat hij terug moet naar het laadstation. Over het algemeen ben ik erg tevreden met de prestaties van de Philips RSL3000/10 en zou ik hem zeker aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een efficiënte en gebruiksvriendelijke robot grasmaaier.

Pluspunten

• App bediening
  • GPS besturing

Minpunten

• Verbinding met draad niet altijd even stabiel

Bromic 19-10-2024

Erg fijne robotgrasmaaier voor een mooi gemaaid gazon!

Geschreven voor: Philips Robotgrasmaaier

Installatie van de Philips Robotgrasmaaier kan gemakkelijk met gebruik de app en door het goed lezen van de gebruikshandleiding. Het vergt wel een goede internet verbinding 2,4GHz.
Als hij eenmaal is geïnstalleerd is het gebruik vanuit de app super om de maaier aan te sturen, het gewenste maaiprogramma of om de snelheid in te stellen. Het zorgt voor een mooi gemaaid gazon!

Pluspunten

• Goede aansturing via app
  • Compacte maaier

Minpunten

• laadstation moet in de richting van baan liggen

d***@v***** 08-10-2024

Philips RSL30000/10: Krachtige Robotmaaier met GPS

Philips RSL30000/10: Krachtige Robotmaaier met GPS

Review.nl vroeg mij om de Philips Robotmaaier RSL30000/10 te testen, en dat gaf me de kans om deze maaier grondig uit te proberen. Deze maaier heeft sterke en zwakke punten, vooral op het gebied van geluid, navigatie en functionaliteit.

Geluidsniveau en prestaties
De Philips RSL30000/10 is een degelijke maaier, maar valt helaas op door het hoge, scherpe geluid tijdens het maaien. Dit kan als storend worden ervaren, vooral in een rustige omgeving. Wat de prestaties betreft, scoort de Philips punten dankzij de ingebouwde GPS-functie. Deze zorgt ervoor dat de maaier efficiënte en strakke banen maait, waardoor het gazon netjes en gelijkmatig wordt gemaaid. Dit GPS-systeem helpt ook om het gras te beschermen, doordat het maaipatroon gestructureerd en consistent blijft.

Navigatie en sensoren
De Philips RSL30000/10 heeft geen extra sensoren om botsingen te voorkomen, maar tijdens mijn test heb ik dit niet als een gemis ervaren. Dankzij de GPS-navigatie navigeerde de maaier probleemloos door het gazon zonder vast te lopen of tegen obstakels te botsen. De navigatie is betrouwbaar en nauwkeurig, wat de gebruikservaring positief beïnvloedde.

Randmaaien en afmetingen
Hoewel de Philips geen speciale "cut to the edge" functie heeft waarbij de messen dichter bij de randen maaien, wist hij toch de randen verrassend goed te maaien. Dit kwam doordat ik gebruik maakte van een reeds geïnstalleerd afbakeningsdraad dat op 10 cm van de rand lag, in plaats van de aanbevolen 50 cm. Hierdoor konden de randen goed worden meegenomen in de maairoute. De maaier is wat groter en robuuster in formaat, wat niet per se een nadeel is, maar wel opvalt in de tuin.

Conclusie
De Philips RSL30000/10 is een betrouwbare robotmaaier met sterke punten, vooral dankzij de GPS-functie die zorgt voor een gestructureerd en efficiënt maaipatroon. Het ontbreken van extra sensoren is geen groot gemis, aangezien de maaier probleemloos navigeert. Het enige noemenswaardige nadeel is het relatief hoge geluidsniveau, wat storend kan zijn in een stille omgeving. Ondanks het grotere formaat en het ontbreken van een specifieke randmaaifunctie, levert deze maaier goed werk af, vooral als de afbakeningsdraad op de juiste afstand ligt.

Pluspunten

• GPS voor efficiënte maairoutes
  • Strakke maaibanen

Minpunten

• Luid tijdens het maaien
  • Geen "cut to the edge" functie

Amanda 02-09-2024

Prima robotgrasmaaier

Geschreven voor: Philips Robotgrasmaaier

Wij hebben deze robotmaaier een aantal weken mogen testen.
Het installeren van het draad is even een klus, pak dit meteen goed aan en je hebt er geen omkijken meer naar. Het advies is een afstand van 40 cm maar plaats het draad zo dicht mogelijk aan de rand van het gazon dan pakt de maaier alles mee (dit advies kwam ook van de technische team dat bij ons thuis is geweest na problemen met de installatie) en hoef je zelf niet met een kantenmaaier aan de slag.

Let ook goed op de plek van het station, dit moet goed binnen bereik van wifi zijn en de robot moet de bochten goed kunnen maken. Het apparaat is namelijk wel log en lomp.

De app helpt je makkelijk door de installatie heen. Daarna is het een kwestie van hoogte instellen en een schema maken. Welke optie het best werk voor jouw gazon is even testen. Hier is dat de 'kriskras' optie omdat de robot stukjes overslaat als deze banen trekt. Ons gazon loopt niet in rechte lijnen, dan vindt de robot het toch lastig om alles goed mee te pakken bij de optie 'enkel'.

