Western Digital Caviar SE16 500 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Western Digital Caviar SE16 500 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Henk van Nispen 26-02-2009

Ik heb deze schijf aangeschaft ter vervanging van mijn 160 Gb Seagate Barracuda.

Wat me erg tegenvalt is dat deze schijf veel beter hoorbaar is als hij gegevens verwerkt.

Verder heb ik nog geen klachten over deze schijf

johan40 12-08-2007

Heb onlangs de Western digital caviar se16 (ata/500gigabyte harde schijf aangeschaft omdat mijn vorige schijf ook van western digital het na 5 jaar begaf. Begon te tikken en dan liepen tegelijkertijd alle programma's vast. Deze nieuwe harde schijf is een flinke verbetering. De combinatie van buffer van 16 Megabyte, rotatiesnelheid van 7200 toeren en de toegangssnelheid van 8,9 milliseconde maakt dat deze harde schijf bloedsnel is met opstarten en de pc merkbaar stukken vlotter maakt. Intern geheugen van mijn pc was al 1280MB. Heb de schijf wel in ingedeeld in 3partities van 116gigabyte en 2 partities van 58 gigabyte, zodat ik altijd nog de mogelijkheid heb om andere besturingssystemen als linux te installeren. De schijf ratelt maar weinig en is bijna niet te horen. Qua prijs prestatieverhouding is het een topper. vrijdag besteld en dinsdag al bezorgd door TNT. Schijf was verder degelijk ingepakt en goed beschermd.