Seagate Central, 4TB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Seagate Central, 4TB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

aDonkey 24-12-2013
Geschreven voor: Seagate Central, 4TB

De Seagate Central is terug naar de winkel gegaan. Hij begon al na enkele maanden wat te haperen en soms had ik geen toegang tot de nas. Heel vervelend.
De helpdesk (in Amerika) was echt geweldig! Ze belden me terug op het afgesproken tijdstip (midden in de nacht daar) en de medewerker heeft me op allerlei manieren proberen te helpen. Heel even leek het te werken, maar uiteindelijk heeft ook hij de handdoek in de ring moeten gooien. Advies: mee terug naar de winkel.
Ondanks de perfecte service van de helpdesk kan ik het product niet langer positief beoordelen. Jammer.
Probeer nu mijn geluk met een WD mY Cloud Nas. Die is qua software, apps en gebruiksvriendelijkheid een stuk verder in zijn ontwikkeling.

aDonkey 18-09-2013
Geschreven voor: Seagate Central, 4TB

Het leek er heel erg op dat de Seagate Central even op gang moest komen. De eerste dagen was hij nogal traag. Met het verplaatsen van bestanden naar de nas was het niet bepaald een snelheidsmonster. Ondanks dat ik geen verdere aanpassingen aan bekabeling heb gedaan werkte het na een week veel vlotter.
Ik gebruik deze nas naast mijn bestaande nas van qnap (239P) welke een beetje vol liep met media files. De Seagate is puur voor het (bedraad) streamen van media voor mij ruim voldoende.
Hij heeft wel wat beperkingen tov andere nassen. Hij is wat beperkt qua mogelijkheden met apps zoals plex, sabnzb, squeezebox etc.
Kortom: na een stroeve (lees: trage) start een prima media streamer. Verwacht er echter niet veel meer van mbt mogelijkheden. Als je dat belangrijk vindt zou ik zeker even verder kijken wat andere opties bieden. Ik heb zelf de qnap als 'volwaardige' nas, dus voor mij geen probleem. Als media streamer en opslag apparaat voldoet hij echter prima!

Willemm1 26-08-2013
Geschreven voor: Seagate Central, 4TB

Ik gebruik de Seagate Central voor een automatische backup van mac en pc, en het centraal opslaan van mijn (eigen gemaakte) fotos en films die ik deel met o.a. tablet en TV.

Installatie was super eenvoudig, eigenlijk was er helemaal geen installatie. Gewoon in de router geprikt en de gedeelde map verscheen al op mijn computer. Vervolgens gebruik ik die map voor backup van mijn mac met Time Machine, en voor de PC gebruik ik de meegeleverde software die overigens ook prima zijn ding doet. Ook de TV herkende de Seagate Central meteen.

Enige minpuntje was dat het kopieeren van mijn uitgebreide filmbibliotheek wel even tijd vroeg. Later een trucje gevonden dat wanneer ik mijn laptop met een ethernet kabel aan de router hang dit veel sneller ging.

Eenmaal alles gekopieerd was, speelde ik alles af op mijn TV - en beter nog - ook de iPad (wat de kinderen helemaal geweldig vinden). Seagate heeft een (gratis) app hiervoor. Die ziet er heel gelikt uit. Er zou eenzelfde app zijn voor Samsung TVs maar die heb ik niet kunnen testen omdat ik gewoon de standaard navigatie gebruik van een Panasonic TV.

Al bij al een prima investering, en begrijp eigenlijk ook niet hoe ik het zonder zou stellen met al die verschillende toestellen in huis. Overigens houd ik wel mijn USB disk met een tweede kopie als backup.