Er zijn 3 snelheden, de snelste optie is 72 minuten voor 72m2.
We hebben niet het idee dat dit zoveel sneller is dan een andere maaier maar dat maakt ons niet uit. We hoeven er niet op te wachten dus hoelang het uiteindelijk duurt is voor ons niet doorslaggevend bij aanschaf.

Omdat het station geen dakje heeft, staat de robot hier in weer en wind.

Het gemak van een strak gazon met minimale inspanning is het wel waard om even moeite te doen voor het draad en de installatie.

Pluspunten

• Degelijk product
  • Fijne klantenservice
  • App makkelijk in gebruik
  • Maait goed bij ontdekken van juiste instellingen

Minpunten

• Bereik van wifi moet echt goed zijn
  • Robot bedenkt niet zelf een schema
  • Ziet obstakels niet

BartM 24-08-2024

Slimme hulp voor strak grasveld met kleine aandachtspunten

Geschreven voor: Philips Robotgrasmaaier

Wij hebben deze grasmaaier een paar maanden mogen uitproberen, en hij is een echte aanwinst voor ons tuinonderhoud. De installatie ging verrassend soepel dankzij de duidelijke app, en binnen een paar uur was alles klaar, zelfs met obstakels zoals een klimtoestel en een trampoline in de tuin. De maaier levert een mooi, egaal resultaat zonder dat we er veel naar hoeven om te kijken. De app biedt handige functies zoals maaischema’s en maaipatronen. Wel blijft de maaier afhankelijk van de geleidingskabel, die soms kwetsbaar is, en af en toe moet hij een handje geholpen worden, vooral als er buitenspeelgoed van de kids in de weg ligt. Ondanks deze kleine puntjes zijn we erg tevreden met het apparaat!

Pluspunten

• Strak en egaal maairesultaat
  • Veel instelmogelijkheden via app
  • Vrijwel zelfstandig in onderhoud en bediening
  • Handige maaischema’s

Minpunten

• Afhankelijk van kwetsbare geleidingskabel
  • Verbinding met de app niet altijd stabiel

steffiecar 20-08-2024

Geweldige aanvulling aan je tuinonderhoud!

Geschreven voor: Philips Robotgrasmaaier

Ik heb deze Philips robotgrasmaaier gedurende een periode van bijna 2 maanden mogen testen op ons gazon van ongeveer 105 m2.

Allereerst heb ik met behulp van de app het basisstation, de begrenzingsdraad en de maaier geïnstalleerd. Dit heeft in totaal 2 uur geduurd en was, ondanks de obstakels (prieeltje, glijbaan, waterput) die wij in de tuin hebben, zeer gemakkelijk met behulp van de duidelijke aanwijzingen in de app.

Vervolgens is de robot gestart met het in kaart brengen van het maaigebied en hierna het maaien. Met behulp van de app kun je de maaimodus en snelheid instellen. Verder dien je enkel nog na een aantal maaibeurten de gewenste maaihoogte te bepalen voor het gewenste resultaat. Aanvullend heb je de mogelijkheid om nog een standaard weekschema toe te voegen, waarna het proces automatisch verloopt. Dit gaat allemaal erg gemakkelijk via de app. Tijdens de testperiode is er bij mij kortdurend een probleem geweest met de verbinding tussen de app en de grasmaaier, waardoor ik deze niet met de app kon besturen (enkel handmatig). Maar inmiddels is dit probleem verholpen en werkt alles naar behoren.

Wij gebruiken momenteel het maaiprogramma 'enkel' met de normale snelheid en hebben na ongeveer 80 minuten een mooi egaal eindresultaat.

Al met al is deze robotmaaier een geweldige toevoeging aan het onderhoud van de tuin. Het is een genot om in de ochtend de tuindeur te openen en een prachtig egaal gemaaid gazon te zien zonder dat je hier zelf nog naar om hoeft te kijken!

Pluspunten

• Mooi egaal eindresultaat
  • Gebruiksvriendelijk

GSu 19-08-2024

Philips GardenCare robotmaaier als electronische tuinman !

Geschreven voor: Philips Robotgrasmaaier

De Philips GardenCare 3000 series heb ik nu een goede 2 maanden in gebruik, en ik deel graag de mijn ervaring met dit fijn stukje techniek van Philips.

Ik ben overwegend tevreden over na mijn eerste ervaringen met deze robotgrasmaaier, en zou graag de hulp van Philips klantenservice speciaal willen benoemen bij het helpen bij de installatie. Verdient een pluim voor de service !

De robotgrasmaaier zelf bestaat uit simpele onderdelen en komt al redelijk compleet vanuit de doos. Gemak bij installatie is meegenomen in het design, waardoor er minimale eigen gereedschappen nodig zijn. De handleiding was wel best ingewikkeld, maar de HomeID app van Philips had nog wat handige tips en plaatjes om te helpen bij installatie. Met de Home ID app kan men ook de robotgrasmaaier instellen en besturen.

Daarnaast nog veel onderdelen meegeleverd zoals vervangende maaimesjes voor het 1e service interval na 150 maai uren, en meer dan voldoende meegeleverde ankers om de bekabeling vast te leggen. Ook het basis station van de robotmaaier komt compleet aangeleverd, en de stroomkabel heeft een extra uitloopstuk waardoor de bekabeling voor stroom netjes kon worden weggewerkt na de eind installatie.

Het installeren zelf is met een beetje handigheid zelf te doen. het basis station had ik snel geïnstalleerd, en de robot zelf ook. Desondanks had ik een probleem met de bekabeling waardoor de app / Wi-Fi niet goed aansloten op de robot bij de 1e installatie door mijzelf. Doordat ik het probleem niet zelf kon oplossen, de hulp ingeroepen van Philips Aftercare.

Na een bezoek van het Philips Aftercare team, is de robot goed aangesloten. Zeer dankbaar voor de hulp en daarna weinig problemen gehad met verbinding en Wi-Fi. het team heeft de robot aangesloten en is netjes weggewerkt bij de schuur in mijn tuin, en daar ook op het stroomnet aangesloten.

Nu de prestaties van de maaier; De robotmaaier is goed en bijna handsfree in te stellen / besturen via de HomeID app. De snelheid, het maaipatroon en zelfs het dagelijks maaischema valt in te stellen via de app.

Ondanks dat mijn grasveld niet mooi egaal is, doet de robot zijn werk goed, en pakt behalve de uiterste randen mooi het grasveld mee. Het gras kan de eerste paar weken niet geheel kort worden gemaakt i.v.m. de geleidingskabel die nog blootligt. Die zal na enkele weken in de grond zakken, waardoor het gras korter kan worden gemaaid. Vooralsnog maait de robot goed, en houdt het gras op de juiste hoogte door een dagelijks maaischema. De uiterste randen van de tuin die de robot kan meenemen, maak ik zelf gelijk met een handmaaier.

De maaier navigeert zichzelf doormiddel van de geleidingskabel en GPS. Het had voor mij mooier geweest als de robot de geleidingsdraad maar 1x nodig had gehad om in te leren, en daarna zelfstandig met GPS kan navigeren. De robot heeft 2x per ongeluk de kabel losgetrokken. Deze kon ik daarna ik simpel weer kon herstellen. De dikte van de kabel vind ik ook net iets te dun en kwetsbaar, en misschien een tip tot verbetering voor Philips.

Verder kan de robot zichzelf goed manoeuvreren door de tuin en kan zelfstandig de meeste obstakels ontwijken. Wel heb ik de robot nu 2x moeten helpen omdat deze vastliep. Ik kreeg toen ook een melding van de storing op mijn telefoon en kon toen de robot weer goed plaatsen. 1 voordeel is ook de regensensor op de robot, zodat de robot op regenachtige momenten zichzelf terug naar het basis station verplaatst.

Concluderend kan ik stellen dat de robotmaaier een fijn apparaat is, die daadwerkelijk een verschil maakt in de tuin. Het bespaart tijd en moeite door moeiteloos en zelfstandig het gras te onderhouden. Ik kijk er naar uit om deze in gebruik te houden. Een uitstekende partner in de tuin !

Pluspunten

• Installatiematerialen bijgeleverd
  • Nagenoeg handsfree en zelfstandig
  • Uitgebreide mogelijkheden in HomeID app
  • Maairesultaat
  • Minimaal onderhoud en lange service periode

Minpunten

• Afhankellijk van geleidingskabel
  • Geleidingskabel mag dikker en robuuster

Marie-Claire 19-08-2024

Ideale grasmaaier!!

Geschreven voor: Philips Robotgrasmaaier

We hebben de robotgrasmaaier nu enkele weken in huis om te testen. Het installeren van de draad langs de grasrand is even een wwrkje, maar daarna kun je heerlijk onderuit gezakt genieten van een grasmaaier die voor jou het werk doet. Echt fantastisch!! Je kunt instellen hoe kort/ hoog je het gras gemaaid wil hebben en via de app kun je heel makkelijk allerlei instellingen instellen. Wij hebben er nu bijvoorbeeld een maaischema ingezet waardoor de grasmaaier automatisch om de ochtend het gras gaat maaien.
Je kunt instellen of de grasmaaier een willekeurige route doet zodat hij kriskras over je gras gaat en dan uiteindelijk overal is geweest of dat hij mooie banen maakt. Doet ons denken aan een keurig gemaaide grasmat van een voetbalclub. Echt top!!

Pluspunten

• zitten kijken terwijl je gras gemaaid wordt
  • Fijne app voor allerlei instellingen

Minpunten

• Draad installeren kost tijd(gelukkig eenmalig)